Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett

Parasoll

Anbefalte innlegg

I følge reklamen skal begge to "snakke ut" på godmorgen norge i tv2 i dag kl. 09:00 
Jeg skal få det med meg bare for å ha gjort det en gang for alle.  👀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Marriet skrev:

Hva er det egentlig som er mobbing? At offentlige personer omtales, kritiseres, diskuteres, gjennomskues? 

At kongefamilien blir omtalt er intet nytt. Når en del av denne familien oppfører seg så kontroversielt er det ikke unaturlig at det blir oppstandelse. Det var ikke rolig den gang det ble offentlig at Mette Marit var kronprinsens utkårede heller. Eller Sonja for den saks skyld. For å ikke snakke om våre naboland, eller Storbritannia. 

Märtha går på tvers av tradisjonene, dette var hun klar over kom til å føre til omtale. Man kan ikke være så naiv at man ikke forstår hvorfor dette kom ut akkurat nå? Ved siden av å være prinsesse er også Märtha karrierekvinne. Aldri glem det. 

At flere i kongefamilien og offentlige personer her og der har blitt kritisert opp gjennom årene gjør det ikke mer riktig. 

Jeg vet at Märtha er karrierekvinne. Men samtidig ser jeg også yrket hennes. Her i Norge tror jeg ikke hun får bygget opp en stor karriere innen hennes felt uansett. Og med all denne negative oppmerksomheten så går det vel i tap, ivertfall her i Norge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, hind said:

Å ja? Ikke Bundy-wise ambush-tar, håper jeg. Jeg kan godt la deg vinne en gang hvis du vil.

Må vel tenke ut noe lurt, noe som i min situasjon er temmelig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får et førsteinntrykk og så får en vite mer og se mer. Og hører også 🙂 jeg har brukt mye humor ang dette. Ikke så mye pga paret i seg selv, men inntrykket de gjør på oss. Hvordan vi reagerer, så det er oss som "tilskuere" jeg ler mest av 🙂 

Det som er sikkert er at Burek og Martha takler oppstyret bra! Det må jeg si. Virker veldig laidback og selvsikre. Det skal de ha. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden. Men må si at jeg synes oppriktig synd på kongeparet for tiden. Som det nevnes av en på første side i tråden her så er jeg også glad for at arverekkefølgen til den norske tronen ble endret etter at Märtha og Haakon ble født, ikke før. Tenk for en engleprinsesse på tronen, tre englebarn og en skilsmisse før tronebestigelsen? Virkelig bra at det ikke skjedde!

Jeg er ikke redd for å innrømme at jeg også tror på det hinsidige og overnaturlige. Jeg har fått hjelp av healere og følt i visse tilfeller at det har stått norn fra den andre siden ved siden av meg, men likevel :rolleyes:

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

I intervjuet med God Morgen Norge fikk Prinsessen spørsmålet om hennes barn føler seg såret av alt som skjer nå for tiden/kritikken mot henne/de som par.

Hun svarte "Nei, fordi vi snakker om det hele tida." 

Noen som har lest boka til Prinsessen og den kvinnelige makkeren hennes angående høysensitive barn her, og som har peiling på hvem det er hentet mest inspirasjon fra? Prinsessen som barn, eller Prinsessens barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Millimani said:

Jeg har ikke lest hele tråden. Men må si at jeg synes oppriktig synd på kongeparet for tiden. Som det nevnes av en på første side i tråden her så er jeg også glad for at arverekkefølgen til den norske tronen ble endret etter at Märtha og Haakon ble født, ikke før. Tenk for en engleprinsesse på tronen, tre englebarn og en skilsmisse før tronebestigelsen? Virkelig bra at det ikke skjedde!

Jeg er ikke redd for å innrømme at jeg også tror på det hinsidige og overnaturlige. Jeg har fått hjelp av healere og følt i visse tilfeller at det har stått norn fra den andre siden ved siden av meg, men likevel :rolleyes:

Hvis Märtha hadde vært den som skulle ta over tronen, ville nok ting sett ganske annerledes ut. Det er jeg temmelig sikker på.

