Gå til innhold

Hvorfor fødes det så få barn i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Føles ikke sånn ut. 

Anonymkode: 36264...3b3

Dine følelser betyr ingenting for fremtidige generasjoner.

Anonymkode: 8b717...633

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi den strategien kvinner har brukt siden formødrene var primater ikke fungerer etter TINDER kom...

Nå står de med kølapp for et knull med hver av de mest brukte fuckboysa på tinder til eggene blir hardkokte og de går i menopausen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Beste land å være barn i ja, ikke foreldre i. Flere fritidsinteresser, dugnader, kamper, tilstelninger hver måned i barnehagen i arbeidstiden, henting av ungdom ute på natten, vennegrupper, foreldremøter og utviklingssamtaler. Det meste av dette som gjor foreldre opptatt 24/7 med barna, slik var det ikke før. Da var man kanskje med på en fritidsinteresser og kom seg dit selv. Ikke var det dugnader  hel tiden og salg av sokker og kjeks. 

Anonymkode: 8bdb3...14b

Ressurssterke foreldre har alltid engasjert seg i barna sine eller har betalt seg ut av det. Problemet nå er at kunnskapen om hva god barneoppdragelse er tilgjengelig for alle og det er vondt for foreldre å vite hvor de ikke strekker til. Mens før levde de i uviten bliss.

Anonymkode: 2469c...258

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dine følelser betyr ingenting for fremtidige generasjoner.

Anonymkode: 8b717...633

Å være i livet er også en del av å leve, ikke glem at de som gjør nå skal trives før noen tar over stafettpinnen. 

Blir litt sånn, bi*ch se hvor mye jeg bryr meg om at det er nor etter jeg dør når pipa synger som dette 😅

Anonymkode: 36264...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det blir født få barn i Norge:

1. Høye boligpriser. Det skyldes høy innvandring, sentralisering, at få boliger blir bygd og at boliger blir brukt som investeringsobjekt av rike. Det er umulig å få mange barn når du ikke har plass.

2. At kvinner tar høy utdanning. Når de utdanner seg har de ikke tid til å få barn. Så må de få seg en jobb. Så må de finne seg en mann og hus. Så er de kanskje 30-35 år. Har mindre energi og en krevende jobb. Greier de mer enn ett barn, kanskje. Ikke 3 i alle fall.

3. Kjønnsforskjellene innen utdanning feilfordeler menn og kvinner geografisk.

4. At staten har jobbet så hardt med å få kvinner opp og frem, gjør at mange menn i den gjennomsnittlige kvinnes øyne er mindre attraktive. Diase mennene har lyst på barn, men disse barna blir aldri født.

5. Enorm økonomisk konkurranse. Fri flyt av folk (innvandring), varer og kapital skaper stor konkurranse om alt. Jobber sendes ut av landet. Vi får hardere konkurranse om jobber, utdanningsplasser, husrom osv. Flere må bare falle utenfor. Det ver alle innen politikken.

Anonymkode: 816f1...944

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så har jeg ikke råd å få barn. Er ikke skapt for å føde et barn. Hadde vært et ork å streve mot lege verden  for å få hjelp for evt.  komplikasjoner med underlivet etter en fødsel eller to.. leser nok skrekk historier om det.

Så det blir ingen barn.

 

Anonymkode: 8da54...3b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er også mulig å leve på samme materielle standard som våre forfedre. Lev som din olde foreldre så er ikke økonomi et problem. Hjemmeværende mor eller far er mange ganger bedre enn alskens fritidsaktiviteter.

Anonymkode: 8b717...633

😅 Hvis vi hadde levd som mine oldeforeldre hadde nok barnevernet grepet inn. Heldigvis har vi alle en bedre levestandard nå, og barna har mye større sjanse for å vokse opp og holde seg friske. Det gikk ikke like bra med alle søsknene til besteforeldrene mine.

Ellers fødes det ikke spesielt få barn i Norge. Omtrent like mange per år som på 80-tallet, og langt flere enn det er folk som dør hvert år, så folketallet er på vei opp. Det har vært noen år med sterk vekst og det fører også til problemer, mangel på skoleplasser og arbeidsplasser, nedbygging av natur og så videre. Det er bare bra at veksten avtar noe.

