Gå til innhold

❤️ Prøverør 2024 ❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er anbefalt å ta Gonapeptyl til ca samme tidspunkt hver dag, men jeg fikk beskjed om at + - 2 t ikke gjorde noen forskjell. Jeg tok stort sett sprøytene kl 07:30, men noen unntak (alltid før kl 10:00) 😊 

Anonymkode: b9482...aae

Takk, jeg fikk ikke så mye informasjon om akkurat den. Da prøver jeg å flytte den litt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

når man er inne på gonapeptyl.. Jeg har gått på det nå i snart 2 uker, fremdeles ingen mens. Må si i fra i til sykepleier i morgen om den ikke plutselig skulle komme. Hva er normal praksis da? Leste om en som da skulle ta en dose morgen og kveld i en uke, er dette normalt? Får normalt alltid mens i stabil syklus, så dette var nytt for en gammel traver innen ivf. Har opplevd å ikke bli nedregulert før, men det var da over 3 uker med synarela og så en uke gonapeptyl, så jeg har ingen erfaring meg å ikke bli nedregulert på kun gonapeptyl. Har gått helt fint de andre gangene 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (18 timer siden):

når man er inne på gonapeptyl.. Jeg har gått på det nå i snart 2 uker, fremdeles ingen mens. Må si i fra i til sykepleier i morgen om den ikke plutselig skulle komme. Hva er normal praksis da? Leste om en som da skulle ta en dose morgen og kveld i en uke, er dette normalt? Får normalt alltid mens i stabil syklus, så dette var nytt for en gammel traver innen ivf. Har opplevd å ikke bli nedregulert før, men det var da over 3 uker med synarela og så en uke gonapeptyl, så jeg har ingen erfaring meg å ikke bli nedregulert på kun gonapeptyl. Har gått helt fint de andre gangene 😏

Vet ikke om du har fått tak i sykepleier, men min var både sen og utrolig lang. Måtte gå en uke ekstra på gonapeptyl før jeg kunne begynne på gonal-f. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friele :) skrev (3 timer siden):

Vet ikke om du har fått tak i sykepleier, men min var både sen og utrolig lang. Måtte gå en uke ekstra på gonapeptyl før jeg kunne begynne på gonal-f. 

Takk for svar! Fikk svar nesten med en gang, ble helt overrasket😂 Hun sa jeg bare skulle fortsette, så ble eventuelt starten med gonal f utsatt.

Begynt å spotte noen timer etterpå, så da er det jo greit sånn sett. Jeg er så vant til å gå på kontroll før oppstart med gonal f, så det var uvant for meg å ikke skulle komme inn for å sjekke ståa🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sette otrivelle nå, og skrudde til 250. Kom ned til 0 og oppdaget etterpå at det var en del igjen i sprøyta. I panikk for for liten dose trakk jeg opp litt til og satte mer. (Jeg trodde hele sprøyta var 250 mikrogram og at da alt innhold skal inn, men nå ble jeg usikker siden jeg jo gikk ned til 0 først. Har jeg satt for mye mon tro? Og er det noen som vet om det har noe å si. Uttak er planlagt om ca 36 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friele :) skrev (29 minutter siden):

Skulle sette otrivelle nå, og skrudde til 250. Kom ned til 0 og oppdaget etterpå at det var en del igjen i sprøyta. I panikk for for liten dose trakk jeg opp litt til og satte mer. (Jeg trodde hele sprøyta var 250 mikrogram og at da alt innhold skal inn, men nå ble jeg usikker siden jeg jo gikk ned til 0 først. Har jeg satt for mye mon tro? Og er det noen som vet om det har noe å si. Uttak er planlagt om ca 36 timer.

Ring klinikken i morgen. Antakeligvis gjør det ikke så mye, alle vi kvinner er av ulik størrelse, vekt og har ulike kropper, likevel er 250 standarden... så om du tok litt mer går nok bra. Men jeg vet jo ikke dessverre. Må vel ganske mye ekstra til før eggløsningen forskyves voldsomt mye.

