Gå til innhold

Søskenforsøk IVF


Gjest Lillefrøkenfrue90

Anbefalte innlegg

Lillefrøkenfrue90 skrev (23 timer siden):

Hvordan går det med dere her inne? ❤️ Har måttet ha meg en liten pause rett og slett. 

Det går framover men MAen i desember satte sine spor. Satte inn en blasto på fredag i forrige uke. Første teste dag i dag og jeg kan se en strek men forteller meg selv at det er en skyggestrek, så hvem vet. Skal fyre av en digital i morgen om jeg tør :rodmer:

Hvordan går det med deg etter det negative forsøket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lillefrøkenfrue90
Saschi skrev (23 timer siden):

Det går framover men MAen i desember satte sine spor. Satte inn en blasto på fredag i forrige uke. Første teste dag i dag og jeg kan se en strek men forteller meg selv at det er en skyggestrek, så hvem vet. Skal fyre av en digital i morgen om jeg tør :rodmer:

Hvordan går det med deg etter det negative forsøket?

Det skjønner jeg ❤️ så spennende! Det er jo veldig lovende med strek så tidlig da! Det går bra nå, vi hadde en lang pause. Jeg ruger faktisk på et embryo nå. har ikke så store forhåpninger til det egentlig.. Etter det blir eventuelt privat har vi bestemt oss for. Dyrt, men verdt det hvis man har muligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 14.5.2024 den 8.46):

Så spennende, da blir det forhåpentligvis innsett i juni da? 


Det går greit her, jeg har av en eller annen grunn gitt litt opp. Jeg ruger faktisk nå, testdag neste uke. Etter det er jeg usikker på veien videre egentlig, vi vurderer litt å si oss fornøyd (selvom jeg kjenner at det føles litt umulig). 

Er det vi håper på! Hadde jo vært en fin start på sommeren 🙂

Ser den. Har vært mye for dere alt sammen❤️ Hvordan er formen nå? Har det gått greit gjennom forsøket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (2 timer siden):

Det skjønner jeg ❤️ så spennende! Det er jo veldig lovende med strek så tidlig da! Det går bra nå, vi hadde en lang pause. Jeg ruger faktisk på et embryo nå. har ikke så store forhåpninger til det egentlig.. Etter det blir eventuelt privat har vi bestemt oss for. Dyrt, men verdt det hvis man har muligheten. 

Når satte du inn? Testdato? Hvorfor har du ikke tro på embryoet? Er det på grunn av tidligere erfaringer? Kjenner litt på det samme og gjorde det sist gang og så kjenner meg selv igjen veldig godt ❤️ Det skal ikke være lett å gi dem søsken! Holder på selv privat og pengene flyr ut men du får så mye mer igjen og tettere oppfølging og de er ikke redd for å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lillefrøkenfrue90
Frk.Pøls skrev (På 15.5.2024 den 18.59):

Er det vi håper på! Hadde jo vært en fin start på sommeren 🙂

Ser den. Har vært mye for dere alt sammen❤️ Hvordan er formen nå? Har det gått greit gjennom forsøket? 

Det har faktisk gått betraktelig bedre gjennom forsøket denne gangen. Så det er helt tydelig at kroppen responderer forskjellig..jeg ble faktisk gravid. Men mista relativt kjapt. Så det var det..hvor er du i løypa nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90
Saschi skrev (På 15.5.2024 den 19.53):

Når satte du inn? Testdato? Hvorfor har du ikke tro på embryoet? Er det på grunn av tidligere erfaringer? Kjenner litt på det samme og gjorde det sist gang og så kjenner meg selv igjen veldig godt ❤️ Det skal ikke være lett å gi dem søsken! Holder på selv privat og pengene flyr ut men du får så mye mer igjen og tettere oppfølging og de er ikke redd for å prøve noe nytt :)

De sa at det ikke var topp kvalitet så da ble jeg litt skeptisk..og tør vel ikke ha forhåpninger lengre. Men jeg ble faktisk gravid. Men mista relativt kjapt. Så nå blir det privat tror jeg. Hvordan gikk det med deg?? Du så svak strek? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innsett her i morgen. Fryseforsøk i naturlig syklus.🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90

 

Kone92 skrev (9 minutter siden):

Innsett her i morgen. Fryseforsøk i naturlig syklus.🤞🏼🤞🏼

Så spennende! Krysser fingrene og lykke til imorgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (1 minutt siden):

 

Så spennende! Krysser fingrene og lykke til imorgen! 

Takk ♥️♥️ Tør nesten ikke håpe på at det går 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått innkalling til utredningssamtale nå før sommeren på Ullevål/Riksen. Noen som vet hva det innebærer? Trodde ikke vi trengte utredning når det er søskenforsøk og vi har embryo på frys.

Anonymkode: 54fbc...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har fått innkalling til utredningssamtale nå før sommeren på Ullevål/Riksen. Noen som vet hva det innebærer? Trodde ikke vi trengte utredning når det er søskenforsøk og vi har embryo på frys.

Anonymkode: 54fbc...3c7

Vi måtte det samme. Det var bare en kjapp gjennomgang egentlig. Og en undersøkelse for å se hvordan ting så ut. Når det var gjort kunne vi kontakte sykepleier for å starte fryseforsøk. Så det var ikke noe utredning selvom det sto det i brevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillefrøkenfrue90 skrev (2 timer siden):

Vi måtte det samme. Det var bare en kjapp gjennomgang egentlig. Og en undersøkelse for å se hvordan ting så ut. Når det var gjort kunne vi kontakte sykepleier for å starte fryseforsøk. Så det var ikke noe utredning selvom det sto det i brevet :)

Ok, takk for svar! Gikk det lang tid etter samtalen før dere startet forsøk?

Anonymkode: 54fbc...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ok, takk for svar! Gikk det lang tid etter samtalen før dere startet forsøk?

Anonymkode: 54fbc...3c7

Hadde samtale i august, første innsett var i oktober tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefrøkenfrue90 skrev (På 29.5.2024 den 8.32):

De sa at det ikke var topp kvalitet så da ble jeg litt skeptisk..og tør vel ikke ha forhåpninger lengre. Men jeg ble faktisk gravid. Men mista relativt kjapt. Så nå blir det privat tror jeg. Hvordan gikk det med deg?? Du så svak strek? 

Det var dumt å høre, sender deg mange varme klemmer og baby støv ❤️

Det viste seg å være en babystrek (enn så lenge), er 5+5 i dag og målte hcg på tirsdag og da var det på 5365, så håper det holder hele veien nå 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefrøkenfrue90
Saschi skrev (8 timer siden):

Det var dumt å høre, sender deg mange varme klemmer og baby støv ❤️

Det viste seg å være en babystrek (enn så lenge), er 5+5 i dag og målte hcg på tirsdag og da var det på 5365, så håper det holder hele veien nå 🙃

Åh, så fantastisk! Dette må gå veien denne gangen her! <3<3<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 30.5.2024 den 23.20):

Det var dumt å høre, sender deg mange varme klemmer og baby støv ❤️

Det viste seg å være en babystrek (enn så lenge), er 5+5 i dag og målte hcg på tirsdag og da var det på 5365, så håper det holder hele veien nå 🙃

Gratulerer så mye ♥️  

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde innsett på torsdag av en "excellent" blastocyst. Håper det går veien denne gangen🤞🏼

 

En ting jeg har tenkt litt på.. vi startet på Riksen når vi ikke hadde noen barn, og hadde mange(!) innsett der. Men der bruker de jo ikke ultralyd. Dette gjør de på Hausken. Slik at de ser at de treffer. Burde ikke Riksen også ha gjort det?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (7 minutter siden):

Hadde innsett på torsdag av en "excellent" blastocyst. Håper det går veien denne gangen🤞🏼

 

En ting jeg har tenkt litt på.. vi startet på Riksen når vi ikke hadde noen barn, og hadde mange(!) innsett der. Men der bruker de jo ikke ultralyd. Dette gjør de på Hausken. Slik at de ser at de treffer. Burde ikke Riksen også ha gjort det?

Noen av legene på Riksen gjør det. Jeg har spurt om det ved innsett og har fått med ultralyd på 2 av 4 innsett ved Riksen. Sist innsett knota de litt med å få det til, for embryologen (eller sykepleier!?) var ikke vant med å bruke ultralyd. Uansett så har det betydd en del for meg å se det på skjermen. Var innmari fint på Hausken med video av embryoet på skjerm og å kunne se alt som skjedde. Enn så lenge så sitter siste forsøket på Riksen, og da er det fint å ha sett akkurat det mens det ble satt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kone92 skrev (38 minutter siden):

Hadde innsett på torsdag av en "excellent" blastocyst. Håper det går veien denne gangen🤞🏼

 

En ting jeg har tenkt litt på.. vi startet på Riksen når vi ikke hadde noen barn, og hadde mange(!) innsett der. Men der bruker de jo ikke ultralyd. Dette gjør de på Hausken. Slik at de ser at de treffer. Burde ikke Riksen også ha gjort det?

Har tenkt på det samme.

På Medicus bruker de lang tid på å finne riktig plassering før de spruter ut embryoet.

Den ene gangen på Riksen ble embryoet med ut igjen i røret og de måtte prøve på nytt... null kontroll.

Anonymkode: 9dfa1...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test i dag. 10 dpo. Må streken bare fortsette å bli sterkere 🤞🏼🤞🏼

 

Og om jeg nå er gravid klarer jeg ikke slappe av før det har gått lang tid.. mtp at jeg mistet i uke 12 forrige gang. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...