Gå til innhold

Mangel på sosiale antenner under vennemiddag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja man burde klare se at det kanskje var snøtt med reker og da begrense seg litt. Enig i det. 

Anonymkode: 8685d...aa6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her var det mange som følte seg truffet.

Jeg er enig med ts, for en GRISK person, som ikke har vett til å ikke forsyne seg mer enn at det er nok igjen til de andre. 

500g reker burde være nok, hvor mye spiser dere????

Når jeg og mannen spiser reker, har vi alltid rikelig igjen når vi kjøper 1 kg. Mannen min trener mye, er muskuløs og spiser mye. Jeg spiser normale mengder mat for en normalvektig person. Er dere overvektige hele gjengen som mener 500g er for lite??

Selvsagt burde den griske venninnen sagt fra på forhånd slik at ts kunne kjøpt inn ekstra reker.

Anonymkode: 3e2cf...6b0

Jeg føler meg ikke truffet. Spiser jeg med andre, så spiser jeg vanligvis mindre enn om jeg sitter i fred og ro med maten.

Jeg reagerer først og fremst på måten ts beskriver denne personen og måltidet. Utenom det, så tror jeg heller ikke på fremstillingen. Enten så har flere enn en av ti personer spist mye, eller så har det ikke vært så mye reker som ts tror/de var enige om. Siden en satte sammen maten annerledes enn de andre, så ble kanskje "alt" hengt på henne. 

Anonymkode: c4b8a...7bc

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt merkelig hvordan alle er for at denne venninna skal fråtse i seg av en gitt mengde mat som er bestemt av alle. Jeg går heller halvmett hjem enn å lesse tallerken på tallerken full til det blir tomt når jeg spiser med venner. Hvis det er biffgryte og potetmos, og alle blir enige på chat om at 200 gram biff er nok per pers, så er det merkelig å forsyne seg med to svære hauger som for alle åpenbart overgår gitt mengde, slik at det går på bekostning av en eller flere personer som har lagt i like mye penger og også vært enig om at 200 gram er fint.

En kan så klart si mye om å telle andres mat, blikking rundt bordet osv. Men jeg skjønner frustrasjonen når alle er enige om et måltid, også er det en som tydeligvis ikke er det likevel når maten er servert. Det blir som at alle står på butikken og enes om at en boks rømme er nok til tacoen, også rapper en part halve boksen på to lefser... Jeg skjønner ikke at dette bare får være verst for de andre, og at det ene individet må få spise så mye det vil. 

Anonymkode: dac80...efe

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her

her var det på et vis ingen «vert», dette var et spleiselag, og vi ble alle enige om antall kilo reker. Så «verten» er ikke den som skal skamme seg her

Anonymkode: 1d032...3a1

Du/dere kunne sagt noe til henne. Dere er voksne mennesker. Du burde skamme deg over å lage denne tråden. Håper ikke denne kvinnen leser på KG. Om denne historien er sann, så er den også lett gjennkjennelig for vedkommende.

Voks opp! Gi beskjed på en fin måte. Slutt med mobbing, baksnakking og himling med øynene.

Anonymkode: c0aa7...af4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cyndaquil skrev (6 timer siden):

Regel en som vert: beregn alltid for mye mat! Jeg hadde blitt flau som vert om gjestene mine måtte spare på maten eller ikke kunne spise seg helt mett fordi de så at det var for lite av alt

jeg beregenr alltid rikelig av hva enn jeg lager . Og blir det rester blir det en lunsj eller middag en annen dag

Men her var alle vert, og alle var enige på forhånd om hvor mye reker som er ment per person. Det er ingen vert som skal skamme seg her, her er det en enighet som har sklidd ut når maten kom på bordet. (Synes det er merkelig at én person har spist 1,5 kilo og mer til siden de andre ikke fikk sin del engang, så kan være at flere ble stresset og lesset på av å se denne dama i aksjon, og at 3-4 fikk litt lite mat, og ikke 9. Men likevel, det er ikke et vertskap med i bildet her.)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå litt rart å servere reker på den måten i februar, da. Som regel kjøper en inn masse skalldyr når en serverer det. Så intrigant.

