Gå til innhold

Hvorfor kalle det med det fancy ordet "særboere" når det er snakk om situationship/løs forbindelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 8.28):

I det siste har det nymoderne ordet "særboer" blitt flittig brukt om mennesker som bor hver for seg, har sex og kos i ny og ne og definerer seg eksklusive. Hvorfor skal man finne på nye "fine" ord når realiteten er noe helt annet? Det er snakk om en løs forbindelse. Sex og kos når det passer begge parter, og ellers har de sitt eget liv hver.

Anonymkode: c3731...050

Mange sider med å gjøre det enkle vanskelig.

Særboer = Vi bor ikke sammen

Et ord istedenfor fire ord. Helt normalt og fornuftig i et språk, det å skape ord som forenkler språket. Har ikke noe med om det er bra eller dårlig med å være Særboer, eller hvilken grad av forpliktelser som ligger i det. 

Personlig vil jeg tolke det som personene har vært sammen relativ lenge i et forpliktende forhold hvis dem velger å omtale seg som Særboer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (42 minutter siden):

Mange sider med å gjøre det enkle vanskelig.

Særboer = Vi bor ikke sammen

Et ord istedenfor fire ord. Helt normalt og fornuftig i et språk, det å skape ord som forenkler språket. Har ikke noe med om det er bra eller dårlig med å være Særboer, eller hvilken grad av forpliktelser som ligger i det. 

Personlig vil jeg tolke det som personene har vært sammen relativ lenge i et forpliktende forhold hvis dem velger å omtale seg som Særboer. 

Nettopp, jeg vil tro hva man kjenner på av forpliktelser overfor den andre er mer personavhengig enn av samlivsform. 

Anonymkode: 38d73...efe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

En kjæreste er da like naturlig å be med.

Det er ikke alltid like naturlig at folk ber med en kjæreste nei. Jeg har vært med på ganske mange diskusjoner om noen har vært kjærester lenge nok til at de skal inkluderes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si jeg lurer på kjønnet til personer som argumenterer for at samboerskap er en mer seriøs samlivsform enn særboende kjærester. Magefølelsen sier det er menn? Tror menn ofte får større fordeler av å bo med kvinner enn omvendt.

Anonymkode: 8b1ba...785

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HSV50 skrev (40 minutter siden):

Det er ikke alltid like naturlig at folk ber med en kjæreste nei. Jeg har vært med på ganske mange diskusjoner om noen har vært kjærester lenge nok til at de skal inkluderes. 

Jo det kommer an på hvor lenge man har vært kjærester. Har man vært kjærester over et år så ja. Noen få uker eller mnd.. nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fordi situationship er da et såååå mye bedre norsk ord,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Honey Dew said:

Ja, fordi situationship er da et såååå mye bedre norsk ord,.

Haha, jeg klikket meg nettopp inn her for å se i hvilken verden særboer er et mer fancy ord enn "situationship". Faktisk aldri hørt sistnevnte ord før, og jeg har jobbet i England.

Anonymkode: 69f18...271

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...