Gå til innhold

Bakemesterskapet på NRK.


Knitalong

Skal du se på Bakemesterskapet?  

190 stemmer

  1. 1. Skal du se på Bakemesterskapet?

    • Ja
      146
    • Nei
      44


Anbefalte innlegg

Oppstart i dag kl 19:55 på NRK1.

Har tidligere sett på britisk og svensk variant og synes det er moro å se hvor flinke deltagerne er. Gleder meg til å se den norske varianten.

Flere som skal se? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor heter det ikke Hele Norge Baker? 🤔 Det het jo det før. Samme konseptet som Hela Sverige bakar.. Kanskje de fra forrige gang «eier» navnet? 

Hvem er dommerne? Jeg tror ikke jeg har hørt om dem 🤔

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det er jo Fru Nelik som er dommer! 
Hun har jeg jo hørt om 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på i dag i alle fall, så får vi se etter hvert… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (59 minutter siden):

Hvorfor heter det ikke Hele Norge Baker? 🤔 Det het jo det før. Samme konseptet som Hela Sverige bakar.. Kanskje de fra forrige gang «eier» navnet? 

Hvem er dommerne? Jeg tror ikke jeg har hørt om dem 🤔

Mulig det heter noe annet fordi de andre konseptene gikk på TV2?🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulrikke gjør seg godt synes jeg…👏  dommerne har jeg ikke noe særlig inntrykk av foreløpig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kakene forsvinner for raskt. For hyper klipping.

Ellers good stuff 🎂 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir det en sjanse. 

Men jeg synes ofte at norske versjoner av slike programmer er fryktelig mye dårligere enn originalen. Hele Norge baker og Hele Sverige baker er helt like. De har amputert det opprinnelige konseptet, med bare to utfordringer pr konkurranse framfor tre. I tillegg så får bakerne alt for lite tid. De synes visst det er morsomt at deltakerne løper rundt som hodeløse høns, glemmer halvparten av ingrediensene og mister ting i gulvet. I den svenske var det en som faktisk falt langflat mens bakebollen fløy gjennom luften, fordi hun hadde det så travelt, og en av de tekniske utfordringene var at de fikk utdelt ferdige pepperkakehus fra butikken, som de skulle lime sammen og pynte. På 45 minutter. Barnehagebarn ville gjort en bedre jobb, det var pinlig. Disse folkene er så gode hjemmebakere at de har kvalifisert seg til konkurransen, og da vil jeg se hva de faktisk kan få til.

Jeg håper virkelig at det norske Bakemesterskapet ligner mer på The Great British Bake off og Den Store Bagedyst. 

Men, vi får se. :) 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (6 minutter siden):

De har amputert det opprinnelige konseptet, med bare to utfordringer pr konkurranse framfor tre. 

Men, vi får se. :) 

Nei da. Tredje utfordring fikk en egen episode 😊

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Ulrikke er litt mindre masete og giret som programleder enn vanligvis.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor_Meg skrev (24 minutter siden):

Nei da. Tredje utfordring fikk en egen episode 😊

Nei, Hele Norge Baker, altså den tidligere utgaven av programmet, amputerte. 

Men supert at de ikke gjør det nå! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (Akkurat nå):

Nei, Hele Norge Baker, altså den tidligere utgaven av programmet, amputerte. 

Men supert at de ikke gjør det nå! :) 

Beklager at jeg misforsto deg 🙂

Jeg er helt enig i at det var dumt å kutte tredje utfordring, og bra at de har den med nå 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synst det var eit veldig koselig program og har allereie deltakarar eg heiar på! Men håpar at det faktisk er baking og bakeferdigheter som skal visast i dei neste episodane, ikkje berre utfordringar a la lag din bestefars byste som kake, kor mange seigemenn kan du lime på denne vaffelen eller bak ei radiostyrt terte :P 

Vil jo bli inspirert til å bake! 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koskos skrev (44 minutter siden):

Så flinke:klappe::klappe:

De fikk nok for kort tid på siste oppgaven, men de fleste bystene så ut som takras.

Og det var heller ikke mange av kakene i første oppgaven som lignet de vi så når de presenterte hvordan de forskjellige kakene skulle se ut.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi så de 2 første episodene i dag ja 😄 Liker konseptet og kommer nok til å se de andre episodene også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis likt som bake off og ikke den svenske varianten der hva som helst kunne skje 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elska Hele Norge baker når det gikk i sin tid, og ble kjempeglad når jeg fikk vite at det skulle starte opp igjen, denne gangen i en litt ny variant på nrk. Må si at jeg hittil er skikkelig skuffa, og håper virkelig det tar seg opp.. Kjedelige dommere, for lite fokus på oppskrift og fremgangsmåte, for dårlige amatørbakere og halvferdige bakverk pga. for liten tid. Jeg ønsker å bli inspirert og tilegne meg tekniske ferdigheter, noe jeg gjorde når jeg så Hele Norge baker 👩🏼‍🍳🍰

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, må følge med videre. Kjenner hun ene (vil ikke si hvem), og det er veldig gøy å se henne i en slik setting. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...