AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #201 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er når de har blitt 45 år. Før det kan det ha vært kvinner som har hatt lyst på barn med dem. Varierer fra person til person da. Sier ikke at noen skal få barn med noen de ikke har lyst på barn med, men om du ønsker barn må du jo jobbe for å møte noen du vil ha det med. Anonymkode: cbfbd...7b4 Nettopp. Når mennene er ferdig med å være fri og frank, og har bikket 40, skal de plutselig ha barn. Og dem vil de ha med unge kvinner. Som selvsagt er mer interessert i å starte familie med en jevnaldrende mann. Anonymkode: de6a5...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #202 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Så da har det nok en sammenheng med de lave fødselstallene, tenker jeg. Forskjellen er at når kvinner har lyst på barn rundt den alderen, så kan de få assistanse. Så de slipper på det ene og det andre. Anonymkode: 238a3...b2f Assistanse for kvinner går ikke ut på å tildele dem unge menn. Anonymkode: de6a5...1c6 1
Mr X Skrevet 4. mars 2024 #203 Skrevet 4. mars 2024 Bromance skrev (3 timer siden): De som ønsker tradisjonelle forhold hvor kvinnen ikke skal ha økonomisk selvstendighet og ikke få mulighet til selvutvikling. De menn som tror at å behandle kvinnen sin som en "au - pair" er å være i et forhold... Men hvem er disse? Jeg å ærlig inrømme at jeg kjenner ingen slike. Opplys meg gjerne fordi jeg vet tydeligvis ikke bedre? Det er mye enklere å forstå med gode eksempler og ikke bare helt generiske påstander.
Gjest Bromance Skrevet 5. mars 2024 #204 Skrevet 5. mars 2024 Mr X skrev (59 minutter siden): Men hvem er disse? Jeg å ærlig inrømme at jeg kjenner ingen slike. Opplys meg gjerne fordi jeg vet tydeligvis ikke bedre? Det er mye enklere å forstå med gode eksempler og ikke bare helt påstander. https://www.rights.no/2019/10/dumper-kvinnene-pa-krisesenter/ Her har du noen eksempler på typen menn som gjør dette. Menn som liker å ha økonomisk kontroll over kvinner. Hvem mennene er, nei det kan være veldig forskjellig det, men de finnes selv om du mener at akkurat du ikke kjenner noen av dem. Jeg har ikke nevnt noe om hvor stor gruppe menn dette handler om, forhåpentligvis er den liten, men når ca 9 av 10 partnerdrap er utført av en mann mot en kvinne så sier det seg selv at noen menn liker å kontrollere kvinner, og at noe av det farligste en kvinne som lever i et voldelig forhold kan gjøre er å forlate partneren sin. https://frifravold.no/hva-er-okonomisk-vold-i-et-forhold/ Og her har du eksempler på hva økonomisk vold kan bety.
knooters Skrevet 5. mars 2024 #205 Skrevet 5. mars 2024 12 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor virker det som om kvinnehatet gryr og feminismen er det verste som har skjedd menneskeheten, i følge flere tråder her inne? Hva er det som gjør at feminismen er så skummel? Jeg føler ikke jeg får et godt nok bilde på hvorfor så mange menn (stort sett) føler dette på kroppen. Anonymkode: 9e1c6...5a2 Svake menn er redd feminismen. Sterke menn omfavner den (og bruker den til sin fordel - for eksempel å være den versjonen av "ekte mann" man selv ønsker å være) 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #206 Skrevet 5. mars 2024 1 minutt siden, knooters said: Svake menn er redd feminismen. Sterke menn omfavner den (og bruker den til sin fordel - for eksempel å være den versjonen av "ekte mann" man selv ønsker å være) Er da ikke redd for feminismen. Er bare at feminismen har gått for langt og har utspilt sin rolle i samfunnet idag. Anonymkode: cb19f...6e4
Helene1982 Skrevet 5. mars 2024 #207 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er da ikke redd for feminismen. Er bare at feminismen har gått for langt og har utspilt sin rolle i samfunnet idag. Anonymkode: cb19f...6e4 Hva mener du med for langt?
