AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #121 Skrevet 4. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: - Når man slutter å bruke Google til alt mulig (algoritmer), så blir ikke verden innsnevret til bare gi deg de treffene de vet du liker å hate. - KG er et diskusjonsforum der gjengangerne dominerer. Feminismen er overdrevet, hilsen verdens beste land å være kvinne i. Danes menn er mer diskriminert i dagens Skandinavia enn dagens kvinner noen gang har vært. Ingen andre enn menn som slet fortalte andre menn som slet at de brydde seg. Nå har det gått over stokk og stein, og det går pengemaskin i det! Fordi ingen brydde seg, kunne selvsagt et fåtall tjene store penger på andres ulykke. Idioter på stortinget har medansvar. Altfor mange ignoranter føler ikke andres problemer før det blir deres eget problem. De virkelig dumme her, påstår også at det var DA problemene startet! Hjernen er alene. Ingen ny tendens. Andrew Tate er ikke årsaken. Han er et produkt av ignoranse, i stor grad de som angivelig ikke forstå "noenting"! "Jeg føler ikke jeg får et godt nok bilde på hvorfor så mange menn (stort sett) føler dette på kroppen." - Prøver du å forstå det? Ingen beskyldning, bare spør. - Fordi selv om du ikke opplever det, så er feminismen overvektig og ensrettet til og for kvinner. Det er få bevis på at kvinner bryr seg mere om andre, enn menn gjør. Det er ingenting som tilsier at kvinner er har færre rettigheter enn menn i 2024. - Jeg mener det er trist, at når folk sa for over 7 år siden at vi med denne kursen, risikerer vi at "ingen" kvinner lenger ønsker seg barn, så ble kommentarer online sensurert "Denne kommentaren eller tråden er ikke i samsvar med våre regler" "Fjernet for upassende innhold" osv Likevel er vi på oransje nivå. (Et frivillig valg, et frivillig valg, et frivillig valg!) Please, merk deg, vær så snill, at jeg skrev ordet "ingen" i apostrof (" = apostrof). Men om vi innen 10 år går retning av 40% barnefødsler i Norge.... er det ikke egentlig litt trist? De som bryr seg lite, bryr seg også lite om hvordan fremtiden er for andre etter sin egen død. - Det finnes ikke balanse i disrkimineringspåstandene. Det finnes nok av bevis på formidlinger, som at om et påstått patriarkat favoriserer broren din, ikke søsteren. https://www.youtube.com/watch?v=jax54E2GWWg&t=1s Det stemte ikke da, og det stemmer enda mindre nå! Men det har blitt prentet inn i hjernen til barna, i et samfunn som påstår at alle andre i østen driver med hjernevasking! - Til slutt: "Men det er jo kvinner som blir voldtatt". Ja, dessverre. Der som ellers finnes det massevis av unntak; men kvinner utgjør flertallet av overgrepsofre. Nøyaktig hva som defineres som voldtekt, har blitt meget bøyd og strukket. Ja, der sa jeg det. - Når det kommer til samholdet mellom kvinner, virker den omtrent fraværende i alle andre sammenhenger enn i voldtektsdebatter. Ja, der sa jeg det. "Jeg er singel, jeg. Det er han som er utro!" " Vi kvinner blir aldri trodd når vi anmelder, derfor anmelder vi ikke, men bruker ord som victimblaming dersom noen motsier våre påstander" Påstanden min er at det kvinner mener er undertrykkelse, kan kokes ned til noe så konkret som den fysiske underlegenheten de opplever, der de fikk bank av broren sin, der de skjønner at uansett hva de egentlig prøver, så vil en mann alltid være fysisk sterkere enn dem. Mobbeofre, andre svakestilte føler også på dette. Og selvfølgelig, på generelt basis! Unntakene definerer ikke regelene! Anonymkode: 238a3...b2f Takk for utfyllende svar! Mye her er jeg enig i. Ts Anonymkode: 9e1c6...5a2
