Gå til innhold

Senke krava i 2024?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du at eventuelle fremtidige barn er verdt så lite, ts?

Ja, naturligvis er det mennesker der ute som tenker barn er såpass verdiløse at «duger» eller «villig til å formere seg» er alt de fortjener til mamma/pappa. Men folk som virkelig elsker ungene sine? De tenker jo at «en absolutt strålende mamma/pappa» er minstekravet. 

Så spørsmålet du bør stille deg, ts, er dette: hvorfor ønsker du å ha unger når du ikke elsker barn generelt nok til å unne dem kun det beste av det beste? 

Svaret på det spørsmålet bør - i mange flere mennesker sitt liv - være «jeg forblir uten barn, fordi jeg elsker dem». Folk som bare elsker å være mamma/pappa? De får unger tross å ikke kunne tilby nevnte unger noe som helst.

Anonymkode: e4ee8...624

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor tenker du at eventuelle fremtidige barn er verdt så lite, ts?

Ja, naturligvis er det mennesker der ute som tenker barn er såpass verdiløse at «duger» eller «villig til å formere seg» er alt de fortjener til mamma/pappa. Men folk som virkelig elsker ungene sine? De tenker jo at «en absolutt strålende mamma/pappa» er minstekravet. 

Så spørsmålet du bør stille deg, ts, er dette: hvorfor ønsker du å ha unger når du ikke elsker barn generelt nok til å unne dem kun det beste av det beste? 

Svaret på det spørsmålet bør - i mange flere mennesker sitt liv - være «jeg forblir uten barn, fordi jeg elsker dem». Folk som bare elsker å være mamma/pappa? De får unger tross å ikke kunne tilby nevnte unger noe som helst.

Anonymkode: e4ee8...624

Jeg har alltid ønsket meg barn...

Skal du liksom bestemme over min kropp nå? Og hva vet du om at jeg ikke elsker barn nok?

... og alt for få barn blir født allerede...

Anonymkode: f2751...6fa

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, hvis man finner seg en mann som ikke kjekk, god jobb etc. så er sannsynligheten for at han har noe å klage på mye større. Jeg orker ikke å være mamma til en sutremann som synes livet er hardt! Da tar jeg heller en gamling, Brad Pitt er jo 60 nå og jeg kunne heller tenke meg en slik...

Orker ikke menn med problemer, enten det er depresjon, vanskelig barndom eller dårlig jobb/helse. Jeg skal ikke være støttekontakt 😅 Vil ha en mandig mann som kan å trykke på de rette knappene....

De kommer i alle former. 

Anonymkode: 6f9f9...358

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Brad pitt banka angelina jolie og ungene deres blant anna på et fly, så der har du både kjekk og trøblete, du må lære deg å bli kjent med mennesker og slutte å henge deg opp i utseende, finn heller ut hvem som har bearbeidet det de har og har det bra med seg selv så dere kan ha det bra sammen. Men noe sier meg at du har noe å jobbe med og

Anonymkode: 5ec49...bcb

Enig. 🙂 

Anonymkode: 6f9f9...358

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner blir jo så jævla irriterte når de blir bedt om å senke kravene. Det de ikke forstår er at man ber de jo senke kravene TIL SITT EGET NIVÅ! Men det er jo tydeligvis ikke akseptabelt for de fleste kvinner som tror de kan bli sammen med samme menn de får ligge med.

Anonymkode: 155c7...673

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo at hvis du skal leve med dette mennesket, er det grenser for hvor mye du ksn senke krava før det blir et dørgende kjedelig liv for deg. Ville heller gått for å bli solo-mamma?

Anonymkode: ba08a...5e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Traktor said:

Nettopp. Jeg trodde hun skulle skrive at hun var 30...

Vi fikk tredjemann som 42 åringer i fjor så toget har ikke gått men det fløytes på perrongen. 

Anonymkode: b81c0...ba7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi fikk tredjemann som 42 åringer i fjor så toget har ikke gått men det fløytes på perrongen. 

Anonymkode: b81c0...ba7

det er jo rent anektdotisk, statistikken taler for seg at etter 36 år så er det stor fare for at det går noe galt. Lærevansker, psykisk utviklingshemming osv. Så når du er 40 så er det gamble. Men flaks for deg da.

Anonymkode: 61e43...918

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kvinner blir jo så jævla irriterte når de blir bedt om å senke kravene. Det de ikke forstår er at man ber de jo senke kravene TIL SITT EGET NIVÅ! Men det er jo tydeligvis ikke akseptabelt for de fleste kvinner som tror de kan bli sammen med samme menn de får ligge med.

Anonymkode: 155c7...673

Det er så typisk! Det skal alltid komme noen med slikt kvinnehat...

Nå handlet jo hele tråden om å senke kravene, men hva mener du med "til mitt nivå"? Skal jeg ikke få ha krav, bare fordi jeg ikke er mann? Skal jeg liksom ligge med noen jeg ikke blir tent av? Det blir jo som å la noen voldta meg, og skjer ikke.

Hvis noen bør senke krav er det menn, for de blir tydeligvis aldri fornøyde og er bare ute etter én ting. Sykt at menn kan ligge med damer og så bare ghoste dem etterpå.

Problemet er at kvinner ikke har høye nok krav! Det er også typisk retorikk fra menn å snakke om "sitt eget nivå", som om man kan dele opp mennesker med tallkarakterer.  Hvis jeg er "5" så får jeg ikke lenger lov til å velge attraktive menn og må ta til takke med en incel? Nei takk, det kvinnesynet der kommer man ikke langt med.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg leste åpningsinnlegget så tenkte jeg at dette må være et troll, veldig mye ragebait i form av klaging på menn samtidig som ts virker altfor kravstor utifra hva hun har å tilby. Som singel mann i 30-årene merker jeg EKSTREMT mange kvinner som er lignende og jeg unngår de som pesten. De har vært for godt vant i 20-årene og veldig attraktive da, men vi menn vet de er desperate etter unger samtidig som attraktivitet en deres faller som en stein.

Dessuten, å vurdere å ligge med kjekke menn uten prevensjon for å bli gravid, og deretter finne seriøs partner, det er et ekstremt rødt flagg og jeg håper du mislykkes. Ungen, og mannen, fortjener bedre.

Anonymkode: 1948a...e4a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånne poster gjør vondt i sjelen ,

op sikkert ei dame som hadde muligheten til å tiltrekke seg bra menn når hun var ung og vakker. Feministene fortalte henne at første måtte hun finne seg selv, karriere og nyte sex med så mange playere som mulig. Tiden rant ut, og nå er toget gått. 

finnes mye lykke utenom barn ts, du finner nok ut av det.

Anonymkode: 1d36f...7d2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kanskje begynt å jobbe med egne verdier før jeg vurderte å få barn. Tenk om ditt eget barn blir mindre pent, vil du elske barnet da? Og hva om det skulle få noe syndrom eller alvorlig sykdom som påvirker utseendet?

For her fremstår du helt hinsides opptatt av utseende og penger. Særlig med tanke på at du er så gammel som du er, burde du ha opplevd nok i livet til at disse verdiene har endret seg. Og hvorfor er feminisme en viktig verdi for deg, når du er så lite feministisk selv? At en mann skal tjene så mye at han skal kunne sponse deg og barnet med hus, etter at du har lurt vedkommende ved å slutte med prevensjon, er lite feministisk. Bare det at du vurderer å lure en mann til barn, sier jo mye om hvor kynisk du er.

Forøvrig bør du jo bruke kondom, når du stadig er i nye forhold med playere. Lett å pådra seg kjønnssykdommer. 

Anonymkode: d579c...6e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sånne poster gjør vondt i sjelen ,

op sikkert ei dame som hadde muligheten til å tiltrekke seg bra menn når hun var ung og vakker. Feministene fortalte henne at første måtte hun finne seg selv, karriere og nyte sex med så mange playere som mulig. Tiden rant ut, og nå er toget gått. 

finnes mye lykke utenom barn ts, du finner nok ut av det.

Anonymkode: 1d36f...7d2

Denne posten gjør i sjel og hjernebark, en mann som kunne vært trivelig men er en dum dust istede. Hvorfor? Livet hadde vært bedre om dere tok hodet ut av rumpestumpen. 

Anonymkode: 3c138...ecf

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne posten gjør i sjel og hjernebark, en mann som kunne vært trivelig men er en dum dust istede. Hvorfor? Livet hadde vært bedre om dere tok hodet ut av rumpestumpen. 

Vondt

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er så typisk! Det skal alltid komme noen med slikt kvinnehat...

Nå handlet jo hele tråden om å senke kravene, men hva mener du med "til mitt nivå"? Skal jeg ikke få ha krav, bare fordi jeg ikke er mann? Skal jeg liksom ligge med noen jeg ikke blir tent av? Det blir jo som å la noen voldta meg, og skjer ikke.

Hvis noen bør senke krav er det menn, for de blir tydeligvis aldri fornøyde og er bare ute etter én ting. Sykt at menn kan ligge med damer og så bare ghoste dem etterpå.

Problemet er at kvinner ikke har høye nok krav! Det er også typisk retorikk fra menn å snakke om "sitt eget nivå", som om man kan dele opp mennesker med tallkarakterer.  Hvis jeg er "5" så får jeg ikke lenger lov til å velge attraktive menn og må ta til takke med en incel? Nei takk, det kvinnesynet der kommer man ikke langt med.

Du har lov til å velge attraktive menn, men de må også velge deg. Beklager, men sånn er reglene.

Det er tydeligvis ikke tema for deg å senke kravene, så hvorfor spør du?

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (2 minutter siden):

Du har lov til å velge attraktive menn, men de må også velge deg. Beklager, men sånn er reglene.

Det er tydeligvis ikke tema for deg å senke kravene, så hvorfor spør du?

Senke krav er jo ikke et tema hos noen egentlig, og drit trist for den som blir valgt når kravene er senket. 

Syns å se etter noe annet/nytt, er en bedre måte å gjøre det på, for det finns nok mye vi kan like som vi ikke har prøvd, men å senke det liker vi ikke for vi må gå overens med den vi skal leve med, og bli tennt, forelsket osv. 

• Liker 2
Gjest AnonymVestlending
Skrevet

Det vanskelige for kvinner er vel at så mye av deres attraktivitet er avhengig av et ungt utseende. Menn blir i mindre grad straffet for å bli eldre.

Det begge kjønn kan gjøre er å gå ned i vekt og bygge muskelmasse, for å få en bedre kropp. Dette vil motvirke fallet i attraktivitet for kvinner, men vil ikke gjøre de like attraktive som da de var ung. For menn kan man fort bli mer attraktiv som trent 35-åring enn slank 25-åring, fordi man er så mye mindre avhengig av et ungt utseende.

Men en slank 25-årig kvinne vil nesten alltid få mer oppmerksomhet og ha det enklere i dating enn en slank 25-årig mann.

Skrevet

Det er en drøss med  snille og herlige menn der ute som er ute etter en partner og få barn og i slutten av 30-årene/begynnelsen av 40-årene. Her tror jeg at du rett og slett må være ærlig i datingprofiler og si hva du ser etter. Du må i alle fall ikke lure noen (skrekk og gru)!

Skriv at du har ting på stell og er ute etter en snill og hyggelig mann med barneønske.

Noen andre alternativer for deg kan jo være sæddonor eller bruke den tjenesten med medforeldre som matcher folk med barneønske. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest ElderMillenial
Skrevet

Det handler ikke om å senke på kravene, men å finne ut hva som faktisk er viktig for deg. 

Kravene jeg har er at vi gjør hverandre gode. At vi er gode med hverandre og har der fint sammen. Alt det andre er flisespikkeri. 

Jeg har møtt mange spennende menn etter jeg gav opp ideen om at han må være sånn og sånn, for det har jeg lyst på. Jeg kan være sånn som jeg har lyst til å være, så kan mannen få være seg selv. Bare vi passer sammen i hverdagen og romantisk så er det det som teller. 

For vi kan alle miste jobben, havne i uføret og gjør feil. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Senke krav er jo ikke et tema hos noen egentlig, og drit trist for den som blir valgt når kravene er senket. 

Syns å se etter noe annet/nytt, er en bedre måte å gjøre det på, for det finns nok mye vi kan like som vi ikke har prøvd, men å senke det liker vi ikke for vi må gå overens med den vi skal leve med, og bli tennt, forelsket osv. 

Jeg synes det er så utrolig merkelig med dere som insisterer på at man aldri skal senke krava. Er det fordi dere vurderer problemstillingen personlig, fremfor prinsippielt eller angående den det gjelder? Hvorvidt man burde vurdere å senke krav, eller holde på dem, spørs jo helt på hva kravene faktisk er. Det er så snålt hvordan "du skal aldri senke kravene!" kommer nærmest på automatikk, uten et eneste spørsmål.

Hva du kan kreve, eller forvente, kommer jo helt an på hvor attraktiv du er selv. Når det gjelder TS, kan det se ut som hun krever mer av menn, enn det hun kan levere selv, og vingler dermed mellom å være singel og bli brukt. Hvis hun faktisk ønsker et seriøst forhold, og kanskje barn, kan det kanskje være fornuftig å vurdere andre kandidater enn bare velstående, populære kjekkaser.

Anonymkode: 0aa88...07f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...