Märtha Louse havnet i en temmelig vanskelig situasjon da hun ble født som prinsesse, siden det er vanskelig for henne å ha en vanlig jobb og leve som et vanlig menneske, samtidig som hun formodentlig ikke har midler til å leve en tilbaketrukket og fornem tilværelse uten jobb. Hun er i en skvis der.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
Just now, SoWhat? said:

Man får et førsteinntrykk og så får en vite mer og se mer. Og hører også 🙂 jeg har brukt mye humor ang dette. Ikke så mye pga paret i seg selv, men inntrykket de gjør på oss. Hvordan vi reagerer, så det er oss som "tilskuere" jeg ler mest av 🙂 

Det som er sikkert er at Burek og Martha takler oppstyret bra! Det må jeg si. Virker veldig laidback og selvsikre. Det skal de ha. 

Jeg må si at han virker mye sterkere, personlighetsmessig sett, enn henne. Hun er mye mer sensitiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
15 hours ago, SoWhat? said:

Hva mener du her egentlig? Skulle kongen nekte datteren å være sammen med den hun vil? Hm. Har du aldri vært forelsket og følt du har møtt din "sjelsfrende"? 

En irettesetter jo ikke voksne mennesker. Det syns jeg ville blitt den største skandalen, om hun fikk "sanksjoner" osv i en alder av noen og førti. Det ville jo vært hårreisende. Eller hva mener du her? Hva tenker du kongen burde gjort ? 

Du kan ikke sammenligne kongelige, og oss vanlige folk, på det nivået der!

I mange kongefamilier er det god skikk og bruk at den som skal fri, for eksempel, må spørre den kommende brudens foreldre om lov til å gifte seg med deres barn.

Litt usikker på hvordan akkurat det praktiseres når Prinsessen har vært gift før. Tror ikke det blir snakk om at Durek spør Ari om lov, hvis den tid kommer. 🤣

Men det har absolutt vært tilfeller i historien der kongelige har blitt nektet å gifte seg med sin kjæreste. Dronning Elizabeth nektet å la hennes egen søster få gifte seg med sin kjæreste. Skal sies at han var gift med en annen da han ble sammen med Prinsessen. Kongen/Dronningen (regenten) har mye makt, slikt sett!

Du må ikke glemme at Konger og Dronninger verden over gjerne er overhodet til statskirken i det aktuelle landet. 

Er man med i den kongelige familien, så bør man dermed jo også gifte seg i en slik setting.

Personlig mener jeg at Märtha Louise burde frasi seg Prinsesse-tittelen.

For øvrig er det en stor forskjell på å gifte seg, og å være sammen med. Men blir man sammen med noen, så er det jo mange av oss som gjør det fordi man ser et lengre perspektiv på det. :) 

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, T-Rex said:

Hvis Märtha hadde vært den som skulle ta over tronen, ville nok ting sett ganske annerledes ut. Det er jeg temmelig sikker på.

Märtha Louse havnet i en temmelig vanskelig situasjon da hun ble født som prinsesse, siden det er vanskelig for henne å ha en vanlig jobb og leve som et vanlig menneske, samtidig som hun formodentlig ikke har midler til å leve en tilbaketrukket og fornem tilværelse uten jobb. Hun er i en skvis der.

Så da er det spennende å se hvordan det går med Sverre Magnus

Endret av Millimani
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, SoWhat? skrev:

Hva mener du her egentlig? Skulle kongen nekte datteren å være sammen med den hun vil? Hm. Har du aldri vært forelsket og følt du har møtt din "sjelsfrende"? 

