Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eva-Lena skrev (2 timer siden):

Da har Märtha fått seg ett nytt verv. Nå skal det nok komme enda mere vrøvl om hvor rasistiske vi nordmenn er og spesielt mot hennes Øgle.
 

http://Prinsesse Märtha Louise inn i styret til ny antirasistisk organisasjon

Den linken din fungerer ikke.

https://www.nrk.no/nyheter/prinsesse-martha-louise-inn-i-styret-til-ny-antirasistisk-organisasjon-1.16777356

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eva-Lena, linken fungerer ikke.

Jeg leste akkurat det samme på nrk.no. Dette synes jeg er svært lite gjennomtenkt av Lippestad. Han burde for lenge siden ha avslørt hvordan både Durek Verret OG Märtha Louise begge to i flere år nå unnlater å svare på saklige, kritiske spørsmål, men heller kaster tilbake helt usaklige påstander om rasisme tilbake til saklige kritikere.

Verrett og Märtha Louise har nå i flere år oppført seg så urimelig med sine påstander om at saklig og legitim kritikk av virksomhet er rasisme.

Den nye organisasjonen Arbin er med valget av Märtha Louise dermed blitt helt useriøs i mine øyne. Ikke minst fordi man må anta at både Verrett og Märtha Louise vil bruke det at hun nå sitter i styret til Arbin som et argument for å forsøke å legitimere sine egne falske påstander om rasisme.

Snakker ikke om de kommentarene de har fått som er rasistiske, snakker kun om de saklige og legitime spørsmålene og kritikken som de har fått pga. uakseptabel og tidvis svært helsefarlig påstander/praksis, som til og med for noen kan føre til tap av liv! At de kaller kritikk av dette for rasisme viser at hverken Verrett eller Märtha Louise kan tas på alvor når de snakker om rasisme.

Man kan også lure på hvordan advokat Lippestad forholder seg til at ML stadig bryter markedsføringsloven på sin IG-konto, og til og med nylig hadde brudd på alkoholloven...

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (11 timer siden):

Da har Märtha fått seg ett nytt verv. Nå skal det nok komme enda mere vrøvl om hvor rasistiske vi nordmenn er og spesielt mot hennes Øgle.
 

http://Prinsesse Märtha Louise inn i styret til ny antirasistisk organisasjon

En norsk, hvit prinsesse inn i styret i en antirastistisk organisasjon er så dumt at det nesten er underholdende. 🤣 Ta den MEST privilegerte personen du klarer å finne, som gjentatte ganger har vist at hun er helt virkelighetsfjern, og få henne med som (sikkert godt betalt) styremedlem i en antirasistisk organisasjon. 

  • Liker 22
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (12 timer siden):

Da har Märtha fått seg ett nytt verv. Nå skal det nok komme enda mere vrøvl om hvor rasistiske vi nordmenn er og spesielt mot hennes Øgle.
 

http://Prinsesse Märtha Louise inn i styret til ny antirasistisk organisasjon

Altså: Hvis du ikke vil gi Märtha Louise rett mht nordmenns bevisste eller ubevisste rasisme, så vil jeg innstendig oppfordre deg til å slutte å konsekvent omtale Durek Verrett som "Øgla". Denne språkbruken er dypt problematisk.

Å dehumanisere svarte ved å bruke dyremetaforer er jo så klassisk rasistisk som det kan få blitt, og er noe som har en lang og stygg historie i Vesten. Det har ingenting å si hva Verrett selv har sagt offentlig om sin egen opprinnelse eller hva slags metaforer han bruker om seg selv i sin alternative forståelse av universet og seg selv - du er ansvarlig for hva slags merkelapper du setter på andre mennesker i dine uttalelser så snart du oversetter og endrer metaforene hans, og bruker dem i andre kontekster. 

https://philpapers.org/browse/dehumanization

Sitat

Some people have been denied membership in the human species, which is a kind of dehumanization that is known since antiquity and that had some late reverberations in the 19th century. When people are regarded as less human rather than categorically as not human, dehumanization appears in its graded form, which is prevalent even in contemporary society. It can be explicit (blatant) or implicit. Often it utilizes the animal-human divide (animalistic dehumanization) or the machine-human divide (mechanistic dehumanization). 

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-09/a-new-study-finds-evidence-of-blatant-dehumanization-toward-certain-racial-groups

Sitat

The concept of dehumanization—considering another person less human than you, and therefore, less deserving of humane treatment—is an ancient one. It’s been used to explain and justify aggressive actions of one group towards another throughout history. 

Endret av Aricia
  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (38 minutter siden):

Altså: Hvis du ikke vil gi Märtha Louise rett mht nordmenns bevisste eller ubevisste rasisme, så vil jeg innstendig oppfordre deg til å slutte å konsekvent omtale Durek Verrett som "Øgla". Denne språkbruken er dypt problematisk.

Å dehumanisere svarte ved å bruke dyremetaforer er jo så klassisk rasistisk som det kan få blitt, og er noe som har en lang og stygg historie i Vesten. Det har ingenting å si hva Verrett selv har sagt offentlig om sin egen opprinnelse eller hva slags metaforer han bruker om seg selv i sin alternative forståelse av universet og seg selv - du er ansvarlig for hva slags merkelapper du setter på andre mennesker i dine uttalelser så snart du oversetter og endrer metaforene hans, og bruker dem i andre kontekster. 

https://philpapers.org/browse/dehumanization

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-09/a-new-study-finds-evidence-of-blatant-dehumanization-toward-certain-racial-groups

Jeg omtaler han det han omtaler seg selv som. Ser ikke noe problematikk i det. Du kan fint scrolle videre om dette plager seg for mye.

Endret av Eva-Lena
Skrivefeil
  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han nok en gang sier irriterende ting om kreft i en podcast med å skryte av at han har fått svar fra barn når han spør «hvorfor har du kreft?» synes virkelig de med kreftsyke barn og barnet selv har nok å stri med om ikke Durek skal gjøre det enda verre. 
 

https://www.seher.no/kongelig/hvorfor-tror-du-at-du-har-kreft/81025871

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minitroll skrev (3 timer siden):

Synes han nok en gang sier irriterende ting om kreft i en podcast med å skryte av at han har fått svar fra barn når han spør «hvorfor har du kreft?» synes virkelig de med kreftsyke barn og barnet selv har nok å stri med om ikke Durek skal gjøre det enda verre. 
 

https://www.seher.no/kongelig/hvorfor-tror-du-at-du-har-kreft/81025871

Jeg har et spørsmål til Durek; «Hvorfor tror du at du er misslikt av nordmenn?» 

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (6 timer siden):

Jeg omtaler han det han omtaler seg selv som. Ser ikke noe problematikk i det. Du kan fint scrolle videre om dette plager seg for mye.

Dette virker ganske historieløst. Hva man kaller seg selv er noe annet enn det man ønsker å kalles av andre, og enda mindre andre av annen herkomst enn en selv. Kfr amerikanere av afrikansk herkomst og n-ordet.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alauda skrev (1 time siden):

Dette virker ganske historieløst. Hva man kaller seg selv er noe annet enn det man ønsker å kalles av andre, og enda mindre andre av annen herkomst enn en selv. Kfr amerikanere av afrikansk herkomst og n-ordet.

Du synes kanskje Øgla kommer med mye bra? Jeg synes ikke det og anbefaler deg å scrolle videre om du ikke tåler at jeg bruker ordet Øgle. Han får slutte å komme med så mye idiotisk så kanskje folk en dag klarer å se noe som helst fornuft i den figuren.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (4 minutter siden):

Du synes kanskje Øgla kommer med mye bra? Jeg synes ikke det og anbefaler deg å scrolle videre om du ikke tåler at jeg bruker ordet Øgle. Han får slutte å komme med så mye idiotisk så kanskje folk en dag klarer å se noe som helst fornuft i den figuren.

Hva jeg mener om Durek har lite med saken å gjøre. Jeg har lite sans for bruk av tilnavn, det senker debatten og gir kritikerne vann på mølla.

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (1 time siden):

Du synes kanskje Øgla kommer med mye bra? Jeg synes ikke det og anbefaler deg å scrolle videre om du ikke tåler at jeg bruker ordet Øgle. Han får slutte å komme med så mye idiotisk så kanskje folk en dag klarer å se noe som helst fornuft i den figuren.

Har han ikke selv sagt at han er delvis øgle?

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (56 minutter siden):

Har han ikke selv sagt at han er delvis øgle?

Det har jeg lest at han har sagt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (9 timer siden):

Jeg omtaler han det han omtaler seg selv som. Ser ikke noe problematikk i det. Du kan fint scrolle videre om dette plager seg for mye.

over your head Memes & GIFs - Imgflip

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han selv kan kalle seg reptil, ikke folket.  
Da får han vann på mølla; «hør, hør, hør hva de kaller meg!! EN ØGLE! Rasister er de, nordmennene. 

Endret av Jadaomatte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere gjestelisten? Kjendishorer deluxe begge to 😌  Det blir alt fra Paltrow til JC Elden. Sistnevnte har de sikkert møtt 5 ganger max på hans kontor. Viktig med oppmøte da...

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (9 timer siden):

Så dere gjestelisten? Kjendishorer deluxe begge to 😌  Det blir alt fra Paltrow til JC Elden. Sistnevnte har de sikkert møtt 5 ganger max på hans kontor. Viktig med oppmøte da...

Håper det blir som en synsk person sa for kort tid siden. Hun sa at bryllupet ville bli avlyst. Årsaken til avlysningen vet jeg ikke, men håper i det lengste at hun har rett.

Jeg ønsker Kong Harald alt godt, men skal ikke se bort fra at kanskje hans helse blir såpass dårlig at bryllupet må utsettes. Han er jo ofte dårlig nå og nettopp fylt 87 år, så er vel ikke så helt usannsynlig med mere sykdom fremover.

Det er vel noen «regler» for når bryllup kan feires om han i verste tilfelle skulle dø også. 

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (1 time siden):

Håper det blir som en synsk person sa for kort tid siden. Hun sa at bryllupet ville bli avlyst. Årsaken til avlysningen vet jeg ikke, men håper i det lengste at hun har rett. 

Jeg også! Jeg tar vanligvis slike spådommer med en stor klype salt, men her håper jeg virkelig at vedkommende har rett. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...