Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?


NatNat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ser det er mange som bruker i mot/ pirker i ting som div brukere har skrevet tidligere, i nye tråder. Derfor orker jeg ikke bruke brukernavnet. Vil helst diskutere/snakke om ting uten at hva jeg tidligere har sakt skal draes frem. Kan jo plusselig ha endret mening.

Anonymkode: 33106...aaf

Samme her. Har hatt bruker i 20 år, så har faktisk endret mening flere ganger i løpet av de åra.

Anonymkode: 90f86...41c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme her. Har hatt bruker i 20 år, så har faktisk endret mening flere ganger i løpet av de åra.

Anonymkode: 90f86...41c

Men det er jo lov å bytte mening! Det er jo hele poenget med diskusjoner. Ikke å dunke hverandre i hodet, men å tilegne seg (eller gi) ny info som gjør at man ser ting på en ny måte. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjansen er større. Hvorfor bekymrer det deg? 

Anonymkode: 85811...fe3

Ikke bekymre deg, synes bare det var litt komisk. Du er antagelig mer anonym om du bare lar være å nevne kjønn og alder ;) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør likevel forumet dårligere en det kunne ha vært. Er ikke til å komme bort i fra at skriver man anonymt,så har man såpass kvass skrivemåte (enten det er reell kritikk,eller bare fordømmelser) at man altså er redd for at det skal slå tilbake på en. Det er nok mer hovedgrunnen,en at man plutselig skal bli "trakassert eller oppsøkt" i det virkelige liv. Er det slik,så har man vel lover å regler for slikt,dersom det utvikler seg til en kriminalsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 17.12.2023 den 11.19):

Du kan være helt sikker på at det er ingen brukere her inne som tar seg bry med å følge enkeltbrukere, sammenstille informasjon og prøve å identifisere noen. Særlig ikke om du bruker AB når du skriver sensitiv informasjon, og brukernavn når du skriver alt annet. Som f.eks innlegget du nettopp skrev. 

Og hvis noen faktisk ser et mønster ved brukeren din, så er det fortsatt umulig å få bekreftet at det faktisk er deg. 

Jeg tenker at AB'ere som er redd for å bli identifisert overvurderer andre forumister for å skape seg en unnskyldning for å bruke AB, uten at det egentlig er grunn for det. 

Vi er kanskje et lite land i Norge, men landet er ikke så smått at noen kan få bekreftet identiteten til deg fordi du la ut hvor i landet du bor og hvilken bil du kjører. 

Forumet er "tungt" og vanskelig fordi det er så mange AB'ere på kryss og tvers av hverandre.

Dette! ☝️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (3 timer siden):

Ikke bekymre deg, synes bare det var litt komisk. Du er antagelig mer anonym om du bare lar være å nevne kjønn og alder ;) 

 

 

Bra du har noe å le av da. Jeg nevner jo ikke kjønn og aldre hvis det ikke er relevant. 

Anonymkode: 85811...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis muligheten for anonym forsvant så ville også en stor del av brukerne forsvinne. 

Anonymkode: 85811...fe3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymitet hjelper på å skjule meg, min agenda og ikke minst gjøre det mer komplisert for de som søker etter meg. Jeg har mange svin på skogen og ville blitt kraftig prylt opp om ektemenn, partnere osv viste hva jeg drev med. Jeg driver bevist å jakter på jenter/damer i forhold, og er villig til å gå veldig langt for å kunne tømme meg i flest mulig uten kondom. Joda jeg er frisk, opptatt av renslighet, og tar aldri større risiko enn jeg kan leve med. 
 

Vet at det er flere jenter/damer som har endt opp gravid, og nesten uten unntak har de alle fått gubben til å tro at frøet kommer fra de. Kjenner at det gleder meg å vite at jeg gang på gang har tømt kuken i disse damene som igjen har fått overtalt gubben til å ta ansvar (ikke alltid det virker), men fy faen mange norske menn er dum, så jævlig dum at de fortjener å miste 1-3 millioner totalt. Verste er disse gubbene som faen ikke har fått seg mer enn en håndfull ganger og gang på gang er det min sæd som gir glideføre, og der kom både unge to og tre.

Sykeste tilfellet er en kar (uten å nevne lokalsamfunn på …………….) som nå betaler for 4 unger. Han bor i en heftig campingvogn hvor han tidvis prøver å leke far for ungene mine. Når jeg på toppen av alt kan klare å manipulere frem navnene jeg ønsker………, ja sier virkelig igjen: jævla idioter.  Har til og med vært sjåfør til sykehuset hvor jeg kjente en tåre siden jeg ikke fikk oppleve fødselen. He he he, det ble jævlig fort glemt når økonomi regnes på og jeg vet at jeg kan glise hele veien til banken.

Så anonymitet er viktig, veldig viktig. Jeg har slik det er i dag 24 unger som jeg vet om, og gleder meg til den dagen jeg skal oppsøke de en og en og fortelle de sannheten. 

