Gå til innhold

Er menn redd feminismen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Likestilling er like muligheter. Mener du som mann at det er for mange kvinner i skolen, så utdanner du deg som lærer og veier opp. Like muligheter. Jeg har flere barn, både gutter og jenter, og har aldri sett noe forskjellsbehandling. Jeg har imidlertid hørt masse snakk fra guttepappaer, særlig dem uten høyere utdanning, snakke ned skolen overfor sønnene sine, si at lekser er noe forbanna tull og at man klarer seg nå uansett.

Anonymkode: de6a5...1c6

Nå er det da bevist utover enhver tvil at jenter på skolen har flere store fortrinn.

Det viser seg at jenter og gutter gjør det likt på nasjonale prøver, men jenter får bedre karakter av læreren ved innlevering med navn.. 

Når de så skal søke seg til høyere utdannelse så har jenter tilleggspoeng som menn ikke har.. 

Er det å gi begge kjønn like muligheter? 

 

Anonymkode: b3870...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg blir da ikke provosert? Jeg synes det er morsomt når ræl puler ræl for så å gifte seg med ræl. Veldig underholdende. 

Anonymkode: de6a5...1c6

Du virker utrolig provosert, håper det går bra med deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det da bevist utover enhver tvil at jenter på skolen har flere store fortrinn.

Det viser seg at jenter og gutter gjør det likt på nasjonale prøver, men jenter får bedre karakter av læreren ved innlevering med navn.. 

Når de så skal søke seg til høyere utdannelse så har jenter tilleggspoeng som menn ikke har.. 

Er det å gi begge kjønn like muligheter? 

 

Anonymkode: b3870...c8d

Enig i dine 2 første avsnitt.

Men det blir feil å si at kvinner får tilleggspoeng til høyere utdannelse som gutter ikke har. Det er kun på noen veldig få studier at kvinner har dette, pga at man ønsker bedre kjønnsbalanse på akkurat dette studiet. Akkurat på samme måte er det også på de studiene hvor guttene er i sterkt mindretall, der får de tilleggspoeng mens kvinnene ikke får det.

For min del så kan vi godt fjerne hele disse tilleggspoengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig er tilbud for kvinner et utslag av feminisme. Det er kvinnesak.
Når jeg skriver at feminisme handler om likestilling for alle, uavhengig av kjønn og de rettighetene som bare gjelder kvinner, så er det jævlig godt gjort å få dette til å virke som en kamp på bekostning av menn.

Det er feministene som står på for at menn har fedrekvote f.eks. - likestilling for alle individer, uavhengig av kjønn.

Det er ikke så selvfølgelig for meg. Hele samfunnet trenger barn. Det å ville ha barn er naturlig og et stort savn for mange menn. Kvinner også da. Et godt og trygt fødetilbud er da viktig av mange årsaker. Barn med fødselsskader er dypt tragisk og koster mange milioner. Det er en no-brainer på så mange måter. 

Jeg har ikke sagt at det er på bekostning av  menn?  Vær så snill å ikke legg til meg utsagn eller meninger mer. 

Jeg sier jeg vil at alle skal ha det bra og da virker det litt feil å kjempe for halvparten av menneskene. 

Les mitt innlegg #48 igjen. Det er mange gode resultater av tidligere tiders feminisme som gavner hele samfunnet. Det anerkjenner jeg allerede innledningsvis i første innlegg her. 

Jeg fikk akkurat den pappapermen jeg hadde krav på, ikke et sekund mer. Det kom ikke på tale, selv om jeg gjerne ville hatt mer. Noen ganger må man gi litt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk akkurat den pappapermen jeg hadde krav på, ikke et sekund mer. Det kom ikke på tale, selv om jeg gjerne ville hatt mer. Noen ganger må man gi litt også

Hvem som stoppet deg her? Kvinnen eller arbeidsgiveren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nå er det da bevist utover enhver tvil at jenter på skolen har flere store fortrinn.

Det viser seg at jenter og gutter gjør det likt på nasjonale prøver, men jenter får bedre karakter av læreren ved innlevering med navn.. 

Når de så skal søke seg til høyere utdannelse så har jenter tilleggspoeng som menn ikke har.. 

Er det å gi begge kjønn like muligheter? 

 

Anonymkode: b3870...c8d

Nettopp. Da må menn på banen og gjøre noe. Men menn vil ikke utdanne seg til lærere. 

Anonymkode: de6a5...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T-AA skrev (9 minutter siden):

Du virker utrolig provosert, håper det går bra med deg ❤️

Så krampaktig og desperat 🤣🤣

Anonymkode: de6a5...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (1 minutt siden):

Hvem som stoppet deg her? Kvinnen eller arbeidsgiveren?

Nettopp. En mann har krav på å ta nesten hele permisjonen, om det er det han vil. Men da må han ta diskusjonen med kjerringa eller arbeidsgiver. Og det gidder vi ikke, vet du, det er jo så mye styr...

Anonymkode: de6a5...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (3 minutter siden):

Hvem som stoppet deg her? Kvinnen eller arbeidsgiveren?

Kvinnen i mitt liv. Hvordan det? 

