Gå til innhold

Hva har du trent i dag?

Gjest Anonvm

Anbefalte innlegg

Ukas tredje og siste styrkeøkt, og muligens ukas siste treningsøkt da jeg vurderer treningsfri i morgen (fordi det.passer.bra med timeplanen, fordi jeg har lyst, og fordi jeg så langt i år har hatt EN eneste dag uten trening). Anywho

Oppvarming: mobilitet

A. Knebøy 6x3  +  Pullups 6x6  +. Skrå benkpress manualer 4x8

B. En-arms push press 4x6+6    + en-arms roing 4x8+8   + utfall 4x10+10

C. Markløft 6x4 + pushups 4x12 + planke 4x1min

D. Ettbens hip thrust

+ 25 min i trappemaskinen

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukens tunge styrkeøkt unnagjort i dag. 
Trapbar DL, militærpress og stående roing i trisett. 
Skråbenk m/hantler - RDL m/hantler
pendulum squat - booty builder
Enarms kabelroing og rotasjon i kabel
Triceps pushdown og sittende tåhev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Dere som har så mange øvelser per økt, hvor ofte øker dere i belastning? Føler det som er skummelt med så mange øvelser og volum er at det kan gå ut over kvaliteten av arbeid, at man ikke har tilstrekkelig progresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 mil på ski i går, og 2,5 i dag. Påske ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (12 timer siden):

Dere som har så mange øvelser per økt, hvor ofte øker dere i belastning? Føler det som er skummelt med så mange øvelser og volum er at det kan gå ut over kvaliteten av arbeid, at man ikke har tilstrekkelig progresjon. 

Nå er det jo variert hva man ønsker å jobbe mot, og det er ikke alltid gitt at økt belastning er målet. For min del så øker jeg litt hver uke i 2-3 av baseløftene, denne uken var det trapbar DL, skråbenk og RDL som fikk økning, forrige uke var det trapbar DL, militærpress og stående roing. Når jeg hadde tre tunge styrkeøkter i uken så var det også økning hver uke, litt variert hvilke øvelser da også, men fulgte en plan med progressive overload. Som kvinne får man ofte noen naturlige deloadøkter hvor alt bare er tungt, og det er, for meg, viktig å lytte til kroppen de øktene.

Jeg løfter lettere vekter nå enn i vinter, men da var målet å løfte tyngst mulig, nå er målet langdistanseløping og tempo. Da hadde jeg færre øvelser pr økt, men totalt flere ila uken, bare fordelt på flere økter. Det er ikke er tilbakeslag, bare en endring i kurs. 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpetrening med 600m intervaller i dag, 9 runder med 1,5 min aktiv pause mellom. Oppvarming og nedtrapping, totalt 9km. 
10 min amrap med prowler push og avsluttet med litt kjernetrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåmonster skrev (12 timer siden):

Hva mener du er "mange" 6? 8? 12?

Det kommer nok veldig an på hvor mange økter man gjør per uke (med to økter vil en sannsynligvis gjøre flere øvelser per økt enn ved 4 økter) og hvilke målsettinger en har (prestasjon, styrke, bygge muskelmasse), samt hvilke øvelser en velger å gjøre (store øvelser som knebøy, markløft og benkpress versus mindre, isolasjonsøvelser som biceps curls o.l)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Med mange så tenker jeg alt over 5-6 øvelse å de som har 20 sett hver økt , tenker bare de må ha bra arbeidskapasitet eller veldig dårlig progresjon, går de igjenom bevegelsen eller er det strukturer med en tøft overbelastning modell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (1 time siden):

Med mange så tenker jeg alt over 5-6 øvelse å de som har 20 sett hver økt , tenker bare de må ha bra arbeidskapasitet eller veldig dårlig progresjon, går de igjenom bevegelsen eller er det strukturer med en tøft overbelastning modell? 

Jeg tror det er veldig variert ut fra nivå, treningsplan og mål. For min egen del så har jeg stor arbeidskapasitet og kjører tøffe økter med økning i utvalgte øvelser hver økt. Mens for andre så gjør de kanskje 8-10 øvelser med 3 sett og 12 reps, hvor målet ikke er økt styrke men heller å komme seg på trening og gjøre noe. 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Mange bekker små blir en stor å!

øvelse 1 : pullups 3x5  

første sett med 2 kroppsvekt pullups (105 kg kroppsvekt) + 3 negative,  2 back off sett med strikk 5 repetisjoner hver.

øvelse 2: trapbar  3x5 142,5 kg 

Øvelse 3:  skuldrepress på knærene 3x5   57 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas første økt skulle egentlig være en styrkeøkt, men etter en dårlig natt og mild hodepine fristet det lite. Og med strålende sol ute, ble det et enkelt valg. På med løpesko, jogge rolig i retning jobb som jeg uansett skulle innom en tur.,og se hvordan formen utviklet seg. Følte meg helt ok og kviknet til undervegs så det ble 1t 11 min, og 15,3 km. Fikk også lagt til litt skadeforbygging og mobilitet:

• copenhagen plank + liggende skulder CARs
  • quadrouped hip abduction + tre nåla
  • kneløft/hoftebøyere med kettlebell
  • sideplanke med benløft + tåhev
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 km på ski. Fint, men litt tungt føre, mye opp og ned ❄️☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster

Hørtes gøy ut, å gå ski🙂

Endret av Blåmonster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Armer&skuldre samt 40 min på mølla. Deretter 3t i slalåmbakken med datteren ⛷️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (7 minutter siden):

16 km på ski. Fint, men litt tungt føre, mye opp og ned ❄️☺️

Selv om jeg er klar for vår og sommer, håper jeg på noen fine vårskiturer utover i april, fortsatt mye snø i høyden. Blir det litt kalde netter så kan føre holde en stund. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet elsykkelen min til vårservice og jogget hjem igjen, 4,5km på sykkel og 3,5km joggetur. Hviledag i dag, men trengte litt bevegelse før noen timer i bil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 km ute i sola☀️ og en WOD på boksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmonster skrev (2 timer siden):

Hørtes gøy ut, å gå ski🙂

Ja, det er deilig. Godt med litt variasjon ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogget 30 min på mølle, så styrke mage, rygg og armer. 

Anonymkode: ac2f6...954

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...