 

Anonymkode: e9828...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her inne i mange år og har ikke opplevd noe slibrig eller at folk forfølger meg fra tråd til tråd.... Om folk har så lite å finne på at de vil grafse i mitt liv, så er det jo dem som har et problem.

Anonym bruker funksjonen "misbrukes" over en lav sko her inne. T.o.m på tema/innlegg som man ikke trenger å bruke den funksjonen (Anonym bruker) engang.... 🤔

Folk finner ikke ut mye privat info om meg utifra mitt brukernavn i hvert fall. Med mindre jeg selv har nevnt det. 

Dessuten synes jeg det er rotete med å holde oversikt over alle disse anonym bruker - kodene som er i tråder. Å pugge kodene som disse anonym bruker innleggene bruker er jo tilnærmet umulig.... 🤔 

Jeg skriver så og si alltid med brukernavn. Jeg oppgir heller aldri sensitiv eller avslørende informasjon om meg og mitt her inne. Kun 2 ganger har jeg brukt anonym bruker funksjonen her inne og det var mest bare for å se hvordan det var 😄 😄 Jeg står for det jeg skriver under mitt brukernavn 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bigote said:

Til dere her som er redde for å bli gjenkjent:

Slutt og tro at folk ikke har bedre å gjøre enn å prøve å finne ut hvem dere er!

Dere tar dere selv ekstremt høytydelige.dere er virkelig ikke så viktige 😅

Jeg har selv funnet ut hvem flere er, uten at jeg bevisst har gått inn for det eller brukt noe ekstra tid på det. Det er ikke sånn at jeg sitter og samler hint som en maskoramajeger.

Anonymkode: c5995...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2023 den 12.19):

Dette gir mening når alle oppfører seg normalt.

Men når noen blir krenker over at noen på et forum ikke er enig med dem, og bruker tid og energi på å spore opp FB profilen din for så å hetse deg der…. da virker ikke det du sier lenger.

Jeg mente og det samme som deg lenge. Men nå etter en del år på KG så har jeg opplevd hvor syke enkelte her inne kan være at jeg gjør det jeg kan for å beskytte meg selv.

Anonymkode: 48bf2...e8b

Helt sykt at voksne folk holder på slik. Mer ustabile enn en tenåring i sin verste pubertetsalder…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (5 timer siden):

Dette! ☝️

Feil. Det har vært tråder hvor folk har innrømmet å ha en egen mappe på PC-en sin hvor de systematisk lagrer informasjon om andre bruker her inne… Noen har dessverre ikke noe bedre å ta seg til.. så skjønner at folk vil beskytte seg

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2023 at 11:00 PM, NatNat said:

Til alle anonymbruker her (og det er så mange)  Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer...

Jeg har mer eller mindre (mindre) tråkket rundt dette og andre forum i 15 år – man lærer et og annet om onlinekultur, ikke bare fra kg.

Brukerprofiler og anonyme sirkusforestillinger går gjerne hånd i hånd. Det er ikke uvanlig at profiler maskerer seg i anonymitetens trygge favn, krydrer innleggene sine med feil for å virke som noen andre.
Litt som å ha hemmelige beundrere, bare mer forvirrende.

Kvinneguiden er spesielt kjent for "street-cred". Massevis av meningsløse oppstemmer basert på blind lojalitet eller en falsk følelse av fellesskap.
Men pokaler, hjerter og likes betyr piss!
Det er bare en billig rus, ikke ulikt det barna deres får i WoW.

På KG blir du oftere misforstått enn forstått. 
Pendatisk eller overfladisk, velger du selv.
Hovedsaken er å krangle X-style (tidligere Twitter).
Alt annet avverges enkelt med stråmenn og semantiske spill. Husk; du står selv ansvarlig for hva de andre misforstår!!

Det nest verste er når enkelte tror de "kjenner" deg fordi de gjenkjenner brukernavnet og avataren din. Kontekst er uviktig.

Det verste er når enkelte tror de "avslører" deg fordi du angivelig sa tjo og hei for 4 år siden. Kontekst er uviktig.

Selvfølgelig finnes det de av oss som klarer å holde debatten saklig og tonen anstendig. Det er nok av grunner til å velge anonymitet, spesielt med tanke på jobb og sosialt liv.
Men spørsmålet gjenstår: Hvorfor er det så viktig for deg å vite hvem jeg er?

 

Anonymkode: d9cec...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For folk er slemme her, å så måtte jeg byttet navn hver gang jeg var inne

Anonymkode: 25ece...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Bigote said:

 

Dette gir virkelig ikke noen mening.

Hvorfor i all verden poster dere informasjon på nettet som gjør at ukjente kan spore dere opp?

Dette er rett og slett idioti på et ganske ekstremt nivå fordi det er ikke vanskelig å poste anonymt fra ukjente mennesker uten referanser om dere fra "det virkelige liv".

Bigote svarte:

"Syntes han oppfører seg veldig stakkarslig og pinglete :fnise:

Du får kjøpe en smokk til han neste gang du er i butikken. Hadde elsket å lese reaksjonen😅"

---

"AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 18.24):
 Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

I dette tilfelle burde dere passe deres egne saker.

Han har virkelig ikke gjort noe som helst galt. Det høres ut som du projiserer din egen frykt for å gjøre ting alene med å stemple en som gjør det for å være "off".

 AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 23.02):
må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her.

Om han ønsker å dra til USA og ikke har noen å reise med har han min fulle respekt for å gjøre det. Å gå for det man ønsker her i livet føles sjeldent trist og det være i stand til å ha et avslappet forhold til å gjøre ting alene gir ekstremt mye valgfrihet her i livet.  "

---

Bare valgte noen tilfeldige treff fra Chrome
Jeg synes ærlig talt du skal jekke deg ned, kompis. Har du forsøkt være naiv stalked dame online før, uheldigvis skrevet eller lagt ut ting on a whim? Om ikke, så er det selvfølgelig lett å fortelle andre hvor uforstandige de er.

Anonymkode: d9cec...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (10 timer siden):

Det gjør likevel forumet dårligere en det kunne ha vært. Er ikke til å komme bort i fra at skriver man anonymt,så har man såpass kvass skrivemåte (enten det er reell kritikk,eller bare fordømmelser) at man altså er redd for at det skal slå tilbake på en. Det er nok mer hovedgrunnen,en at man plutselig skal bli "trakassert eller oppsøkt" i det virkelige liv. Er det slik,så har man vel lover å regler for slikt,dersom det utvikler seg til en kriminalsak.

Akkurat derfor var anonym ytringsfrihet nedfelt i grunnloven, så det var mulig å ytre seg uten å være redd for konsekvenser. Desverre ble orginale paragraf 100 utvannet.

Anonymkode: f6ce0...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat derfor var anonym ytringsfrihet nedfelt i grunnloven, så det var mulig å ytre seg uten å være redd for konsekvenser. Desverre ble orginale paragraf 100 utvannet.

Anonymkode: f6ce0...0d3

Paragraf 185 var en tragedie i så måte.

Anonymkode: f6ce0...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silva Pluvialis skrev (10 timer siden):

Feil. Det har vært tråder hvor folk har innrømmet å ha en egen mappe på PC-en sin hvor de systematisk lagrer informasjon om andre bruker her inne… Noen har dessverre ikke noe bedre å ta seg til.. så skjønner at folk vil beskytte seg

Men da er det jo de som har et problem og altfor mye fritid til overs 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (40 minutter siden):

Men da er det jo de som har et problem og altfor mye fritid til overs 🤔

Seff. Men det forandrer jo ikke utfallet.

Anonymkode: 2351a...239

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Bigote svarte:

"Syntes han oppfører seg veldig stakkarslig og pinglete :fnise:

Du får kjøpe en smokk til han neste gang du er i butikken. Hadde elsket å lese reaksjonen😅"

---

"AnonymBruker skrev (På 2.6.2023 den 18.24):
 Synes folk bør være litt mer våkne når det gjelder folk rundt seg i dag.

I dette tilfelle burde dere passe deres egne saker.

Han har virkelig ikke gjort noe som helst galt. Det høres ut som du projiserer din egen frykt for å gjøre ting alene med å stemple en som gjør det for å være "off".

 AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 23.02):
må jo føles helt utrolig trist. Men, man vet jo aldri med folk nå for tiden. Har luftet dette med noen venninner og de er enig at det kan være noe off her.

Om han ønsker å dra til USA og ikke har noen å reise med har han min fulle respekt for å gjøre det. Å gå for det man ønsker her i livet føles sjeldent trist og det være i stand til å ha et avslappet forhold til å gjøre ting alene gir ekstremt mye valgfrihet her i livet.  "

---

Bare valgte noen tilfeldige treff fra Chrome
Jeg synes ærlig talt du skal jekke deg ned, kompis. Har du forsøkt være naiv stalked dame online før, uheldigvis skrevet eller lagt ut ting on a whim? Om ikke, så er det selvfølgelig lett å fortelle andre hvor uforstandige de er.

Anonymkode: d9cec...278

Hvorfor du følte behovet for å huke av som anonym for dette forstår jeg fint lite av. Hva er det du prøver å skjule ved deg selv med å google brukernavnet mitt og lime inn innlegg av meg her?

De fleste bruker funksjonen for å unngå å koble tullet man skriver over på et brukernavn. Det gjør det umulig for folk gjøre seg opp en mening om brukeren, blokkere eller generelt styre unna diskusjoner med trollene her.

Det at man bruker det i innlegg der man faktisk ønsker å være diskre med private detaljer er noe annet. Dessverre brukes funksjonen til dette i veldig liten grad her inne og du demonstrerer dette veldig godt. i likhet med veldig mange anonymbrukere i denne tråden :)  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...