Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Menn sier de bryr seg.. men samtidig.. for å dra opp en erfaring selv.. 
Så ble jeg kalt hore av en mann, et godt stykke ut i relasjonen når han fant ut at jeg hadde hatt sex med 6 stykker de siste 15 årene hvor jeg i 12 av disse 15 årene hadde hatt sex med 0 stykker. Han, derimot, som hadde levd et veldig utsvevende sexliv og hadde hatt seg med firesifret antall damer.. var jo bare et sjarmtroll. Og han beskriver egentlig hva jeg føler om menn som bryr seg om sånt. De som høvler over alt med puls, de som ikke bryr seg og tar alt de kan få, de som ikke setter pris på kvinner som mennesker, men som ser dem som objekter. De vet hva de har gjort, hvor mange de har ligget med og hvordan de har levd, så de er livredde for å finne noen som dem - fordi at de vet hvilke stygge tanker som foregår oppi hodet på dem. Hvordan kan de stole på at en dame vil ha dem, vil være med dem og se dem - når tankene deres hele tiden flyr til den fine damen på treningssenteret, den fine damen bak kasseapparatet osv. De dytter over sin egen usikkerhet på et annet menneske. De er hva jeg ville kalt emosjonelt umodne og veldig egoistiske. 

Anonymkode: ec15e...df6

Samme erfaring her. En eks hadde over 40, og jeg hadde 5. Han sa et stykke ut i forholdet at han slet veldig med mitt antall og følte det var ekkelt å ha sex med meg. Slike menn kan folk få gratis av meg, altså.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Menn sier de bryr seg.. men samtidig.. for å dra opp en erfaring selv.. 
Så ble jeg kalt hore av en mann, et godt stykke ut i relasjonen når han fant ut at jeg hadde hatt sex med 6 stykker de siste 15 årene hvor jeg i 12 av disse 15 årene hadde hatt sex med 0 stykker. Han, derimot, som hadde levd et veldig utsvevende sexliv og hadde hatt seg med firesifret antall damer.. var jo bare et sjarmtroll. Og han beskriver egentlig hva jeg føler om menn som bryr seg om sånt. De som høvler over alt med puls, de som ikke bryr seg og tar alt de kan få, de som ikke setter pris på kvinner som mennesker, men som ser dem som objekter. De vet hva de har gjort, hvor mange de har ligget med og hvordan de har levd, så de er livredde for å finne noen som dem - fordi at de vet hvilke stygge tanker som foregår oppi hodet på dem. Hvordan kan de stole på at en dame vil ha dem, vil være med dem og se dem - når tankene deres hele tiden flyr til den fine damen på treningssenteret, den fine damen bak kasseapparatet osv. De dytter over sin egen usikkerhet på et annet menneske. De er hva jeg ville kalt emosjonelt umodne og veldig egoistiske. 

Anonymkode: ec15e...df6

De vil vel helst ha jomfruer. Helt ærlig hva skal du med en mann som kaller deg for hore når du ikke har ligget med noen på mange år. Han kan umulig ha forstått hva en hore er? Menn som ser ned på kvinner som har et aktivt sex liv er kvinneundertrykkende. 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg trur at det er en sammenheng mellom antall partnere og fremtidig utroskap.

Anonymkode: 4a9e4...d1c

Hvordan er du selv da? Forventer du det samme av deg selv som du forventer av andre? 

Anonymkode: ec15e...df6

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er for stort fokus på at menn som ikke ønsker en kvinne med fortid er usikre. Jeg vil vel heller tenke at en mann med lav selvtillit finner seg i mer enn en mann med høy selvtillit

For meg handler det mer om at jeg ønsker en kvinne som "walk the talk". Altså er hun selv sterkt mot x så forventer jeg at hun ikke har ligget med menn som er for x. Men jeg er naturligvis ikke dobbeltmoralsk og tenker det er helt fint om hun mener det samme om meg og. 

Jeg tror og menn har godt av å bli kritisert for at de ukritisk ligger rundt og pådrar seg resistente virus og bakterier. Det er altfor få kvinner som er flinke til å kritisere menn som ligger rundt. Det er også mye dobbeltmoral. Mange damer har eks ligget med menn som bruker illegale rusmidler og dermed gjerne finansierer tvangsprostitusjon. De samme damene blir derimot sinte så fort en type forteller dem at han har kjøpt sex fra en dame som frivillig selger sex. Jeg tenker det er viktig å feie for egen dør

Endret av Majer
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme erfaring her. En eks hadde over 40, og jeg hadde 5. Han sa et stykke ut i forholdet at han slet veldig med mitt antall og følte det var ekkelt å ha sex med meg. Slike menn kan folk få gratis av meg, altså.

Anonymkode: f4a15...1fe

Ja, samme her. 

2 minutter siden, TLR said:

De vil vel helst ha jomfruer. Helt ærlig hva skal du med en mann som kaller deg for hore når du ikke har ligget med noen på mange år. Han kan umulig ha forstått hva en hore er? Menn som ser ned på kvinner som har et aktivt sex liv er kvinneundertrykkende. 

Jeg kjente han fra før av og vi hadde sex første gangen vi så hverandre etter at vi ikke hadde sett hverandre på mange år, så det var det som han baserte det på. Jeg syns han var veldig respektløs og valgte å gå. Han har prøvd å få kontakt med meg i ettertid, men jeg har ikke respondert. 

Anonymkode: ec15e...df6

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker det er for stort fokus på at menn som ikke ønsker en kvinne med fortid er usikre. Jeg vil vel heller tenke at en mann med lav selvtillit finner seg i mer enn en mann med høy selvtillit

For meg handler det mer om at jeg ønsker en kvinne som "walk the talk". Altså er hun selv sterkt mot x så forventer jeg at hun ikke har ligget med menn som er for x. Men jeg er naturligvis ikke dobbeltmoralsk og tenker det er helt fint om hun mener det samme om meg og. 

Jeg tror og menn har godt av å bli kritisert for at de ukritisk ligger rundt og pådrar seg resistente virus og bakterier. Det er altfor få kvinner som er flinke til å kritisere menn som ligger rundt

Nå ser jeg ingen grun til å kritisere menn (eller kvinner) for å ha (samtykende) sex. Sex er sunt! Jeg oppfater derimot menn (og kvinner) som er så opptatt av partners fortid at de lar det ødelegger for nåtiden som veldig usikre. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Nå ser jeg ingen grun til å kritisere menn (eller kvinner) for å ha (samtykende) sex. Sex er sunt! Jeg oppfater derimot menn (og kvinner) som er så opptatt av partners fortid at de lar det ødelegger for nåtiden som veldig usikre. 

Sex er sunt så lenge ingen av partene har uheldige virus eller bakterier. Nå florerer det av gonore og mrsa som helsevesenet må behandle samtidig som vi beltelegger autistiske barn fordi vi ikke har ressurser til å hjelpe de. Viktig å ikke bli for egosentrisk rundt sex 

Så er det også undersøkelser som tyder på at comt val/met har en innvirkning på seksuell oppførsel. Comt påvirker og sannsynlighet for å bli i langvarige forhold, voldsutøvelse kriminell atferd mm. Sånn sett vil seksuell atferd statistisk sett kunne fortelle oss om andre ting

Jeg er selvfølgelig enig i at en del bruker fortid som en måte å kontrollere partner på eller demme opp for egen usikkerhet, men det er ikke alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, samme her. 

Jeg kjente han fra før av og vi hadde sex første gangen vi så hverandre etter at vi ikke hadde sett hverandre på mange år, så det var det som han baserte det på. Jeg syns han var veldig respektløs og valgte å gå. Han har prøvd å få kontakt med meg i ettertid, men jeg har ikke respondert. 

Anonymkode: ec15e...df6

Tanken som slår meg er stakkars de unge jentene som møter sånne typer av menn. Det er vanlig at unge har kjærester når de er rundt 16 og oppover. Det å dømme kvinner for antall partnere er tegn på dårlig oppdragelse og kvinnesyn. Vi kvinner må lære oss å sortere ut hvem som er bra og ikke bra. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dere overdriver nå så ekstremt også. Få kvinner har lagt med 150 menn. Snittet er 7 eller rundt der. 

Anonymkode: 5610a...c72

De som stort sett har vært i forhold, fra ung alder, vil trekke snittet veldig ned. Er nok mange som har ligget med 20+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (8 minutter siden):

Sex er sunt så lenge ingen av partene har uheldige virus eller bakterier. Nå florerer det av gonore og mrsa som helsevesenet må behandle samtidig som vi beltelegger autistiske barn fordi vi ikke har ressurser til å hjelpe de. Viktig å ikke bli for egosentrisk rundt sex 

Så er det også undersøkelser som tyder på at comt val/met har en innvirkning på seksuell oppførsel. Comt påvirker og sannsynlighet for å bli i langvarige forhold, voldsutøvelse kriminell atferd mm. Sånn sett vil seksuell atferd statistisk sett kunne fortelle oss om andre ting

Jeg er selvfølgelig enig i at en del bruker fortid som en måte å kontrollere partner på eller demme opp for egen usikkerhet, men det er ikke alle

Men dette gjelder både kvinner og menn. Ingen synes det er dobbeltmoralsk eller ugreit å ha krav til lav antall partnere NÅR MAN SELV HAR DET. Men forbeholder du deg retten til å ligge rundt, og samtidig forventer at dama er tilnærmet jomfru, er du dobbeltmoralsk og urealistisk. Hvis alle damene forblir jomfruer før ekteskapet, får du ikke pult før du er gift. Er dette noe du synes er OK?

