Olaug Olsen Skrevet 3. februar 2024 #181 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kondomer kan sprekke. Jeg har selv et barn som ble til pga sprukket kondom. Jeg har 3 sønner og de bør med andre ord forbli jomfruer til de er godt gifte, og kun ha sex i de månedene av livet sitt hvor det foreligger et felles barneønske. Eventuelt at de steriliserer seg som 16-åringer 🤷♀️ Anonymkode: 7b860...67d De kan vel sterilisere seg etter at de har fått det antallet barn de ønsker seg?
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #182 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette har jeg da aldri skrevet, nå overdriver du voldsomt. Kondomer beskytter jo også mot kjønnssykdommer. Men det jeg poengterer er at kondomer sprekker. Og at da er mannen fullstendig hjelpeløs mtp graviditet, mens kvinnen kan gjøre alt fra å ta angrepille til å gjennmføre abort. Hun kunne jo også ha valgt en langt sikrere prevensjonsmetode enn p-piller, f eks hormonspiral. Det finnes flere hormonspiral for unge, barnløse kvinner som f eks Jaydess og Kyleena. Jeg er forøvrig en kvinne. Og jeg har 3 sønner, hvorav en som ble unnfanget pga sprukket kondom. Jeg var heldigvis nygift, men marerittet er jo at en av mine sønner skal oppleve det samme (sprukket kondom) f eks første gang han har sex. Da står man der, ekstremt hjelpeløs, og kan få livet sitt fullstendig rasert. Anonymkode: 7b860...67d Da må nesten mannfolka tenke seg litt ekstra om da. Og ikke knulle på en dame de ikke vil ha et forhold til. Jeg tviler på at det er så mange yngre kvinner som med viten og vilje vil ende opp som enslig mor. Og ja, damer bør også tenke seg om, før de hopper til køys med en mann de ikke kjenner. Forresten litt trist at du syns det er helt greit at dama skal bruke hormon-prevensjon, mens du tenker at mannfolka skal få lov til å nekte å ta ansvar for å ha sex med en person som kan bli gravid. 4 1
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #183 Skrevet 3. februar 2024 Olaug Olsen skrev (6 minutter siden): De kan vel sterilisere seg etter at de har fått det antallet barn de ønsker seg? Jeg tror du misforstod poenget. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #184 Skrevet 3. februar 2024 Helt greit, så lenge vedkommende mann blir kastrert samtidig slik at man ikke risikerer at flere barn blir farløse seinere pga denne uansvarlige mannen. Anonymkode: 2a9d4...bd6 2 2
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #185 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt greit, så lenge vedkommende mann blir kastrert samtidig slik at man ikke risikerer at flere barn blir farløse seinere pga denne uansvarlige mannen. Anonymkode: 2a9d4...bd6 I såfall burde jo alle kvinner som tar abort også bli sterilisert. Slik at man ikke risikerer at flere potensielle barn blir drept pga denne uansvarlige kvinnen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #186 Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (Akkurat nå): I såfall burde jo alle kvinner som tar abort også bli sterilisert. Slik at man ikke risikerer at flere potensielle barn blir drept pga denne uansvarlige kvinnen. En abort er da ikke er drap. Anonymkode: 2a9d4...bd6 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #187 Skrevet 3. februar 2024 Huldra-78 skrev (5 minutter siden): Da må nesten mannfolka tenke seg litt ekstra om da. Og ikke knulle på en dame de ikke vil ha et forhold til. Jeg tviler på at det er så mange yngre kvinner som med viten og vilje vil ende opp som enslig mor. Og ja, damer bør også tenke seg om, før de hopper til køys med en mann de ikke kjenner. Forresten litt trist at du syns det er helt greit at dama skal bruke hormon-prevensjon, mens du tenker at mannfolka skal få lov til å nekte å ta ansvar for å ha sex med en person som kan bli gravid. Dette har da ingenting å gjøre med at menn ikke skal "knulle på ei dame de ikke vil ha et forhold til". Dette handler om at menn åpenbart ikke kan stole på kvinner, ikke engang kvinner som de er i lange kjærlighetsforhold med. Som i TS sitt tilfelle, hvor samboeren sa at det ikke var nødvendig å sterilisere seg, og hvor TS har endt opp med to hypre og slitsomme unger som han i 12 lange år var helt enig med samboer om at DE overhodet ikke ønsket seg. Anonymkode: 7b860...67d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #188 Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (1 time siden): Kvinnen kan pakke vaginaen ned i buksa, eller sterilisere seg. Det er da ingen grunn til at hun skal kunne ta abort, med mindre hun har blitt voldtatt eller det foreligger andre tungtveiende medisinske årsaker. Med denne logikken er det bare å avskaffe selvvalgt abort først som sist. that's life. Jeg tror du må lære litt mer om hvor kvinnens vagina befinner seg. Den kn ikke pakkes ut av buksa, men det lærer du kanskje om du finner en, en gang. Kvinner kan fysisk ta abort om de ikke ønsker et barn. De aller fleste kvinner må ta hovedansvaretfor prevensjon for det gidder ikke den jevne mann å bry seg med. Menn kan dessverre ikke ta abort fot de kan ikke bli gravide,men de kan bruke kondom, sterilisere seg eller avstå fra sex om de ikke stoler på at kvinnen bruker prevensjon. På den andre siden vil graviditet og fødsel påvirkelvinnens kropo og helse 100% mer enn mannen. Hun bærer ansvaret og konsekvensene da. Sånn er livet. Anonymkode: 80bbb...17d 4 1
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #189 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En abort er da ikke er drap. Anonymkode: 2a9d4...bd6 Det kan diskuteres, uten at jeg har en spesielt sterk mening om dette. Abort i uke 22, som en del land tillater, begynner å ligne veldig på drap i mine øyne. 1
Topsi Skrevet 3. februar 2024 #190 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En abort er da ikke er drap. Anonymkode: 2a9d4...bd6 Du tar et liv jo, men det er ikke det tråden handler om 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #191 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alternativet blir jo da at unge menn må sterilisere seg før de debuterer seksuelt, i og med at kondomer kan sprekke. Eventuelt at menn forblir jomfruer frem til de er godt gifte og det foreligger felles barneønske. Begge disse tingene må jo være helt greit, for det er jo langt mer inngripende at en kvinne skal måtte gjennomgå en abort (som hun i utgangspunktet ikke hadde måttet gjennomgå, dersom hun hadde valgt sikrere prevensjon enn p-piller). Anonymkode: 7b860...67d Det skal mye til at kondomer skal sprekke i det mannen har sædavgang. De fleste vil også merke det om kondomet går i stykker. Riktig glidemiddel og riktig størrelse på kondomet vil minimere sjansene for at det går galt. Videre kreves det at kvinnen har eggløsning da, eller i dagene etter. Per eggløsning er det avhengig av mannen og kvinnens helse,vekt og alder mellom 15-20% sjanse for befruktning. Sjansene er altså lave for å gjøre kvinnen gravid på et tilfeldig ligg med kondom. Anonymkode: 80bbb...17d 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #192 Skrevet 3. februar 2024 Huldra-78 skrev (11 minutter siden): Da må nesten mannfolka tenke seg litt ekstra om da. Og ikke knulle på en dame de ikke vil ha et forhold til. Jeg tviler på at det er så mange yngre kvinner som med viten og vilje vil ende opp som enslig mor. Og ja, damer bør også tenke seg om, før de hopper til køys med en mann de ikke kjenner. Forresten litt trist at du syns det er helt greit at dama skal bruke hormon-prevensjon, mens du tenker at mannfolka skal få lov til å nekte å ta ansvar for å ha sex med en person som kan bli gravid. Nå er det dessverre en gang slik, at det eneste menn kan gjøre for å forhindre graviditet, er å bruke kondom. Hvis kondomet sprekker, så er mannen 100 % hjelpeløs mtp veien videre, mens kvinnen kan gjøre alt fra å benytte seg av langt sikrere prevensjon, eller å ta angrepille eller å ta abort. Det eneste trygge for menn blir da å avstå fra sex, eller å sterilisere seg. Utrolig leit at menn ikke kan stole på kvinner, selv i svært langvarige "kjærlighets"forhold. Anonymkode: 7b860...67d
Rosalilje84 Skrevet 3. februar 2024 #193 Skrevet 3. februar 2024 Traktor skrev (48 minutter siden): Det er jeg ikke nødvendigvis uenig i. Men all den tid menn er biologisk programmert til å spre sine gener mest mulig. Blir det veldig vanskelig å få de mest attraktive mennene til av avstå fra dette. Og det vil være fordelaktig dersom kvinner også gis insentiver til å ikke la seg bruke av disse mennene. Min mann er en veldig attraktiv mann. Han har utelukkende vært i faste forhold hele livet. Alt dette finnes kun i ditt hode. Du vil at kvinner skal bli sammen med menn som deg, og lager eventyr. 3 1
