Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»


iBygda

Finale  

108 stemmer

  1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

    • KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Måneskinn skrev (6 minutter siden):

Nei, det ligger ikke an til det i år. Det er rett til finalen og der blir det 9 låter :) 

Jeg er fornøyd med kveldens delfinale - bortsett fra den lille protesten der på slutten.... 

Man merker at her er det nye koster på gang, det var mer farger, sprekere danseshow og flere av låtene løftet seg mange hakk for min del.  :) Syns også Fredrik og Marion gjorde en veldig bra jobb som programledere!

Jeg er godt fornøyd med de som gikk videre, men hadde kanksje ønsket meg Myra også, har liksom fått sansen for den låta. Og syns hun gjorde en god figur på scenen, hun sang bedre enn jeg trodde hun skulle gjøre...

Og pausenummeret.. herlighet som jeg gråt! Det var så rørende og flott - og Duett er jo en av de flotteste låtene vi har sendt til Eurovision noen gang, og den har virkelig tålt tidens tann. En klassiker vil jeg si, og dette løste de så fint. Dette er AI brukt på fornuftig vis!

Nå gleder jeg meg til neste delfinale og mer glitter og glam :)

Enig i mye, men synes det var riktig at de tre siste gikk videre, selv om jeg følte at Margareth var i en helt annen liga enn de andre. 
Pauseshowet var så rørende. Jan Werner for en fantastisk stemme🤩 Men vil hylle Elisabeth Andreassen også, hun har vært med 3 ganger i Eurovision for Norge og blitt nr 1,6 og 2, det er veldig sterkt🙏❤️

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jobbermedbarn said:

Enig i mye, men synes det var riktig at de tre siste gikk videre, selv om jeg følte at Margareth var i en helt annen liga enn de andre. 
Pauseshowet var så rørende. Jan Werner for en fantastisk stemme🤩 Men vil hylle Elisabeth Andreassen også, hun har vært med 3 ganger i Eurovision for Norge og blitt nr 1,6 og 2, det er veldig sterkt🙏❤️

Pauseshowet var virkelig rørende denne gangen. Jan Werner og Elisabeth Andreassen. Duetten var så perfekt og fin ❤️

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Hjerte 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert nerver, men synes Marion hørtes ut som "Siri" eller en AI-figur (Nei, jeg hadde ikke gjort det bedre selv😛). Veeeldig fokus på klar og tydelig uttale.

Ikke veldig imponert over scenografien sånn generelt, Gothminister sin med dukkehus, små jenter, folk under scenen osv var bare rotete.. 

Ellers som vanlig MGP; et par tålelige låter, resten bare kvotering og sendingsfyll.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde først at demonstranten var Vidar Villa og ble litt forvirra siden han ikke skal opptre før i 3. delfinale.

Endret av hadet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre låtene som gikk til finalen var de minst dårlige av de seks, men summa summarum var dette ikke mye å rope hurra for etter min mening. Håper det tar seg betydelig opp i de neste to delfinalene.   :veslejenta:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadet skrev (2 timer siden):

Jeg trodde først at demonstranten var Vidar Villa og ble litt forvirra siden han ikke skal opptre før i 3. delfinale.

Det var heldigvis en harmløs demonstrasjon, til en forandring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DelvisPresley skrev (1 minutt siden):

Det var heldigvis en harmløs demonstrasjon, til en forandring.

Ja, heldigvis. Litt kleint, men det gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble positivt overrasket over "Ministeren" og ble litt skuffet av Maggy Berger. Synes hun virket litt tafatt. Umotivert elns. Hørtes bedre ut på Spotify tbh. Uansett - Fornøyd med de som gikk videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt hva hun lurte med i direktesendingen. Alt skjedde så fort. Smart å gjemme flagget i trusa og bra at demonstrasjonen forløp fredelig.
bk-i.png

Endret av iBygda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte på Gothminister, den absolutt beste i kveld. Uten tvil fra min side!!

Duett var det beste i hele programmet! Min norske favoritt gjennom tidene! ❤️

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfall Delfinale 1

Videre:
Ingrid Jasmin «Eya»
Margaret Berger «Oblivion»
Gothminister «We Come Alive»

Ute:
Myra «Heart on Fire»
Fredrik Halland «Stranded»
Mathilde SPZ med Chris Archer og Slam Dunk «Woman Show»


Poengstilling i Tippekonkurranse
12    Falkefugi
12    os Maxilla
12    Valyria83
8    Daudaferd
8    Estland
8    iBygda
8    Tre kopper te

@Falkefugl, @os Maxilla og @Valyria83 hadde alt rett! Gratulerer!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gothminister kommer til å bli sendt til Malmø i mai

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (1 time siden):

Gothminister kommer til å bli sendt til Malmø i mai

Definitivt de som leverte best i kveld! Men de minner litt om Tyskland sitt bidrag, som kom på sisteplass i fjord. Så vet ikke hvor lurt de er å sende de. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Margaret Berger er jo artist-  men dørgende kjedelig sceneshow og grå dresser. Så ut som de skulle ha styremøte på kontoret. 
MGP skal jo være glam og show

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hederlig omtale til Mathilde med gutta. De ga virkelig alt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte på Gothminister. For jeg syntes den var minst ille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

iBygda skrev (8 timer siden):

Jeg skjønte ikke helt hva hun lurte med i direktesendingen. Alt skjedde så fort. Smart å gjemme flagget i trusa og bra at demonstrasjonen forløp fredelig.
bk-i.png

Gjemte hun virkelig flagget i trusa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadet skrev (5 timer siden):

Definitivt de som leverte best i kveld! Men de minner litt om Tyskland sitt bidrag, som kom på sisteplass i fjord. Så vet ikke hvor lurt de er å sende de. 

Synes ikke det. Blood and Glitter var ikke en fengende melodi. Minner mer om Lordi Finland og de vant jo. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (7 timer siden):

Gothminister kommer til å bli sendt til Malmø i mai

Det håper jeg virkelig ikke. Den er helt ok, men alt for svak i sin sjanger til å gjøre det bra. Det blir Tix og 2021 igjen i så fall, antagelig kommer vi ikke til finalen engang (Tyskland var direkte plassert i finalen i fjor). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (7 timer siden):

Gothminister kommer til å bli sendt til Malmø i mai

Tror ikke han vinner. Tror det står mellom Gåte, Keiino, Margaret Berger og Rosa roboten 🤖. Vidar Villa og Gothminister som utfordrere 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...