Anonymkode: a6233...dbb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (6 minutter siden):

Fordi den strategien kvinner har brukt siden formødrene var primater ikke fungerer etter TINDER kom...

Nå står de med kølapp for et knull med hver av de mest brukte fuckboysa på tinder til eggene blir hardkokte og de går i menopausen..

Er vel snarere oppdagelsen av prevansjon som har skylda, ellers ville alle de "fuckboysa" vært fedre å problemet løst.

Anonymkode: 8b717...633

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er vel snarere oppdagelsen av prevansjon som har skylda, ellers ville alle de "fuckboysa" vært fedre å problemet løst.

Anonymkode: 8b717...633

Selvsagt...men prevensjon har vi hatt lenge..Fødselstallene har og gått ned lenge men da Tinder åpnet stupte de..

Kvinner har en biologisk trang til å skaffe den beste mannen mulig til å spraye eggene sine...og å gjøre ham til sin før han får komme til...

"Komme til" i dag betyr å kutte ut prevensjonen..og det gjør de ikke før de har et forhold...med fuckboysa vil det si aldri.!.😂...så er det bare å køe hos neste fuckboy for en runde på pikken..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (25 minutter siden):

Fordi den strategien kvinner har brukt siden formødrene var primater ikke fungerer etter TINDER kom...

Nå står de med kølapp for et knull med hver av de mest brukte fuckboysa på tinder til eggene blir hardkokte og de går i menopausen..

Du høres veldig bitter ut. 

Anonymkode: bcfd3...7e5

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (3 minutter siden):

Selvsagt...men prevensjon har vi hatt lenge..Fødselstallene har og gått ned lenge men da Tinder åpnet stupte de..

Kvinner har en biologisk trang til å skaffe den beste mannen mulig til å spraye eggene sine...og å gjøre ham til sin før han får komme til...

"Komme til" i dag betyr å kutte ut prevensjonen..og det gjør de ikke før de har et forhold...med fuckboysa vil det si aldri.!.😂...så er det bare å køe hos neste fuckboy for en runde på pikken..

Det er tragisk hvordan samfunnet vårt er blitt. Jeg kan tenke meg at kvinnene som holder på med mange av de samme veldig kjekke mennene føler seg jævlig i ettertid. Det har en påvirkning på psyken og tankene deres i ettertid.

Fenomenet med fuckboys ble vel til på 70-tallet etter p-pillene kom. Da hadde damene sex med de samme mennene. Men siden de måtte bli kjent i virkeligheten så var det vanskelig for disse mennene å ha sex med så utrolig mange.

Denne trenden ødelegger hodene til kvinner og gjør at de respekterer menn generelt mindre. Selv om det ikke er menn generelt sin skyld. Mye dårlige holdninger blant dagens kvinner mot menn. 

Anonymkode: 816f1...944

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Eehh menneskene uttdør??

Anonymkode: 8bdb3...14b

Ja, uff så trist det ville vært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres veldig bitter ut. 

Anonymkode: bcfd3...7e5

😂..Nei da tar du feil...Forteller hva jeg observerer bare ..jeg har fått de barna jeg skal ha i dette livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner får for lite kred for å føde. Jeg opplevde ikke å bli godt ivaretatt da jeg skulle få mitt første(og siste) barn. Det er som om man er på ett rullebånd. Og i tillegg så er alt dyrt med barn. Hadde ting vært rimeligere så vil jeg tro enkelte hadde fått flere. Når alt annet er dyrt så orker man ikke å pådra seg mer. Trist. 

Anonymkode: 7a1c1...e5e

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadeJarl skrev (6 minutter siden):

Selvsagt...men prevensjon har vi hatt lenge..Fødselstallene har og gått ned lenge men da Tinder åpnet stupte de..

Kvinner har en biologisk trang til å skaffe den beste mannen mulig til å spraye eggene sine...og å gjøre ham til sin før han får komme til...

"Komme til" i dag betyr å kutte ut prevensjonen..og det gjør de ikke før de har et forhold...med fuckboysa vil det si aldri.!.😂...så er det bare å køe hos neste fuckboy for en runde på pikken..

Jeg tror det er like mye det at man må vente med barn til man har alt på stell som tuller det til. Veldig mange har ikke alt på stell før de nærmer seg 35 og det er kanskje litt i seneste laget å begynne å lete etter sitt livs kjærlighet? 

