Gå til innhold

Hvilken klasse er du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken klasse vil du plassere deg selv i: underklassen, arbeiderklassen, nedre middelklasse, øvre middelklasse eller overklassen?

Jeg er utdannet jurist og praktiserende advokat, og kommer fra en advokatfamilie. Min mann er ingeniør og kommer fra foreldre som er sivilingeniører. Vi er aktive og har en posisjon i politikken. Vi eier bolig til 15 millioner i et av de fineste områdene i byen vi bor. Barna kan gå på de aktivitetene de ønsker, og vi har også mye tid sammen siden både jeg og mannen har fleks på jobb.

Jeg har tenkt at vi er øvre middelklasse, men har også fått høre at vi trolig er overklasse fordi vi (i hvert fall jeg) er en del av profesjonsoverklassen, vi muligens er i økonomisk overklassen, men jeg er usikker på om vi er i kulturell overklasse.

Hvor ville du plassert meg/oss, og hvor vil du plassere deg selv? Den neste som kommenterer kan vurdere forrige poster og seg selv. 

Anonymkode: 7004e...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er dette viktig for deg? Hvordan er dere som mennesker, er vel det som betyr noe.

Jeg var ikke klar over at vi hadde "klasser" i Norge engang. Noe så gammeldags og utdatert for å sette mennesker i bås. 

Anonymkode: 49724...8fd

  • Liker 13
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant, hvorfor føler du et behov for å lage skryte innlegg?

Anonymkode: e49be...fca

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg ville tenkt dere er øvre middeklasse. Overklasse er folk som er født med gullhår i ræva. Det er ikke dere. Dere har jobbet og gjort det dere skal for å komme der hvor dere nå er. Men dere har nok begge hatt et godt utgangspunkt for å ende opp der dere er.