AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #61 Skrevet 2. januar 2024 11 minutter siden, AnonymBruker said: Droppe prevensjon med de du liker og se om du blir gravid? Er enig i at prevensjon er begges ansvar, men å bevisst forsøke å bli gravid med noen du ikke kjenner godt er jo helt ekstrem oppførsel, både mot han og det eventuelle barnet. Ikke gjør dette. Ellers nevner du utseende og økonomi som "krav". Er du ute etter et seriøst forhold hadde dette vært lengre nede på lista, for det viktigste i en god partner er i min bok at du kan stole på han, at han har empati, og helst er intelligent med humor. Barnet vil jo arve mange av egenskapene også, så jeg hadde tenkt meg veldig godt om dersom målet er et seriøst forhold og barn Er enig i at man må være tiltrukket av partner, men hadde tenkt at så lenge han er økonomisk ansvarlig og har alt på stell, så bør ikke penger styre dette valget. Anonymkode: 61b56...289 Og menn skal ikke få lov til å ta juridisk abort fordi... Var det fordi det er urettferdig, var det? Anonymkode: 36f6c...c63 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #62 Skrevet 2. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du tar feil. Menn får gamblerhjerne når de møter ei søt jente på eget nivå eller høyere. Er hun vennlig, snill og digg mellom lakenene tenker gubben: "Ai, hun var digg og vakker, jeg kan sikkert få mange slike damer". Så behandler han dama på samme eller høyere nivå enn seg selv som en dritt, og forventer fortsatt at hun skal gi alt fordi de "bare dater". Altså helt uforpliktende, selv om hun har sagt hun ønsker en kjæreste. Mannen treffer ytterst sjeldent så pene og vennlige kvinner, men gambling-hjernen hans er aktivert av datingappene og han innbiller seg at den neste blir deiligere eller at han kan dobbeltdate uten problemer så lenge de ikke er eksklusive. Bare tøys selvsagt, så blir han gående alene, og dama med like bra eller bedre utseende blir det samme. Til hun enten blir kynisk eller gir opp de ekle gubbene som lyver og bedrar når hun gir dem sitt beste. Anonymkode: e491e...a18 Her forteller du vel bare om åpningsinnlegget men om menn i stedet for kvinner. I samme slengen setter du fingeren på hvorfor playere kan holde på på datingapper, da kvinner gjør akkurat det samme som du klager på at menn gjør. Anonymkode: 36f6c...c63
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #63 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du tar feil. Menn får gamblerhjerne når de møter ei søt jente på eget nivå eller høyere. Er hun vennlig, snill og digg mellom lakenene tenker gubben: "Ai, hun var digg og vakker, jeg kan sikkert få mange slike damer". Så behandler han dama på samme eller høyere nivå enn seg selv som en dritt, og forventer fortsatt at hun skal gi alt fordi de "bare dater". Altså helt uforpliktende, selv om hun har sagt hun ønsker en kjæreste. Mannen treffer ytterst sjeldent så pene og vennlige kvinner, men gambling-hjernen hans er aktivert av datingappene og han innbiller seg at den neste blir deiligere eller at han kan dobbeltdate uten problemer så lenge de ikke er eksklusive. Bare tøys selvsagt, så blir han gående alene, og dama med like bra eller bedre utseende blir det samme. Til hun enten blir kynisk eller gir opp de ekle gubbene som lyver og bedrar når hun gir dem sitt beste. Anonymkode: e491e...a18 👏👏👏 Anonymkode: 809e5...63a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #64 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Blir du ikke tent av de på ditt nivå? Det høres ut som et du-problem og ikke et mann-problem. Anonymkode: 36f6c...c63 Selvfølgelig er det ikke et omfattende problem at man ikke er tent av noen på sitt eget nivå. Bare fordi man er stygg, betyr det ikke at man automatisk tenner på stygge mennesker. Tenningsmønster er biologisk, ikke rasjonelt, og ikke noe man kan rasjonalisere seg til. Anonymkode: 30788...71c