Endret av Hoia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoia skrev (2 minutter siden):

Det er nå litt rart å servere reker på den måten i februar, da. Som regel kjøper en inn masse skalldyr når en serverer det. Så intrigant.

Rekene er på sitt beste på vinteren, så synes ikke det er noe rart i det hele tatt å servere mat i sesong.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Rekene er på sitt beste på vinteren, så synes ikke det er noe rart i det hele tatt å servere mat i sesong.

De fleste skalldyr er på sitt beste på vinteren, men det er likevel vanligst å servere det på sommeren, fordi det er litt grisete mat, hvis ikke noen andre har skrelt det. Det er uansett ikke mitt anliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis hun spiste "sin "halve kilo og så den ekstra kiloen,da har hun spist 1,5 kg reker?! Itillegg mener du hun spiste enda mere? Altså,hvis dere sitter og spiser sammen,så må jo dere ha blitt mette lenge før henne? Det tar tid å skrelle reker og hvis hun hadde spist 3 ! Kg reker så hadde hun vel brukt hele kvelden på å skrelle. Nei,tror kanskje du trenger briller for dette stemmer ikke.

Anonymkode: cdc35...73c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Proporsjon. Proposisjon er en ordklasse.

Kommentaren er irrelevant. Utgangspunktet er selvsagt at man inntar så mange kalorier at vekta verken går opp eller ned, altså akkurat det man trenger. Hvis man inntar MER enn det man trenger, går man opp i vekt. Poenget var at dette MER ikke trenger være «enorme mengder mat», men like gjerne små mengder kaloririke matvarer.

Anonymkode: 7168d...eee

Mener du preposisjon? Proposisjon betyr lovforslag.

Anonymkode: b8e1c...85f

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har du dårlig råd så tilpasser du jo hva du serverer etter budsjettet. 

Det å kjøpe lite av noe dyrt, og forvente at gjestene skal spise billig fyllstoff for å bli mett, er direkte frekt. 

Anonymkode: c29f3...c68

Det ble jo ikke kjøpt lite...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange reagerer på at TS ikke får mer støtte. Jeg er generelt enig i at man i middagsselskap, uavhengig om det er spleiselag eller ei, ikke skal forsyne seg så grådig at det blir mindre mat på andre. Likevel klarer jeg ikke å føle mye sympati eller gi særlig støtte til TS fordi hun er så ufyselig i beskrivelsen av venninnen. Det er en så enorm (pun intented) overreaksjon på situasjonen.

Vet ikke hvor overvektig denne venninnen er, men er man ekstremt overvektig har man som regel ikke et "normalt" forhold til mengde mat. Ikke at det unnskylder oppførsel helt, men det er noe å tenke på. Det er ikke gitt at hun har tenkt over selv hvor mye hun faktisk har spist. Har man pizza er det enkelt å beregne antall stykker det gjennomsnittlig er på hver, men de fleste sikker vel ikke og teller antall reker. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne rekedama mangler etikette, bordskikk og sosiale antenner. 
Man lærer barna sine at de f.eks ikke skal ta all kjøttdeigen når det serveres taco. Dette fordi andre også skal ha.

Trodde dette var basic folkeskikk.😎

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvis hun spiste "sin "halve kilo og så den ekstra kiloen,da har hun spist 1,5 kg reker?! Itillegg mener du hun spiste enda mere? Altså,hvis dere sitter og spiser sammen,så må jo dere ha blitt mette lenge før henne? Det tar tid å skrelle reker og hvis hun hadde spist 3 ! Kg reker så hadde hun vel brukt hele kvelden på å skrelle. Nei,tror kanskje du trenger briller for dette stemmer ikke.