knooters Skrevet 5. mars 2024 #208 Skrevet 5. mars 2024 59 minutter siden, AnonymBruker said: Er da ikke redd for feminismen. Er bare at feminismen har gått for langt og har utspilt sin rolle i samfunnet idag. Anonymkode: cb19f...6e4 Sålenge menn sitter i mørke rom på internett og disse andre menn fordi de gjør såkalt "feminine aktiviteter", trengs det mer feminisme - ikke mindre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #209 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Menn er ikke akkurat keen på å få barn, de heller. Bare se på alle trådene om at dama nekter abort, dama lurte dem til å bli far, dama maste om et barn til, og han gikk med på det, men angrer. Anonymkode: de6a5...1c6 Menn er i betydelig større grad barnløs enn kvinner. Den typiske barnløse mannen har dårlig sosioøkonomisk status og dårlig helse. »De aller fleste unge voksne menn ønsker seg barn, viser undersøkelser fra andre nordiske land.» https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-demografi-helse/hvorfor-blir-faerre-menn-fedre-enn-for/1763652 Anonymkode: e1373...4f8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #210 Skrevet 5. mars 2024 knooters skrev (1 time siden): Svake menn er redd feminismen. Sterke menn omfavner den (og bruker den til sin fordel - for eksempel å være den versjonen av "ekte mann" man selv ønsker å være) Kan man ikke si det om enhver ideologi? Svake kvinner er redd for fundamentalistisk kristendom/islam/kommunisme/fascisme. Sterke kvinner omfavner den og bruker den til sin fordel? Anonymkode: e1373...4f8 1
Helene1982 Skrevet 5. mars 2024 #211 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan man ikke si det om enhver ideologi? Svake kvinner er redd for fundamentalistisk kristendom/islam/kommunisme/fascisme. Sterke kvinner omfavner den og bruker den til sin fordel? Anonymkode: e1373...4f8 Jeg sliter med å se at det er det samme.
knooters Skrevet 5. mars 2024 #212 Skrevet 5. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man ikke si det om enhver ideologi? Svake kvinner er redd for fundamentalistisk kristendom/islam/kommunisme/fascisme. Sterke kvinner omfavner den og bruker den til sin fordel? Anonymkode: e1373...4f8 Nei. Det er helt konkrete argumenter i det tilfellet jeg sikter til - du fikk ett av dem. Det er også mange flere. De mennene som har noe å tape på feminisme, er menn som vil ha en underdanig kone som lager smørbrød til dem og vasker klærne deres. Det er ikke en sterk mann i noen rimelig definisjon av begrepet. Eller de som blir såkalt "usikre" når man plutselig for litt handlingsrom som mann til å være den man vil. Igjen: ikke akkurat et tegn på styrke. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #213 Skrevet 5. mars 2024 knooters skrev (1 minutt siden): De mennene som har noe å tape på feminisme, er menn som vil ha en underdanig kone som lager smørbrød til dem og vasker klærne deres. Dette skyldes bare at du er hjernevasket. Vennligst sett det litt bedre inn i temaet før du gjør deg til latterz Anonymkode: e1373...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #214 Skrevet 5. mars 2024 Helene1982 skrev (8 minutter siden): Jeg sliter med å se at det er det samme. Noen ønsker å påføre samfunnet en ideologi. De som mukker mot ideologien beskrives som «svake» eller dårlige menn. Det at man ikke bøyer seg i lydighet er i seg selv en indikasjon på at man er utrygg i sitt kjønn og har dårlig moral. Ser du ikke likheten med andre totalitære ideologier? Anonymkode: e1373...4f8
knooters Skrevet 5. mars 2024 #215 Skrevet 5. mars 2024 14 minutter siden, AnonymBruker said: Dette skyldes bare at du er hjernevasket. Vennligst sett det litt bedre inn i temaet før du gjør deg til latterz Anonymkode: e1373...4f8 Kjempeargument. Lært dette på Mannsforum, eller? Lolz. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #216 Skrevet 5. mars 2024 knooters skrev (3 minutter siden): Kjempeargument. Lært dette på Mannsforum, eller? Lolz. Jeg vet ikke hva mannsforum er. Men jeg kjenner igjen totalitære impulser på lang avstand. Ekle greier. Anonymkode: e1373...4f8 1