Når det gjelder sykdommer, så er det noe som heter kondom, som DERE MENN ikke gidder å bruke. Så ikke klag på spredning av sykdom når dere velger å droppe kondom, ligger rundt og ikke krever at partner tester seg. Dere tester dere heller ikke, da det i media opplyses om forhøyet forekomst av gonore HOS KVINNER. Siden de fleste kvinner som smittes, har sex med menn, betyr dette at menn ikke sjekker seg, men fortsetter å spre jævelskapet videre.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (Akkurat nå):

De som stort sett har vært i forhold, fra ung alder, vil trekke snittet veldig ned. Er nok mange som har ligget med 20+

Menns snitt er høyere. Det betyr at mange menn har ligget med tilsvarende. Igjen, det er ingen problem der det er match i verdier og fortid. Men det er en rekke menn som forbeholder seg retten til å ligge rundt som single, gjerne være utro i forhold, men mener at damene skal holde seg jomfruelige.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker for pokker ikke se en you tube-film som skal lære meg hvorfor noen er mer idioter enn andre. Jeg gir fullstendig faen i hvorfor enkelte menn er idioter. Det er uansett ikke denne typen menn jeg gidder å ha noe med å gjøre. 

Takk gudskjelov for normale menn med normale vurderingsevne og normal intelligens. 

Anonymkode: 99a44...4eb

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menns snitt er høyere. Det betyr at mange menn har ligget med tilsvarende. Igjen, det er ingen problem der det er match i verdier og fortid. Men det er en rekke menn som forbeholder seg retten til å ligge rundt som single, gjerne være utro i forhold, men mener at damene skal holde seg jomfruelige.

Anonymkode: f4a15...1fe

Snittet må vel bli omtrent det samme, og husk på at det er stor usikkerhet rundt tallene som med mye annen forskning.

Greia er jo at det er noen elitemenn som har ligget med veldig mange og så er liggingen mer spredt blant kvinner. Alle kvinner kan ha sex med mange om de vil.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (2 minutter siden):

De som stort sett har vært i forhold, fra ung alder, vil trekke snittet veldig ned. Er nok mange som har ligget med 20+

Jeg var i et forhold fra jeg var 13-24, og fra jeg var 26 og er fortsatt det forholdet 20 år senere. Har sikkert pult 20 gutter/menn allikevel. Syns ikke det er så mange. 🤣

Anonymkode: 99a44...4eb

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var i et forhold fra jeg var 13-24, og fra jeg var 26 og er fortsatt det forholdet 20 år senere. Har sikkert pult 20 gutter/menn allikevel. Syns ikke det er så mange. 🤣

Anonymkode: 99a44...4eb

20 er ikke ekstremt, jeg vil tro at det er et ganske normalt antall når man kan finne seg noen å ha sex med på null komma niks, om man ikke forventer å bli kjærester eller at man ser etter kjærestekvaliteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men dette gjelder både kvinner og menn. Ingen synes det er dobbeltmoralsk eller ugreit å ha krav til lav antall partnere NÅR MAN SELV HAR DET. Men forbeholder du deg retten til å ligge rundt, og samtidig forventer at dama er tilnærmet jomfru, er du dobbeltmoralsk og urealistisk. Hvis alle damene forblir jomfruer før ekteskapet, får du ikke pult før du er gift. Er dette noe du synes er OK?

Når det gjelder sykdommer, så er det noe som heter kondom, som DERE MENN ikke gidder å bruke. Så ikke klag på spredning av sykdom når dere velger å droppe kondom, ligger rundt og ikke krever at partner tester seg. Dere tester dere heller ikke, da det i media opplyses om forhøyet forekomst av gonore HOS KVINNER. Siden de fleste kvinner som smittes, har sex med menn, betyr dette at menn ikke sjekker seg, men fortsetter å spre jævelskapet videre.