Anonymkode: cdc35...73c

Er det verre å grise på vinteren enn på sommeren? Nå svarte jeg på feil innlegg...

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (15 minutter siden):

Det ble jo ikke kjøpt lite...

Nå siterte jeg ikke HI....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (32 minutter siden):

Er det verre å grise på vinteren enn på sommeren? Nå svarte jeg på feil innlegg...

En sitter jo som regel ute på sommeren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoia skrev (1 time siden):

En sitter jo som regel ute på sommeren da.

Men hva med taco da? Det spiser man hele året inne og det er grisete. Har man servietter så går det fint... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymphadora skrev (9 timer siden):

Ser mange reagerer på at TS ikke får mer støtte. Jeg er generelt enig i at man i middagsselskap, uavhengig om det er spleiselag eller ei, ikke skal forsyne seg så grådig at det blir mindre mat på andre. Likevel klarer jeg ikke å føle mye sympati eller gi særlig støtte til TS fordi hun er så ufyselig i beskrivelsen av venninnen. Det er en så enorm (pun intented) overreaksjon på situasjonen.

Vet ikke hvor overvektig denne venninnen er, men er man ekstremt overvektig har man som regel ikke et "normalt" forhold til mengde mat. Ikke at det unnskylder oppførsel helt, men det er noe å tenke på. Det er ikke gitt at hun har tenkt over selv hvor mye hun faktisk har spist. Har man pizza er det enkelt å beregne antall stykker det gjennomsnittlig er på hver, men de fleste sikker vel ikke og teller antall reker. 

Joa.

Men damen visste selv at hun spiste lavkarbo, og ville trenge mer av de dyre ingrediensene. 

Da er du rimelig frekk om du ikke sier fra når du er med på å planlegge et spleiselag.

Hun burde enten foreslått å tatt med seg et par ekstra avokadoer eller betale litt ekstra sånn at det kunne kjøpes inn en halvkilo ekstra reker, eller noe sånt.

Du er drittsekk når du vet slankekuren din er fordyrende i kosten, og forventer at alle andre i et spleiselag skal dekke prisen for kalaset ditt - sånn i tillegg til at du risikerer at det blir for lite av mat og dyrt tilbehør til de andre, fordi du vil spise deg mett på kun reker og avokado.

Anonymkode: 7d70e...26a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Joa.

Men damen visste selv at hun spiste lavkarbo, og ville trenge mer av de dyre ingrediensene. 

Da er du rimelig frekk om du ikke sier fra når du er med på å planlegge et spleiselag.

Hun burde enten foreslått å tatt med seg et par ekstra avokadoer eller betale litt ekstra sånn at det kunne kjøpes inn en halvkilo ekstra reker, eller noe sånt.

Du er drittsekk når du vet slankekuren din er fordyrende i kosten, og forventer at alle andre i et spleiselag skal dekke prisen for kalaset ditt - sånn i tillegg til at du risikerer at det blir for lite av mat og dyrt tilbehør til de andre, fordi du vil spise deg mett på kun reker og avokado.

Anonymkode: 7d70e...26a

Veldig slitsomt å være i en slik vennegjeng.

Her avregner vi ikke hvem som har glutenallergi, hvem som er avholds, hvem som spiser dobbelt så mye fordi de trener, hvem som ofte tar bilen og også kjører andre. Men viser raushet, og tenker at omsorg for hverandre er viktigere enn å skule stygt på den som ikke tok med en avokado i lomma. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Motsatt her. Mannen min og jeg pleier å kjøpe ca 600 gram på deling. Vi når liksom et metningspunkt etter et stort rekesmørbrød (og nei, vi er ikke verken små eller gjerrige). Å spise FIRE rekesmørbrød hadde jeg aldri klart.

Anonymkode: d44be...3a6

Som middag?

Anonymkode: 7168d...eee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...