Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?


NatNat

Anbefalte innlegg

Kanino skrev (11 timer siden):

Problemet er at Anonym funksjonen blir misbrukt av de som er her for og trolle rundt

Så siden noen misbruker NAV-systemet, bør vi avskaffe alle offentlige ytelser?

Kanino skrev (10 timer siden):

Burde kunne gå ann og blokkere de anonyme som forfølger her inne. For min del så driter jeg i om det er en bruker eller ab, men muligheten for å blokkere burde absolutt vært der

Moderatorne kan utestenge slike brukere. De kan se hvem de anonyme er, og utestenge dem for hets. Det er bare å rapportere. 

Andro skrev (10 timer siden):

Man trenger ikke å oppgi mange opplysninger om seg selv, som gjør at man er gjenkjennbar, for å ta opp temaer av noe som helst slag. Du kan framstille deg med hvilket som helst kjønn, yrke osv. i profilen din - og diskutere hva som helst. Ingen har så unike problemstillinger at de ikke kunne vært presentert av nesten hvem som helst, og opplevd av tusen andre.

Nei, men skriver man om flere konkrete ting, så blir de koblet sammen.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinneguiden prøvde seg uten Ab for en den år siden, det ble et ganske så dødt forum.

Før der igjen kunne man skrive uten å logge seg inn, man var gjest, da snakker vi trolling og kaos. Syns Ab er en flott funksjon for oss som vil være ekstra anonyme og ikke ønsker å ha relasjoner her inne.

Anonymkode: cdfbb...b95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (1 time siden):

Så siden noen misbruker NAV-systemet, bør vi avskaffe alle offentlige ytelser?

Nå var det en veldig tåpelig sammenligning. Hadde man kunne blokkert di anonyme brukerene her som driver forfølgelse. Er blant annet to personer i bare denne tråden som driver og forfølger meg. Problemet er at jeg har ingen mulighet for å få de blokkert

Endret av Kanino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanino skrev (2 minutter siden):

Nå var det en veldig tåpelig sammenligning. Hadde man kunne blokkert di anonyme brukerene her som driver forfølgelse. Er blant annet to personer i bare denne tråden som driver og forfølger meg. Problemet er at jeg har ingen mulighet for å få de blokkert

Folk som er uenige med deg forfølger deg ikke.  

Anonymkode: 7378f...2bf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk som er uenige med deg forfølger deg ikke.  

Anonymkode: 7378f...2bf

Jo. Er mange psykopater på KG som har alt for lite og gjør i hverdagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man stå fram med brukernavn? Hva er poenget? Det har ingen verdi. 

Anonymkode: 7378f...2bf

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man stå fram med brukernavn? Hva er poenget? Det har ingen verdi. 

Anonymkode: 7378f...2bf

Slik at man kan blokkere di man ikke ønsker skal drive forfølgelse. Anonyme brukere går ikke og blokkere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

 

Kg hadde nok blitt et øde sted uten AB.

Anonymkode: 86c11...b55

Det var ikke det før.

Anonymkode: 98b6d...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinneguiden prøvde seg uten Ab for en den år siden, det ble et ganske så dødt forum.

Før der igjen kunne man skrive uten å logge seg inn, man var gjest, da snakker vi trolling og kaos. Syns Ab er en flott funksjon for oss som vil være ekstra anonyme og ikke ønsker å ha relasjoner her inne.

Anonymkode: cdfbb...b95

Det er andre diskusjonsforum som ikke har AB funksjon, og diskusjonen går godt der. Er det noen grunn til at det ikke skal fungere her, selv om det er et "kvinne forum"? 

Jeg ser behovet for en AB funksjon, men ikke slik den er nå. Mitt forslag er at hver enkelt har sin "alias bruker". Så når jeg vil skrive om "mitt stygge gonore utbrudd" så bruker jeg min alias "AB-sdfgee345f". Om jeg ikke skriver noe der som er sporbart (bosted, familie, hobby, jobb) vil den forbli helt anonym. men det vil være mulig å se om jeg er et troll med denne brukeren, en som sparker i alle retninger bare for å lage kvalm. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ingenting tåpelig. Det er uheldig at noen forfølger deg, men admin kan se hvem denne anonyme er og utestenge. Har du rapportert?

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det ingenting tåpelig. Det er uheldig at noen forfølger deg, men admin kan se hvem denne anonyme er og utestenge. Har du rapportert?

Jeg rapporterer hver eneste ab som bare viser et lite tegn til forfølgelse. Men tar som regel flere dager før mod gjør noe med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosalilje84 said:

Så siden noen misbruker NAV-systemet, bør vi avskaffe alle offentlige ytelser?

Tror du overvurderer viktigheten og nødvendigheten til anonymbruker-funksjonen en smule her. Fikk meg uansett en god latter:fnise:

Må ærlig si at at folk som deler sensitiv informasjon de ikke ønsker skal kobles opp mot et brukernavn har godt nytte av funksjonen. Enten det er gjennom søken om å få råd eller ved å hjelpe andre. I realiteten skrives sikkert 99% av innleggene under anonymbruker i innlegg som er irrelevant i forhold til dette :( Skulle gjerne hatt muligheten til å blokkere de Ab'ene som prøver å være morsomme i starten av hver eneste tråd (uansett tema) selv.

Når det kommer til de som er paranoide i forhold at de skal bli oppsporet av andre: Slutt å del personlig informasjon tilknyttet til din egen identitet på internett! Det er virkelig ikke så vanskelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (2 timer siden):

Tror du overvurderer viktigheten og nødvendigheten til anonymbruker-funksjonen en smule her. Fikk meg uansett en god latter:fnise:

Må ærlig si at at folk som deler sensitiv informasjon de ikke ønsker skal kobles opp mot et brukernavn har godt nytte av funksjonen. Enten det er gjennom søken om å få råd eller ved å hjelpe andre. I realiteten skrives sikkert 99% av innleggene under anonymbruker i innlegg som er irrelevant i forhold til dette :( Skulle gjerne hatt muligheten til å blokkere de Ab'ene som prøver å være morsomme i starten av hver eneste tråd (uansett tema) selv.

Når det kommer til de som er paranoide i forhold at de skal bli oppsporet av andre: Slutt å del personlig informasjon tilknyttet til din egen identitet på internett! Det er virkelig ikke så vanskelig.

Nettopp. Nettvett.

Kanino skrev (2 timer siden):

Jeg rapporterer hver eneste ab som bare viser et lite tegn til forfølgelse. Men tar som regel flere dager før mod gjør noe med det

Det er jul nå, hvis du ikke har fått det med deg. Admin har også familie å feire jul med.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanino skrev (9 timer siden):

Hva er greia med at så mange skriver fra Anonyme brukere ? Kanskje det burde blitt tatt opp til vurdering av de som driver KG og se på muligheten for å fjerne denne funksjonen

KG er en kommersiell plattform og muligheten for å poste som AB gir mest klikk og penger i kassa..sånn er det bare så tråden er bortkastet.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette igjen.

1. Når man skriver mye under brukernavn blir det etterhvert enkelt å identifisere hvem man er og bli gjenkjent.

2. Kg er full av steingærne brukere som spesifikt angriper brukernavn de ikke liker

3. Eklinger sender stygge og seksuelle private meldinger 

Anonymkode: 7378f...2bf

Enig. Men når det gjelder punkt 3, så kan du bestemme selv om du vil ta mot meldinger eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det var ikke det før.

Anonymkode: 98b6d...d49

Før Ab kunne man skrive innlegg uten å være innlogget, det var virkelig ikke bedre.

Anonymkode: cdfbb...b95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (11 timer siden):

Da har man kanskje ikke tenkt langt nok...

Det er mange på KG som har behov for å diskutere noe svært personlig. Det virker som du mener de «ikke har tenkt langt nok», og de ikke burde skrive noe personlig. Tar jeg feil?

Kanino skrev (2 timer siden):

Jeg rapporterer hver eneste ab som bare viser et lite tegn til forfølgelse. Men tar som regel flere dager før mod gjør noe med det

Det er ikke engang to uker siden du ble medlem. Mod har sikkert nok å gjøre i disse juletider. Jeg har sett at noen ganger går det under 1 time før en kommentar blir slettet. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (9 timer siden):

Man trenger ikke å oppgi mange opplysninger om seg selv, som gjør at man er gjenkjennbar, for å ta opp temaer av noe som helst slag. Du kan framstille deg med hvilket som helst kjønn, yrke osv. i profilen din - og diskutere hva som helst. Ingen har så unike problemstillinger at de ikke kunne vært presentert av nesten hvem som helst, og opplevd av tusen andre.

I en tråd, ja, men når man kombinerer flere tråder fordi man kan slå opp andre tråder av samme bruker, så blir det plutselig veldig gjenkjennelig. 

Anonymkode: 7378f...2bf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (12 minutter siden):

Det er ikke engang to uker siden du ble medlem. Mod har sikkert nok å gjøre i disse juletider. Jeg har sett at noen ganger går det under 1 time før en kommentar blir slettet. 

Jeg har vært medlem her tidligere under et annet brukernavn. Men valgte og fjerne kontoen grunnet disse trollene og lage ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...