Gå til innhold

Du som levde før røykeloven kom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor røykte de før røykeloven kom som du syns er helt fjernt nå? 

Anonymkode: e85d8...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På flyet. Helt idiotisk, glad det ikke er lov lenger (og det syntes jeg før jeg sluttet å røyke også).

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt over alt. I bilen, i restauranten, på kinoen, på flyet (de lekte at en gardin holdt røyken ute), osv. 

Anonymkode: f1f15...476

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor røykte de før røykeloven kom som du syns er helt fjernt nå? 

Anonymkode: e85d8...23d

Jeg har slekt i et land der røykeloven ikke tredde inn før for noen år siden, og da bare til viss grad, men husker jeg var med kusinen min på sykehuset og da fyra folk opp på venterommet. Det var også lov på barer inne på kjøpesenter, så det var tykk dunst av røyk over hele etasjen, bare 10 år siden. Heldigvis slutt på det nå. 

Anonymkode: 17cf2...4b0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I åpent kontorlandskap. 

På lærerværelset på skolen. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lageret til klesbutikken 🥴

Anonymkode: c0a78...24a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Over alt. Jeg husker ennå den gufne lukten som satt i klærne da jeg hadde vært ute på byen eller på konsert. Det var grusomt.

Tenk å sitte i røykskyen på restaurant for eksempel, der du i utgangspunktet skal kose deg med god mat og vin. Ødela opplevelsen helt.

Anonymkode: c4cc8...e62

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var hos morfar etter skolen før foreldrene mine kom hjem da jeg var førsteklassing. Da satt han og dampa kontinuerlig mens han hjalp meg med leksene og fortalte om gamle dager. Alle veggene i huset hans var gule av all sigginga.. Men jeg elska hvert sekund, synes fortsatt lukten av en nytent sigarett er helt magisk pga han 🥰

Husker også hvor intenst det var å være på bar/klubb før røykeloven. Lokalene var stinne av røyk, det lå sneiper overalt, man måtte hele tiden passe på at man ikke brant seg på siggene til alle de fulle folka og alt (og da mener jeg alt, selv sko) stinka som f i flere dager etter. Alt måtte vaskes 😅 

Jeg er født på 80-tallet.

Anonymkode: abd53...0be

  • Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobba på hotellkjøkken og der røykte de inne på kjøkkenet, dvs i en krok da. Men de tok seg ofte en sving gjennom hele kjøkkenet med røyken og. 

Anonymkode: e85d8...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilen og på resturanten der du spiser🙈 Jeg mener at røykeloven er noe av det beste som har skjedd dette landet🙏

Anonymkode: 4964a...9af

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før røykeloven lukte utestedene røyk. Nå lukter det fis.

Anonymkode: 2ebff...2bf

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk røykte også på tv. Og jeg måtte en gang på et jobbkurs der det ble røyket på pauserommet, og det var obligatorisk å være sosial i pausen... Dessverre er jeg redd alt dette kommer tilbake raskere enn vi tror, nå som det er legalisering av narkotika på gang mange steder. Folk som har vært i New York i det siste vil forstå hva jeg mener, det stinker absolutt over alt inne og ute. 

Anonymkode: f1f15...476

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utestedene. Herregud så deilig det var å jobbe ute da det plutselig ikke var noe røyk i lokalet når man kom på jobb neste helg 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg arbeidet på billakkeringsverksted og vi røyka inne, sjefen sto med rullingsen mens han blandet lakk i sprøyteboksen, det var jo egentlig røykeforbud men vi fikk bare beskjed om at vi måtte feie gulvet og få med sneiper når det skulle komme branntilsyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kafeer. Området med røyk/ikke røyk var delt fra hverandre med et bånd eller en åpen hylle eller lignende. Sykt effektivt😄

Anonymkode: f6e6c...ee2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor røykte de før røykeloven kom som du syns er helt fjernt nå? 

Anonymkode: e85d8...23d

over alt, bakerst i flyet. På toget og bussen. På legekontoret😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Absolutt overalt. Spisesteder var kanskje det aller verste, ved at den intense stanken og ræva luften påvirket mat og drikke, men det er helt sprøtt hvor mange rare steder folk røyket på før.

Nei, røykeloven er helt fantastisk. Det aller viktigste med det er selvfølgelig helsen og at man ikke får påføre andre passiv røyking, men også hvor jævlig intenst røyk (og de fleste røykere - dessverre) stinker. Det er en helt annen verden komfortmessig og helt absurd å tenke tilbake på nå i ettertid.

Anonymkode: 82236...79b

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Folk røykte også på tv. Og jeg måtte en gang på et jobbkurs der det ble røyket på pauserommet, og det var obligatorisk å være sosial i pausen... Dessverre er jeg redd alt dette kommer tilbake raskere enn vi tror, nå som det er legalisering av narkotika på gang mange steder. Folk som har vært i New York i det siste vil forstå hva jeg mener, det stinker absolutt over alt inne og ute. 

Anonymkode: f1f15...476

Herre, for en teit påstand. Jeg er ikke for legalisering men det kommer ikke til å bli legalisert hasjrøyking der det er røykeforbud idag da. Såpass bør de fleste skjønne… 🤔

Anonymkode: ee862...2dc

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg serverte på bingo en gang og i pausen måtte vi inn og rydde. Da måtte vi nesten skjære i lufta med kniv for det var så stinnt av røyk. 

Og når man hadde vært på bygdefest så kunne klærne stå av seg selv, så fulle var de av røyk . 

Anonymkode: e85d8...23d

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Herre, for en teit påstand. Jeg er ikke for legalisering men det kommer ikke til å bli legalisert hasjrøyking der det er røykeforbud idag da. Såpass bør de fleste skjønne… 🤔

Anonymkode: ee862...2dc

Kan love deg at det stinker inne i New York. Over alt. Selv om det ikke røykes inne. Det stinker ti ganger verre enn sigarettrøyk, og det sier noe. 

Anonymkode: f1f15...476

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...