Gå til innhold

Bakemesterskapet på NRK.


Knitalong

Skal du se på Bakemesterskapet?  

190 stemmer

  1. 1. Skal du se på Bakemesterskapet?

    • Ja
      146
    • Nei
      44


Anbefalte innlegg

os Maxilla skrev (5 timer siden):

Usj, jeg var absolutt ikke glad for hun som vant, sånn som hun klaga 😬 Får helt fnatt av sånne folk som står og syter og okker seg over det som er det åpenbart fineste prosjektet blant alle. Og det mens de fleste andre faktisk har stygge kaker, eller var i faresonen fra før. Minner om de på skolen som grein etter hver prøve fordi de "kom til å stryke" og så fikk A på alt 💩

Ja faktisk enig med deg der. Jeg skjønte ikke hva hun var så fortvilet over, siden skulpturen ganske greit ut (mye enklere å lage bamse enn menneske såklart da). Så tenkte det måtte være noe med at det var dårlig på smak, tørt, overstekt osv. Men ifølge dommerne smakte hennes desidert best! Hun hadde ingenting å uffe seg over, verken smak eller utseende. Får inntrykk av at hun er veldig usikker og selvkritisk. Håper det kommer seg utover i konkurransen, for sånne folk er litt slitsomme å se på.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5by5 skrev (49 minutter siden):

Ja faktisk enig med deg der. Jeg skjønte ikke hva hun var så fortvilet over, siden skulpturen så ganske greit ut (mye enklere å lage bamse enn menneske såklart da). Så tenkte det måtte være noe med at det var dårlig på smak, tørt, overstekt osv. Men ifølge dommerne smakte hennes desidert best! Hun hadde ingenting å uffe seg over, verken smak eller utseende. Får inntrykk av at hun er veldig usikker og selvkritisk. Håper det kommer seg utover i konkurransen, for sånne folk er litt slitsomme å se på.

Hun sa "den ligner ikke i det hele tatt", så det var faktisk utseendet hun var bekymret over.  Jeg husker jeg tenkte at "hva snakker hun om?  Den ligner jo en teddybjørn selv om den ikke er 100 %  lik hennes teddybjørn" da hun kom med den kommentaren.

Men jeg er enig med deg, det er slitsomt å se på mennesker som er så usikre og selvkritiske i en konkurranse.
Jeg tenker at de ikke har godt av å være med på noe slikt hvis de skal gå i kjelleren etter hver oppgave.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Enig med dere ovenfor her. Hun gav seg heller ikke i de neste oppgavene ref «hvorfor har jeg dette forkleet her»! 
Bysten var kjempefin, selv om hun kanskje valgte en litt lettere utvei enn de andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett andre norske lignende serier.. men det virker ikke som disse deltakerne har øvd seg på tidspress og oppgaver hjemme? Det er et inntrykk jeg har at flere gjør i de britiske gruppene. Tenker nivået på utførelsene viser det.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fleste er jo helt håpløse på tid. Også skjønner jeg heller ikke hvorfor de må få så lite tid. Hadde vært morsommere om de hadde rukket å gjøre sitt beste uten så mye stress. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig, det burde ikke være SÅ trangt med tid at de ikke får levert noe skikkelig. Når vi får se tegninger og høre hva de har planlagt, så har jeg jo veldig lyst å se det ferdige resultatet også. Og da er det kjipt når det nesten ikke blir noe ferdig resultat. Men dette ble vel ekstra synlig nå på skulptur-oppgaven, så forhåpentligvis blir ikke resten av oppgavene så vanskelige å ferdigstille.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mer konditor-mesterskapet enn bakemesterskapet? Greit, men hadde foretrukket baking. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er First-price versjonen av originalen. 😅

Mye dårlig arbeid, så lurer på hvordan disse ble valgt ut. Og jeg synes hun dommeren er utrolig slitsom å høre på. 

Er jo ett program med story potensiale, og det eneste som funker bra er Ulrikke som sprudlende programleder. 
Håper de bytter ut dommer (e) og har enda flinkere deltagere neste sesong. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (På 16.2.2024 den 2.50):

Usj, jeg var absolutt ikke glad for hun som vant, sånn som hun klaga 😬 Får helt fnatt av sånne folk som står og syter og okker seg over det som er det åpenbart fineste prosjektet blant alle. Og det mens de fleste andre faktisk har stygge kaker, eller var i faresonen fra før. Minner om de på skolen som grein etter hver prøve fordi de "kom til å stryke" og så fikk A på alt 💩

Hun fortsetter å klage og krisemaksimere, hun, i neste episode🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (På 11.2.2024 den 22.27):

Ble helt puteflau da Jolanta ble sint på Miguel fordi sjokoladebrillene hennes falt i gulvet. Det var jo ikke sånn at han gjorde det med vilje!

