Gå til innhold

Hvilken klasse er du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 22.06):

Hehe, cringe er vi helt sikkert. Jeg synes likevel det er litt moro på et så lite høytidelig forum som kvinneguiden er.

Vi har under 40% belåningsgrad, men har ikke hytte enda. Vi har så langt prioritert reise fremfor hytte, fordi vi er relativt unge (30 år).

For 15 millioner hadde vi ikke fått særlig til Nordstrand, men her i byen hvor vi bor er det blant de dyreste boligene man kan få og i det mest attraktive området. Jeg ser imidlertid at det er en dårlig indikasjon, uten å fortelle noe om boligprisene i området. 

Jeg synes dog det er litt morsomt om det å stille spørsmål rundt økonomi og klasse helt anonymt på et forum gjør meg til vulgær kulturelt. Det kan sikkert stemme, godt ingen vet om det. Hehe. 

Anonymkode: 7004e...841

Fordi tanker om klasse og status i seg selv opptar deg i betydelig grad. Om du har et talent eller en spesiell interesse som gjør at du har en prominent posisjon i kulturliv, arbeidsliv eller politikk, så er det bare positivt og flott.
 

Dersom du derimot bevisst posisjonerer deg med primært mål om å øke din sosiale, økonomiske eller kulturelle kapital for å oppnå anseelse i en selektert gruppe er det definitivt vulgært, og lett gjennomskuelig i slike kretser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg som trodde jeg hadde funnet en Dungeons and dragons-tråd😔 

Ranger. Jeg er Ranger... 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra arbeiderklasseslekt og er og blir abriderklasse uavhengig av om jeg og søskenbarna mine har høyere utdannelse. 

Anonymkode: 0acf9...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Bokormsen skrev (På 22.2.2024 den 21.40):

Fordi tanker om klasse og status i seg selv opptar deg i betydelig grad. Om du har et talent eller en spesiell interesse som gjør at du har en prominent posisjon i kulturliv, arbeidsliv eller politikk, så er det bare positivt og flott.
 

Dersom du derimot bevisst posisjonerer deg med primært mål om å øke din sosiale, økonomiske eller kulturelle kapital for å oppnå anseelse i en selektert gruppe er det definitivt vulgært, og lett gjennomskuelig i slike kretser. 

De priviligerte snakker ofte slik: "gjennomskuelige i slike kretser" og tror at talent alene er nok for suksess... utrolig nedlatende holdning ovenfor mennesker som jobber hardt for å gjøre livet bedre. 

Det er enkelt for de som vokser opp med rike foreldre og et nettverk av kontakter. Men for de som kommer fra mindre privilegerte bakgrunner, er veien langt fra like enkel.

Skal man bare forbli i fattigdom eller ikke utvikle sine ferdigheter fordi man ikke er født inn i suksess? Samtidig som man blir "gjennomskuet" som en streber av de som har hatt alt servert på et sølvfat, når man prøver å klatre oppover i samfunnet?"

 

Anonymkode: a2ad3...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Workingclass hero med enkelte middelklasse fordeler. Men dette bryr meg ikke i det hele tatt. De som mener jeg ikke er god nok for de,eller vanene deres kan dra langsomt til helvete 😄

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er medlem av en klasse er jeg godt plassert i arbeiderklassen, og kommer fra en arbeiderklassefamilie- og slekt. Som de fleste tross alt gjør. Og trives godt med det! :)

Endret av princeofithilien
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i landskapet befinner jeg meg? Renovasjonsarbeider(søppeltømmer). 49 år.

Inntekt 510 000. Formue 87 millioner. 

Mor pensjonert psykolog, far bilmekaniker.

Bor på Smestad i Oslo. Feriehus i Toscana.

Master i informatikk. Bruker ikke graden og min kunnskap i jobbsammenheng da jeg sliter med sosial angst og ønsker et yrke med minst mulig sosial interaksjon.

Over 800 bøker i min litteratur-samling.

Opera og teater er mine to store lidenskaper.

Kunstsamling bestående av Melgaard, Hirst, Warhol, Ekblad osv.

Stemmer FrP.

Røyker.

2 barn. Yngstemann på 12 år på kostskole i England og eldstemann på 23 år på andre året på medisin i Oslo.

 

Anonymkode: b7379...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2024 den 16.14):

 

Hvor ville du plassert meg/oss, og hvor vil du plassere deg selv? Den neste som kommenterer kan vurdere forrige poster og seg selv. 

Anonymkode: 7004e...841

Som søppel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...