Gå til innhold

Senke krava i 2024?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg blir 40 i år, og som barnløs har det plutselig gått opp for meg at tiden renner ut. Jeg har hatt helt normale krav tidligere (god jobb, god økonomi, "normalt" utseende (altså noen som tenner meg), gode verdier, feminist etc.) men har likevel ikke klart å lande noe seriøst etter at jeg forlot samboeren da jeg var 34. Av en eller annen grunn roter jeg meg alltid bort i playere som har flere damer samtidig. Det er jo for så vidt noe man bare må akseptere, men jeg synes i det minste man kan forlange at de skal være ekslusive så lenge vi har sex?

Problemet er at det gang på gang viser seg at mannfolk ikke er seriøse, så nå lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med å senke kravene? Jeg tenkte å eventuelt bare droppe prevensjon med de jeg liker og se om jeg blir gravid, og så heller satse på en mann av litt lavere kvalitet for "seriøst forhold" etterpå?

Hvilke krav burde jeg senke? Det er så utrolig vanskelig, for jeg må jo ha noen jeg VIL ha sex med (har blitt godt vant her 😅) så utseendet tror jeg ikke jeg kan gå nevneverdig ned på. Hvis det blir barn i bildet er det jo ekstra viktig med økonomi, så jeg trenger noen som tjener greit. Ikke flere millioner i året, men jeg kan ikke fortsette å bo i en liten leilighet, og med min lønn alene har jeg mer enn nok med å betale renter og avdrag.

Dere som har senket kravene, hva har dere eventuelt vurdert som mindre viktig, og hvordan har det gått? Jeg fikk meg en skikkelig nedtur da jeg satt alene på nyttårsaften i går, og har bestemt meg for å få orden på livet i 2024!

Anonymkode: f2751...6fa

Jeg sitter å tenker på det her jeg og. 

Jeg er 41 og har ett barn. Jeg liker livet mitt som det er men savner selskap. Jeg vil jo ha et seriøst forhold etterhvert, men særboskap går helt fint. Har en jobb jeg liker, egen rekkehusleilighet jeg er glad i, bil osv. Jeg har ikke masse flotte ting, men jeg har det fint, og jeg har ordna det slik at jeg og poden har det varmt og komfortabelt. Møtte en herlig fyr som jeg virkelig elsket og ville satse på i 2022, og så raste det sammen i 2023 når han fant ut at jeg ikke var "the one" og han slo opp.

Nå er jeg på tinder og synes ingen måler seg med han. Ingen virker ikke interessante, følsomme og fine som min forrige kjæreste. Faktisk så får jeg bare kontakt med enten mye eldre menn ( ti år eldre ) eller menn som virker samme ulla ( egentlig ikke ute etter noe seriøst ) eller så er de desperate fordi de ikke har livet på stell.

Men å senke kravene og skaffe meg en mann som stresser meg ( vil flytte inn eller kjøpe seg inn ) eller som jeg ikke synes er attraktiv ( dårlig hygiene, overvekt ) feks. det vil jeg ikke. Jeg vil ha en mann som har ro i seg, er en god pappa, og som bringer noe bra til mitt liv. En som vil ha et forhold med noen, og ikke blir stresset av at jeg finnes i hans liv.

Men jeg tror ikke det haster. Jeg tror jeg tar det mot våren. Akkurat nå har jeg lyst å heller ta det litt rolig, jeg vil gå ned i vekt og jobbe med kroppen min, og lappe sammen selvtilliten min som fikk seg en knekk i 2023. Kanskje kjøpe meg ny garderobe, skaffe meg en fin sveis, få en brunfarge og en litt strammere kropp.

Det hadde vært så deilig å føle seg skikkelig fin når jeg først begynner å date igjen. 🥰

Anonymkode: 9f1a3...559

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg synes det er så utrolig merkelig med dere som insisterer på at man aldri skal senke krava. Er det fordi dere vurderer problemstillingen personlig, fremfor prinsippielt eller angående den det gjelder? Hvorvidt man burde vurdere å senke krav, eller holde på dem, spørs jo helt på hva kravene faktisk er. Det er så snålt hvordan "du skal aldri senke kravene!" kommer nærmest på automatikk, uten et eneste spørsmål.

Hva du kan kreve, eller forvente, kommer jo helt an på hvor attraktiv du er selv. Når det gjelder TS, kan det se ut som hun krever mer av menn, enn det hun kan levere selv, og vingler dermed mellom å være singel og bli brukt. Hvis hun faktisk ønsker et seriøst forhold, og kanskje barn, kan det kanskje være fornuftig å vurdere andre kandidater enn bare velstående, populære kjekkaser.

Anonymkode: 0aa88...07f

Vel. Det bedre er vel da å heller jobbe med seg selv slik at man kan få en partner som man er tilfreds med. Feks om man vil ha noen som er empatisk, har god jobb, er i god form, så kan man selv jobbe med disse tingene og klatre litt i liga. 😆 Det skal jeg gjøre i vår i hvertfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (3 timer siden):

Du har lov til å velge attraktive menn, men de må også velge deg. Beklager, men sånn er reglene.

Det er tydeligvis ikke tema for deg å senke kravene, så hvorfor spør du?

Alle vil ha en kjæreste man tenner på og blir forelska i. Tenner man ikke på dårlig ånde & stygge tenner og overvekt, så er det bare sånn. Beklager men sånn er det bare. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alle vil ha en kjæreste man tenner på og blir forelska i. Tenner man ikke på dårlig ånde & stygge tenner og overvekt, så er det bare sånn. Beklager men sånn er det bare. 

Du trenger ikke beklage noe til meg. Det er ikke jeg som sliter på datingmarkedet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel. Det bedre er vel da å heller jobbe med seg selv slik at man kan få en partner som man er tilfreds med. Feks om man vil ha noen som er empatisk, har god jobb, er i god form, så kan man selv jobbe med disse tingene og klatre litt i liga. 😆 Det skal jeg gjøre i vår i hvertfall.

Det er jo en helt annen problemstilling. Da har du, i motsetning til TS, innsett at du faktisk ikke kan få det du vil ha, og velger heller å skaffe deg de egenskapene de populære kjekkasene vil ha. Hun later til å være misfornøyd fordi hun mener hun fortjener disse mennene uten å gjøre en innsats selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kvinner blir jo så jævla irriterte når de blir bedt om å senke kravene. Det de ikke forstår er at man ber de jo senke kravene TIL SITT EGET NIVÅ! Men det er jo tydeligvis ikke akseptabelt for de fleste kvinner som tror de kan bli sammen med samme menn de får ligge med.

Anonymkode: 155c7...673

Hva hvis en kvinne er ekstremt uheldig med utseendet? Da finnes det ikke engang menn på hennes nivå. Hvor skal hun senke kravene, da? Og hvor lykkelig blir hun av å leve med en like uattraktiv mann når hun ikke tenner på ham seksuelt?

Anonymkode: 30788...71c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo en helt annen problemstilling. Da har du, i motsetning til TS, innsett at du faktisk ikke kan få det du vil ha, og velger heller å skaffe deg de egenskapene de populære kjekkasene vil ha. Hun later til å være misfornøyd fordi hun mener hun fortjener disse mennene uten å gjøre en innsats selv.

Vel, jeg fikk jo mannen jeg ville ha, men så slo han opp av personlige grunner, ikke pga mitt utseende, fordi han elsket hvordan jeg ser ut.  Men det er alltids en liten stemme som sier at jeg kanskje egentlig ikke var fin nok, og OM jeg hadde vært slankere eller finere så hadde han kanskje ikke gitt opp på meg så raskt. 😶

Jeg må ikke ha en mann med gym kropp og store muskler egentlig. En normal kropp er også fin. Men det er supert om han trener, alle blir jo mer balansert av å være i form.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men det kan du jo ikke vite. Har hun sagt at hun ikke vil gjøre en innsats?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

40 år og barnløs her. Senker IKKE krava. Men jeg har ikke lyst på barn, så...

Anonymkode: 809e5...63a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

40? Tiden har rent ut hvis det er barn du tenker på. Klokka går desverre....

Anonymkode: 61e43...918

Nope, tiden har ikke rent ut 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva hvis en kvinne er ekstremt uheldig med utseendet? Da finnes det ikke engang menn på hennes nivå. Hvor skal hun senke kravene, da? Og hvor lykkelig blir hun av å leve med en like uattraktiv mann når hun ikke tenner på ham seksuelt?

Anonymkode: 30788...71c

Vel jeg kan fortelle av erfaring at en man virkelig elsker blir veldig vakker uansett. Så jeg tror ikke dette er et problem. Tror de fleste finner noen, til slutt. Jeg synes min eks kjæreste var helt nydelig, men er sikkert på at mange andre synes han ser rar ut. 😆 Få av oss normale folk er modeller. Da hadde alle gått på catwalk..Alle har noen feil og alle har forskjellig smak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sånne poster gjør vondt i sjelen ,

op sikkert ei dame som hadde muligheten til å tiltrekke seg bra menn når hun var ung og vakker. Feministene fortalte henne at første måtte hun finne seg selv, karriere og nyte sex med så mange playere som mulig. Tiden rant ut, og nå er toget gått. 

finnes mye lykke utenom barn ts, du finner nok ut av det.

Anonymkode: 1d36f...7d2

Så 40 er ikke ung og vakker? 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hva hvis en kvinne er ekstremt uheldig med utseendet?

Det finnes alltid måter man kan bli mer attraktiv på. Feks ta en utdanning som gjør at du får bedre jobb. Lære deg teknikker på å være tilstede i rommet. Gå rett i ryggen. Finne ut hvordan man kler seg pent i forhold til fargene man har naturlig av, og finne ut av hvordan man kan få en penere hud. Penere tenner, hår, kropp. Trene det mentale og hvordan man tenker om seg selv. 

• Liker 1
Gjest Bella78
Skrevet (endret)

Jeg tenker man må skille mellom «overfladiske» unyttige krav, og de tingene som gjør at man faktisk liker det menneske man skal være partner med. For selvfølgelig må man jo like hverandre for at et forhold skal fungere i lengden, og man må nok være noenlunde enige i visse viktige saker ( feks skal dere ha barn, hvor skal man bo , noenlunde likt syn på økonomi o.l). Jeg personlig syns de fleste mennesker blir penere når man blir kjent, så førsteinntrykk ang utseende er ikke så veldig viktig. Men klart, det er milevis forskjell på å møte et menneske og bli kjent, vs å bare sveipe forbi masse bilder - da er det nesten uungåelig å henge seg oppi utseende… 

Endret av Bella78
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg blir 40 i år, og som barnløs har det plutselig gått opp for meg at tiden renner ut. Jeg har hatt helt normale krav tidligere (god jobb, god økonomi, "normalt" utseende (altså noen som tenner meg), gode verdier, feminist etc.) men har likevel ikke klart å lande noe seriøst etter at jeg forlot samboeren da jeg var 34. Av en eller annen grunn roter jeg meg alltid bort i playere som har flere damer samtidig. Det er jo for så vidt noe man bare må akseptere, men jeg synes i det minste man kan forlange at de skal være ekslusive så lenge vi har sex?

Problemet er at det gang på gang viser seg at mannfolk ikke er seriøse, så nå lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med å senke kravene? Jeg tenkte å eventuelt bare droppe prevensjon med de jeg liker og se om jeg blir gravid, og så heller satse på en mann av litt lavere kvalitet for "seriøst forhold" etterpå?

Hvilke krav burde jeg senke? Det er så utrolig vanskelig, for jeg må jo ha noen jeg VIL ha sex med (har blitt godt vant her 😅) så utseendet tror jeg ikke jeg kan gå nevneverdig ned på. Hvis det blir barn i bildet er det jo ekstra viktig med økonomi, så jeg trenger noen som tjener greit. Ikke flere millioner i året, men jeg kan ikke fortsette å bo i en liten leilighet, og med min lønn alene har jeg mer enn nok med å betale renter og avdrag.

Dere som har senket kravene, hva har dere eventuelt vurdert som mindre viktig, og hvordan har det gått? Jeg fikk meg en skikkelig nedtur da jeg satt alene på nyttårsaften i går, og har bestemt meg for å få orden på livet i 2024!

Atter andre vil se det som å heve kravene når man avskriver playere.

At du på en og samme gang kan klage på playere og så si at det å ikke ha playere er å senke kravene sier vel egentlig nok om hvorfor du er enslig.

Anonymkode: 36f6c...c63

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, hvis man finner seg en mann som ikke kjekk, god jobb etc. så er sannsynligheten for at han har noe å klage på mye større. Jeg orker ikke å være mamma til en sutremann som synes livet er hardt! Da tar jeg heller en gamling, Brad Pitt er jo 60 nå og jeg kunne heller tenke meg en slik...

Orker ikke menn med problemer, enten det er depresjon, vanskelig barndom eller dårlig jobb/helse. Jeg skal ikke være støttekontakt 😅 Vil ha en mandig mann som kan å trykke på de rette knappene....

Og for å være verdig en slik mann bringer du hva til partnerskapet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så typisk! Det skal alltid komme noen med slikt kvinnehat...

Nå handlet jo hele tråden om å senke kravene, men hva mener du med "til mitt nivå"? Skal jeg ikke få ha krav, bare fordi jeg ikke er mann? Skal jeg liksom ligge med noen jeg ikke blir tent av? Det blir jo som å la noen voldta meg, og skjer ikke.

Hvis noen bør senke krav er det menn, for de blir tydeligvis aldri fornøyde og er bare ute etter én ting. Sykt at menn kan ligge med damer og så bare ghoste dem etterpå.

Problemet er at kvinner ikke har høye nok krav! Det er også typisk retorikk fra menn å snakke om "sitt eget nivå", som om man kan dele opp mennesker med tallkarakterer.  Hvis jeg er "5" så får jeg ikke lenger lov til å velge attraktive menn og må ta til takke med en incel? Nei takk, det kvinnesynet der kommer man ikke langt med.

Blir du ikke tent av de på ditt nivå? Det høres ut som et du-problem og  ikke et mann-problem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Droppe prevensjon med de du liker og se om du blir gravid? Er enig i at prevensjon er begges ansvar, men å bevisst forsøke å bli gravid med noen du ikke kjenner godt er jo helt ekstrem oppførsel, både mot han og det eventuelle barnet. Ikke gjør dette.

Ellers nevner du utseende og økonomi som "krav". Er du ute etter et seriøst forhold hadde dette vært lengre nede på lista, for det viktigste i en god partner er i min bok at du kan stole på han, at han har empati, og helst er intelligent med humor. Barnet vil jo arve mange av egenskapene også, så jeg hadde tenkt meg veldig godt om dersom målet er et seriøst forhold og barn ;) Er enig i at man må være tiltrukket av partner, men hadde tenkt at så lenge han er økonomisk ansvarlig og har alt på stell, så bør ikke penger styre dette valget.

Anonymkode: 61b56...289

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt sent å bli gravid, men absolutt enig i at en mann med gode kvaliteter, inntekt og utseende er best som far. Her kan du ikke være rask nok, så 2024 bør bli et trivelig år. Mål AMH for å sjekke om du i det hele tatt har liv i eggene. Å senke kravene vil jeg egentlig ikke anbefale deg, det har jeg prøvd. Var en total katastrofe, han løy og var tiltagende usympatisk. I tillegg til stygg. Da bør du i det minste satse på attraktiv, for snill og velfungerende er sjeldent i ditt alderssegment. Nå snakker jeg om de ugifte og tilgjengelige eksemplarene. 

Anonymkode: e491e...a18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kvinner blir jo så jævla irriterte når de blir bedt om å senke kravene. Det de ikke forstår er at man ber de jo senke kravene TIL SITT EGET NIVÅ! Men det er jo tydeligvis ikke akseptabelt for de fleste kvinner som tror de kan bli sammen med samme menn de får ligge med.

Anonymkode: 155c7...673

Du tar feil. Menn får gamblerhjerne når de møter ei søt jente på eget nivå eller høyere. Er hun vennlig, snill og digg mellom lakenene tenker gubben: "Ai, hun var digg og vakker, jeg kan sikkert få mange slike damer". Så behandler han dama på samme eller høyere nivå enn seg selv som en dritt, og forventer fortsatt at hun skal gi alt fordi de "bare dater". Altså helt uforpliktende, selv om hun har sagt hun ønsker en kjæreste. Mannen treffer ytterst sjeldent så pene og vennlige kvinner, men gambling-hjernen hans er aktivert av datingappene og han innbiller seg at den neste blir deiligere eller at han kan dobbeltdate uten problemer så lenge de ikke er eksklusive. Bare tøys selvsagt, så blir han gående alene, og dama med like bra eller bedre utseende blir det samme. Til hun enten blir kynisk eller gir opp de ekle gubbene som lyver og bedrar når hun gir dem sitt beste.

Anonymkode: e491e...a18

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...