Anonymkode: 49fe1...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friele :) skrev (31 minutter siden):

Det går helt fint ❤️👍  hele sprøyten er 250 micogram så du har tatt hele dosen du skal, ikke mer.  Samme har skjedd meg, fikk til svar fra klinikken at med Ovitrelle kunne man ikke gjøre feil som påvirket resultatet så lenge man tok den til rett tid og sprøyten var tom etter bruk

Anonymkode: 89a93...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går helt fint ❤️👍  hele sprøyten er 250 micogram så du har tatt hele dosen du skal, ikke mer.  Samme har skjedd meg, fikk til svar fra klinikken at med Ovitrelle kunne man ikke gjøre feil som påvirket resultatet så lenge man tok den til rett tid og sprøyten var tom etter bruk

Ok tusen takk for svar dere 😊 da krysser jeg fingrene for at alt går etter planen ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til å holde motet og motivasjonen oppe til ny runde IVF når man i tillegg må vente på offentlig behandling? Hadde et mislykket forsøk og fikk heller ingen på frys. Har gått litt tid siden negativt resultat nå og kjenner endelig at livet generelt føles lettere. Har vært noen tunge uker hvor alt har vært dritt. Det er så mye man får planlagt og tenkt gjennom på kort tid med det lille håpet man selvfølgelig har ved innsett🙈

Anonymkode: 1550c...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tips til å holde motet og motivasjonen oppe til ny runde IVF når man i tillegg må vente på offentlig behandling? Hadde et mislykket forsøk og fikk heller ingen på frys. Har gått litt tid siden negativt resultat nå og kjenner endelig at livet generelt føles lettere. Har vært noen tunge uker hvor alt har vært dritt. Det er så mye man får planlagt og tenkt gjennom på kort tid med det lille håpet man selvfølgelig har ved innsett🙈

Anonymkode: 1550c...fe7

Det var veldig leit at det gikk sånn❤️ Jeg skal i gang med aller første ivf forsøk i morgen(etter mange års prøving uten hjelp) og aner jo ikke hvordan det vil gå nå. Det gjør vondt når det ikke går og det er lov å føle på det og trekke seg tilbake en liten stund. Men jeg tenker at dersom det ikke går med ivf så er sjansen større neste gang, både prosentvis mtp hvor mange forsøk gjennomsnittet trenger og fordi nå vet legene mer om meg og min kropp. De kan justere doser og medisinering tilpasset bedre for best mulig resultat. Kanskje det er en ok tanke til veien videre? Og gjør noe som gjør deg godt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus. Tilhører St Olavs. Jeg har testet for eggløsning morgen og ettermiddag, og i dag ettermiddag fikk jeg positiv digital. Noen som vet om St Olavs vil «godta» denne? Hvis testen er negativ i morgen tidlig, vil forsøk utsettes? 
Og hvor mange dager etter positiv test er det innsett av blastocyst? 

Anonymkode: b9134...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Skal ha fryseforsøk i naturlig syklus. Tilhører St Olavs. Jeg har testet for eggløsning morgen og ettermiddag, og i dag ettermiddag fikk jeg positiv digital. Noen som vet om St Olavs vil «godta» denne? Hvis testen er negativ i morgen tidlig, vil forsøk utsettes? 
Og hvor mange dager etter positiv test er det innsett av blastocyst? 

Anonymkode: b9134...8aa

5 dagers blasto skal settes inn 5 dager etter EL, som regel 6 dager etter positiv test. Iallefall det de har gjort med meg. 

Lykke til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er under stimulering og skal på ultralyd i morgen. Håper eggene utvikler seg som de skal... har nesten gitt opp hele greia etter å ha drevet med ivf siden 2021, men man må jo bare kjøre på. Hvordan finne styrke...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.6.2024 den 20.15):

Er under stimulering og skal på ultralyd i morgen. Håper eggene utvikler seg som de skal... har nesten gitt opp hele greia etter å ha drevet med ivf siden 2021, men man må jo bare kjøre på. Hvordan finne styrke...

Hvordan gikk det på ultralyd? Håper eggene så fine ut. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friele :) skrev (7 timer siden):

Hvordan gikk det på ultralyd? Håper eggene så fine ut. ❤️

Så koselig at du spør. ❤️

Hadde bare 4 egg... Har aldri hatt så lavt antall før og er ekstremt nervøs fordi vi egentlig gjennomgår IVF/ICSI pga nedsatt sædkvalitet. Nå skal vi hente sæd rett fra pungen, håper det hjelper på sjansene for utvikling hos de få eggene vi har og at vi hvertfall får ett innsett. Den dårlige magefølelsen stemte dessverre.