Iallfall ikke optimalt sånn biologisk sett. 

Verdens økonomien, boligmarkedet, Tinder og karriere jag.. Det er ikke akkurat lagt til rette for å lage barn vil jeg si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De ser en sterk sammenheng (vet ikke om de har bevist kausalitet) mellom kvinners økende grad av økonomisk og politisk frihet, rettigheter som eget individ og selvråderett over egen kropp og nedgang i fødsler per kvinne i forrige århundre. Det er en såpass sterk korrelasjon i landene som har hatt stor progresjon på disse parametrene i tidsperioden som har vært studert at det ikke kan overses. Så det kan godt hende at kvinner (på populasjonsnivå) i Norge bare rett og slett ikke ønsker seg flere barn.

Anonymkode: 45dcb...cc6

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Beste land å være barn i ja, ikke foreldre i. Flere fritidsinteresser, dugnader, kamper, tilstelninger hver måned i barnehagen i arbeidstiden, henting av ungdom ute på natten, vennegrupper, foreldremøter og utviklingssamtaler. Det meste av dette som gjor foreldre opptatt 24/7 med barna, slik var det ikke før. Da var man kanskje med på en fritidsinteresser og kom seg dit selv. Ikke var det dugnader  hel tiden og salg av sokker og kjeks. 

Anonymkode: 8bdb3...14b

Det er foreldrene sin feil. Jeg kunne tenkt meg å ha barn men ikke i Norge akkurat pga alt dette du skriver ovenfor. Hva i alle dager? Tenker alle at de har produsert nye genier og Nobelprisvinnere? Hvorfor stille så skyhøye krav til barna, og så alle andre foreldre må følge med?
La barn være barn, og deretter kan de selv velge OM de er interesserte i sport, musikk, kunst eller ingenting i det hele tatt - ja, det er lov å ikke drive med 100 ekstra fritidsaktiviteter. 
Jeg ville vært så frustrert og sint hvis jeg måttet henge med dagens generasjoner av foreldre, som by the way, også forventer at barna er alle sin ansvar bortsett fra deres: jobber i en bransje som kommer mye i kontakt med barn av alle aldre, og alt jeg kan si er makan til bortskjemthet og mangel på oppdragelse. Jeg vil heller ikke ha barn eller flytte til et annet land istedenfor å ha barna mine vokse opp i et slikt miljø. 

Anonymkode: 94dd6...2d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ElderMillenial skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er like mye det at man må vente med barn til man har alt på stell som tuller det til. Veldig mange har ikke alt på stell før de nærmer seg 35 og det er kanskje litt i seneste laget å begynne å lete etter sitt livs kjærlighet? 

Iallfall ikke optimalt sånn biologisk sett. 

Verdens økonomien, boligmarkedet, Tinder og karriere jag.. Det er ikke akkurat lagt til rette for å lage barn vil jeg si. 

Økonomien her i landet er iallefall ikke til hinder for å lage barn...Ingen kvinner har noensinne blitt født inn i så mye melk og honning som i Norge etter 1970...

Klimakrisen og utsikten for menneskeheten generellt får nok flere kvinner til å knipe igjen tipper jeg...

Likevel er hovedgrunnen den jeg sier, kvinner finner ingen å lage barn med fordi hjernen deres automatisk vil velge fuckboys...hver gang!..😂..og de vil ikke i forhold fordi de har trukket gulloddet alle menn innerst inne ønsker seg..fri tilgang til så mange kvinner en bare ønsker!..😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn bør jo først og fremst være ønsket tenker jeg.

Jeg ville ikke hatt barn om du så betalte meg aldri så mye for å få det, eller la til rette for det.  Jeg er barnfri og ser ingen fordeler eller lyst med å få barn.

Å være barnfri betyr for meg at jeg har en rett og en frihet til å leve livet på en måte mange kvinner før meg ikke hadde mulighet til- næmlig med et selvstendig valg og jeg har valgt det bort fordi jeg ikke har lyst på. Det finnes ikke en eneste politiker, en eneste pave eller et eneste individ på kg som gjør at jeg tenker "barn ja, jo det vil jeg ha". 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...