A new man Skrevet 4. mars 2024 #122 Skrevet 4. mars 2024 Lava Anne skrev (1 time siden): Feminisme er omtrent som begrepene religion, likhet, rettferdighet, godhet, ondskap eller andre massive begreper. Det er umulig å beskrive med én linje eller uttale seg presist om. Likevel snakkes det som om feminisme enten er hundre prosent negativt eller hundre prosent positivt. Feminisme har heller ikke et ensartet og unisont innhold. Folk må presisere kritikken sin, det nytter ikke å komme med slagspark mot "feminismen". Les mitt innlegg #48 foran. Jeg har ikke gjort det du beskylder meg for.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #123 Skrevet 4. mars 2024 Det er litt som å si at det er «umoralsk å kritisere LO - tenker du ikke på arbeidsfolk». Det er en tankefeil, jeg kan ha sympati med arbeidsfolk og samtidig se feil med en organisasjon som jobber for arbeidsfolks rettigheter. Eller «det er umoralsk å kritisere Israel - vet du noe som helst om lidelsen jødene har blitt utsatt for?». Igjen, det er mulig å ha masse sympati for jødiske mennesker, men samtidig være kritisk ovenfor den Israelske statens handlinger. Det å moralisere over andres tanker og kritikk er ofte lite hensiktsmessig. Vi bør trene oss på å kritisere og forsvare ideer uten å måtte «ta» motstanderen for hva hun argumenterer for og imot. Anonymkode: e1373...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #124 Skrevet 4. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er litt som å si at det er «umoralsk å kritisere LO - tenker du ikke på arbeidsfolk». Det er en tankefeil, jeg kan ha sympati med arbeidsfolk og samtidig se feil med en organisasjon som jobber for arbeidsfolks rettigheter. Eller «det er umoralsk å kritisere Israel - vet du noe som helst om lidelsen jødene har blitt utsatt for?». Igjen, det er mulig å ha masse sympati for jødiske mennesker, men samtidig være kritisk ovenfor den Israelske statens handlinger. Det å moralisere over andres tanker og kritikk er ofte lite hensiktsmessig. Vi bør trene oss på å kritisere og forsvare ideer uten å måtte «ta» motstanderen for hva hun argumenterer for og imot. Anonymkode: e1373...4f8 Problemet mitt er jo at de fleste her inne sparker så til de grader nedover, og kommer ikke med gode argumenter for hvorfor de tenker som de gjør. De bare sier at alt er kvinnenes skyld, og da er det snakk om at kvinnene ikke har lyst på dem personlig. Ts Anonymkode: 9e1c6...5a2 1
Gjest T-AA Skrevet 4. mars 2024 #125 Skrevet 4. mars 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, ræl ligger med ræl og gifter seg med ræl. Ikke akkurat noen sensasjon, det. Heller helt vanlig og naturlig at ræl tiltrekker ræl. Anonymkode: de6a5...1c6 Veldig praktisk å ha ræl å falle tilbake på før man møter en kvalitetsdame ja 😁
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #126 Skrevet 4. mars 2024 Bromance skrev (49 minutter siden): Jeg lurer egentlig på hva "feminister " støtter i praksis. Hva dem ikke lever opp til? Likestilling (og feminisme) handler ikke om at alt skal være likt. Sånn 50 / 50 fordeling på alt i samfunnet. Men at kvinner og menn skal ha lik mulighet til å gjøre disse oppgavene hvis de selv vil, uten å bli møtt av forventninger / fordommer pga det. Et av det er at de er for kjønnsdiskriminering, som til og med har blitt vedtatt på Stortinget(!), noe som ikke har noe med likestilling å gjøre. Veldig mange av de glemmer også at feminisme handler om likestilling mellom kjønnene, ikke bare en kvinnekamp, så en ekte feminist står også opp for saker der menn har utfordringer Og hva er greia med at man må sette seg i feminist båsen, burde da holde å si man er for likestilling. Det burde også si litt om feminister, når de aller fleste støtter likestilling, men så få av oss som ønsker å kalle seg feminist, bare det i seg selv viser at det er stor forskjell på teori og praksis Anonymkode: 91430...d98