Huldra-78 Skrevet 3. februar 2024 #194 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette har da ingenting å gjøre med at menn ikke skal "knulle på ei dame de ikke vil ha et forhold til". Dette handler om at menn åpenbart ikke kan stole på kvinner, ikke engang kvinner som de er i lange kjærlighetsforhold med. Som i TS sitt tilfelle, hvor samboeren sa at det ikke var nødvendig å sterilisere seg, og hvor TS har endt opp med to hypre og slitsomme unger som han i 12 lange år var helt enig med samboer om at DE overhodet ikke ønsket seg. Anonymkode: 7b860...67d Om en mann absolutt ikke vil ha unger, da klipper han strengen... Menn kan også forsøke å reversere en sterilisering, eller hente ut sædceller fra testikkel, om han absolutt vil ha unger senere. 3 1
Topsi Skrevet 3. februar 2024 #195 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er det dessverre en gang slik, at det eneste menn kan gjøre for å forhindre graviditet, er å bruke kondom. Hvis kondomet sprekker, så er mannen 100 % hjelpeløs mtp veien videre, mens kvinnen kan gjøre alt fra å benytte seg av langt sikrere prevensjon, eller å ta angrepille eller å ta abort. Det eneste trygge for menn blir da å avstå fra sex, eller å sterilisere seg. Utrolig leit at menn ikke kan stole på kvinner, selv i svært langvarige "kjærlighets"forhold. Anonymkode: 7b860...67d Hva mener du? Det handler ikke om å stole på kvinnen ift om hun blir gravid eller ei, det er en biologisk prosess. Du mener "stole på at hun tar abort fordi han vil" kanskje? 4 1
Rosalilje84 Skrevet 3. februar 2024 #196 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er det dessverre en gang slik, at det eneste menn kan gjøre for å forhindre graviditet, er å bruke kondom. Hvis kondomet sprekker, så er mannen 100 % hjelpeløs mtp veien videre, mens kvinnen kan gjøre alt fra å benytte seg av langt sikrere prevensjon, eller å ta angrepille eller å ta abort. Det eneste trygge for menn blir da å avstå fra sex, eller å sterilisere seg. Utrolig leit at menn ikke kan stole på kvinner, selv i svært langvarige "kjærlighets"forhold. Anonymkode: 7b860...67d All prevensjon for kvinner har bivirkninger. Abort er ikke prevensjon. Ingen prevensjonsmidler er 100 prosent sikre. Jeg ble gravid med spiral i mitt tidligere forhold. På hvilken måte mener du jeg har deaktivert spiralen og lurt eksen min? 3 3
Sacramone Skrevet 3. februar 2024 #197 Skrevet 3. februar 2024 Dette har lite å gjøre med mannes rettigheter, eller kvinnens rettigheter. Dette er barnets rettighet til å bli forsørget. Skal barnet straffes for det far eller mor har gjort? Skal barnet leve med en far i samme by som ikke er far likevel fordi han har «tatt abort»? Skal barnet få vite hvem den aborterende faren er? «Far» vil jo alltid vite hvem som er hans barn biologisk.. Barn har lite nok rettigheter fra før, så syntes ikke vi skal begynne å frata dem de få de har.. 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #198 Skrevet 3. februar 2024 Huldra-78 skrev (2 minutter siden): Om en mann absolutt ikke vil ha unger, da klipper han strengen... Menn kan også forsøke å reversere en sterilisering, eller hente ut sædceller fra testikkel, om han absolutt vil ha unger senere. Så 18 år gamle menn som ønsker å debutere seksuelt bør klippe strengen, fordi de ønsker å ha sex, men ikke er klare for å bli far? Dette hadde du f eks anbefalt din egen sønn? Anonymkode: 7b860...67d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #199 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så 18 år gamle menn som ønsker å debutere seksuelt bør klippe strengen, fordi de ønsker å ha sex, men ikke er klare for å bli far? Dette hadde du f eks anbefalt din egen sønn? Anonymkode: 7b860...67d Nei, de kan ha sex edru med kondom og riktig glidemiddel. Det fungerer ekstremt godt. Anonymkode: 80bbb...17d 4
Traktor Skrevet 3. februar 2024 #200 Skrevet 3. februar 2024 (endret) Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): All prevensjon for kvinner har bivirkninger. Abort er ikke prevensjon. Ingen prevensjonsmidler er 100 prosent sikre. Jeg ble gravid med spiral i mitt tidligere forhold. På hvilken måte mener du jeg har deaktivert spiralen og lurt eksen min? På hvilken måte har vedkommende skrevet at DU har deaktivert spiralen og lurt eksen din? Endret 3. februar 2024 av Traktor 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå