Gå til innhold

Märtha Louise og Durek Verrett


Parasoll

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se hvordan det Durek og ML tror på, skiller seg nevneverdig fra andre åndelige retninger. Det eneste er måten de tar seg betalt, gjennom penger, mens andre religioner tar seg betalt gjennom handlinger. 

Hva man ender opp med å velge, kan være basert på så mangt. Den største grunnen er selvfølgelig arvelig, det er vanlig å ende opp med den religionen foreldrene har, men andre sterke personligheter man treffer gjennom livet, kan også ha mye å si. 

Kan ikke helt se at den ene typen vås man ender opp med å tro på, er noe bedre enn den andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, NordicViking skrev:

Sjarlataner er - generelt sett - ofte slik. De snakker godt for seg, er vennlige og selvsikre, kler seg godt, og framstår som troverdige. De lever av å få naive mennesker til å betale dem for "råd" og "veiledning". Dersom du framstår som usikker, stammende og uflidd, så tviler jeg på om mange ville "kjøpe" budskapet ditt dersom du hevdet at du kunne kurere syke, forutse terror eller snu aldringsprosessen. Da ville du høyst sannsynlig bli ledd ut.  🤡

Hehe, det er sant nok;) Blir som med prester og alt annet innenfor religion og kvasivitenskap det. Med det sagt, selv om jeg verken har sans for religion, synske eller andre kvakksalvere kan jeg ha sansen for enkelte av menneskene som holder på med det. Høres kanskje dobbeltmoralsk ut, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat deler av intervjuet av dem fra God morgen Norge. Jeg syntes hun er svært flink til å sette seg inn i en offerrolle når hun blir konfrontert med at fedrelandsvennen mener hun burde si fra prinsessetittelen..

Altså, man kan mene det hun driver med er mumbo jumbo og le av det, men jeg syntes ikke hun ser at mange reagerer på det at hun blander sin kongelige tittel inn som salgstriks for å promotere sin egen karriere.  Det hadde vært like forkastlig om hun var jurist og kalte seg "advokatprinsessen".  Hun vrier det til "jeg er bare misforstått, stakkars meg". 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, KikiEco said:

Jeg så akkurat deler av intervjuet av dem fra God morgen Norge. Jeg syntes hun er svært flink til å sette seg inn i en offerrolle når hun blir konfrontert med at fedrelandsvennen mener hun burde si fra prinsessetittelen..

Altså, man kan mene det hun driver med er mumbo jumbo og le av det, men jeg syntes ikke hun ser at mange reagerer på det at hun blander sin kongelige tittel inn som salgstriks for å promotere sin egen karriere.  Det hadde vært like forkastlig om hun var jurist og kalte seg "advokatprinsessen".  Hun vrier det til "jeg er bare misforstått, stakkars meg". 

Men hun kaller seg ikke jo ikke "sjamanprinsessen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sol70 skrev:

Men hun kaller seg ikke jo ikke "sjamanprinsessen".

Det har jeg heller aldri foreslått at hun gjør, men hun bruker definitivt tittelen sin for å selge seg selv og et produkt. Her heter produktet "The princess and the shaman", det er like lite greit som om produktet hun solgte var "The Princess soap", "The Princess cheese" eller at hun, som var poenget mitt i innlegget du refererer til, kalte seg "The Princess lawyer", om hun praktiserte juss.

Endret av KikiEco
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Sol70 skrev:

Er det mulig å se noe av God Morgen Norge-intervjuet i ettertid?

Det finnes på sumo. På Tv2.no er det klipp fra intervjuet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på det som ligger på tv2.no nå. Han sier at han har aldri sagt at han kan kurere kreft, og at han ikke kan det. Han sier også at han har ikke sagt at han kan reversere alder, men at mye av det han gjør personlig og som sjaman er ting som holder en ung.

Denne drittstormen som har oppstått er jo helt sinnsyk, og består selvsagt av rykter, spekulasjoner og tullball. Virker som de er ganske immune mot det også, de har jo begge levd med det ganske lenge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2019 at 11:18 AM, T-Rex said:

Hvis Märtha hadde vært den som skulle ta over tronen, ville nok ting sett ganske annerledes ut. Det er jeg temmelig sikker på.

Märtha Louse havnet i en temmelig vanskelig situasjon da hun ble født som prinsesse, siden det er vanskelig for henne å ha en vanlig jobb og leve som et vanlig menneske, samtidig som hun formodentlig ikke har midler til å leve en tilbaketrukket og fornem tilværelse uten jobb. Hun er i en skvis der.

Hvorfor er det vanskelig for henne? Hun er utdannet fysioterapeut, og kunne jobbet som det. Det er ikke slik at okkultisme var eneste mulighet,

Endret av Limbo 2014
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 12.27, Observer skrev:

Unner alle å finne den store kjærligheten, ønsker dem alt godt i så måte. På den annen side synes jeg det er forkastelig at ML bruker prinsessetittelen på å selge inn svada til sårbare sjeler. Greier ikke helt å tro på at det er godhet og kjærlighet til menneskeheten som driver disse to heller, når man ser hva de tar seg betalt i inngangspenger for "forestillingene" sine. 

Jeg trodde hun fikk inntekt fra staten men det avkrefter hun i intervjuet. Så om dette er eneste inntekten er det ikke annerledes enn andre jobber. Man velger jo å jobbe med noe man er engasjert med, så ser faktisk ikke problemet- i motsetning til hva jeg trodde lever hun tydeligvis ikke gratis på statens penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, TelefonVenn said:

I Nettavisens nye artikkel om sjamanen insinuereres det (mellom linjene) at hans mannlige ekskjæreste sin innsamling av 200 000 kr til Dureks nyretransplantasjon ikke var helt "ærlig"...: https://www.nettavisen.no/livsstil/samlet-inn-nesten-200000-kroner-til-egen-nyretransplantasjon/3423685084.html

Jeg har sett litt på youtube-videoene hans, og jeg kan ikke finne noe som verifiserer det han snakker om, ser ikke at det at han har gått i dialyse i flere år er nevnt i noen andre videoer. Noen som har funnet noe om det? Jeg finner liksom ikke sammenheng med det andre innholdet på kanalen hans, men jeg har ikke sett så grundig på det enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, TelefonVenn skrev:

I Nettavisens nye artikkel om sjamanen insinuereres det (mellom linjene) at hans mannlige ekskjæreste sin innsamling av 200 000 kr til Dureks nyretransplantasjon ikke var helt "ærlig"...: https://www.nettavisen.no/livsstil/samlet-inn-nesten-200000-kroner-til-egen-nyretransplantasjon/3423685084.html

Er han bifil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 17.46, MiniBaguette skrev:

Hun må gjerne bli sammen med Sylvi Listhaug for min del, problemet er at prinsessen og den nye kjæresten misbruker prinsessetittelen og det faktum at Märtha (dessverre) er kongelig i en særdeles tvilsom kommersiell virksomhet.

Märtha Louise har drevet med noget spesiell næringsvirksomhet tidligere også (engleskole, anyone?), men dette her topper jo alt. Dersom Märtha og sjamanen vil ha roadshow og bedrive atomsnuing og whatnot, så værsågod - om noen faktisk vil betale dyrt for å høre de to prate bullshit, så for all del, kjør på (så lenge de to luringene holder seg innenfor lovverket). MEN å kalle showet "the princess and the shaman" og bruke prinsessetittelen for alt den er verd, det er rimelig respektløst og fullstendig uakseptabelt. Jeg skulle likt å være flue på veggen på slottet når kongen og dronningen diskuterer den nye "svigersønnen" sin, altså. 

Helt enig, synes det er rart hun ikke skjønner at det vekker reaksjoner. Å bruke tittelen til å tjene penger er usmakelig. Hun kan drive med hva hun vil for min del men det blir helt feil å blande prinsessetittelen med jobb. 

Endret av miss spjåk
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg bryr meg om er at hun faktisk klarte å finne noen som toppet Ari Behn på sprøhetsskalaen, for det tror jeg ikke har vært lett.

Ut over det mener jeg hele kongehuset bør avvikles, og sånn sett setter jeg pris på innsatsen fra Märta.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Alice123 skrev:

Det eneste jeg bryr meg om er at hun faktisk klarte å finne noen som toppet Ari Behn på sprøhetsskalaen, for det tror jeg ikke har vært lett.

Ut over det mener jeg hele kongehuset bør avvikles, og sånn sett setter jeg pris på innsatsen fra Märta.

Hun har jo hatt noen kjærester og ble vel lei de mer "normale"  🙂 Ma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hun har jo hatt noen kjærester og ble vel lei de mer "normale"  🙂 Ma

Man må kysse noen frosker for å finne noen som topper Ari.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miss spjåk skrev:

Jeg trodde hun fikk inntekt fra staten men det avkrefter hun i intervjuet. Så om dette er eneste inntekten er det ikke annerledes enn andre jobber. Man velger jo å jobbe med noe man er engasjert med, så ser faktisk ikke problemet- i motsetning til hva jeg trodde lever hun tydeligvis ikke gratis på statens penger. 

Prinsessetittelen er et ganske effektivt markedsføringsverktøy som naturlig nok assosieres med kongehuset. En tilsynelatende kongelig "velsignelse" om du vil. Og jo, jeg synes at det er annerledes enn andre jobber når hun tjener pengene sine på å selge tull til sårbare, søkende mennesker. I dette tilfellet samarbeider hun i tillegg med en som hevder han bla. kan helbrede cancer, og at hvis man ikke blir frisk er det ens egen feil (selv om han nå prøver å ro seg unna den uttalelsen). Dette er en hån mot syke mennesker. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...