Gjest Bromance Skrevet 4. mars 2024 #127 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Et av det er at de er for kjønnsdiskriminering, som til og med har blitt vedtatt på Stortinget(!), noe som ikke har noe med likestilling å gjøre. Veldig mange av de glemmer også at feminisme handler om likestilling mellom kjønnene, ikke bare en kvinnekamp, så en ekte feminist står også opp for saker der menn har utfordringer Og hva er greia med at man må sette seg i feminist båsen, burde da holde å si man er for likestilling. Det burde også si litt om feminister, når de aller fleste støtter likestilling, men så få av oss som ønsker å kalle seg feminist, bare det i seg selv viser at det er stor forskjell på teori og praksis Anonymkode: 91430...d98 Ja men da er jeg det du kaller en "ekte feminist" da. Men Egalitær er kanskje mer passende beskrivelse, for feminisme har faktisk en hovedvekt på å bedre kvinners stilling. Men når man setter søkelys på at kvinners kamp om likebehandling i samfunnet er en årsak til at menn henger etter på noen områder. Det blir et bomskudd. Man må kjempe for begges rettigheter, helt uavhengig av hverandre hvis vi skal få den beste mulig løsningen. Mannen min har ingen problem med å kalle seg for feminist, så det er ikke bare en "bås" forbeholdt for ekstreme kvinner... At mange ikke ønsker å kalle seg for feminister handler nok mer om at da blir man satt i båsen ekstreme kvinner med en gang, og det ønsker man ikke å bli sett som bare fordi man mener at mulighetene skal være like.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #128 Skrevet 4. mars 2024 Er ikke redd feminismen. Syns bare norsk statsfeminisme i 2024 er meningsløst og har gått for langt. Det at det finnes norske kvinner i 2024 som fortsatt tror kvinner er de som sliter mest her til lands får meg til å tvile på intelligensen deres. Men igjen, feminisme har aldri vært forankret i logikk men følelser. Anonymkode: cb19f...6e4 1
Andro Skrevet 4. mars 2024 #129 Skrevet 4. mars 2024 A new man skrev (2 timer siden): Ja og det er dette jeg ikke ser noen grunn til å stille meg bak. Svart eller hvit, høy eller lav, tykk eller tynn. Jøde eller muslim. Det har ikke noe å si? Bare halvparten av disse menneskene skal det kjempes for. Du ser ingen grunn til å stille deg bak fødetilbud, ammerettigheter eller voldtektsmottak? Særdeles interessant, og veldig til drittsekkstandpunkt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #130 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke redd feminismen. Syns bare norsk statsfeminisme i 2024 er meningsløst og har gått for langt. Det at det finnes norske kvinner i 2024 som fortsatt tror kvinner er de som sliter mest her til lands får meg til å tvile på intelligensen deres. Men igjen, feminisme har aldri vært forankret i logikk men følelser. Anonymkode: cb19f...6e4 Å forholde seg til føelser er viktig, det er dem som i stor grad avgjør om vi har et godt liv eller ikke. Blir skeptisk til folk som undervurderer følelser. Anonymkode: cbfbd...7b4 1
A new man Skrevet 4. mars 2024 #131 Skrevet 4. mars 2024 Andro skrev (20 minutter siden): Du ser ingen grunn til å stille deg bak fødetilbud, ammerettigheter eller voldtektsmottak? Særdeles interessant, og veldig til drittsekkstandpunkt. Skal kun kvinner bli født, ammet eller tatt vare på etter forferdelige overgrep. Hvor i alle dager tar du dette fra? Og også kvinner kan vel oppføre seg på nett eller? 1
Andro Skrevet 4. mars 2024 #132 Skrevet 4. mars 2024 A new man skrev (2 minutter siden): Skal kun kvinner bli født, ammet eller tatt vare på etter forferdelige overgrep. Hvor i alle dager tar du dette fra? Og også kvinner kan vel oppføre seg på nett eller? Snakk om å snu ting på hodet. Jeg skriver om tilbud til fødende, ammende og andre tilbud for kvinner, og du later som det handler om barn eller at det er en slags konkurranse til andre tilbud. Dårlig hersketeknikk. Øv mer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #133 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Problemet mitt er jo at de fleste her inne sparker så til de grader nedover, og kommer ikke med gode argumenter for hvorfor de tenker som de gjør. De bare sier at alt er kvinnenes skyld, og da er det snakk om at kvinnene ikke har lyst på dem personlig. Ts Anonymkode: 9e1c6...5a2 Det finnes menn her som snakker hatefullt om kvinner. Og det finnes kvinner som snakker hatefullt om menn. Antagelig hisser de opp hverandre. Men hvorfor skal vi la dem få dominere debatten? Hvorfor fokuserer du på dem heller enn de saklige argumentene du har fått i tråden? Anonymkode: e1373...4f8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #134 Skrevet 4. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det finnes menn her som snakker hatefullt om kvinner. Og det finnes kvinner som snakker hatefullt om menn. Antagelig hisser de opp hverandre. Men hvorfor skal vi la dem få dominere debatten? Hvorfor fokuserer du på dem heller enn de saklige argumentene du har fått i tråden? Anonymkode: e1373...4f8 Tja, var vel bare nysgjerrig på fenomenet? Og lurte vel også på om dette var meninger utenfor KG også, noe jeg her får inntrykk av at det ikke er. Ts Anonymkode: 9e1c6...5a2
A new man Skrevet 4. mars 2024 #135 Skrevet 4. mars 2024 Andro skrev (17 minutter siden): Snakk om å snu ting på hodet. Jeg skriver om tilbud til fødende, ammende og andre tilbud for kvinner, og du later som det handler om barn eller at det er en slags konkurranse til andre tilbud. Dårlig hersketeknikk. Øv mer. Nå er det vel du som bruker slike. Jeg mener de eksemplene på offentlige tilbud ikke er utslag av feminisme. Jeg synes ikke det henger sammen med det du skrev foran om kamp for halve befolkningen. Fødeavdeling var jeg glad for. Ammefri også. Barna våre har god helse. Jeg elsker kona mi og barna mine. Vært i «voldsmottak», men ikke voldtekt. Det var da jeg fysisk forsøkt å stoppe en voldtekt btw.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #136 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er et karakterkrav for å komme inn på jussen. Hva hindrer flere menn til å oppnå dette karakterkravet? Kvinner? Anonymkode: de6a5...1c6 Det som hindrer menn er feminist skolen som er skapt for kvinner. Det skal nok komme en intervensjon mot dette faenskapet. Det verste er at du tror du er smartere enn menn som har skapt din pc som du bruker til å latterliggjøre menn med. Det kommer en vakker dag snart, og han som ler sist ler best. Anonymkode: 96907...5c3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #137 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som hindrer menn er feminist skolen som er skapt for kvinner. Det skal nok komme en intervensjon mot dette faenskapet. Det verste er at du tror du er smartere enn menn som har skapt din pc som du bruker til å latterliggjøre menn med. Det kommer en vakker dag snart, og han som ler sist ler best. Anonymkode: 96907...5c3 Skolen ble skapt for gutter. At jenter fjør det bedre i den er tilfeldig. Mannen som skapte pc'en er sikkert en av dem som ikke har problemer med å klare skolen. Anonymkode: cbfbd...7b4 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #138 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skolen ble skapt for gutter. At jenter fjør det bedre i den er tilfeldig. Mannen som skapte pc'en er sikkert en av dem som ikke har problemer med å klare skolen. Anonymkode: cbfbd...7b4 De var vel flere som skapte den sammen, men poenger mener jeg. Menn kan klare skolen de også, pg mange gjør. Det er individuellt hva som fungerer best for elever. Anonymkode: cbfbd...7b4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #139 Skrevet 4. mars 2024 T-AA skrev (1 time siden): Veldig praktisk å ha ræl å falle tilbake på før man møter en kvalitetsdame ja 😁 Så synd at du ikke har møtt henne. Men som man reder, ligger man. Anonymkode: de6a5...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #140 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tja, var vel bare nysgjerrig på fenomenet? Og lurte vel også på om dette var meninger utenfor KG også, noe jeg her får inntrykk av at det ikke er. Ts Anonymkode: 9e1c6...5a2 Jeg har vært kritisk til deler av feminismen i mange år. Venner og kolleger som har lagt opp til en diskusjon har fått høre mine argumenter. Mange - også kvinner - har sagt seg enige. Noen har vært veldig uenige. Det lever nok både jeg og de godt med. Anonymkode: e1373...4f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå