Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?


NatNat

Anbefalte innlegg

norw skrev (2 timer siden):

Det er sant, og synd, bare fordi folk er livredde for at det man har skrevet kan gjenkjennes. 

Fordi det er godt å bare diskutere sak og ikke blande inn sin person. 

Anonymkode: cf729...fd6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fordi det er godt å bare diskutere sak og ikke blande inn sin person. 

Anonymkode: cf729...fd6

Problemet er at det er altfor mye personangrep og trolling fra AB. Da bør man stramme inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (6 minutter siden):

Problemet er at det er altfor mye personangrep og trolling fra AB. Da bør man stramme inn. 

Syns noen burde strammes inn som person også, ikke bare de som angriper person, men de som oppfører seg på et vis så noen regler på dem med angrep. For i mange tilfeller er det 100 prosent selvforskyldt. Det er utrolig hva noen her inne lirer fra seg, vi er mennesker det er grenser for hva en skal orke å sitte å lese. 

Anonymkode: b0ca7...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vært en funksjon for en TS å huke av mulighetene for AB brukere til kunne svare på en tråd. Det gjelder selvsagt nylig registrerte brukere også. Og er det noen som på død og liv må svare ved å registrere seg og vente en time eller to, så er det forhåpentligvis et svar som er verdt å lese også.

Om det er for strengt, så kan AB responser være skjulte som et utgangspunkt men du som leser må "unhide" dem, slik som på reddit. På den måten får vi sikkert det beste fra begge "verdener".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (2 timer siden):

Problemet er at det er altfor mye personangrep og trolling fra AB. Da bør man stramme inn. 

Det er like mye fra navngitte brukere. Da bør de også strammes inn. 

Anonymkode: 7378f...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er like mye fra navngitte brukere. Da bør de også strammes inn. 

Anonymkode: 7378f...2bf

Langt flere personangrep fra AB 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her inne snakker man jo om alt mulig. En halvtime på kg en helt vanlig dag kan se slik ut;

I tråden om julegaver fra jobben kan jeg skrive at jeg jobber på sykehus og derfor ikke får noe. I en annen julegavetråd kan jeg skrive at jeg har kjøpt festivalbilletter til begge mine søsken. På samlivsforumet i en tråd om hvor lenge man har vært sammen med mannen, sier at vi har vært sammen i fem, gift i to. Så går jeg på kjæledyrforumet og skriver noe om hunderasen vår. Hvis noen kjenner igjen bare noe av det jeg skriver er det kjempelett å bekrefte dette på profilen min. Og da er det kjipt om man har vært aktiv på seksualforumet.

Skal man lyve på spørsmålene folk stiller her inne? For da er det jo ikke noe poeng å delta i trådene i det hele tatt. 

Anonymkode: d445a...135

Du kan med fordel lempe på sannheten uten å juge så det betyr noe for dem som leser, om du tror at du kan bli gjenkjent. Som at du "har kjøpt festivalbilletter til mine tre søskenbarn", har vært sammen med mannen i fire år og gift i tre, beskrive "din søsters" Jack Russel istedet for å presentere den som din egen osv.
Det har ingen betydning for dem som leser det, eller for debatten rundt temaene. Likevel blir du mer anonym.

Jeg fatter ikke hvilken interesse folk har, som sitter her og holder rede på hvem som har sagt hva, og prøver å finne ut hvem folk er "i virkeligheten". Et sykt personfokus, på et forum saksdebatt. Stadig vekk møter jeg på folk her som tror at de vet noe om meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noe imot å kutte ut anonymbruker-funksjonen om de fjernet måten der man kan se alle innleggene til en bruker på siden til brukeren.

Det er latterlig enkelt å samle mye informasjon om en person som bare skriver under brukernavn. Og er man uheldig vil noen før eller siden kjenne deg igjen.

Spesielt ekkelt er det om én person begynner å like masse forskjellige poster man har skrevet, både nye og gamle, for da er det åpenbart de har gått gjennom alle postene man har lagt ut.

Jeg orker ikke at folk på jobben skal vite at jeg har slitt en del med urinveisproblemer, løs mage pga. medisinen min, eller at jeg er hekta på Daimsjokolade. Jeg vil selv velge hvem jeg deler hvilken info med, og med muligheten til å enkelt se alt en person har postet ved bare et par klikk, er ikke det noe jeg orker å forholde meg til.

Dermed bruker jeg anonymbruker der jeg kan.

Anonymkode: 24166...03c

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 minutter siden):

Du kan med fordel lempe på sannheten uten å juge så det betyr noe for dem som leser, om du tror at du kan bli gjenkjent. Som at du "har kjøpt festivalbilletter til mine tre søskenbarn", har vært sammen med mannen i fire år og gift i tre, beskrive "din søsters" Jack Russel istedet for å presentere den som din egen osv.
Det har ingen betydning for dem som leser det, eller for debatten rundt temaene. Likevel blir du mer anonym.

Jeg fatter ikke hvilken interesse folk har, som sitter her og holder rede på hvem som har sagt hva, og prøver å finne ut hvem folk er "i virkeligheten". Et sykt personfokus, på et forum saksdebatt. Stadig vekk møter jeg på folk her som tror at de vet noe om meg. 

Og nettopp derfor er det best å skrive som anonym, ikke noe personfokus, kun fokus på sak. Og man slipper å hele tiden trå på glasskår angående nøyaktig hvor man tror litt linjen går for detaljer og løgn for ikke å bli gjenkjent men fortsatt få fram samme poeng. Forferdelig slitsomt å prøve å forklare hvorfor du bryr deg så fælt om samlivsproblemene til venninna di når det egentlig er deg selv. Helt forferdelig komplisert, og helt poengløst - det har jo ingen verdi å skrive med brukernavn, så hvorfor gjøre masse ekstra jobb for ingenting, og i tillegg risikere å allikevel bli gjenkjent? 
 

Ingen svarer på hvorfor de vil at andre skal stresse seg til å skrive med brukernavn. Brukernavn er bare en falsk nettidentitet uten verdi. 

Anonymkode: 7378f...2bf

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (10 timer siden):

Jo. Er mange psykopater på KG som har alt for lite og gjør i hverdagen

Nå må folk her inne slutte å titulere den ene og den andre med betegnelser som psykopat, sosiopat osv..Det er ganske sterke utsagn å komme med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og nettopp derfor er det best å skrive som anonym, ikke noe personfokus, kun fokus på sak. Og man slipper å hele tiden trå på glasskår angående nøyaktig hvor man tror litt linjen går for detaljer og løgn for ikke å bli gjenkjent men fortsatt få fram samme poeng. Forferdelig slitsomt å prøve å forklare hvorfor du bryr deg så fælt om samlivsproblemene til venninna di når det egentlig er deg selv. Helt forferdelig komplisert, og helt poengløst - det har jo ingen verdi å skrive med brukernavn, så hvorfor gjøre masse ekstra jobb for ingenting, og i tillegg risikere å allikevel bli gjenkjent? 
 

Ingen svarer på hvorfor de vil at andre skal stresse seg til å skrive med brukernavn. Brukernavn er bare en falsk nettidentitet uten verdi. 

Anonymkode: 7378f...2bf

KG-personen Andro vet ingen hvem er, og jeg utleverer knapt noe om meg selv som folk kan koble til mitt virkelige liv. Har noen så syk trang til å legge puslespill at de vil prøve å finne ut hvem som skriver på den profilen så får de jammen bare stå på. Har ikke folk noe egentlig liv da eller?? Og hvilken relevans skulle det hatt å vite andres navn og adresse liksom? Man mener vel det samme in persona som man skriver med nicket på KG?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Nå må folk her inne slutte å titulere den ene og den andre med betegnelser som psykopat, sosiopat osv..Det er ganske sterke utsagn å komme med.

Ingen person blir omtalt, men at det er tett av dem der det kan skrives med nick; det er utvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødstrupa skrev (15 minutter siden):

Nå må folk her inne slutte å titulere den ene og den andre med betegnelser som psykopat, sosiopat osv..Det er ganske sterke utsagn å komme med.

Da må ikke folk oppfører seg sånn heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 timer siden):

KG-personen Andro vet ingen hvem er, og jeg utleverer knapt noe om meg selv som folk kan koble til mitt virkelige liv. Har noen så syk trang til å legge puslespill at de vil prøve å finne ut hvem som skriver på den profilen så får de jammen bare stå på. Har ikke folk noe egentlig liv da eller?? Og hvilken relevans skulle det hatt å vite andres navn og adresse liksom? Man mener vel det samme in persona som man skriver med nicket på KG?

Mange nysgjerrige folk der ute som leter og graver etter sånt. Og det er da fullt mulig å skrive helt andre meninger som bruker på kg enn meningene man har privat, ingen vet om folk skriver sant her inne. 

Og igjen, hva er poenget med å på død og liv skulle skrive med en påfunnet internettidentitet? Man kan jo like gjerne bruke ab, så sikrer man fokus på sak og ikke person, i tillegg til alle de andre gruppene. 

Anonymkode: 7378f...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 23.46):

Hvorfor blir dette spørsmålet postet gang på gang på gang? 

Anonymkode: 5d74c...b05

Fordi det kommer nye brukere hver dag 😅

AnonymBruker skrev (På 26.12.2023 den 23.46):

Dette igjen.

1. Når man skriver mye under brukernavn blir det etterhvert enkelt å identifisere hvem man er og bli gjenkjent.

2. Kg er full av steingærne brukere som spesifikt angriper brukernavn de ikke liker

3. Eklinger sender stygge og seksuelle private meldinger 

Anonymkode: 7378f...2bf

Dette! Opplevde dette så mye i mine første år her på kg 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lea skrev (5 timer siden):

Jeg synes det er bra man kan være anonym om man ønsker det. 

Enig, bare synd at der er de som misbruker funksjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2023 at 1:39 PM, Bigote said:

Hvorfor du følte behovet for å huke av som anonym for dette forstår jeg fint lite av. Hva er det du prøver å skjule ved deg selv med å google brukernavnet mitt og lime inn innlegg av meg her?

De fleste bruker funksjonen for å unngå å koble tullet man skriver over på et brukernavn. Det gjør det umulig for folk gjøre seg opp en mening om brukeren, blokkere eller generelt styre unna diskusjoner med trollene her.

Det at man bruker det i innlegg der man faktisk ønsker å være diskre med private detaljer er noe annet. Dessverre brukes funksjonen til dette i veldig liten grad her inne og du demonstrerer dette veldig godt. i likhet med veldig mange anonymbrukere i denne tråden :)  

 

Nettvett er en god ting, noen gjør lettere feil, i naivitet, i en uoverveid stund. Konsekvensene er varierte.
Joda, jeg la opp til et opplagt comeback, som jeg er overrasket over at du ikke melket mer enn nødvendig. Bra.

Jeg prøver ikke å "skjule meg selv" ved å google/resitere ditt brukernavn og poster. Demonstrasjonen tok mindre enn ti sekunder. Utført og glemt. Om jeg hadde stalket deg, tviler jeg på at jeg hadde latt deg få vite det.

Bra du ikke kaster rundt sensitiv info. Du skal dog ikke være så sikker på hva "de fleste" bruker funksjonen til. At faste gjester ønsker trygghet fra plagånder, handler mer om frekvensitet enn anonymitet, som igjen handler om kontroll. Anonyme kan ikke ps. Så jeg tror ikke dere som dveler over motivet til anonyme brukere egentlig føler annet enn et personlig ønske om forutsigbarhet, eventuelt kartlegging og en illusjon om å bli kjent med "anonyme" folk online.

 

Anonymkode: d9cec...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/19/2023 at 12:20 PM, Mardina said:

Men da er det jo de som har et problem og altfor mye fritid til overs 🤔

Enig. De gjør det til andres problem. Og så? Hvem er det du tillegger ansvar her?
Hvis dere er så bastante på at dere er anonyme åkke som og at det ikke utgjør en forskjell, hvorfor maser dere om andres anonyme poster da?

Anonymkode: d9cec...278

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/27/2023 at 12:46 AM, Mardina said:

Ab funksjonen misbrukes over en lav sko her inne...... Selv på tema/svar, hvor det strengt tatt ikke er nødvendig 🤔

F.eks... Man trenger ikke skrive som anonym at man har hatt pølser til middag. I all den tid det er hundrevis av andre som også har spist pølser til middag 😄 

 

Man trenger heller ikke skrive under brukernavn angående trivielle ting som hva man spiser. 🤷‍♀️ 

Det er flere på denne siden som har blitt sporet opp og har gått i undergrunnen. 

Anonymkode: 5d74c...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...