Helene1982 Skrevet 5. mars 2024 #217 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen ønsker å påføre samfunnet en ideologi. De som mukker mot ideologien beskrives som «svake» eller dårlige menn. Det at man ikke bøyer seg i lydighet er i seg selv en indikasjon på at man er utrygg i sitt kjønn og har dårlig moral. Ser du ikke likheten med andre totalitære ideologier? Anonymkode: e1373...4f8 Nei det er faktisk omvendt. Det feminismen har jobbet for er at kvinner skal ha like rettigheter og muligheter som menn. Det å ønske at andre skal ha mindre rettigheter da det er ubekvemt for dem og det livet de ønsker å leve, er de som streber mot ideologier der det er regler for å kue andre. Det å ønske at andre har mindre valg og rettigheter enn seg selv kan komme av utrygghet, da man ikke ønsker like betingelser for alle, men bedre for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #218 Skrevet 5. mars 2024 Nei jeg er ikke redd for feminismen, og er enig i feminismens grunnleggende prinsipper om politisk, sosial og økonomisk likhet mellom kjønnene. Problemet blir når vi får grupperinger som fremsetter en agenda der menn er sett på som motstanderen. De konstruerer problemer som ikke finnes, de skylder på gamle patriarkarlske sammfunnstrukturer og hevder disse fortsatt er problemet i dag. De vil lage søkte problemstillinger som at kvinner ikke har samme rettigheter som menn, mens vanlige folk ikke skjønner hva de mener. De vil påstå at det ikke er likt lønn for likt arbeid og nekter å se på andre årsaker enn gamle strukturer. De nekter å godta at enkelte kvinner ønsker å jobbe redusert, nekter for at enkelte kvinner ønsker mer hjemmetid med barn, de nekter for at enkelte kvinner ikke ønsker karrierejaget. De nekter også for at enkelte kvinner ønsker mer tradisjonell organisering i famililivet. Kvinner og menn velger ofte litt forskjellig, for det er tross alt litt forskjell på kjønnene. Akkurat dette er det mange som omfavner av begge kjønn, vi liker faktisk litt ulikheter. Men blant ultra-feminister så er alle ulikheter mellom kjønnene sett på som en eller annen form for undertrykking. Underforstått at disse kvinnene selv ikke forstår at de blit undertrykkt, og ultra feministene føler sitt kall for å vekke disse kvinnene. Faren med overdreven feminisme er at debatten blir veldig polarisert og går på bekostning av hvordan kjønnene ser på hverandre, det skaper en mer fiendlig holdning mellom kjønnene. For på den andre siden så bygger det seg opp en motsats med sinte menn som blir trigget av propagandisk feminisme. Jeg er mann og er for full likestilling, og jeg tror det ville være merkelig for de fleste mannfolk i Norge og ikke heie på likestilling. Men vi respekterer også kvinners individuelle frihet til også å velge tradisjonnelt uten at vi dømmer dem av den grunn. Anonymkode: 356f3...787 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #219 Skrevet 5. mars 2024 Helene1982 skrev (51 minutter siden): Nei det er faktisk omvendt. Se knooters poster lengre opp. Ser du hvordan beskyldningene om dårlig mandighet hagler når man våger å mukke mot ideologien? Anonymkode: e1373...4f8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #220 Skrevet 5. mars 2024 Menn er ikke redd feminismen, bare lei hvordan den har utviklet seg til noe som gir ett hat fra kvinner til menn. De ønsker ikke å oppsøke feministiske kvinner i den grad som før, og da sitter feministene igjen og lurer på hvorfor menn ikke gidder å oppsøke de. Ender opp med å være donor-alenemor eller singel forever. Det er ikke likestilling lengre, men kvinner er bedre enn menn. Noe som er feil. Vi er like verdt, bare på forskjellige og gode måter som utfyller hverandre. Dette er noe den moderne feminismen ikke forstår lengre, og tror kvinner skal klare alt selv. Menn er ute av likningen da, og hvorfor skal de gidde å søke noen som syns de er mindre verdig. Da vil de heller bruke livet med noen som ser de som likeverdige enn en moderne feminist. Den moderne feminismen som omfatter bølge 3 og 4 er veldig toxic og ikke kvinnevennlig. Den gamle sorten feminine var veldig bra før den utviklet seg til noe som er motsatt av bra for kvinner. Anonymkode: 30602...2dc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå