Gå til innhold

Er menn redd feminismen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Bromance
A new man skrev (2 minutter siden):

Det hørtes bra ut.

Det er ikke alle kamper som er verdt å ta tenker jeg. Men hadde min del den gang vært en uke mindre, så ville jeg fått en uke mindre. Det var en anerkjennelse fra min side om at noe fortsatt må beskyttes i likestillingens navn. 

Nå surrer jeg på nett mens kona vasker klær. Det er isolert sett galt kanskje men jeg har ukeshandlet og lagd middag tidligere i ettermiddag. 

Det er bra, og konsekvensen av å leve i et likestilt forhold. Nå vet ikke jeg når dette var da, når dere fikk barn. Men for meg så virker det som om mange kvinner ikke har forstått betydningen av fellesperiode. Det betyr ikke at hun skal ha alt.

Jeg er som du sikkert forstår for en 2 deling av permisjonen, ikke en 3 deling slik det er i dag. At mannen opparbeider seg egne rettigheter uavhengig av kvinnens. Jeg ser for meg at hun kan få de 3 ukene før fødselen og de 6 ukene etter holdt utenfor delingen, men at alle uker etter det bør være likt fordelt.

Nei,  det ser jeg ikke noe galt i, så lenge man finner en fordeling hjemme hvor begge er likestilte. Kanskje du vasker klær en annen dag, mens hun tar ukehandling og lager middag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bromance
Mr X skrev (13 minutter siden):

Hvem er disse mennene som synes det er greit å undertrykke kvinner?

De som ønsker tradisjonelle forhold hvor kvinnen ikke skal ha økonomisk selvstendighet og ikke få mulighet til selvutvikling. De menn som tror at å behandle kvinnen sin som en "au - pair" er å være i et forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg redd feminismen? Nei, på ingen måte. Det skal sies at når noen kaller seg feminist, så hører jeg ikke så veldig mye etter på deres argumenter. Er litt som når noen kaller seg veganer og skal fortelle meg hva jeg kan spise. Helt uinteressert i hva personen har å si.

Jeg støtter ikke feminisme, ettersom det er et utvasket begrep og til tider en aggressiv bevegelse. Når det er sagt så støtter jeg likestilling, altså like rettigheter og muligheter. Jeg mener at feminisme og likestilling er to helt ulike begrep, selv om enkelte prøver å hevde at det er samme sak.

Ironisk nok har Norge en likestillingslov som favoriserer kvinner i § 1: Loven tar særlig sikte på å bedre kvinners og minoriteters stilling. Loven skal bidra til å bygge ned samfunnsskapte funksjonshemmende barrierer, og hindre at nye skapes.

Anonymkode: 15322...f17

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Å forholde seg til føelser er viktig, det er dem som i stor grad avgjør om vi har et godt liv eller ikke. Blir skeptisk til folk som undervurderer følelser. 

Anonymkode: cbfbd...7b4

Ja det er viktig å være i kontakt med følelsene sine, men ikke på bekostning av fakta og verden vi lever i. Der mener jeg bastant at feminister har gått for langt, og da spesielt norske kvinner som tror det er kvinner som må løftes opp i Norge. Når alle statistikker tilsier at unge menn og menn generelt sliter mer enn kvinner.

Anonymkode: cb19f...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det føles ut som at menn blir sett på som det kjønnet som har det mye enklere, og ikke trenger like mye oppmerksomhet. Mange menn føler seg totalt glemt i samfunnet. 

Skoler som er mer rettet mot kvinner, vanlig oppførsel blandt gutter blir sett ned på. Ikke mulighet til å være gutt i en by uten å bli sett på som kriminell. Jeg er vokst opp på Oslo Øst, skulle ønske jeg ble født på bygda, der jeg kunne fått utløp for det kreative i meg, bygge ting osv. Er vell ikke feminisme jeg missliker, bare det moderne samfunnet. (Nå jobber jeg med realfag, så slet ikke selv på skolen)

Anonymkode: 2b592...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor virker det som om kvinnehatet gryr og feminismen er det verste som har skjedd menneskeheten, i følge flere tråder her inne? Hva er det som gjør at feminismen er så skummel? Jeg føler ikke jeg får et godt nok bilde på hvorfor så mange menn (stort sett) føler dette på kroppen.

