AnonymBruker Skrevet 16. februar #61 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det holdt med blikkene som ble sendt rundt bordet Anonymkode: 1d032...3a1 Det synes jeg er mye mere respektløst enn å spise mye. Anonymkode: 5b7fc...167 10 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #62 Del Skrevet 16. februar Djungelvrål skrev (Akkurat nå): Like lavpannet som de som er på middag med taco og spiser en halvkilo kjøttdeig alene. Driter i alle andre bare JEG får nok! 🙄 Ts her Ganske så likt ja og fryktelig irriterende Anonymkode: 1d032...3a1 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #63 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her Noen sier at 600 gram er for lite, andre sier at det er for mye. KG altså Uansett, fasiten her er at en person spiste enorme mengder, mens andre satt igjen og var fortsatt sulten når siste reke ble tatt Anonymkode: 1d032...3a1 Men herregud, har du ikke litt medfølelse, varme? Vennen din kom på besøk og spiste seg mett, kjipt at det ble for lite mat, neste gang kan du beregne noe annet. Det er ikke normalt å henge seg SÅNN opp i at en venn har spist litt mer enn du beregna, vis litt slack. Anonymkode: 3203b...ae0 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #64 Del Skrevet 16. februar Just now, AnonymBruker said: Ts her Noen sier at 600 gram er for lite, andre sier at det er for mye. KG altså Uansett, fasiten her er at en person spiste enorme mengder, mens andre satt igjen og var fortsatt sulten når siste reke ble tatt Anonymkode: 1d032...3a1 Folk spiser forskjellige mengder, men poenget mitt er at én person ikke klarer å velte lasset uansett. Dere hadde 6 kilo reker. Hun kan da umulig ha spist mer enn 1 kilo. Så da skulle det etter din beregning vært nok til alle. Jeg kjøper mer enn 500 gram per person til fest. Anonymkode: 57089...657 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #65 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det synes jeg er mye mere respektløst enn å spise mye. Anonymkode: 5b7fc...167 Ts her Nei, det var ikke pent gjort, men helt refleks, fordi det var så sprøtt alt sammen Anonymkode: 1d032...3a1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #66 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men herregud, har du ikke litt medfølelse, varme? Vennen din kom på besøk og spiste seg mett, kjipt at det ble for lite mat, neste gang kan du beregne noe annet. Det er ikke normalt å henge seg SÅNN opp i at en venn har spist litt mer enn du beregna, vis litt slack. Anonymkode: 3203b...ae0 Kjedelig at vi andre ikke ble mette da. Heller at 1 (hun) ikke er mett, enn at 5-6 andre ikke blir mette.. Anonymkode: 1d032...3a1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 16. februar #67 Del Skrevet 16. februar (endret) Skalldyr i februar? Noen elsker vel skalldyr, og tenker at det er ustoppelige mengder når en spiser det. De som har vært mye ved sjøen, er ofte sånn. Det samme med krabber etc. Det der ville jeg ikke reagert på. Det der har ikke noe med samvittighet å gjøre. Jeg ville aldri ha skrevet noe sånt om en av flere gjester i etterkant. Endret 16. februar av Hoia 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #68 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): På salatbladene lesset hun på med enorme mengder majones, reker, avokado og annet tilbehør. Anonymkode: 1d032...3a1 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Altså, her snakker vi en dame som er vant til å spise enorme mengder mat, ellers hadde hun ikke hatt behov for å slanke seg. Anonymkode: 1d032...3a1 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): enorme mengder majones, reker og avokado.. Anonymkode: 1d032...3a1 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): er er hun klarer jo å trykke i seg mer tilbehør Anonymkode: 1d032...3a1 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts her Hvor mye spiser du??? : 1d032...3a1 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): , vi var ikke klar over at en skulle forsyne seg av enorme mengder helt alene. Anonymkode: 1d032...3a1 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det holdt med blikkene som ble sendt rundt bordet Anonymkode: 1d032...3a1 Ts…du framstår uvitende - hvorfor tror du man trenger å spise «enorme mengder» mat for å bli overvektig? Det finnes mat som er veldig kaloririk, så man trenger ikke spise så mye sjokolade for å overskride kaloribehovet per dag - for eksempel. Du virker så frastøtt av en overvektig person som i dine øyne spiser for mye at det nesten er komisk. Sitter der barnslig og «veksler blikk» rundt bordet, så veloppdragent av deg… En ting er at det er uhøflig å ta mer enn sin andel av maten som serveres, det er jo greit. Men du maser og maser om «enorme mengder», knytter det til overvekten hennes og synes det er helt greit å «veksle blikk» i selskapet. Du virker nesten sjalu? Anonymkode: 7168d...eee 16 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias001 Skrevet 16. februar #69 Del Skrevet 16. februar 29 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her Hvor mye spiser du??? https://mills.no/mills/hvor-mye-reker-trenger-du/ https://meny.no/tema/skalldyr/mengdeberegning-skalldyr/ https://joker.no/oppskrifter/sommersmorbrod-med-reker Anonymkode: 1d032...3a1 Alle som har hatt ett rekelag burde vite at dette er for lite. Selv spiser jeg normalt 1kg reker. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #70 Del Skrevet 16. februar Skal være glad man ikke deler mat med TS 😂. Anonymkode: 886ff...419 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 16. februar #71 Del Skrevet 16. februar Mannen og jeg knekker lett 1,3kg reker🤣 Jeg mener det er vanskelig å spise reker slik at andre blir sittende igjen sultne. Man tar jo reker underveis, alle gjør jo det. Det er jo ikke slik at når hun har forsynt seg så er det for lite reker igjen? Man har nok regnet for lite mat om det føles slik, og første bud for middagsselskap: beregn nok mat! Restereker kan spises til en forrett neste dag, lage rekesalat, fryses og brukes i supper, etc. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #72 Del Skrevet 16. februar Just now, AnonymBruker said: Kjedelig at vi andre ikke ble mette da. Heller at 1 (hun) ikke er mett, enn at 5-6 andre ikke blir mette.. Anonymkode: 1d032...3a1 Da har dere seriøst bommet på mengde. Og skylder på en person, sjarmerende. Spiste hun 2 kilo liksom... Anonymkode: 57089...657 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #73 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjedelig at vi andre ikke ble mette da. Heller at 1 (hun) ikke er mett, enn at 5-6 andre ikke blir mette.. Anonymkode: 1d032...3a1 Kunne dere ikke bestille noe? Måtte dere sitte sultne og sure? Eller var dere enten helt tomme for penger eller langt unna sivilisasjonen uten tilgang på mat? Anonymkode: 5b7fc...167 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #74 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har dere seriøst bommet på mengde. Og skylder på en person, sjarmerende. Spiste hun 2 kilo liksom... Anonymkode: 57089...657 Hun må ha spist noe sånt ja. Det var helt sprøtt å se på. Anonymkode: 1d032...3a1 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #75 Del Skrevet 16. februar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Selv om du ikke er i nærheten av å være mett? For et flott menneske du er. Ironi. Anonymkode: 1d032...3a1 Jeg synes det er hyggelig at gjestene liker maten, planlegger alltid rikelig så har aldti hatt for lite mat men ofte har jeg ikke tid til å spise så mye hvis jeg er vertinne. Det er ikke så farlig, det viktigste er at folk har det trivelig. Dersom jeg hadde sett en venninne binge-spise i et middagsselskap hadde jeg ikke sendt stygge blikk eller baksnakket henne etterpå, jeg hadde tenkt at dette var vanskelig for den personen. Anonymkode: f377b...f53 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #76 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne dere ikke bestille noe? Måtte dere sitte sultne og sure? Eller var dere enten helt tomme for penger eller langt unna sivilisasjonen uten tilgang på mat? Anonymkode: 5b7fc...167 Hahahha Jeg tenkte faktisk tanken, er det frekt å spørre om å bestille pizza? Anonymkode: 1d032...3a1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #77 Del Skrevet 16. februar Ser ut ifra det du skriver her at dette irriterer deg grenseløst. Jeg tenker at neste gang du er i en slik situasjon så kanskje du skal prøve å si ifra på en fin og humoristisk måte. Det er fint å lære seg å si ifra, for da slipper man å være så sur i ettertid. 😊 Anonymkode: c2355...fd7 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 16. februar #78 Del Skrevet 16. februar Enig med ts, det er mangel på sosiale antenner hvis man forsyner seg mer en de andre og det blir for lite mat. Man bør kunne lese situasjonen, ja noen har beregnet feil, sånn skjer, da må alle vise hensyn. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #79 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): 40 Jeg var gjest, men maten ble spleiset på av alle, så jeg var på et vis med på kjøpet Anonymkode: 1d032...3a1 40 år? Det kan jeg nesten ikke tro. Måten du ordlegger deg på tilsier 17 Anonymkode: 0b4e7...5e8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #80 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er hyggelig at gjestene liker maten, planlegger alltid rikelig så har aldti hatt for lite mat men ofte har jeg ikke tid til å spise så mye hvis jeg er vertinne. Det er ikke så farlig, det viktigste er at folk har det trivelig. Dersom jeg hadde sett en venninne binge-spise i et middagsselskap hadde jeg ikke sendt stygge blikk eller baksnakket henne etterpå, jeg hadde tenkt at dette var vanskelig for den personen. Anonymkode: f377b...f53 Vi opprettet felles side på face, der vi ble enige om 500 gram/ pers + 1 kg ekstra Anonymkode: 1d032...3a1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå