Gå til innhold

Bakemesterskapet på NRK.


Knitalong

Skal du se på Bakemesterskapet?  

190 stemmer

  1. 1. Skal du se på Bakemesterskapet?

    • Ja
      146
    • Nei
      44


Anbefalte innlegg

Er veldig glad for å slippe å høre Monica Csango sin grusomle nese-smatting fra et lignende program som gikk på TVN for noen år siden. 🙉

Ellers er det jo et treigt program, litt merkelig å ha det på lørdagskveldene når baking er for spesielt interesserte selv om de gjør det til en konkurranse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5by5 skrev (3 timer siden):

Det blir også for dumt at mesteparten av tiden går til å forme figurer i sukkerfondant, og så blir det bare kastet etterpå. For jeg nekter å tro at noen faktisk spiser sukkerfondanten.

 

 

Hva skjer med kakene etter at episoden er slutt? Blir de spist av de som jobber med produksjonen, eller blir de gitt bort til et eller annet veldedig formål? Eller blir de kastet?  🍰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en episode. For meg ble det for mye dagtid-tv, ikke tradisjonell lørdagsunderholdning.

Savner Dan Børge, Tande-P og gjengen. Håper de kan få til å samle familien på lørdagskvelden igjen. De klarer det litt med Alle mot 1, men det er jo bare noen få episoder i året...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad at det endelig er et konkurranse-program for "vanlige" folk (selv om jeg regner med at det kommer kjendis-versjoner også... ). Gøy å se hvordan folk uttaler seg mellom bakingene også. Men det er en ting norske tv-produsenter er veldig flink med, særlig i begynnelsen. Den første som går ut (av og til andre og tredje også) får veldig stor oppmerksomhet i de første programmene/til de går ut. Jolanta hadde mye (rart???) å si nå i begynnelsen, så jeg visste 60 % sikkert at hun kom til å gå ut. Dessuten satt hun og "avslørte" hvem de hemmelige bakerne i den ene oppgaven var forrige gang, det skal hun ikke gjøre. Hun var også litt sånn "jeg er best og jeg kan mye mer enn de andre" (uten å bruke de ordene), men så ble resultatet middelmådig til dårlig. Det blir jevnere konkurranse fremover, tror jeg. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt inn fiber ennå men baker de noe godt ? ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (21 minutter siden):

Har ikke lagt inn fiber ennå men baker de noe godt ? ;) 

Har ikke smakt på noe av det, så aner ikke. Vet ikke om det er samme smak som tilsvarende man kanskje kan kjøpe i butikker. Men man kan jo få et inntrykk når dommerne sier sitt. Programmet finnes nok på Nrk sin nettside også, da trenger du ikke fiber (annet enn I maten)

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skuffet. Både det britiske og det svenske var mye bedre, med høyere nivå på konkurransedeltakere og dommere, mer gjennomarbeidete illustrasjoner av bakverkene på forhånd, mer nyttig bake-informasjon fra dommerne på bakrommet… Dette virker som en mye billigere produksjon, og det er det vel kanskje også.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (9 timer siden):

Hva skjer med kakene etter at episoden er slutt? Blir de spist av de som jobber med produksjonen, eller blir de gitt bort til et eller annet veldedig formål? Eller blir de kastet?  🍰

Aner ikke. Regner med deltakere og ansatte får lov å forsyne seg? Resten regner jeg med bare blir kastet.

sofie777 skrev (8 timer siden):

Dessuten satt hun og "avslørte" hvem de hemmelige bakerne i den ene oppgaven var forrige gang, det skal hun ikke gjøre. 

Ja, det var kjempeirriterende! Virket som de andre deltakerne ble litt brydd også.

 

Ellers enig med alle som skriver at dette ikke er lørdagsunderholdning. Dette er for meg et koselig «tirsdagsprogram» 😄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dessverre det virker som at de ikke kan å bake i det hele tatt 😅 Skjønner at det er annerledes å bake under tidspress og på tv, men de klarer jo ingenting! Og de pyntekonkurransene er jo bare tull, enten blir de ikke ferdig eller så ser det slurvete ut

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et skuffende program 😂 

Jeg gledet meg for å få inspirasjon og kanskje lære noe nytt, men fram til nå så ser det jo ut som en gjeng med skoleunger som har bakt det meste av det som er laget der. Og ingen særlig informasjon om hvordan man lager visse ting osv heller

 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (19 timer siden):

Er mer konditor-mesterskapet enn bakemesterskapet? Greit, men hadde foretrukket baking. 

Det er nok mer konditor enn baker her, ja. Men i konseptet inngår det alltid en brødepisode, så vi får håpe den kommer etter hvert. Jeg har ikke så mye til overs for skulpturkaker, som det blir mer og mer av, ser jeg. Kanskje på grunn av påvirkning fra sosiale medier, jeg vet ikke. God, gammeldags håndverksbaking er bedre.

Jeg er veldig enig med den som kalte dette en first price-utgave. Godt beskrevet! 

- Ulrikke er helt grei som programleder. Det trengs en friskus hvis de ikke skal bruke komikere, slik de gjør i UK. 

- Det får altfor dårlig tid, akkurat som jeg fryktet. Jeg håper at de ser det og justerer på tiden utover i sesongen! 

- Øver deltakerne i det hele tatt..? Hvis jeg skulle vært med hadde jeg trent mye på grunnleggende teknikker som vannbakkels, butterdeig, eggekrem, sukkerbrød, mørdeig, sprøyting og så videre, før jeg satte mine bein i baketeltet.

UK-utgaven vil jo alltid bli målestokken, og her er det milevis igjen. Jeg orker ikke den svenske, men selv de er jo bedre enn dette! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K  j  e d  e  l  i  g   på en lørdagskveld 💤💤💤har NRK mistet det helt???? Sikkert fint på en mandag v 14 tida .....

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (18 timer siden):

Har ikke smakt på noe av det, så aner ikke. Vet ikke om det er samme smak som tilsvarende man kanskje kan kjøpe i butikker. Men man kan jo få et inntrykk når dommerne sier sitt. Programmet finnes nok på Nrk sin nettside også, da trenger du ikke fiber (annet enn I maten)

Nei ikke smakt noe av det jeg heller dommerne var nok smaksløkene i orden spessielt om det er Hellstrøm 😉 da skal jeg sjekke ut på Nrk.no 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han med det grønne toget har vært med i symesterskapet? Det samme med han polske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kathrina skrev (42 minutter siden):

K  j  e d  e  l  i  g   på en lørdagskveld 💤💤💤har NRK mistet det helt???? Sikkert fint på en mandag v 14 tida .....

Enig! Å se noen kjevle ut et marsipanlokk passer bedre en tirsdagkveld. Lørdag bør det være underholdning med litt mere show og fart!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Nei ikke smakt noe av det jeg heller dommerne var nok smaksløkene i orden spessielt om det er Hellstrøm 😉 da skal jeg sjekke ut på Nrk.no 😉

Ikke Hellstrøm eller noen jeg har hørt om

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

sofie777 skrev (46 minutter siden):

Ikke Hellstrøm eller noen jeg har hørt om

Ikke det nei ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (3 timer siden):

Han med det grønne toget har vært med i symesterskapet? Det samme med han polske?

Nei, ingen av dem har vært med i Symesterskapet (i følge Wikipedia). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (23 timer siden):

 

Hva skjer med kakene etter at episoden er slutt? Blir de spist av de som jobber med produksjonen, eller blir de gitt bort til et eller annet veldedig formål? Eller blir de kastet?  🍰

Hun ene har vel bakt glutenfritt hver gang de har fått velge, så jeg tipper de får dem med seg? Rart å bake glutenfritt hvis man ikke må, det setter jo en del begrensninger, og det skal godt gjøres å få dem like gode (er min erfaring iallefall). Og så ser jo en del av de kakene såpass herja ut at det spørs om noen ville tatt imot - dessuten har dommerne spist av dem også 😛

Trist om de bare blir kastet iallefall.
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...