Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner nok meg selv igjen i denne tankegangen. Men jeg håndterer den nok på en annen måte enn det som fremstilles her.

Jeg vet hva jeg vil ha av en kvinne, jeg vet hva jeg trenger i et forhold, jeg vet hva som får meg til å ville bli være de i forholdet. Til syvende og sist er dette det eneste som betyr noe. 
Da vil slik info som hvor mange sexpartnere, og hva som ble gjort seksuelt bare være støy og hindre en i å motta det en partner ønsker å gi. 
Så får en heller ta en vurdering om man får det man trenger i det aktuelle forholdet eller ikke. 

Anonymkode: 41ebc...973

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinner, ser og lær:

 

Anonymkode: 43579...fba

Menn sier de bryr seg.. men samtidig.. for å dra opp en erfaring selv.. 
Så ble jeg kalt hore av en mann, et godt stykke ut i relasjonen når han fant ut at jeg hadde hatt sex med 6 stykker de siste 15 årene hvor jeg i 12 av disse 15 årene hadde hatt sex med 0 stykker. Han, derimot, som hadde levd et veldig utsvevende sexliv og hadde hatt seg med firesifret antall damer.. var jo bare et sjarmtroll. Og han beskriver egentlig hva jeg føler om menn som bryr seg om sånt. De som høvler over alt med puls, de som ikke bryr seg og tar alt de kan få, de som ikke setter pris på kvinner som mennesker, men som ser dem som objekter. De vet hva de har gjort, hvor mange de har ligget med og hvordan de har levd, så de er livredde for å finne noen som dem - fordi at de vet hvilke stygge tanker som foregår oppi hodet på dem. Hvordan kan de stole på at en dame vil ha dem, vil være med dem og se dem - når tankene deres hele tiden flyr til den fine damen på treningssenteret, den fine damen bak kasseapparatet osv. De dytter over sin egen usikkerhet på et annet menneske. De er hva jeg ville kalt emosjonelt umodne og veldig egoistiske. 

Anonymkode: ec15e...df6

  • Liker 9
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regelen om å utgi seg for å være flere brukere og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt lov å ha preferanser. Alle har det. Noen vil ha høye menn, andre vil ha uerfarne kvinner. Men ikke klag om den uerfarne kvinna vil ha sex en gang i skuddåret. Som man sår, høster man. 

Anonymkode: 30993...eee

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at menn flest ikke vil ha den lokale madrassen? Sårt tema det her på KG 😂

Menn har lov å ha krav og preferanser vi også, deal with it.

Anonymkode: 55341...5ac

Det er den gamle smørja om å kontrollere seksualitet igjen. Mannen skal gjerne få lov til å ha så mye sex han klarer, mens kvinner skal sitte med beina i kryss fram til han kommer (pun intended). Det skal ikke være noen begrensninger på hans liv og oppførsel, men det skal være det for kvinnene.

Dobbeltmoral er som kjent dobbelt så bra.

 

Men i gjensidighetens ånd, en kvinne bør kunne ha like krav til sin fremtidige partner som han. Du vil ikke ha noen lokal madrass; det er opp til deg. Men ikke bli sur når du blir avvist fordi den nedslitte festkjeppen sin har vært litt for mye ute i skog og mark. En utslitt joystick. Mehh...

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han sammenligner ikke kvinnene med varen, men med selgeren som selger varen, og som selger den dyrt til deg for å tjene mest mulig penger.

Kvinner vil nok aldri forstå dette, men dette er biologiske ting som sitter dypt i menn.

Svært få menn liker promiskuøse kvinner, det er utrolig turn-off. For kvinner er det å la noen ligge med seg noe "spesielt" siden hun egentlig kan bli gravid av dette. Det er et eller annet instinkt som slår inn, som menn ikke kan noe for. For kvinner det ikke nødvendigvis likt, siden menn ikke blir gravide. Faktisk ser man i praksis at kvinner gjerne flokker rundt mannen som allerede har mange, for å prøve å kapre ham, siden "det må være" en grunn til at andre kvinner vil ha "barn" med ham.

Husk at sex biologisk sett handler om forplantning, selv om vi har oppfunnet prevensjon og slikt. Vi er drevet av instinkter, og alle babyer vet instinktivt at de skal suge melk fra brystene til moren, selv om de ikke skjønner hva de gjør, eller hvorfor. En hannmus som har vokst opp i et bur vet instinktivt at han "skal ha" sex med en hunnmus første gang han ser henne. Det er ikke noe musa har lært, det er innebygd i musa.

Anonymkode: 9affb...615

Det er utbredt blandt kvinner også, å unngå menn som ligger med mange. Det er en grunn til at ord som fuckboy finns. Men alt i alt er det individuelle forskjeller så mange partnere eller få, så finner du nok uansett kjærligheten om du vil ha den.

Tror ikke de vil ikke at mannen du snakker om skal ha mange, de vil at en mann som kan få mange, skal velge dem. Er han en mann som går etter hvem som helst, så er han en risiko å få barn med. Logisk sett.

Anonymkode: 9fe1c...cfa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herzeleid skrev (3 timer siden):

Forsøk heller å skriv det du vil ha frem. Ikke forvent at alle andre skal sette av tid til å se alle youtubefilmene du lenker til. Det er dårlig skikk. 

Om du er på et forum, spesielt dette her,
så har du ikke bedre å gjøre enn å se en 10-minutter video

Anonymkode: d161d...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du er på et forum, spesielt dette her,
så har du ikke bedre å gjøre enn å se en 10-minutter video

Anonymkode: d161d...b1e

Om du er her inne har du allerede fått nok input av tankegangen denne videoen henviser til, til å bruker tid på det. Hjernen trenger positivt innhold også.

Anonymkode: 9fe1c...cfa

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonvm

Jeg synes disse evolusjonsteoriene en del driver med er bare tull. 

Urmennesket organiserte seg som større eller mindre stammer. Barnet som ble født tilhørte alle. Hun som fødte barnet var ikke nødvendigvis interessert i det. Menn og kvinner så på flokken som sitt ansvar - jeg tviler på at de mannlige medlemmene gjetet de enkelte kvinnene for at de ikke skulle ligge med noen andre. De visste jo ikke hvor barn kom fra - sånn helt sikkert? Og var det hensiktsmessig for gruppen? Tvilsomt. Jeg tipper at hanner som ble eiesjuke rundt enkelte kvinner fikk gjennomgå. 

Og urkvinnen fant seg neppe i det heller. 

Evolusjonsmessig er det mest fornuftige at kvinnen ligger med alle de mannfolka hun liker - for gruppen tar vare på avkommet. 

Det er greit med preferanser. Men ikke skyld på evolusjonen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg trur at det er en sammenheng mellom antall partnere og fremtidig utroskap.

Anonymkode: 4a9e4...d1c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kvinner, ser og lær:

 

Anonymkode: 43579...fba

Menn må stikke fingeren i jorda og ha litt realitetsorientering. Hvis de ønsker å ha mulighet til uforpliktende sex med kvinner, kan de ikke kreve at alle kvinner er jomfruelige, for da har de ingen å ha sex med. Hvis de krever at damer skal være jomfruelige, så må de være jomfruelige selv. Det er flere menn en kvinner i vestlige land, og det går ikke opp at menn skal pule rundt og damer skal være jomfruelige. Men dette forstår ikke disse mennene - at hvis alle kvinner "stenger butikken" før de får ring på fingeren, vil mange menn være nødt til å leve i sølibat i årevis, eventuelt gifte seg veldig unge og ha sex med samme kvinne hele livet.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Synes det er tragisk at damer mener det ikke er greit å ha preferanser og krav der. Jeg vil ha en dame med samme verdier som meg, med samme syn på sex, og en som har ligget med 150 menn har ikke de samme verdiene i livet som jeg har. Hvorfor skal jeg da ta til takke med en som ikke passer sammen med meg?

Å ha hatt en del sexpartnere er helt greit, men det finnes en grense hvor jeg forstår at vi har vidt forskjellige syn på sex, og derfor ikke ment for hverandre. Så får damer som ikke takler at menn også har krav og preferanser sutre så mye de vil 😊

Anonymkode: c0b8b...14f

Men dette er jo helt greit! Hvis du har samme verdier og har hatt veldig få, og ønsker en dame med veldig få, er det bare rett og rimelig! På samme måte som det er rett og rimelig av en veldig kristen, jomfruelig mann å forvente en veldig kristen, jomfruelig kvinne som kjæreste.

Problemene begynner når menn sier at DE har jo rett til å ligge rundt som single, fordi "biologiske forskjeller", "menn er polygame" og "de fleste menn har mye sterkere lyst enn damer". Og forventer helt andre verdier hos dama enn hos seg selv. 

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at menn flest ikke vil ha den lokale madrassen? Sårt tema det her på KG 😂

Menn har lov å ha krav og preferanser vi også, deal with it.

Anonymkode: 55341...5ac

Selvfølgelig. Men da kan de ikke samtidig ligge rundt selv og være den lokale felleskuken.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Han sammenligner ikke kvinnene med varen, men med selgeren som selger varen, og som selger den dyrt til deg for å tjene mest mulig penger.

Kvinner vil nok aldri forstå dette, men dette er biologiske ting som sitter dypt i menn.

Svært få menn liker promiskuøse kvinner, det er utrolig turn-off. For kvinner er det å la noen ligge med seg noe "spesielt" siden hun egentlig kan bli gravid av dette. Det er et eller annet instinkt som slår inn, som menn ikke kan noe for. For kvinner det ikke nødvendigvis likt, siden menn ikke blir gravide. Faktisk ser man i praksis at kvinner gjerne flokker rundt mannen som allerede har mange, for å prøve å kapre ham, siden "det må være" en grunn til at andre kvinner vil ha "barn" med ham.

Husk at sex biologisk sett handler om forplantning, selv om vi har oppfunnet prevensjon og slikt. Vi er drevet av instinkter, og alle babyer vet instinktivt at de skal suge melk fra brystene til moren, selv om de ikke skjønner hva de gjør, eller hvorfor. En hannmus som har vokst opp i et bur vet instinktivt at han "skal ha" sex med en hunnmus første gang han ser henne. Det er ikke noe musa har lært, det er innebygd i musa.

Anonymkode: 9affb...615

Så hvorfor SKAPER mange menn slike promiskuøse kvinner ved å ligge med alt og alle? De må jo forstå at jo flere kvinner de ligger med, jo færre jomfruelige damer det blir der ute, for dem selv og for andre menn med samme holdninger. De vil forbeholde seg retten til å ligge rundt, mens damene skal være dydige. 

Når det gjelder pattedyr, så bryr verken mus, katter, hunder eller andre hannpattedyr seg om hvor mange hunnpattedyret har vært med før ham. De vet ikke, og de bryr seg ikke. Katter og hunder kan for øvrig få valper/kattunger med forskjellige fedre i ett og samme kull. Kvinners krav til jomfruelighet er kulturskapt av mennesker. Det var ikke slik i steinalderen, og det er ikke slik i mange av stammer som enda lever usivilisert. Så det har ingenting å gjøre med biologi.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AdonisFFM skrev (18 timer siden):

Mitt inntrykk er at dette er absolutt en av de tingene hvor det er forskjell på menn og kvinner.

   Menn har ofte en tendens til å "skryte opp" antall de har på samvittigheten.  Det at kvinnee ofte tar personangrep som "incel"  beviser nok at de også forstår realiteten i dette. 

    Kvinner er sjelden interessert i å utdype mye antall menn de har hatt. Likedan, jeg kjenner ikke til mange eksempler på en kvinne som betegnes som "incel". Isåfall øker det jo gjerne hennes attraksjon. 

    Antall kvinner en mann sier han har hatt kan en dele på 3 😂.

     Hvis en kvinne derimot sier hun har "bare" hatt 3 menn tidligere, kan en nok gange dette med 3. 🤣

 

    Jeg skjønner ikke hvorfor dette er så vanskelig å forstå.  Vel, heller handler det om å akseptere. 

    For endel år siden var jeg en stund sammen med ei dame som hadde jobba som eskorte (før hun ble sykepleier) for endel år før vi traff hverandre..  Hun sa det faktisk til meg uoppfordret og det gav meg mye respekt for henne. Det er vel den eneste kvinnen jeg med stor sikkerhet tipper har hatt endel flere eller like mange partnere som selv. Var det et lite "skår" til egoet mitt der? Skal jeg være ærlig så kanskje det.

    Forholdet tok slutt, men av helt andre grunner. Jeg synes det var ei flott dame på mange måter. Hadde jeg blitt sammen med henne om hun hadde fortalt det til meg før jeg innviterte henne hjem til meg? Tja, muligens ikke. Det er nok litt av dualiteten her.

    En kvinnes jomfrudom har en stor egenverdi i de fleste menns øyne. 