Ikke bare er det dyrt, det mentale begynner å bli ekstremt tøft. Har mistet 3 ganger siste året, alt hentet fra 4.de uttak, så det har gjort meg litt tullerusk tror jeg.

Hvordan går det med deg? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så koselig at du spør. ❤️

Hadde bare 4 egg... Har aldri hatt så lavt antall før og er ekstremt nervøs fordi vi egentlig gjennomgår IVF/ICSI pga nedsatt sædkvalitet. Nå skal vi hente sæd rett fra pungen, håper det hjelper på sjansene for utvikling hos de få eggene vi har og at vi hvertfall får ett innsett. Den dårlige magefølelsen stemte dessverre.

Ikke bare er det dyrt, det mentale begynner å bli ekstremt tøft. Har mistet 3 ganger siste året, alt hentet fra 4.de uttak, så det har gjort meg litt tullerusk tror jeg.

Hvordan går det med deg? ❤️

Huff det er forståelig. Man blir helt tullerusk av dette ja. Krysser alt for at alle 4 er gode egg og lar seg befrukte og utvikle seg bra og klorer seg fast til termin 😊 Det er tøft å holde på med dette.

Her ble det ikke noe denne gang. Fikk ut 16 egg, innsett av 1 blasto og ingen på frys, så antall egg ved uttak har lite å si for meg. Jeg har hatt ultrasvake tester i en uke, så enten kjemisk eller ovitrelle som har hengt igjen lenge. Venter bare på mens nå og håper ventetiden ikke er for lang til neste forsøk. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei fine dere!❤️ Lenge siden jeg har skrevet her nå, da vi har hatt noen måneder pause i vente på behandling offentlig. Vi er igang med første forsøk hos Riksen og jeg er så glad for at vi har hatt et forsøk privat først, for nå vet vi hva vi går til. Jeg starter med stimulering med Gonal F 150 mg kveld. Jeg skal ta blodprøve neste mandag i forbindelse med ultralyd, men vet noen av dere hva jeg skal ta blodprøve for? Jeg tok ingen blodprøve under stimulieringen privat 🙈 Er det flere her inne som er i gang med forsøk hos Riksen i juni?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dogmom14 skrev (1 time siden):

Hei fine dere!❤️ Lenge siden jeg har skrevet her nå, da vi har hatt noen måneder pause i vente på behandling offentlig. Vi er igang med første forsøk hos Riksen og jeg er så glad for at vi har hatt et forsøk privat først, for nå vet vi hva vi går til. Jeg starter med stimulering med Gonal F 150 mg kveld. Jeg skal ta blodprøve neste mandag i forbindelse med ultralyd, men vet noen av dere hva jeg skal ta blodprøve for? Jeg tok ingen blodprøve under stimulieringen privat 🙈 Er det flere her inne som er i gang med forsøk hos Riksen i juni?❤️

De sjekker østrogen nivået i blodet. Det skal øke jevnt mens folliklene vokser 😊 Jeg har innsett på riksen i morgen 🙂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Lurer på hvilke symptomer dere hadde etter egguttak med mange egg? Er det mange som har blitt overstimulerte? 

Jeg fikk ut over 12 og fikk med skriv om Ohss (overstimuleringssyndrom). Jeg føler at buken er stinn og hoven, og det er ubehagelig og jeg føler meg "full" i alle tarmer og alt om det gir mening. Jeg vet jeg må være ganske hoven innvendig for jeg føler det ligger noe i veien når jeg skal urinere da det kommer litt og litt i tynne stråler. 

Leser jo at dette også kan være bivirkninger på Cyclogest også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wallflower skrev (6 timer siden):

Hei 😊

Lurer på hvilke symptomer dere hadde etter egguttak med mange egg? Er det mange som har blitt overstimulerte? 

Jeg fikk ut over 12 og fikk med skriv om Ohss (overstimuleringssyndrom). Jeg føler at buken er stinn og hoven, og det er ubehagelig og jeg føler meg "full" i alle tarmer og alt om det gir mening. Jeg vet jeg må være ganske hoven innvendig for jeg føler det ligger noe i veien når jeg skal urinere da det kommer litt og litt i tynne stråler. 

Leser jo at dette også kan være bivirkninger på Cyclogest også 🤔

Har det likt her, men fikk ikke noe skriv om overstimulering. Fikk ut 6 egg, men gikk på 450 ie gonal f, så mistenker at det er noe allikevel. Hørt  med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...