En irettesetter jo ikke voksne mennesker. Det syns jeg ville blitt den største skandalen, om hun fikk "sanksjoner" osv i en alder av noen og førti. Det ville jo vært hårreisende. Eller hva mener du her? Hva tenker du kongen burde gjort ? 

Jeg sa... " om Konge"barna" oppfører seg ugreit KAN han irettesette og sanksjonere ".

Selvsagt, utifra egen historie vil han aldri nekte dem å være sammen med hvem de vil.  Han godkjente jo MM og AB......

Men altså...oppførsel som kan skade Kongehusets og Monarkiets anseelse kan han slå ned på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, T-Rex skrev:

Hun er jo utdannet fysioterapeut,og kunne levd bra på å livnære seg med det yrket.Men dessverre ser hun til å være mer tiltrukket av å tjene penger på andre ting (utnytte andre svake,søkende mennesker) Det er hun fritt opp til å gjøre så lenge hun og sjamanen holder seg innenfor loven.Men hun burde IKKE benytte prinsessetittelen når turnéen promoteres.

Endret av tutsi123
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, kjøttkaker skrev:

Han er veldig velartikulert! Gjorde en meget god profil på tv2 nyhetene:)

Sjarlataner er - generelt sett - ofte slik. De snakker godt for seg, er vennlige og selvsikre, kler seg godt, og framstår som troverdige. De lever av å få naive mennesker til å betale dem for "råd" og "veiledning". Dersom du framstår som usikker, stammende og uflidd, så tviler jeg på om mange ville "kjøpe" budskapet ditt dersom du hevdet at du kunne kurere syke, forutse terror eller snu aldringsprosessen. Da ville du høyst sannsynlig bli ledd ut.  🤡

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at de har funnet hverandre. Det som jeg anser som en tragedie er at dette kan være til stor skade for alvorlig syke mennesker. Han  som en offentlig person,vil antageligvis påvirke mange mennesker med sykdom på en svært uheldig måte.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Han heter Durek. Som i Durex kondomer. Nesten.😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Leonaen skrev:

Jeg vet at Märtha er karrierekvinne. Men samtidig ser jeg også yrket hennes. Her i Norge tror jeg ikke hun får bygget opp en stor karriere innen hennes felt uansett.

Hun tjener penger på å villede mentalt sjuke mennesker. Det er et tvilsomt karrierevalg.

+må legge til at en del av de som kjøper biletter er sikkert oppegående folk som vil få med seg dette freakshowet mens det varer. 

Endret av Gent82
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs. Random Nick skrev:

Noen som har lest boka til Prinsessen og den kvinnelige makkeren hennes angående høysensitive barn her, og som har peiling på hvem det er hentet mest inspirasjon fra? Prinsessen som barn, eller Prinsessens barn?

Fra prinsessen som barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg sa... " om Konge"barna" oppfører seg ugreit KAN han irettesette og sanksjonere ".

Selvsagt, utifra egen historie vil han aldri nekte dem å være sammen med hvem de vil.  Han godkjente jo MM og AB......

Men altså...oppførsel som kan skade Kongehusets og Monarkiets anseelse kan han slå ned på.

Hmja.. men vi lever i en tid hvor alt forandrer seg veldig fort. Vi reagerer på en ting en stund før noe annet tar over og engasjerer oss mer. Vi må henge på karusellen, for utviklingen lar seg sjelden stoppe. Det trenger ikke være negativt, men i alle generasjoner har de trodd at de var bedre og mer opplyste enn den forrige 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hmja.. men vi lever i en tid hvor alt forandrer seg veldig fort. Vi reagerer på en ting en stund før noe annet tar over og engasjerer oss mer. Vi må henge på karusellen, for utviklingen lar seg sjelden stoppe. Det trenger ikke være negativt, men i alle generasjoner har de trodd at de var bedre og mer opplyste enn den forrige 🙂

Mulig jeg er litt dum, men forstår ikke sammenhengen til det jeg sa.

Og jeg har i grunn sagt det jeg ville si i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...