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #65 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og menn skal ikke få lov til å ta juridisk abort fordi... Var det fordi det er urettferdig, var det? Anonymkode: 36f6c...c63 Menn kan da ta ansvar for egen prevensjon, ikke forvente at damer forgifter kroppen med skadelig hormonell prevensjon når prevensjonen for menn er gratis (!) og bivirkningsfri. Men alt skal dreie seg utelukkende om å maksimere mannens nytelse, ikke sant? Anonymkode: 30788...71c 1 2
Gjest Bella78 Skrevet 2. januar 2024 #66 Skrevet 2. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Selvfølgelig er det ikke et omfattende problem at man ikke er tent av noen på sitt eget nivå. Bare fordi man er stygg, betyr det ikke at man automatisk tenner på stygge mennesker. Tenningsmønster er biologisk, ikke rasjonelt, og ikke noe man kan rasjonalisere seg til. Anonymkode: 30788...71c Jeg mener absolutt ikke at noen skal tvinge seg til å være med noen de ikke liker, det kan det neppe bli et bra forhold utav. Jeg synes bare av og til noen ( begge kjønn ) er veldig snare til å avfeie andre fordi de kanskje ikke ser helt ut som de hadde tenkt seg. Og at de forventer at det skal si pang med engang, noe det ikke alltid gjør i virkeligheten… Min erfaring er at når man blir kjent og liker noen bedre og bedre, synes man også de er mer tiltrekkende enn ved første blikk. Men dette må jo selvfølgelig alle se ann selv, for all del. Endret 2. januar 2024 av Bella78
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #67 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har alltid ønsket meg barn... Skal du liksom bestemme over min kropp nå? Og hva vet du om at jeg ikke elsker barn nok? ... og alt for få barn blir født allerede... Anonymkode: f2751...6fa Ja, men hva pokker har du holdt på med de siste tiårene? Tanken om barn og klokka slo deg ikke da du var 33? Anonymkode: 10433...1a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #68 Skrevet 2. januar 2024 Må ØKE kravene! Anonymkode: 83033...b6d 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #69 Skrevet 2. januar 2024 Bella78 skrev (7 minutter siden): Jeg mener absolutt ikke at noen skal tvinge seg til å være med noen de ikke liker, det kan det neppe bli et bra forhold utav. Jeg synes bare av og til noen ( begge kjønn ) er veldig snare til å avfeie andre fordi de kanskje ikke ser helt ut som de hadde tenkt seg. Og at de forventer at det skal si pang med engang, noe det ikke alltid gjør i virkeligheten… Min erfaring er at når man blir kjent og liker noen bedre og bedre, synes man også de er mer tiltrekkende enn ved første blikk. Men dette må jo selvfølgelig alle se ann selv, for all del. Altså, jeg er såkalt stygg kvinne. Og i mange år valgte jeg å leve i sølibat og singel fordi alternativet var rett og slett fælt. Menn som enten var 25 år eldre, sykelig overvektige (da snakker vi om 40-50 kilo ekstra), alkoholiserte, langtids arbeidsledige eller med voldelige tendenser var alt som var interessert i meg. Det sier seg selv at siden dette var "mitt nivå", så var det mye bedre å være alene. Anonymkode: 30788...71c 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #70 Skrevet 2. januar 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: Du tar feil. Menn får gamblerhjerne når de møter ei søt jente på eget nivå eller høyere. Er hun vennlig, snill og digg mellom lakenene tenker gubben: "Ai, hun var digg og vakker, jeg kan sikkert få mange slike damer". Så behandler han dama på samme eller høyere nivå enn seg selv som en dritt, og forventer fortsatt at hun skal gi alt fordi de "bare dater". Altså helt uforpliktende, selv om hun har sagt hun ønsker en kjæreste. Mannen treffer ytterst sjeldent så pene og vennlige kvinner, men gambling-hjernen hans er aktivert av datingappene og han innbiller seg at den neste blir deiligere eller at han kan dobbeltdate uten problemer så lenge de ikke er eksklusive. Bare tøys selvsagt, så blir han gående alene, og dama med like bra eller bedre utseende blir det samme. Til hun enten blir kynisk eller gir opp de ekle gubbene som lyver og bedrar når hun gir dem sitt beste. Anonymkode: e491e...a18 Jeg er litt sånn whatever, spiller det egentlig noen rolle hva som er årsaken? Det som skjer, det skjer. Jeg har vært veldig bestemt på at vi alltid skal være eksklusive når vi skal ha sex. Anonymkode: 6f9f9...358
nisselue Skrevet 2. januar 2024 #71 Skrevet 2. januar 2024 (endret) . Endret 2. januar 2024 av nisselue
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #72 Skrevet 2. januar 2024 Men eh... er det virkelig å senke kravene å se etter en monogam (hvis det er det man ønsker seg altså) mann som ikke er en player? Jeg synes det virker som det er særdeles lave krav ute og går her. Jeg syntes ikke jeg hadde lave krav da jeg fant mannen. Mine krav var: snill, god humor, omtrent på nivå med meg intellektuelt, kan håndtere penger (altså ikke: tjener masse penger/full bankkonto, men sitter ikke i bunnløs forbruksgjeld), flyr ikke etter andre damer og ønsker å være sammen med akkurat meg. Det var egentlig ganske lett å finne, og vi er fortsatt lykkelige sammen etter 12 år. Så jeg tenker som så: ikke tenk at du senker kravene, tenk heller at du ser etter en mann som respekterer deg. Det er å heve kravene, men det er nå tross alt et must i et godt forhold. Og Ps. Ikke gå inn for "gjøkunge-strategien". Det er utrolig dårlig gjort, ikke minst mot en snill mann som gjerne ønsker seg sitt eget barn 💗 Anonymkode: 8e3d4...e5e 3
Gjest Bella78 Skrevet 2. januar 2024 #73 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Altså, jeg er såkalt stygg kvinne. Og i mange år valgte jeg å leve i sølibat og singel fordi alternativet var rett og slett fælt. Menn som enten var 25 år eldre, sykelig overvektige (da snakker vi om 40-50 kilo ekstra), alkoholiserte, langtids arbeidsledige eller med voldelige tendenser var alt som var interessert i meg. Det sier seg selv at siden dette var "mitt nivå", så var det mye bedre å være alene. Anonymkode: 30788...71c Ja, altså - rusproblemer og voldelige tendenser går jo ikke ann - det har jeg aldri ment å antyde. Og alle står selvfølgelig fritt til å være alene, ingen skam i det. Ang overvekt er jeg ikke like bastant. Jeg hadde et flerårig forhold til en kraftig overvektig mann når jeg var ung ( og ganske spinkel selv), han var en fantastisk mann på alle måter - men slet med vekta. Nå skal det sies at vi ble kjent som venner, og så vokste det fram følelser. Jeg skal innrømme at dersom jeg hadde hatt en bunke med bilder av menn foran meg, et nok ikke han den jeg hadde valgt ut… Det hadde vært mer mitt tap enn hans.. Når man blir kjent med folk ser man forbi slik ting, og ser hele mennesket. Jeg sier ikke at man nødvendigvis finner gnisten med alle, men det finnes hauger av morsomme, lojale, smarte og interessante mennesker som kanskje er overvektige eller mindre pene. Men igjen, selvfølgelig må man være tiltrukket av hverandre i et forhold - og det må hver enkelt vurdere selv - og det er ikke alltid noe man har full kontroll på heller.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #74 Skrevet 2. januar 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg blir 40 i år, og som barnløs har det plutselig gått opp for meg at tiden renner ut. Jeg har hatt helt normale krav tidligere (god jobb, god økonomi, "normalt" utseende (altså noen som tenner meg), gode verdier, feminist etc.) men har likevel ikke klart å lande noe seriøst etter at jeg forlot samboeren da jeg var 34. Av en eller annen grunn roter jeg meg alltid bort i playere som har flere damer samtidig. Det er jo for så vidt noe man bare må akseptere, men jeg synes i det minste man kan forlange at de skal være ekslusive så lenge vi har sex? Problemet er at det gang på gang viser seg at mannfolk ikke er seriøse, så nå lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med å senke kravene? Jeg tenkte å eventuelt bare droppe prevensjon med de jeg liker og se om jeg blir gravid, og så heller satse på en mann av litt lavere kvalitet for "seriøst forhold" etterpå? Hvilke krav burde jeg senke? Det er så utrolig vanskelig, for jeg må jo ha noen jeg VIL ha sex med (har blitt godt vant her 😅) så utseendet tror jeg ikke jeg kan gå nevneverdig ned på. Hvis det blir barn i bildet er det jo ekstra viktig med økonomi, så jeg trenger noen som tjener greit. Ikke flere millioner i året, men jeg kan ikke fortsette å bo i en liten leilighet, og med min lønn alene har jeg mer enn nok med å betale renter og avdrag. Dere som har senket kravene, hva har dere eventuelt vurdert som mindre viktig, og hvordan har det gått? Jeg fikk meg en skikkelig nedtur da jeg satt alene på nyttårsaften i går, og har bestemt meg for å få orden på livet i 2024! Anonymkode: f2751...6fa Du bør jo heller HEVE kravene, og ikke date folk som ligger med mange på en gang. Skaff tinder, se etter de med glimt i øyet. Ikke ligg med dem før det er tydelig at de liker deg like godt som du liker dem. Anonymkode: 7414c...fbf 1
Isambard Skrevet 2. januar 2024 #75 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Menn kan da ta ansvar for egen prevensjon, ikke forvente at damer forgifter kroppen med skadelig hormonell prevensjon når prevensjonen for menn er gratis (!) og bivirkningsfri. Men alt skal dreie seg utelukkende om å maksimere mannens nytelse, ikke sant? Anonymkode: 30788...71c Kan en mann ta av kondomet uten å si ifra, og så påstå at hun kan ta ansvar for prevensjonen selv? Kan en mann si at han er sterilisert hvis det ikke er sant? Kan kvinnen i såfall takke seg selv fordi sex alltid innebærer en risiko for å bli gavid? Jeg synes det er psykopat-oppførsel å bløffe on sånt. 2 1
Isambard Skrevet 2. januar 2024 #76 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Altså, jeg er såkalt stygg kvinne. Og i mange år valgte jeg å leve i sølibat og singel fordi alternativet var rett og slett fælt. Menn som enten var 25 år eldre, sykelig overvektige (da snakker vi om 40-50 kilo ekstra), alkoholiserte, langtids arbeidsledige eller med voldelige tendenser var alt som var interessert i meg. Det sier seg selv at siden dette var "mitt nivå", så var det mye bedre å være alene. Anonymkode: 30788...71c Det er ikke sånn at man enten må ha høye krav til utseendet, eller så ender man med fylliker og voldsmenn? Jeg tror ikke på at det du beskriver er "ditt nivå". Er du ikke mer enn utseendet ditt? Sånn som jeg ser det handler det om å finne en god match. Det betyr at man må bli kjent med folk og gi ting litt tid. Ikke vente at man skal bli tent med én gang. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #77 Skrevet 2. januar 2024 Isambard skrev (2 minutter siden): Det er ikke sånn at man enten må ha høye krav til utseendet, eller så ender man med fylliker og voldsmenn? Jeg tror ikke på at det du beskriver er "ditt nivå". Er du ikke mer enn utseendet ditt? Sånn som jeg ser det handler det om å finne en god match. Det betyr at man må bli kjent med folk og gi ting litt tid. Ikke vente at man skal bli tent med én gang. Støtter denne 👍 Anonymkode: 5f0b4...f3d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #78 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og menn skal ikke få lov til å ta juridisk abort fordi... Var det fordi det er urettferdig, var det? Anonymkode: 36f6c...c63 Det er jo for barnets del, ikke for mors del… selv om ikke far ønsker å ta del i barnets liv har han jo en slekt som barnet biologisk er en del av, og har rett til å kjenne til. Anonymkode: 5f0b4...f3d 1
Traktor Skrevet 2. januar 2024 #79 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er så typisk! Det skal alltid komme noen med slikt kvinnehat... Det typiske er at den minste kritikk av kvinner regnes som kvinnehat. Vedkommende du siterer har forøvrig helt rett. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #80 Skrevet 2. januar 2024 Isambard skrev (1 time siden): Kan en mann ta av kondomet uten å si ifra, og så påstå at hun kan ta ansvar for prevensjonen selv? Kan en mann si at han er sterilisert hvis det ikke er sant? Kan kvinnen i såfall takke seg selv fordi sex alltid innebærer en risiko for å bli gavid? Jeg synes det er psykopat-oppførsel å bløffe on sånt. Personlig ligger jeg kun med menn jeg stoler på og bryr meg om, som bruker kondom for jeg går ikke på pillen igjen. Så om jeg skulle bli gravid, blir det nok abort om vi ikke føler anderledes på det. Anonymkode: 3c138...ecf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå