Gå til innhold

Hvorfor fødes det så få barn i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LadeJarl skrev (Akkurat nå):

Økonomien her i landet er iallefall ikke til hinder for å lage barn...Ingen kvinner har noensinne blitt født inn i så mye melk og honning som i Norge etter 1970...

Klimakrisen og utsikten for menneskeheten generellt får nok flere kvinner til å knipe igjen tipper jeg...

Likevel er hovedgrunnen den jeg sier, kvinner finner ingen å lage barn med fordi hjernen deres automatisk vil velge fuckboys...hver gang!..😂..og de vil ikke i forhold fordi de har trukket gulloddet alle menn innerst inne ønsker seg..fri tilgang til så mange kvinner en bare ønsker!..😂

Det er faktisk en del yngre som sliter med å komme seg ordentlig på boligmarkedet. 

Jeg tror ikke de yngre som nå er rundt 20 er klare til å etablere seg slik de var før. Tidene har forandret seg. Det skjedde før Tinder, men Tinder hjelper ikke akkurat. 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De ser en sterk sammenheng (vet ikke om de har bevist kausalitet) mellom kvinners økende grad av økonomisk og politisk frihet, rettigheter som eget individ og selvråderett over egen kropp og nedgang i fødsler per kvinne i forrige århundre. Det er en såpass sterk korrelasjon i landene som har hatt stor progresjon på disse parametrene i tidsperioden som har vært studert at det ikke kan overses. Så det kan godt hende at kvinner (på populasjonsnivå) i Norge bare rett og slett ikke ønsker seg flere barn.

Anonymkode: 45dcb...cc6

Her i Norge har ikke kvinner fått mer økonomisk eller politisk frihet, rettigheter som eget individ, selvråderett over egen kropp siden starten av 1900-tallet. Det er over 100 år siden. På 1950-tallet var det store fødselstall. Så det der stemmer bare ikke.

Abort er ikke en rettighet, men at vi overser ufødte individers rettigheter.

Om du snakker at kvinner i økende grad blir brukt som okse på den globalistiske elitens gård kalt Norge. Så er det en selvfølge at de ikke greier å få nok barn. Dere blir så jævla lurt at jeg ler.

Anonymkode: 816f1...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her i Norge har ikke kvinner fått mer økonomisk eller politisk frihet, rettigheter som eget individ, selvråderett over egen kropp siden starten av 1900-tallet. Det er over 100 år siden. På 1950-tallet var det store fødselstall. Så det der stemmer bare ikke.

Abort er ikke en rettighet, men at vi overser ufødte individers rettigheter.

Om du snakker at kvinner i økende grad blir brukt som okse på den globalistiske elitens gård kalt Norge. Så er det en selvfølge at de ikke greier å få nok barn. Dere blir så jævla lurt at jeg ler.

Anonymkode: 816f1...944

Ser det ble litt rot i siste avsnitt:

Om du snakker om at kvinner i økende grad blir brukt som trekkokse på den globalistiske elitens gård kalt Norge. Så er det en selvfølge at de ikke greier å få nok barn. Dere blir så jævla lurt at jeg ler.

Anonymkode: 816f1...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nordmenn generelt er ego med forpliktelsesvansker. De vil ha masse egentid og helst ikke forplikte seg. Samtidig er kravene til partner høye og tiden går uten at Mr/Miss Perfect kommer (fordi de finnes ikke). I tillegg skal helst karrieren være på topp, huset ha 3 soverom og bilen splitter ny. Det sier seg selv at det går ikke. 

Anonymkode: f2ef6...15c

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, skreppamedleppa said:

Barn bør jo først og fremst være ønsket tenker jeg.

Jeg ville ikke hatt barn om du så betalte meg aldri så mye for å få det, eller la til rette for det.  Jeg er barnfri og ser ingen fordeler eller lyst med å få barn.

Å være barnfri betyr for meg at jeg har en rett og en frihet til å leve livet på en måte mange kvinner før meg ikke hadde mulighet til- næmlig med et selvstendig valg og jeg har valgt det bort fordi jeg ikke har lyst på. Det finnes ikke en eneste politiker, en eneste pave eller et eneste individ på kg som gjør at jeg tenker "barn ja, jo det vil jeg ha". 

Det er ikke du som er problemet. Men når det går mot retningen av at nesten ingen tenker "barn ja, jo det vil jeg ha".
Når gamling-boomen kommer, blir det fåtallets barn som skal passe alle gamlingene. Da må vi importere arbeidskraft, som egentlig ikke er et problem, i hvert fall ikke for alle som ikke lever lenger.

Anonymkode: 65e6f...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner får for lite kred for å føde. Jeg opplevde ikke å bli godt ivaretatt da jeg skulle få mitt første(og siste) barn. Det er som om man er på ett rullebånd. Og i tillegg så er alt dyrt med barn. Hadde ting vært rimeligere så vil jeg tro enkelte hadde fått flere. Når alt annet er dyrt så orker man ikke å pådra seg mer. Trist. 

Anonymkode: 7a1c1...e5e

Enig med kred! 💪
Men hvordan er det med alle kvinner fra innvandrermiljøet som verken tar utdanning eller jobber, og kun driver med barn, altså gjennomsnittlig har de  3 til 5 barn hver - hvorfor er det ikke dyrt for dem? Dette er et ærlig og nysgjerrig spørsmål fordi jeg får ikke regnestykket til å gå opp selv. Vi er to med et barn, har gode inntekter, liten boliglån og liten leilighet men vi klarer oss - derimot er det helt uaktuelt å ha flere barn grunnet våre egne økonomiske rammer, og det er noe vi er innforstått med og tenker at det er OK. 
 

Anonymkode: 94dd6...2d8

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ElderMillenial skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk en del yngre som sliter med å komme seg ordentlig på boligmarkedet. 

Jeg tror ikke de yngre som nå er rundt 20 er klare til å etablere seg slik de var før. Tidene har forandret seg. Det skjedde før Tinder, men Tinder hjelper ikke akkurat. 

Ja tidene har forandret seg og særlig for mannebarn uten særlig hjerne....Før i tida kunne de ta jobb som ufaglært da de var 16...de jobbene er borte for lengst og det kommer til å bli verre og verre for de framover....

Ikke rart kvinner bruker myye ressurser for å finne riktig mann...ingen har vel egentlig lyst til å bruke livet sitt på å få fram barn uten håp..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Her i Norge har ikke kvinner fått mer økonomisk eller politisk frihet, rettigheter som eget individ, selvråderett over egen kropp siden starten av 1900-tallet. Det er over 100 år siden. På 1950-tallet var det store fødselstall. Så det der stemmer bare ikke.

Abort er ikke en rettighet, men at vi overser ufødte individers rettigheter.

Om du snakker at kvinner i økende grad blir brukt som okse på den globalistiske elitens gård kalt Norge. Så er det en selvfølge at de ikke greier å få nok barn. Dere blir så jævla lurt at jeg ler.

Anonymkode: 816f1...944

Norske kvinner har ikke fått mer økonomisk, politisk og individuell frihet og selvråderett på over 100 år?!  Helt nedsnødd eller? Norge omtales til stadighet av utenlandsk media og forskning som eksempel på land der kvinner har det best i hele verden. Du har latt lure av Google Chrome, algoritmer, personalisert søk og bias media. Du har sikkert studert samfunnsvitenskap også, tenker jeg.

Anonymkode: 65e6f...f47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig med kred! 💪
Men hvordan er det med alle kvinner fra innvandrermiljøet som verken tar utdanning eller jobber, og kun driver med barn, altså gjennomsnittlig har de  3 til 5 barn hver - hvorfor er det ikke dyrt for dem? Dette er et ærlig og nysgjerrig spørsmål fordi jeg får ikke regnestykket til å gå opp selv. Vi er to med et barn, har gode inntekter, liten boliglån og liten leilighet men vi klarer oss - derimot er det helt uaktuelt å ha flere barn grunnet våre egne økonomiske rammer, og det er noe vi er innforstått med og tenker at det er OK. 
 

Anonymkode: 94dd6...2d8

De har litt annen kultur i forhold til bomiljø. Det er f.eks ingen selvfølge å ha eget rom. De jeg kjenner fra Syria på min egen alder har aldri hatt eget rom, alle i storfamilien sov på samme rom. Det er også mange lavinntektsfamilier hvor barn ikke har eget rom. Min tidligere kollega er 100% alenemor og hennes sønn fikk ikke eget rom før han var 11 år. 

Anonymkode: 5f92a...a4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

De ser en sterk sammenheng (vet ikke om de har bevist kausalitet) mellom kvinners økende grad av økonomisk og politisk frihet, rettigheter som eget individ og selvråderett over egen kropp og nedgang i fødsler per kvinne i forrige århundre. Det er en såpass sterk korrelasjon i landene som har hatt stor progresjon på disse parametrene i tidsperioden som har vært studert at det ikke kan overses. Så det kan godt hende at kvinner (på populasjonsnivå) i Norge bare rett og slett ikke ønsker seg flere barn.

Anonymkode: 45dcb...cc6

👏

Hurra, endelig er vi her. Hvorfor er det så vanskelig for folk å skjønne at enkelte kvinner rett og slett ikke ønsker å ha barn - og de kan ha tusenvis forskjellige grunner til det, men de trenger ikke å beklage over det til noen som helst.

Og de som skriver om at der er på tide å finne kjærlighet når en nærmer seg 35: dere aner ikke hvordan folk har levd sitt liv - noen er heldig og finner den riktige mannen /kvinnen i videregående, mens andre ikke er kanskje så heldige, har vært i lange eller dårlige forhold med menn de ikke ønsker barn med, osv. Så rart å tenke at den første mannen kvinnen er med skal være faren til barna hennes. 🫠

Anonymkode: 94dd6...2d8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke du som er problemet. Men når det går mot retningen av at nesten ingen tenker "barn ja, jo det vil jeg ha".
Når gamling-boomen kommer, blir det fåtallets barn som skal passe alle gamlingene. Da må vi importere arbeidskraft, som egentlig ikke er et problem, i hvert fall ikke for alle som ikke lever lenger.

Anonymkode: 65e6f...f47

Men massen består jo av individer, statistikken består av individer, sånn er det jo bare. Alle har sine grunner til å ikke få barn men at det blir flere og flere barnfrie er jo utvilsomt. Og en kan ikke tvinge folk til å få barn tenker jeg selv om jeg ser tendenser til folk som måtte mene dette omtrent i slike tråder. Det er helt greit å ikke ønske eller få barn .

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (Akkurat nå):

Ja tidene har forandret seg og særlig for mannebarn uten særlig hjerne....Før i tida kunne de ta jobb som ufaglært da de var 16...de jobbene er borte for lengst og det kommer til å bli verre og verre for de framover....

Ikke rart kvinner bruker myye ressurser for å finne riktig mann...ingen har vel egentlig lyst til å bruke livet sitt på å få fram barn uten håp..?

Det gjelder jo kvinner og menn. Det at man må tilbringe sine beste år på skolebenken uten at det er tilrettelagt for å lage barn. 

Jeg hadde ønsket å vert hjemme med barna mine i mye større grad enn hva det er lagt opp til også.

I dag skal begge foreldrene helst jobbe fullt før barnet fyller to år. Det er lagt opp slik at kvinner mister mye pensjon og inntekter om de velger å prioritere å ta vare på egne barn. Det er nesten umulig å få lån med bare en inntekt dersom du ikke har utrolig mye egenkapital, som 20 åringer flest ikke har. 

Hvilke insentiver står kvinner tidlig i 20 årene igjen med for å faktisk lage barn? Jeg ser ikke mange akkurat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, skreppamedleppa said:

Men massen består jo av individer, statistikken består av individer, sånn er det jo bare. Alle har sine grunner til å ikke få barn men at det blir flere og flere barnfrie er jo utvilsomt. Og en kan ikke tvinge folk til å få barn tenker jeg selv om jeg ser tendenser til folk som måtte mene dette omtrent i slike tråder. Det er helt greit å ikke ønske eller få barn .

Det at det er et samfunnsproblem handler ikke om individet. Ja, det er helt greit å ikke ønske eller få barn. Det er fremdeles et økende samfunnsproblem, for de som kommer etter oss spesielt.