Anonymkode: f4a15...1fe

Dette gjelder vanlige og fine menn også. Dater en nå, som har hatt en del partnere, og han liker ikke kondom. Har selv hatt en del partnere. Han er helt prima, men jeg er svært overrasket over at man er så korttenkt at man ikke tester seg mellom partnere. Jjeg krevde dette av ham. Og tester selv etterpå. Man kan få kjønnssykdommer, hpv. Av dette kan man bli steril og i verste fall få en dødelig kreftsykdom. Og dette tenker man det er greit å spre? Dette er alvorlige konsekvenser. Opplever at en del av mennene jeg har ligget med tenker særdeles lite over dette. Har de ikke symptomer, har de heller ingen sykdommer, tror de. Står det virkelig så dårlig til med seksualundervisning der ute?

Anonymkode: 3c961...a7c

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

norw skrev (6 minutter siden):

Snittet må vel bli omtrent det samme, og husk på at det er stor usikkerhet rundt tallene som med mye annen forskning.

Greia er jo at det er noen elitemenn som har ligget med veldig mange og så er liggingen mer spredt blant kvinner. Alle kvinner kan ha sex med mange om de vil.

Det vet du ingenting om, du bare synser. Jeg er kvinne. Jeg har aldri kunnet ha sex med mange om jeg ville. Kjenner flere som har blitt avvist gang på gang. Og nei, nå tenker vi ikke på at vi sikkert kunne ha fått sex med en sykelig overvektig, 65 år gammel mann da vi var 18. Vi tenker på sex med en mann VI HAR LYST PÅ.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at menn flest ikke vil ha den lokale madrassen? Sårt tema det her på KG 😂

Menn har lov å ha krav og preferanser vi også, deal with it.

Anonymkode: 55341...5ac

Selvsagt er det lov å ha preferanser. Men man kan ikke selv som mann ha hatt en haug med sexpartnere, og så klage på at kvinner har det samme.

Som kollegaen min på 21 som hadde ligget med over 50 damer, men som samtidig ikke ville date " felleshølet" i vennegjengen....

Selv har jeg vært sammen med kona i 20 år, og har derfor også få sexpartnere, kun 5 stk, og alle har vært personer jeg var i forhold med/datet.

Å ha sex uten ønske om noe mer(forhold) synes jeg er helt meningsløst, uansett om du er kvinne eller mann.

Anonymkode: bcb0c...7c4

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg og (nå) kona mi traff hverandre for 20 år siden da begge oss to var 19. Vi har kun hatt sex med hverandre. Jeg setter stor pris på at hun hadde lyst til å spare seg til meg ❤️ slik at det kun er jeg som har vært inni henne. Når det er sagt så har ikke jeg heller hatt sex med andre enn min kone, det var mer fordi jeg var voldsomt sjenert på den tiden 😄 men hun setter også pris på at vi kun har hatt sex med hverandre. Vi er definitivt ikke religiøse, hun ville bare gi seg selv til en mann ❤️

Jeg sier ikke at det er galt i å ha hatt sex med flere personer, jeg sier bare at personlig så setter jeg umåtelig pris på at min kone var jomfru når vi møtte hverandre. 

Anonymkode: 81c78...b2c

Dere møttes som 19 åringer. Argumentet med å spare seg til deg, hadde hatt litt større slagkraft hvis hun var over 20.. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men dette gjelder både kvinner og menn. Ingen synes det er dobbeltmoralsk eller ugreit å ha krav til lav antall partnere NÅR MAN SELV HAR DET. Men forbeholder du deg retten til å ligge rundt, og samtidig forventer at dama er tilnærmet jomfru, er du dobbeltmoralsk og urealistisk. Hvis alle damene forblir jomfruer før ekteskapet, får du ikke pult før du er gift. Er dette noe du synes er OK?

Når det gjelder sykdommer, så er det noe som heter kondom, som DERE MENN ikke gidder å bruke. Så ikke klag på spredning av sykdom når dere velger å droppe kondom, ligger rundt og ikke krever at partner tester seg. Dere tester dere heller ikke, da det i media opplyses om forhøyet forekomst av gonore HOS KVINNER. Siden de fleste kvinner som smittes, har sex med menn, betyr dette at menn ikke sjekker seg, men fortsetter å spre jævelskapet videre.

Anonymkode: f4a15...1fe

Nettopp. Derfor er jeg opptatt av folk som fortid. Det sier mye om både den parten som ukritisk har droppet kondom i alle år, og de som ligger med vedkommende. Men for meg som heterofil mann er det ikke like interessant hva andre menn gjør siden jeg uansett ikke skal date dem

Endret av Majer
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...