Gå til innhold

Hva syns du om de som står i ro i rulletrapp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Selv om man ikke skulle ha fått med seg om det er høyre eller venstre side man står på, så bruker vel de fleste sunn fornuft og bare passer på at de ikke står i veien for noen som går. 

Anonymkode: c352d...b13

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rulletrapper er konstruert for at man skal stå.

Rullebånd/rullende forau, derimot,, som man finner på Gardermoen, der er det faktisk meningen at man skal GÅ. Disse er ment fordi man skal kunne komme fortere frem.

Anonymkode: 0800b...119

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Jeg lærte det av min mor, men husker også at det stod på plakater eller i rulletrappene.

Anonymkode: ef64f...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor på bøgda og hadde aldri visst det om jeg ikke hadde lest det på SoMe. Er veldig sjelden jeg har behov for å kunne det og da. Hvordan visste folk det før tro? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Det står visst til og med på wikipedia!

Sitat

Det er vanlig at man stiller seg på høyre side hvis man skal stå i ro, slik at de som skal gå i rulletrappen kan få gå forbi på venstre side. I rulletrappene i Londons undergrunnsbaner står det skilt som oppfordrer til dette.

 

Anonymkode: ef64f...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Det hadde vært så greit om folk kunne stå til høyre og gå på venstresiden. Når det er sagt, irriterer jeg meg ikke så mye over at folk står i rulletrapper.

Men folk som står i ro på rullebånd? Hvor late er det egentlig mulig å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo derfor det er rulletrapper! De er oppfunnet for å slippe trappen, ikke at man skal spare tid.

Anonymkode: d0b88...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som går i rulletrapper er bare irriterende.

Anonymkode: 56364...abb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de har forstått hvordan en rulletrapp skal brukes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står alltid i ro på venstre side da det er den armen jeg kan bruke til å holde meg fast med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid irriterende når folk står i veien. Så dermed er det uaktuelt å bo i Oslo. Der er det jo folk i veien uansett hvor man går! 😁

Skal bli flinkere til å rope "flytt deg!" når folk ikke holder seg til høyre. Forskning sier jo at man blir lykkeligere av å snakke med ukjente.

Forresten, er det noen her som står i ro på rullebånd også?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2024 den 14.52):

Greit at man står i ro i rulletrappa? 

Anonymkode: 38d6d...2aa

Stå til høyre, gå til venstre så er alt ok

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om du måtte åpne munnen og si kan jeg slippe forbi? Nordmenn 😶

Anonymkode: 2807f...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 12.3.2024 den 10.55):

Står alltid i ro på venstre side da det er den armen jeg kan bruke til å holde meg fast med.

Høyre arm kan brukes om du står på høyre side.

Anonymkode: e3d62...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle jeg tenkt noe om dem? 

Anonymkode: b44fa...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg tenkt noe om dem? 

Anonymkode: b44fa...5bb

Pga at du kunne ha en mening om det.

Anonymkode: e3d62...8f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/13/2024 at 12:35 AM, Dried Mangoliano said:

Forresten, er det noen her som står i ro på rullebånd også?

Selvsagt, står til høyre der også. Med mindre jeg har det travelt, da går jeg til venstre. 

Anonymkode: c352d...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt ok om personen står på høyre side og man ikke er 2 personer som står i lag. Da må den ene stå trinnet nedenfor. Jeg går i rulletrapp for det går litt raskere og samtidig får jeg bevegd meg. Står sjeldent. Det mest irriterende er folk som står på venstre og blokkerer veien. Personen som svarte at pga manglende venstre bein er unntaket. Har aldri sett noen med synlige handikapp som sto på venstreside.  Jeg sier selvsagt ingenting men mener om du ser noen kommer gående men må stoppe opp så skjønner du at du blokkerer veien. 

 

Anonymkode: 02d7e...e29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Høyre arm kan brukes om du står på høyre side.

Anonymkode: e3d62...8f3

Jeg kan ikke bruke høyre armen pga lammelse. Derfor har jeg stått på venstre side, men siden jeg også sliter med å gå skikkelig og har begynt å bruke rullator, tar jeg heis.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere sier det som at det er uproblematisk å passere latsabbene, så lenge de står til høyre. Men med tanke på hvor stor andel av befolkningen som er på størrelse med en liten flodhest, er ikke dette en selvfølge.

Anonymkode: 6a95b...4fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dere sier det som at det er uproblematisk å passere latsabbene, så lenge de står til høyre. Men med tanke på hvor stor andel av befolkningen som er på størrelse med en liten flodhest, er ikke dette en selvfølge.

Anonymkode: 6a95b...4fb

Da venter man til man er oppe, da. Det er det fine med rulletrapper, finnes vel knapt en i Norges land som bruker mer enn 15 sekunder til toppen. 

Anonymkode: c352d...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...