Anonymkode: 9e1c6...5a2

Det er fint å ha noe å skylde på. Få forstår hvor viktig kampen for likestilling har vært og at vi hadde hatt en haug med depressive husmødre uten.

Forskningen begynner å vise til at menn har mistet noe i utviklingen. Det er relativt mange menn som tar livet av seg hvert år, noe som er tragisk og trist for venner og familie.

Har dere tenkt på hvorfor mennene her inne er så bitre og sinte? Kanskje de ikke har det så bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig så rart? Norge er et veldig dårlig fungerende land i dag. Siden mange flere kvinner enn menn tar høyere utdanning så blir kjønnsfordelingen i geografiske områder helt ødelagt. Kombiner det med innvandring, der det stort sett bare kommer menn, så må noen gå enslige hele livet. At kvinner og menn vanker i forskjellige miljø gjør at de blir forskjellige og ikke møtes. 

De ser selvsagt at feminismen ødelegger den skjøre balansen mellom kjønnene. 

De ser også at kvinner har fordeler sosialt de ikke har. Både menn og kvinner er mer plsitjve til kvinner enn menn. Kvinner blir favorisert. Særlig de unge og oene blir sett på som mye mer verdifulle enn dem. De har en iboende verdi som de får dra nytte av, som ikke de selv noen gang får oppleve.

Selvsagt skjønner de alt dette. Om ikke bevisst, men dypt inni seg. De ser at det ødelegger hele nasjonen. Reduserer antall barn og gjør at samfunnet galloperer utfor et stup det aldri vil komme seg fra igjen.

Anonymkode: ed65c...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det egentlig så rart? Norge er et veldig dårlig fungerende land i dag. Siden mange flere kvinner enn menn tar høyere utdanning så blir kjønnsfordelingen i geografiske områder helt ødelagt. Kombiner det med innvandring, der det stort sett bare kommer menn, så må noen gå enslige hele livet. At kvinner og menn vanker i forskjellige miljø gjør at de blir forskjellige og ikke møtes. 

De ser også at kvinner har fordeler sosialt de ikke har. Både menn og kvinner er mer plsitjve til kvinner enn menn. Kvinner blir favorisert. Særlig de unge og oene blir sett på som mye mer verdifulle enn dem. De har en iboende verdi som de får dra nytte av, som ikke de selv noen gang får oppleve.

Selvsagt skjønner de alt dette. Om ikke bevisst, men dypt inni seg. De ser at det ødelegger hele nasjonen. Reduserer antall barn og gjør at samfunnet galloperer utfor et stup det aldri vil komme seg fra igjen.

Menn er ikke akkurat keen på å få barn, de heller. Bare se på alle trådene om at dama nekter abort, dama lurte dem til å bli far, dama maste om et barn til, og han gikk med på det, men angrer. 

Anonymkode: de6a5...1c6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, den beste måten å ødelegge en nasjon er å oppdra masse små prinsesser.

Anonymkode: cb19f...6e4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Andro said:

Jeg ville aldri ha gått inn i en nær relasjon med et menneske som fikk piggene ut av feminisme.

Som kanskje også er grunnen til at vi sklir fra hverandre. De ene vil ikke det andre, og vice versa.
Btw;
Hva er galt med ordet egalitær? I hvilken grad skiller feminismeuttrykket seg mer positivt ut her, når "feminisme" i seg selv vektlegger kun ett av kjønnene, noe feminister alltid har vært motstander av?

Anonymkode: 238a3...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn er ikke akkurat keen på å få barn, de heller. Bare se på alle trådene om at dama nekter abort, dama lurte dem til å bli far, dama maste om et barn til, og han gikk med på det, men angrer. 

Menn er keen på å få barn jo. Sikkert ikke i samme grad som kvinner, men... 
https://www.nrk.no/norge/dramatisk-okning-i-andelen-barnlose-i-norge-1.13759502

Det er ikke helt smart å anse tråder på KG som samfunnsvitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svampebob_1 skrev (16 minutter siden):

Det er fint å ha noe å skylde på. Få forstår hvor viktig kampen for likestilling har vært og at vi hadde hatt en haug med depressive husmødre uten.

Forskningen begynner å vise til at menn har mistet noe i utviklingen. Det er relativt mange menn som tar livet av seg hvert år, noe som er tragisk og trist for venner og familie.

Har dere tenkt på hvorfor mennene her inne er så bitre og sinte? Kanskje de ikke har det så bra?

Har tenkt på det og sett en del videoer om temaet uten at det nødvendigvis er noe svar. 

Men liker ikke måten en del videoer som rettes mot menn har en hatefull tone hvor det ikke er mye rom for forståelse av ulike mennekser. Veldig SÅNN er alle og det er jo ikke sannt.

Tren eller aldri få deg et ligg, bli rik eller vær et null til evigtid. Alle damer hater sånne som deg bla bla. Pene damer er bortskjemte, stygge damer er søppel, burde søppel bli behandlet bedre enn deg?! Osv. Alvorlig lite reflektert og ikke spesielt koslig. Om dette er alt du ser forstår jeg noen kan bli aggressive etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er når de har blitt 45 år. Før det kan det ha vært kvinner som har hatt lyst på barn med dem.  Varierer fra person til person da. Sier ikke at noen skal få barn med noen de ikke har lyst på barn med, men om du ønsker barn må du jo jobbe for å møte noen du vil ha det med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror også de fleste har lyst på barn og familie, men ikke alle. Det som jeg synes er vanskelig med feminismedebatten er at noen mener at vi enten må jobbe for kvinners rettigheter eller menn sine, og at noen rett og slett mener at det at kvinner kan velge egen utdannelse, bosted og egen partner er et problem for menn i stedet for å ta tak i problemene menn sliter med. Jeg tror på likestilling som handler om like muligheter og lik rett til hjelp og tilrettelegging om man trenger det. Det betyr ikke at alle har samme utgangspunkt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er gjerne karene som har en forskjellige kvinner å velge mellom. De har gjerne mange de kan få barn med og hsr kanskje barn fra før. Da vil de gjerne ikke ha flere barn.

Men Jens som bor i Sogn og Fjordane, der det er 80 kvinner for hver 100 mann, så ville han nok hatt 3+ viss han kunne. 

Peter i Oslo, med 2 barn i lag med første kjøresten fra 20 årene. Er kanskje ikke så interessert i flere. Han føler kanskje lei seg fordi han ikke er nok "far" for de to første. Da blir barn noe trist fordi en ikke strekker til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er gjerne karene som har en forskjellige kvinner å velge mellom. De har gjerne mange de kan få barn med og hsr kanskje barn fra før. Da vil de gjerne ikke ha flere barn.

Men Jens som bor i Sogn og Fjordane, der det er 80 kvinner for hver 100 mann, så ville han nok hatt 3+ viss han kunne. 

Peter i Oslo, med 2 barn i lag med første kjøresten fra 20 årene. Er kanskje ikke så interessert i flere. Han føler kanskje lei seg fordi han ikke er nok "far" for de to første. Da blir barn noe trist fordi en ikke strekker til.

Om noen bor på et sted med lite kvinner foreksempel, hva med å flytte? Forstår det ikke er noe morsomt eller lett, men vi må velge våre kamper her i livet. Kan klage om du er ensom hvor det ikke er kvinner, men du kan jo også bygge deg opp til å finne ei et annet sted?

Anbefaler alle å se hvem som har barn, for her jeg bor i en liten by er det ulike menn som får. Å da mener jeg nå også, bare det siste året. Unge menn i 20 årene, mange av dem som jeg vet slet med kvinner på skolen foreksempel. Det at kun noen menn får er ikke sannt. Men det handler jo litt om hvem du prøver deg på og om du i det hele tatt virkelig prøver deg også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Jeg tror også de fleste har lyst på barn og familie, men ikke alle. Det som jeg synes er vanskelig med feminismedebatten er at noen mener at vi enten må jobbe for kvinners rettigheter eller menn sine, og at noen rett og slett mener at det at kvinner kan velge egen utdannelse, bosted og egen partner er et problem for menn i stedet for å ta tak i problemene menn sliter med. Jeg tror på likestilling som handler om like muligheter og lik rett til hjelp og tilrettelegging om man trenger det. Det betyr ikke at alle har samme utgangspunkt. 

Lederne våre på stortinget. Altså alle parti utenom FRP. De har sagt klart i fra om hva de tenker om lik tilrettelegging/likestilling for gutter i f.eks. skolen. De ønsker ikke å gjøre noe med det. De er ikke interesserte overhode. Heller tvert om de vil gjøre det verre om de får muligheten. De er totalt degenererte.

Vi vet årsaken til forskjellene og det er at jenter utvikler seg tidligere biologisk enn gutter. Det gir dem et stort konkurransefortrinn i kampen om utdanningsplasser. Alt kunne blitt løst med inntakstester istedenfor karakterer. Fordi inntakstester kan bli tatt når som helst i den biologiske modningsprosessen.

Men fakta er at inntakstester hadde blitt innført hadde de sørget for et eller annet ondskapsfult likevel. Som å bare teste studentene på det en vet jenter er best på. Jeg hater ledrrne våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er når de har blitt 45 år. Før det kan det ha vært kvinner som har hatt lyst på barn med dem.  Varierer fra person til person da. Sier ikke at noen skal få barn med noen de ikke har lyst på barn med, men om du ønsker barn må du jo jobbe for å møte noen du vil ha det med. 

Så da har det nok en sammenheng med de lave fødselstallene, tenker jeg. Forskjellen er at når kvinner har lyst på barn rundt den alderen, så kan de få assistanse. Så de slipper på det ene og det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lederne våre på stortinget. Altså alle parti utenom FRP. De har sagt klart i fra om hva de tenker om lik tilrettelegging/likestilling for gutter i f.eks. skolen. De ønsker ikke å gjøre noe med det. De er ikke interesserte overhode. Heller tvert om de vil gjøre det verre om de får muligheten. De er totalt degenererte.

Vi vet årsaken til forskjellene og det er at jenter utvikler seg tidligere biologisk enn gutter. Det gir dem et stort konkurransefortrinn i kampen om utdanningsplasser. Alt kunne blitt løst med inntakstester istedenfor karakterer. Fordi inntakstester kan bli tatt når som helst i den biologiske modningsprosessen.

Men fakta er at inntakstester hadde blitt innført hadde de sørget for et eller annet ondskapsfult likevel. Som å bare teste studentene på det en vet jenter er best på. Jeg hater ledrrne våre.

Jeg mener at vi har fått en kultur der alle (gutter og jenter) forventer at de skal få de beste studieplassene fordi de har «gjort sitt beste» Jeg mener at vi glemmer å lære de unge at ikke alle er flinkest, penest eller smartest, men at vi har ulike kvaliteter og det er ikke alle som skal bli leger, advokater og influensere, men at mange er gode på helt andre ting, som for eksempel praktiske oppgaver, menneskelige relasjoner og kreativ tenking. Og jeg mener at et viktig fokus bør være på de som dropper ut, og ikke blir tilbudt for eksempel en lærlingplass, der de kan få brukt egenskapene sine i et miljø som passer dem bedre. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Helene1982 said:

Jeg mener at vi har fått en kultur der alle (gutter og jenter) forventer at de skal få de beste studieplassene fordi de har «gjort sitt beste» Jeg mener at vi glemmer å lære de unge at ikke alle er flinkest, penest eller smartest, men at vi har ulike kvaliteter og det er ikke alle som skal bli leger, advokater og influensere, men at mange er gode på helt andre ting, som for eksempel praktiske oppgaver, menneskelige relasjoner og kreativ tenking. Og jeg mener at et viktig fokus bør være på de som dropper ut, og ikke blir tilbudt for eksempel en lærlingplass, der de kan få brukt egenskapene sine i et miljø som passer dem bedre. 

Yes!!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...