Gå til innhold

Jeg blir tutet på i rundkjøringer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykkedykker skrev (8 minutter siden):

Er du over vikelinjen er du per definisjon inni rundkjøringen. 
 

Husker du ikke myndighetspyramiden i trafikken? 
 

Øverst er politiet

Deretter bestemmer lyssignal

Så trafikkskilt og vegoppmerking

Til slutt gjelder trafikkreglene

Veimerking. Vikelinje har ikke samme funksjon som en stopplinje. Kun sistnevnte er forbudt å krysse som det passer.

Anonymkode: 330c4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du virkelig sjekket hva alle trafikanter får av opplysninger ved rundkjøringen? De får 1sk. vikepliktskilt. Og 1 stk. pbudskilt om tvungen kjøreretning. Og det morsomste, fra alle innkjøringen til rundkjøringen får de det.

Når folk mener vikelinje er det samme som første mann til mølla, da er vi på ville veier.

Anonymkode: 330c4...341

Forsikringsselskap tar utgangspunkt i hvem var først i rundkjøringen ved kollisjon. Deretter fart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du virkelig sjekket hva alle trafikanter får av opplysninger ved rundkjøringen? De får 1sk. vikepliktskilt. Og 1 stk. pbudskilt om tvungen kjøreretning. Og det morsomste, fra alle innkjøringen til rundkjøringen får de det.

Når folk mener vikelinje er det samme som første mann til mølla, da er vi på ville veier.

Anonymkode: 330c4...341

Nå falt jeg heeeelt av lasset her.

Anonymkode: 5f1e4...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Veimerking. Vikelinje har ikke samme funksjon som en stopplinje. Kun sistnevnte er forbudt å krysse som det passer.

Anonymkode: 330c4...341

Det er jo ikke det vi snakker om. Du må rett og slett gå tilbake og lese trafikkreglene, her er det store hull.

Anonymkode: 5f1e4...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (1 minutt siden):

Forsikringsselskap tar utgangspunkt i hvem var først i rundkjøringen ved kollisjon. Deretter fart. 

Og hvem skulle i så fall avgjøre det?

At bil B hadde kjørt 10cm lenger inn enn bil A..

Anonymkode: 330c4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke det vi snakker om. Du må rett og slett gå tilbake og lese trafikkreglene, her er det store hull.

Anonymkode: 5f1e4...44f

Og hvilken regler forslår du at jeg starter med å lese? Og helst noe som er relevant for problemstillingen..

Anonymkode: 330c4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvem skulle i så fall avgjøre det?

At bil B hadde kjørt 10cm lenger inn enn bil A..

Anonymkode: 330c4...341

De bruker sikkert målebånd ja.

Anonymkode: 5f1e4...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hvem skulle i så fall avgjøre det?

At bil B hadde kjørt 10cm lenger inn enn bil A..

Anonymkode: 330c4...341

Hvordan de kommer frem til sin beslutning er irrelevant. Poenget er at det er slik det praktiseres. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De bruker sikkert målebånd ja.

Anonymkode: 5f1e4...44f

I så fall innen 10 sekunder etter det har skjedd da. Eller så tenker jeg nok bevisene forsvinner.🤣 Nei du.. slik funker det ikke.

Anonymkode: 330c4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og hvilken regler forslår du at jeg starter med å lese? Og helst noe som er relevant for problemstillingen..

Anonymkode: 330c4...341

Lenken i post 51 med de to viktigste reglene er superrelevant, så start med de. Det er jo de reglene du argumenterer mot.

Hvis du fortsatt står på ditt, så kan du kanskje komme tilbake og forklare hvorfor trafikkreglene tar feil og du har rett.

Anonymkode: 5f1e4...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I så fall innen 10 sekunder etter det har skjedd da. Eller så tenker jeg nok bevisene forsvinner.🤣 Nei du.. slik funker det ikke.

Anonymkode: 330c4...341

Vanligvis blir det delt skyld. Glad jeg har dashcam. Men du, det er veldig mye plunder og heft med unødvendig bilskade. Ta det heller litt roligere på vei inn i rundkjøringen, selv om du er den som kommer fra venstre…

Anonymkode: db09f...235

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (4 minutter siden):

Hvordan de kommer frem til sin beslutning er irrelevant. Poenget er at det er slik det praktiseres. 

Irrelevante beslutinger, ok. Forsikringsselskapene bruker sikkert flasketuten peker på.

Anonymkode: 330c4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I så fall innen 10 sekunder etter det har skjedd da. Eller så tenker jeg nok bevisene forsvinner.🤣 Nei du.. slik funker det ikke.

Anonymkode: 330c4...341

Forsikringsselskap og politi avgjør en rekke trafikksaker hver dag for å fordele skyld på riktig måte. Mener du dette skjer helt på måfå?

Anonymkode: 5f1e4...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal legge deg ytterst når du nærmer deg din utkjøring. Og blinke i det den er passert.

Anonymkode: 386c6...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skal legge deg ytterst når du nærmer deg din utkjøring. Og blinke i det den er passert.

Anonymkode: 386c6...8bf

Blinke når siste alternative avkjørsel er passert.

Anonymkode: 386c6...8bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lenken i post 51 med de to viktigste reglene er superrelevant, så start med de. Det er jo de reglene du argumenterer mot.

Hvis du fortsatt står på ditt, så kan du kanskje komme tilbake og forklare hvorfor trafikkreglene tar feil og du har rett.

Anonymkode: 5f1e4...44f

Ikke noe galt med post 51. Den omhandler hvordan reglene slår inn ved eventuelle konflikter INNE i rundkjøringen.

Her er det mye tjoms og babbel om hva vikelinjer brukes til som jeg reagerer på..

Anonymkode: 330c4...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Irrelevante beslutinger, ok. Forsikringsselskapene bruker sikkert flasketuten peker på.

Anonymkode: 330c4...341

I alle tilfeller hvor vårt busselskap kunne bevise med videobevis at bussjåføren var først inn i rundkjøringen, har busselskapet vunnet frem i forsikringsoppgjøret. Dette er en gjenganger når det kommer til kollisjon mellom buss og bil i rundkjøring. 
 

Du kan benekte det så mye du vil. Du får ta deg en ringerunde til ulike forsikringsselskap. Kanskje du blir opplyst. 

Endret av Lykkedykker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forsikringsselskap og politi avgjør en rekke trafikksaker hver dag for å fordele skyld på riktig måte. Mener du dette skjer helt på måfå?

Anonymkode: 5f1e4...44f

Nei, og de har til og med et forholdvis lett arbeid hvis kollisjonen har oppstått på vei inn i rundkjøringen. Bilen som har en saftig bulk på sin venstre side har det største forklaringsproblemer.Uansett, vitner er alltid greit. Det kan finnes gråsoner.

Anonymkode: 330c4...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, og de har til og med et forholdvis lett arbeid hvis kollisjonen har oppstått på vei inn i rundkjøringen. Bilen som har en saftig bulk på sin venstre side har det største forklaringsproblemer.Uansett, vitner er alltid greit. Det kan finnes gråsoner.

Anonymkode: 330c4...341

Da kommer og fart inn i bilde. Noe de kan finne ut av basert på denne saftige bulken. 
 

 

IMG_7050.jpeg

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke noe galt med post 51. Den omhandler hvordan reglene slår inn ved eventuelle konflikter INNE i rundkjøringen.

Her er det mye tjoms og babbel om hva vikelinjer brukes til som jeg reagerer på..

Anonymkode: 330c4...341

Har du litt tungt for det? Du argumenterer MOT denne trafikkregelen:

Du har vikeplikt for trafikanter som er i rundkjøringen, og du må vise tydelig at du vil vike. Det gjør du ved å sette ned farten i god tid og eventuelt stanse før vikelinja.

Hva tror du referansen til vikelinja i trafikkregelen betyr? Hva mener du den skal brukes til? 

Anonymkode: 5f1e4...44f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...