   En mann sin?.... 😂😂

Men da må dere menn som vil ha jomfruer slutte å klage at kona ikke vil ha sex på måneder eller år. Velger dere ei frigid dame til partner, må dere bare akseptere at det ikke blir så mye sex i ekteskapet, og holde kjeft. Deres eget valg.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun 1 eks som brydde seg om det. Koselig han, men han er helt elendig sex, så regner med det var der det stakk.

Anonymkode: cc5d0...1e7

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Premisset er jo feil. De fleste menn ønsker å være i forhold av langt flere årsaker enn kun sex. Og nok en gang blir kvinner sammenlignet med en vare, mens menn er omtalt som mennesker. Det er en uting.

Menn (og kvinner) har så klart lov til å ha preferanser. Det plager meg null og nada at en mann vil ha ei dame som har lav bodycount. Men synes det er synd at menn begrenser valgmulighetene i så stor grad. Jeg kjenner mange flotte damer, noen har en bodycount på 5, andre på 50. På samme måte går kvinner glipp av mange flotte menn om de ikke dater under 180 cm. Preferanser er så klart lov, men man lar seg selv gå glipp av mye.

Dessuten, om ei dame på 40 år har hatt sex med 40 stykker er det ikke særlig mange menn per år om man regner med at hun har vært seksuelt aktiv de siste 20-25 årene. 

Jeg er selv en kvinne med lav bodycount- men kunne aldri vært sammen med en mann som brydde meg om det konseptet. 

Anonymkode: 30993...eee

Samme her. Har lavt antall sexpartnere, og har vært sammen med en mann tidligere som valgte meg FORDI jeg var jomfru. Alle andre kvaliteter dret han i, og viste sitt sanne "jeg" noen år ut i forholdet - kontrollerende, sjalu, mishandlende. Nåværende mann har aldri spurt om antall ekspartnere, og bryr seg ikke. Harmonisk, solid forhold har vi.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke hva menn flest tenker om min seksuelle historie. Det er deres problem, ikke mitt.

Anonymkode: 0f0d7...7d9

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Synes det er tragisk at damer mener det ikke er greit å ha preferanser og krav der. Jeg vil ha en dame med samme verdier som meg, med samme syn på sex, og en som har ligget med 150 menn har ikke de samme verdiene i livet som jeg har. Hvorfor skal jeg da ta til takke med en som ikke passer sammen med meg?

Å ha hatt en del sexpartnere er helt greit, men det finnes en grense hvor jeg forstår at vi har vidt forskjellige syn på sex, og derfor ikke ment for hverandre. Så får damer som ikke takler at menn også har krav og preferanser sutre så mye de vil 😊

Anonymkode: c0b8b...14f

Alle må ha lov til å ha preferanser. Akurat som du har lov til å menne at antal partnere er viktig så har jeg lov å mene at slike holdninger vitner om et syn på menesker som ikke er kompatibelt med mitt. Dine preferanser er ikke mer riktige eller viktigere en minne... 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (14 timer siden):

Går ikke an å hevde slik lenger (på KG eller ei) men dette handler faktisk om evolusjonspsykologi siden menneskets opprinnelse. Menn og kvinner er mer like enn ulike, sånn totalt sett men akkurat når det kommer til seksuell og emosjonell sjalusi så er det nok der forskjellen mellom kjønnene er mest tydelig. 

Menn kan aldri helt sikkert vite at avkommet er "sitt". Kvinner vet alltid at avkommet er hennes. En grunnleggende naturgitt "drive" er å reprodusere seg, og til alle tider vi har eksistert (200.000 år som Homo sapiens) med unntak av de siste 50 årene, har ikke menn kunnet vært helt sikre på at avkommet er hans. Mye av livet går jo med til å bruke masse energi til å sikre en trygg oppvekst til barna, beskytte familien mot utenforstående farer. For å sikre sitt avkom er menn "programmert" til å være seksuelt sjalu og derav kommer dette, for mange, noe irrasjonelle tankemønsteret. Men vi er fremdeles styrt av instinkter, nedarvede impulser, tanker og reaksjonsmønstre. 

Jomfrufetish er av nyere dato. Steinaldermennesker, vikinger osv brydde seg ofte katta om hvem dama har vært med før. Jomfrukravet kom med den moderne religionen, som et middel for å undertrykke kvinner.

Anonymkode: f4a15...1fe

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...