Gå til innhold

Hvorfor er det så mange ANONYMBRUKER på KG ?


NatNat

Anbefalte innlegg

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Du kan være helt sikker på at det er ingen brukere her inne som tar seg bry med å følge enkeltbrukere, sammenstille informasjon og prøve å identifisere noen. Særlig ikke om du bruker AB når du skriver sensitiv informasjon, og brukernavn når du skriver alt annet. Som f.eks innlegget du nettopp skrev. 

Og hvis noen faktisk ser et mønster ved brukeren din, så er det fortsatt umulig å få bekreftet at det faktisk er deg. 

Jeg tenker at AB'ere som er redd for å bli identifisert overvurderer andre forumister for å skape seg en unnskyldning for å bruke AB, uten at det egentlig er grunn for det. 

Vi er kanskje et lite land i Norge, men landet er ikke så smått at noen kan få bekreftet identiteten til deg fordi du la ut hvor i landet du bor og hvilken bil du kjører. 

Forumet er "tungt" og vanskelig fordi det er så mange AB'ere på kryss og tvers av hverandre.

Du leste ikke det flere skrev i tråden om at de gjenkjenner folk?

Jeg er ikke bekymret for at noen gjenkjenner meg i virkeligheten, egentlig, men sørger likevel for at de ikke skjer.

Man forfølger ikke brukere med vilje, men det er vanskelig å la være å kommentere når man ser enkelte kommentarer. For eksempel noen som har fortalt om noe i en tråd, og som kommer inn i en annen tråd og gir råd - og med kunnskap fra forrige tråd framstår det rådet helt annerledes enn uten den kunnskapen. 

Anonymkode: fdc87...8dd

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (4 minutter siden):

Du kan være helt sikker på at det er ingen brukere her inne som tar seg bry med å følge enkeltbrukere, sammenstille informasjon og prøve å identifisere noen. Særlig ikke om du bruker AB når du skriver sensitiv informasjon, og brukernavn når du skriver alt annet. Som f.eks innlegget du nettopp skrev. 

Og hvis noen faktisk ser et mønster ved brukeren din, så er det fortsatt umulig å få bekreftet at det faktisk er deg. 

Jeg tenker at AB'ere som er redd for å bli identifisert overvurderer andre forumister for å skape seg en unnskyldning for å bruke AB, uten at det egentlig er grunn for det. 

Vi er kanskje et lite land i Norge, men landet er ikke så smått at noen kan få bekreftet identiteten til deg fordi du la ut hvor i landet du bor og hvilken bil du kjører. 

Forumet er "tungt" og vanskelig fordi det er så mange AB'ere på kryss og tvers av hverandre.

Dessverre tar du feil. KG er et giftig sted og det er flere her som bruker tiden sin på nettopp det å spore opp personer og lage kvalme for de privat.

Det er flere av oss som har opplevd dette.

Skriver du noe feil til enkelte så tar de det svært personlig og de gjør det de kan for å lage helvette for deg. Både i andre tråder og privat.

Anonymkode: 48bf2...e8b

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gidder ikke å ha idioter som forfølger meg fra tråd til tråd bare fordi jeg var uenig med dem i en diskusjon forrige uke. Det er mennesker med store problemer her.

Anonymkode: 1cb5f...6d9

Dette, orker ikke disse som henger seg på og skal hevne seg i tråd etter tråd fordi de ikke likte noe jeg skrev for evigheter siden.

Anonymkode: d43b6...c09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi egoet mitt ikke er så stort at det trenger å knyttes til brukernavn for å skrive innlegg.

Anonymkode: ff437...1b2

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent igjen to stk kun fra et par innlegg. Derfor skriver jeg svært sjeldent med brukernavn selv.

Anonymkode: fbf99...d56

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakterpåidioter skrev (49 minutter siden):

Jo.

Leste feil, du har rett i at den ikke er den samme i hver tråd

Anonymkode: 48f18...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (13 timer siden):

Til alle anonymbruker her (og det er så mange)  Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer...

har med at bruker jeg bruker navn blir gamle tråder dratt opp i nye diskusjoner og noen har helt klart ett horn i siden til meg og gidder ikke høre på hets når jeg diskuterer. Derfor anonym. Noen tema er litt for private og. Folk mener de vet hvem jeg er når jeg bruker brukernavn det er og en grunn for å bruke anonym for min del 

Anonymkode: 3dda3...355

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste skanse for anonym ytringsfrihet. Når den forsvinner, forsvinner jeg.

Anonymkode: f6ce0...0d3

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (13 timer siden):

Til alle anonymbruker her (og det er så mange)  Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer...

Jeg er enig. Jeg heter ikke Helene, men har brukt navnet i 25 år. Er dere anonyme redd for å bli igjenkjent? Jeg vet at jeg har blitt gjenkjent av enkelte mennesker. Jeg har dog blitt såpass gammel at jeg bryr meg ikke. Jeg er den jeg er. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Du leste ikke det flere skrev i tråden om at de gjenkjenner folk?

Jeg er ikke bekymret for at noen gjenkjenner meg i virkeligheten, egentlig, men sørger likevel for at de ikke skjer.

Man forfølger ikke brukere med vilje, men det er vanskelig å la være å kommentere når man ser enkelte kommentarer. For eksempel noen som har fortalt om noe i en tråd, og som kommer inn i en annen tråd og gir råd - og med kunnskap fra forrige tråd framstår det rådet helt annerledes enn uten den kunnskapen. 

Anonymkode: fdc87...8dd

 

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dessverre tar du feil. KG er et giftig sted og det er flere her som bruker tiden sin på nettopp det å spore opp personer og lage kvalme for de privat.

Det er flere av oss som har opplevd dette.

Skriver du noe feil til enkelte så tar de det svært personlig og de gjør det de kan for å lage helvette for deg. Både i andre tråder og privat.

Anonymkode: 48bf2...e8b

Folk tror gjerne at de gjenkjenner, men fakta er at de gjør ikke det. På tross for 3750 innlegg på KG, der mange innlegg omhandler meg, er jeg 100% sikker på at ingen vet hvem jeg er. Og det selv om noen mistenker meg. 

"Flere av oss har opplevd dette". Det tviler jeg på. At det kanskje er et par som har opplevd det, det kan sikkert skje, men da har man også delt noe inni hampen sensitivt - som man i utgangspunktet burde skrevet som AB. 

Poenget mitt er at det er absolutt ikke nødvendig å leve et KG-liv i sin helhet bak en AB. Skriv gjerne sensitiv informasjon med AB, men utover det trenger man overhodet ikke å skrive hvert innlegg som AB. Det er dèt jeg argumenterer mot. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

 

Folk tror gjerne at de gjenkjenner, men fakta er at de gjør ikke det. På tross for 3750 innlegg på KG, der mange innlegg omhandler meg, er jeg 100% sikker på at ingen vet hvem jeg er. Og det selv om noen mistenker meg. 

"Flere av oss har opplevd dette". Det tviler jeg på. At det kanskje er et par som har opplevd det, det kan sikkert skje, men da har man også delt noe inni hampen sensitivt - som man i utgangspunktet burde skrevet som AB. 

Poenget mitt er at det er absolutt ikke nødvendig å leve et KG-liv i sin helhet bak en AB. Skriv gjerne sensitiv informasjon med AB, men utover det trenger man overhodet ikke å skrive hvert innlegg som AB. Det er dèt jeg argumenterer mot. 

Dette gir mening når alle oppfører seg normalt.

Men når noen blir krenker over at noen på et forum ikke er enig med dem, og bruker tid og energi på å spore opp FB profilen din for så å hetse deg der…. da virker ikke det du sier lenger.

Jeg mente og det samme som deg lenge. Men nå etter en del år på KG så har jeg opplevd hvor syke enkelte her inne kan være at jeg gjør det jeg kan for å beskytte meg selv.

Anonymkode: 48bf2...e8b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 timer siden):

 

Folk tror gjerne at de gjenkjenner, men fakta er at de gjør ikke det. På tross for 3750 innlegg på KG, der mange innlegg omhandler meg, er jeg 100% sikker på at ingen vet hvem jeg er. Og det selv om noen mistenker meg. 

"Flere av oss har opplevd dette". Det tviler jeg på. At det kanskje er et par som har opplevd det, det kan sikkert skje, men da har man også delt noe inni hampen sensitivt - som man i utgangspunktet burde skrevet som AB. 

Poenget mitt er at det er absolutt ikke nødvendig å leve et KG-liv i sin helhet bak en AB. Skriv gjerne sensitiv informasjon med AB, men utover det trenger man overhodet ikke å skrive hvert innlegg som AB. Det er dèt jeg argumenterer mot. 

For mange år siden nevnte jeg i en tråd at noen hadde stjålet sykkelen min. Jeg fikk pm fra en hjelpsom bruker som mente å ha sett den på en spesifikk adresse. Vedkommede bodde nært meg, og hadde kjent meg igjen ut fra små "ubetydelige" detaljer i forskjellige tråder.

Anonymkode: 299a2...dd4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

For mange år siden nevnte jeg i en tråd at noen hadde stjålet sykkelen min. Jeg fikk pm fra en hjelpsom bruker som mente å ha sett den på en spesifikk adresse. Vedkommede bodde nært meg, og hadde kjent meg igjen ut fra små "ubetydelige" detaljer i forskjellige tråder.

Anonymkode: 299a2...dd4

Men altså, èn ting er å si at man har fått stjålet en sykkel. Men begynner du å beskrive sykkelen, omstendigheter og andre ting som assosiserer hendelsen opp mot deg som person, så må du jo nesten forvente det. Sunn fornuft rundt utleverende informasjon må man jo ha hvis man ikke ønsker å bli assosiert med brukere på sosiale medier og forum, med nick eller AB. 

Du skal ikke få meg til å tro at noen klarte å identifisere deg basert på at du hadde fått stjålet en sykkel. For sykler stjeles hver dag, og hele året, over hele landet.

Men okei, kanskje du var litt uvøren der. Det betyr jo ikke at du skal skrive absolutt ALT som AB inne på forumet. At du bruker AB innimellom er en selvfølge med tanke på identifiserende informasjon, men jeg skjønner ikke hvorfor det brukes i debatter som ikke omhandler deg og ditt engang. 

Det er min mening om det. All AB-bruken er rotete, og mange ganger erger jeg meg over at jeg ikke får se hvem som skriver, særlig når innlegg, poeng eller annet er svært godt. Jeg vet liksom ikke hvem jeg skal hedre, og det er stusselig. Vi som skriver med nick får ofte gode relasjoner til andre som skriver med nick, og dette misser dere AB'ere ut.

Endret av Bombasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (4 timer siden):

 

Folk tror gjerne at de gjenkjenner, men fakta er at de gjør ikke det. På tross for 3750 innlegg på KG, der mange innlegg omhandler meg, er jeg 100% sikker på at ingen vet hvem jeg er. Og det selv om noen mistenker meg. 

"Flere av oss har opplevd dette". Det tviler jeg på. At det kanskje er et par som har opplevd det, det kan sikkert skje, men da har man også delt noe inni hampen sensitivt - som man i utgangspunktet burde skrevet som AB. 

Poenget mitt er at det er absolutt ikke nødvendig å leve et KG-liv i sin helhet bak en AB. Skriv gjerne sensitiv informasjon med AB, men utover det trenger man overhodet ikke å skrive hvert innlegg som AB. Det er dèt jeg argumenterer mot. 

Du siterte meg, men forsto kanskje ikke hva jeg mente.

Problemet er ikke at folk gjenkjenner «Blomst87» som Anna Hansen fra Holmestrand. Det er at de kobler sammen all informasjonen om Blomst87 og vet «alt» om denne brukeren. 

Anonymkode: fdc87...8dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntrykket er at det handler om at mange er såpass glade i å snakke om seg selv, også der det ikke er relevant, at en fort kan bli gjenkjent om en samler historikken, og at det er behagelig å slippe å måtte stå for det en skriver. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha et fristed! Ikke til å hetse å være slem men til å kunne uttale med litt og ta opp vanskelige tema . I tillegg til anonym så ljuger jeg såpass at jeg er mann 33 i en tråd og kvinne 66 i en annen. Hva jeg egentlig er , er vel ikke relevant. Det er meninger som teller, ikke alder , kjønn og bosted. 

Anonymkode: 85811...fe3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har opplevd at folk sender meldinger om man skriver uten anonymknappen, og derfor bruker jeg den flittig. Spesielt om man som kvinne skriver noe på seksualforumet 😐

Anonymkode: 16099...447

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ofte veldig personlige spørsmål og svar man gir her på kvinneguiden. På et manneforum der man snakker mindre om sex, samliv og følelser som diskusjon er det mindre behov for anonyme brukere.

Anonymkode: 02d89...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jakterpåidioter

Jeg bruker anonym-funksjon fordi jeg kan, og jeg behøver ikke å forklare eller forsvare hvorfor jeg bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (20 timer siden):

Til alle anonymbruker her (og det er så mange)  Dere er nok klare over at dere kunne vært like anonym med en pseudonym, så hvorfor ? Føler dere at dere er mer anonyme når det står "anonymbruker" enda om dere har egen kode ? Har dere ikke fantasi til å komme ut med pseudo ? Bare lurer...

Fordi det er syke mennesker her som husker alt du har skrevet. 

Anonymkode: 9a3d2...3c6

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...