Anonymkode: 65e6f...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det at det er et samfunnsproblem handler ikke om individet. Ja, det er helt greit å ikke ønske eller få barn. Det er fremdeles et økende samfunnsproblem, for de som kommer etter oss spesielt.

Anonymkode: 65e6f...f47

Verden har nok av folk så at det er et problem i det hele tatt er å overdramatisere noe voldsomt. Og selvfølgelig handler det om individet hvem andre enn individer er det du mener skal føde? 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (37 minutter siden):

Selvsagt...men prevensjon har vi hatt lenge..Fødselstallene har og gått ned lenge men da Tinder åpnet stupte de..

Tallene begynte for alvor å gå ned i 2009, tre år før Tinder ble lansert (2012). Slutt å finn på "statistikk".

Disse fuckboyene du og andre snakker så varmt om, hvem er de? Hvor bor de og hvor mye rekker de egentlig å jobbe når de må pule store deler av Norges kvinnelige befolkning?

Anonymkode: 9f8de...f1c

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Norske kvinner har ikke fått mer økonomisk, politisk og individuell frihet og selvråderett på over 100 år?!  Helt nedsnødd eller? Norge omtales til stadighet av utenlandsk media og forskning som eksempel på land der kvinner har det best i hele verden. Du har latt lure av Google Chrome, algoritmer, personalisert søk og bias media. Du har sikkert studert samfunnsvitenskap også, tenker jeg.

Anonymkode: 65e6f...f47

Det du snakker om er ikke frihet eller rettigheter. Det er at staten har gått inn for å gi særhjelp til kvinner. 

Anonymkode: 816f1...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, skreppamedleppa said:

Verden har nok av folk så at det er et problem i det hele tatt er å overdramatisere noe voldsomt. Og selvfølgelig handler det om individet.

Jeg resiterer at det er et samfunnsproblem. Jeg har aldri påstått at det er et verdensproblem, tvert i mot. Det er et samfunnsproblem i Norge, vi må gjerne adoptere og ta inn ekstern arbeidskraft for min del. Jeg har gjort min "samfunnsplikt".

Anonymkode: 65e6f...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg resiterer at det er et samfunnsproblem. Jeg har aldri påstått at det er et verdensproblem, tvert i mot. Det er et samfunnsproblem i Norge, vi må gjerne adoptere og ta inn ekstern arbeidskraft for min del. Jeg har gjort min "samfunnsplikt".

Anonymkode: 65e6f...f47

Det er ingen plikt å føde barn😅 Så sikkert flnt for deg viss du ønsket det, viss ikke synes jeg litt synd i dere men det er nå en liten sidenotis som gjlr at vi er tilbake til der jeg begynte: barn bør være ønsket. Mange ønsker ikle barn og da får en ikke barn. Det ser ut som du tror du er flinkere, bedre, mer pliktoppfyllende enn meg eller andre som ikke ønsker barn og viss det er det som må til for deg for å sove om natten så værsågod. Jeg er bare glad jeg ikke må leve ditt liv verken av plikt eller noe annet.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mer enn 2 barn her. Mer enn det har vi ikke tid eller råd til. Begge har jobber der det blir mye overtid. Det er ikke billig å bo der vi bor. Vi kommer til å flytte og kjøpe noe billigere, men da blir det lenger reisevei til jobb og dermed enda mindre tid til barn. 

Anonymkode: 82d76...9d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her i Norge har ikke kvinner fått mer økonomisk eller politisk frihet, rettigheter som eget individ, selvråderett over egen kropp siden starten av 1900-tallet. Det er over 100 år siden. På 1950-tallet var det store fødselstall. Så det der stemmer bare ikke.

Abort er ikke en rettighet, men at vi overser ufødte individers rettigheter.

Om du snakker at kvinner i økende grad blir brukt som okse på den globalistiske elitens gård kalt Norge. Så er det en selvfølge at de ikke greier å få nok barn. Dere blir så jævla lurt at jeg ler.

Anonymkode: 816f1...944

Ufødte barn får rettigheter når de kan leve selvstendig utenfor mors liv og det er helt logisk og fornuftig. 

Frem til da er de jo faktisk parasitter.

https://sml.snl.no/parasitter

Anonymkode: 2469c...258

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...