Endret av A new man
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. En mann har krav på å ta nesten hele permisjonen, om det er det han vil. Men da må han ta diskusjonen med kjerringa eller arbeidsgiver. Og det gidder vi ikke, vet du, det er jo så mye styr...

Anonymkode: de6a5...1c6

Hele permisjonskvoten din? Eller den til mor også? For hun må jo kanskje amme og komme seg etter fødsel.

Anonymkode: cbfbd...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp. En mann har krav på å ta nesten hele permisjonen, om det er det han vil. Men da må han ta diskusjonen med kjerringa eller arbeidsgiver. Og det gidder vi ikke, vet du, det er jo så mye styr...

Anonymkode: de6a5...1c6

Hehe, nå venter jeg på svar fra han da. Min mann har hvertfall tatt mer enn meg. Så jeg er virkelig for full likestilling 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (1 minutt siden):

Kvinnen i mitt liv

Det syns jeg er veldig dumt. Menn må ta kampen mot kvinnen i sitt liv hvis de ønsker mer likestilling på hjemmebane. Som nevnt over her så har min totalt sett tatt mer enn meg. Vi har vel hatt en samlet fordeling totalt for alle barna på 55 % til han og 45 % til meg. Uten diskusjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nettopp. Og menn som klager på hvordan kvinner ødelegger gutter i skolen, bør bli lærere, skolebyråkrater, barnehagelærere og politikere. Men det er jo mye bedre å syte og skylde på andre enn å gjøre en innsats selv.

Anonymkode: de6a5...1c6

Og kvinner som ber om at kvinneyrker skal få høyere lønn burde selv sørge for å få valgt inn kvinnelige ledere og politikere heller enn å syte om at menn skal hjelpe dem.

Anonymkode: e1373...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med feminisme har også menn fått større rettigheter angående barn f. eks. Før så en det som helt naturlig at mor fikk hovedomsorgen ved skilsmisse, slik er det ikke lengre.

Anonymkode: 3d6a3...c73

Gøy for de få mennene som er gode nok til å få barn da. Da kan de glede seg til skilsmissen som uansett snart kommer.

Anonymkode: c2a15...180

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hele permisjonskvoten din? Eller den til mor også? For hun må jo kanskje amme og komme seg etter fødsel.

Anonymkode: cbfbd...7b4

Da vi hadde permisjon så kunne vi faktisk velge at han tok alt bortsett fra 6 uker etter fødselen. Nå finnes ikke den muligheten lengre, siden man opererer med kvote til mor og kvote til far.  Men far kan fremdeles ta hele fellesperioden, som mange mødre mener er " deres" del og som de mener de skal ha alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skolen ble skapt for gutter. At jenter fjør det bedre i den er tilfeldig. 

Mannen som skapte pc'en er sikkert en av dem som ikke har problemer med å klare skolen. 

Anonymkode: cbfbd...7b4

Skolen ble vel skapt for å sikre statskirkens posisjon i landet. Det er et par reformer siden og jeg vet ikke hva det sier oss om dagens skole.

Det er reelle forskjeller mellom gutter og jenter (til forskjell fra svart og hvit som for alle gode formål er lik). Derfor er det et åpent spørsmål hvordan en skole med blandet kjønn skal være. Siden jeg har barn av begge kjønn så ser jeg at de har ulike utfordringer i skolen.

Anonymkode: e1373...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men vi sloss jo ikke for at MENNS rettigheter skal bli dårligere. Vi vil bare ha samme rettigheter som dere, og det uten å møte på sexisme og mannssjåvinisme. Det er vel heller diskriminering å nekte kvinner samme rettigheter som menn.

Ts

Anonymkode: 9e1c6...5a2

Hvilke rettigheter er det menn har i Noge i dag som ikke også gjelder kvinner?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Så krampaktig og desperat 🤣🤣

Anonymkode: de6a5...1c6

Dersom du er krampaktig og desperat bør du ta deg en pause fra internett ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (4 minutter siden):

Det syns jeg er veldig dumt. Menn må ta kampen mot kvinnen i sitt liv hvis de ønsker mer likestilling på hjemmebane. Som nevnt over her så har min totalt sett tatt mer enn meg. Vi har vel hatt en samlet fordeling totalt for alle barna på 55 % til han og 45 % til meg. Uten diskusjoner...

Det hørtes bra ut.
 

Det er ikke alle kamper som er verdt å ta tenker jeg. Men hadde min del den gang vært en uke mindre, så ville jeg fått en uke mindre. Det var en anerkjennelse fra min side om at noe fortsatt må beskyttes i likestillingens navn. 

Nå surrer jeg på nett mens kona vasker klær. Det er isolert sett galt kanskje men jeg har ukeshandlet og lagd middag tidligere i ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bromance skrev (5 timer siden):

Selvsagt er feminismen skummel for de menn som syns det er greit å undertrykke kvinner. For resten av mannfolka så er det ikke noe problem med feminisme,  og noen av dem har heller ikke noe problem med å kalle seg for feminister selv.

Hvem er disse mennene som synes det er greit å undertrykke kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...