Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?


NatNat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har opplevd at folk sender meldinger om man skriver uten anonymknappen, og derfor bruker jeg den flittig. Spesielt om man som kvinne skriver noe på seksualforumet 😐

Anonymkode: 16099...447

Yes. Grise mannfolkene sitter klare, prøver å gjette navnet ditt.

Anonymkode: 9a3d2...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker anonym mer og mer da jeg har fått slibrige meldinger i pm boksen av brukere her inne etter å ha svart i tråder. 

Anonymkode: f4a00...f1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre grunner: 

1: større fare enn man tror for å bli gjenkjent i virkeligheten 

2: mange på dette forumet som legger enkeltbrukere for hat og går til angrep hver gang de ser brukernavnet

3: eklinger som sender upassende og seksuelle ting til brukere på pm

Anonymkode: c3fe1...53e

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvis jeg skriver noe om jobb, familie, samliv, venner, kolleger, opplevelser så kan jeg bli gjenkjent om noen kobler de ulike historiene til min bruker. Kunne gjort litt om på historiene under nick, men det hadde vært litt slitsomt. 

Anonymkode: 9b99a...54d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjorde et stort nummer ut av at de vet hvem jeg er. Muig det var ikke meningen, at det var meningen å hjelpe, men det gjorde bare ting verre, mye verre i en periode. Kanskje fortjent, men fikk ganske vond i sjela fakisk, så vil aldri skrive med annet enn anonym igjen. 

Anonymkode: 79982...ccb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, Bombasi said:

 

Folk tror gjerne at de gjenkjenner, men fakta er at de gjør ikke det. På tross for 3750 innlegg på KG, der mange innlegg omhandler meg, er jeg 100% sikker på at ingen vet hvem jeg er. Og det selv om noen mistenker meg. 

"Flere av oss har opplevd dette". Det tviler jeg på. At det kanskje er et par som har opplevd det, det kan sikkert skje, men da har man også delt noe inni hampen sensitivt - som man i utgangspunktet burde skrevet som AB. 

Poenget mitt er at det er absolutt ikke nødvendig å leve et KG-liv i sin helhet bak en AB. Skriv gjerne sensitiv informasjon med AB, men utover det trenger man overhodet ikke å skrive hvert innlegg som AB. Det er dèt jeg argumenterer mot. 

Hvis noen kjenner deg, trenger man ikke å legge ut når særlig sensitivt for å bli gjenkjent. 

I mitt tilfelle er vi ca 8000 i mitt yrke. Hvis jeg vet at en bruker er dette yrket, kvinne, har tre barn, bor i Sør-Norge, spesialisert seg i felt X. Så er det ikke så veldig mange aktuelle mer i den virkelige verden. Hvis denne brukeren da skriver om at hun er kjempeglad i kano (fiktivt eksempel), eller forteller om en middagsrett hun lagde både på kg og i lunsj..så vet jeg plutselig hvilket brukernavn hun har

Anonymkode: 9c2b6...6bb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi det er syke mennesker her som husker alt du har skrevet. 

Anonymkode: 9a3d2...3c6

snakk om å ikke ha et liv... 😑

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes brukernavn burde vært forbudt. Mye bedre er AB, litt som på Jodel

Anonymkode: 0d1c0...1d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del skriver jeg mest som anonym for å ikke bli gjenkjent, og fordi jeg ikke har noen interesse av å skape relasjoner her inne.

Anonymkode: 64edb...beb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren fant ut brukernavnet mitt. Han visste at jeg var på kg, men jeg visste ikke at visste brukernavnet - og at han gikk inn og søkte opp det jeg skrev. Jeg skrev et innlegg om noe betent, og han konfronterte meg. Han lovet å aldri mer søke meg opp sånn, men jeg har fått noia. 

Anonymkode: 2e624...ab2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk (og først og fremst damer) eier ikke ryggrad, alt skal anonymiseres, man skriver "hen" i innlegg som overhodet ikke kan gjenkjennes... Og så er det disse som poster personangrep og løgner om andre, jeg har etter hvert fått noen slike stalkere. Modereringen bør være strengere når man poster som AB. Slett, ilegg karantene og få dem helt ut om de ikke lærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Synes brukernavn burde vært forbudt. Mye bedre er AB, litt som på Jodel

Anonymkode: 0d1c0...1d8

Bør heller stramme inn, at man kun kan bruke AB når man er TS og skriver om noe privat, eller hvis man skal svare på noe og trekke inn private ting man ikke vil ha tilknyttet brukernavnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De eneste jeg skulle ønske at brukte brukernavn er de som starter tråder om den samme problemstillingen år etter år etter år. Når jeg allerede har brukt mye tid på å hjelpe noen, så hadde det vært fint om jeg kunne ignorere brukeren slik at jeg slapp å kaste bort mer tid på noen som egentlig ikke vil ha råd eller hjelp, men bare ønsker oppmerksomhet, klapp på ryggen og "stakkars deg".

Anonymkode: e49fa...c24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger skriver jeg med brukernavnet andre ganger ikke. Jeg vil noen ganger ikke bli gjenkjent, pga jeg er lett og kjenne igjen for noen. 5 barn, barn med diagnoser, mann som er nesten 10 år yngre. Derfor trenger man ikke skrive alt under brukernavnet. Noen har sendt melding til meg der jeg ble gjenkjent. 

Anonymkode: cba5f...76b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må ha et fristed! Ikke til å hetse å være slem men til å kunne uttale med litt og ta opp vanskelige tema . I tillegg til anonym så ljuger jeg såpass at jeg er mann 33 i en tråd og kvinne 66 i en annen. Hva jeg egentlig er , er vel ikke relevant. Det er meninger som teller, ikke alder , kjønn og bosted. 

Anonymkode: 85811...fe3

Du lyver om alder og kjønn fordi alder og kjønn ikke er relevant? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har opplevd at folk sender meldinger om man skriver uten anonymknappen, og derfor bruker jeg den flittig. Spesielt om man som kvinne skriver noe på seksualforumet 😐

Anonymkode: 16099...447

Det har jeg også opplevd mange ganger på seksualforumet. Nesten alltid er det mye yngre menn, som tror at jeg vil ha sex med dem. Så der skriver jeg bare som AB nå. Ellers skriver jeg stort sett med brukernavnet mitt.

Anonymkode: 4fb48...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange tråder om hvorfor det er så mange anonyme brukere på kvinneguiden? Det kommer jo en ny omtrent daglig. Jeg nekter å tro at ingen av de som starter disse trådene har sett en eneste sånn tråd før. 

Anonymkode: c5995...122

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (8 timer siden):

Men altså, èn ting er å si at man har fått stjålet en sykkel. Men begynner du å beskrive sykkelen, omstendigheter og andre ting som assosiserer hendelsen opp mot deg som person, så må du jo nesten forvente det. Sunn fornuft rundt utleverende informasjon må man jo ha hvis man ikke ønsker å bli assosiert med brukere på sosiale medier og forum, med nick eller AB. 

Du skal ikke få meg til å tro at noen klarte å identifisere deg basert på at du hadde fått stjålet en sykkel. For sykler stjeles hver dag, og hele året, over hele landet.

Men okei, kanskje du var litt uvøren der. Det betyr jo ikke at du skal skrive absolutt ALT som AB inne på forumet. At du bruker AB innimellom er en selvfølge med tanke på identifiserende informasjon, men jeg skjønner ikke hvorfor det brukes i debatter som ikke omhandler deg og ditt engang. 

Det er min mening om det. All AB-bruken er rotete, og mange ganger erger jeg meg over at jeg ikke får se hvem som skriver, særlig når innlegg, poeng eller annet er svært godt. Jeg vet liksom ikke hvem jeg skal hedre, og det er stusselig. Vi som skriver med nick får ofte gode relasjoner til andre som skriver med nick, og dette misser dere AB'ere ut.

Jeg ble ikke gjenkjent pga sykkelen. Jeg ble gjenkjent, og når jeg så nevnte sykkelen, og den som allerede visste hvem jeg var kunne gi meg info om den ble jeg dermed klar over at jeg var blitt gjenkjent. 

Og det er enklere å ha det å klikke på anonym inne på autopilot, enn å skulle huske det hver gang man i en tråd nevner noe som kan være med på å identifisere en. 

Jeg har vært aktiv på dette forumet i veldig mange år, med noen opphold innimellom. Jeg er ikke lenger interessert i relasjoner til andre med nick (hadde det de første årene), og misser ikke noe som ABer. 

Anonymkode: 299a2...dd4

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mange som bruker i mot/ pirker i ting som div brukere har skrevet tidligere, i nye tråder. Derfor orker jeg ikke bruke brukernavnet. Vil helst diskutere/snakke om ting uten at hva jeg tidligere har sakt skal draes frem. Kan jo plusselig ha endret mening.

Anonymkode: 33106...aaf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...