Det var jo sagt litt ironisk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (På 10.2.2024 den 19.55):

Hvorfor heter det ikke Hele Norge Baker? 🤔 Det het jo det før. Samme konseptet som Hela Sverige bakar.. Kanskje de fra forrige gang «eier» navnet? 

Hvem er dommerne? Jeg tror ikke jeg har hørt om dem 🤔

Det er et annet konsept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (7 minutter siden):

Dette er First-price versjonen av originalen. 😅

Er jo ett program med story potensiale, og det eneste som funker bra er Ulrikke som sprudlende programleder. 
Håper de bytter ut dommer (e) og har enda flinkere deltagere neste sesong. 

Enig! Når ikke den britiske opp til anklene en gang, men Ulrikke er bra! Dette kler henne! 👏👏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (1 minutt siden):

Det er et annet konsept.

Nei? Det er jo samme greia, telt og alt. Eneste er at den norske før bare hadde signatur og teknisk, de hadde ikke showstopper. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (På 10.2.2024 den 22.59):

De fikk nok for kort tid på siste oppgaven, men de fleste bystene så ut som takras.

Og det var heller ikke mange av kakene i første oppgaven som lignet de vi så når de presenterte hvordan de forskjellige kakene skulle se ut.  

Det er en del av utfordringen å disponere tiden riktig, og de får øve hjemme på de egenkomponerte kakene, så jeg ble overrasket over hvor mange som var milevis fra å være ferdige, da tiden var ute. Så dårlige på tidsberegning har de verken vært i den svenske eller engelske varianten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men Jolanta «låner» sukkerbunn av Nils? Da har hun jo ikke bakt hele kaka selv engang..? Greit nok at dette er nok en «pyntekake»-oppgave der utseende er viktigere enn smak, men å låne kakebunn fra hverandre blir for dumt i en bakekonkurranse.

Det blir også for dumt at mesteparten av tiden går til å forme figurer i sukkerfondant, og så blir det bare kastet etterpå. For jeg nekter å tro at noen faktisk spiser sukkerfondanten.

 

anonyma123 skrev (14 minutter siden):

Og jeg synes hun dommeren er utrolig slitsom å høre på. 

Enig i at dommeren er slitsom å høre på (hvis du mener trønderen). Hun snakker så tyydelig og træægt.
 

Fjugur skrev (6 minutter siden):

Enig! Når ikke den britiske opp til anklene en gang, men Ulrikke er bra! Dette kler henne! 👏👏

Ja, syns Ulrikke er veldig flink som programleder! Så sprudlende og friskus 😃

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ginny skrev (4 minutter siden):

Nei? Det er jo samme greia, telt og alt. Eneste er at den norske før bare hadde signatur og teknisk, de hadde ikke showstopper. 
Bakemesterskapet som går nå er basert på det engelske konseptet The Great British Bake Off og kjøpt i Norge av NRK.  Hele Norge baker gikk på TV3. Det går på rettigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (28 minutter siden):
Ginny skrev (39 minutter siden):

Nei? Det er jo samme greia, telt og alt. Eneste er at den norske før bare hadde signatur og teknisk, de hadde ikke showstopper. 
Bakemesterskapet som går nå er basert på det engelske konseptet The Great British Bake Off og kjøpt i Norge av NRK.  Hele Norge baker gikk på TV3. Det går på rettigheter. 

Det er fremdeles det samme konseptet, selv om navnet er forskjellig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (1 time siden):

Det er fremdeles det samme konseptet, selv om navnet er forskjellig.

Men nå er det NRK som har rettighetene, og da var det vel pga at TV3 hadde rettighetene til det norske navnet Hele Norge baker, at det nå heter Bakemesterskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men Jolanta «låner» sukkerbunn av Nils? Da har hun jo ikke bakt hele kaka selv engang..? Greit nok at dette er nok en «pyntekake»-oppgave der utseende er viktigere enn smak, men å låne kakebunn fra hverandre blir for dumt i en bakekonkurranse.

Det blir også for dumt at mesteparten av tiden går til å forme figurer i sukkerfondant, og så blir det bare kastet etterpå. For jeg nekter å tro at noen faktisk spiser sukkerfondanten.

 

Enig i at dommeren er slitsom å høre på (hvis du mener trønderen). Hun snakker så tyydelig og træægt.
 

Ja, syns Ulrikke er veldig flink som programleder! Så sprudlende og friskus 😃

Ja, i første program under bedømmingen av sjokoladekakene hvor det ble sagt  sjokolade med trøndersk uttale i annenhver setning, fikk jeg en liten overdose «sjokkolade» 😬. Har ikke noe problem med trøndersk generelt, altså, men hun her snakker litt treigt, ja. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...