Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»


iBygda

Finale  

108 stemmer

  1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

    • KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Jeg liker godt gåte og håper vi sender dem. Hvis ikke håper jeg det blir keino eller Erika 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I år er det ingen klare vinnere blant de låtene som er klare - og det merker man. Meningene spriker som bare det, her hjemme og i utlandet. Selv ble jeg litt skuffa da jeg hørte låtene, føler vi har vært litt bortskjemt de siste årene med en 3-4 låter som man følte kunne ta det hele, og også skaffe en god plassering i selve Eurovision. I år tror jeg vi skal være heldig med å bare komme til finalen, og så får vi håpe på topp 15 plassering.

Syns Keiino skuffer med denne låta, og jeg hører flere si at "ja men man må ikke sammenlikne med de andre bidragene" ... vel, det er litt vanskelig, når de har hatt to såå gode låter som SITS og Monument. Spesielt sitnevnte var fantastisk syns jeg, den hadde liksom alt - og så kom Tix og ødela alt... Monument kunne vært låta som fenget både jury og folk.. Men, det de kommer med nå? Vet ikke jeg.  Liker stemmen til Alexandra, men her høres hun bare rar ut.

Margaret sin låt ligner jo litt på "I feed you my love" i stil og innpakning, men den er jo bra. Men føler liksom ikke at den har den edgen som feed hadde.

Gåte er spennende, og ganske heftig. Har aldri vært en stor Gåte-fan, men har jo merket meg dem og vet hva de driver med. Syns det er spennende at de vil være med i mgp, og er spent på hvordan folk tar i mot låta.

De andre låtene går bare inn i en stor masse føler jeg, det er 90-tall over hele linja, men etter hva jeg skjønner er det det som er in for tida og i følge et par dj's jeg hørte snakka så er det akkurat det folk vil ha nå. Så, da får vi håpe at det vi sender, fenger folk og at vi får en anstendig plassering. Vi vinner ikke i år heller.

Det jeg gleder meg mest til, er sceneshowene nå som de har kvitta seg med han svenske koreografen og fått inn Mona Berntsen i stedet. Håper hun kommer inn med nye øyne og impulser og ikke bare kommer drassende med blått lys, to som danser moderne dans i bakgrunnen osv.. Nrk har liksom kjørt seg litt fast der føler jeg.

Men gleder meg uansett til lørdag, det er stor stas når mgp-sesongen ENDELIG er i gang :)

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (12 timer siden):

I år er det ingen klare vinnere blant de låtene som er klare - og det merker man. Meningene spriker som bare det, her hjemme og i utlandet. Selv ble jeg litt skuffa da jeg hørte låtene, føler vi har vært litt bortskjemt de siste årene med en 3-4 låter som man følte kunne ta det hele, og også skaffe en god plassering i selve Eurovision. I år tror jeg vi skal være heldig med å bare komme til finalen, og så får vi håpe på topp 15 plassering.

Syns Keiino skuffer med denne låta, og jeg hører flere si at "ja men man må ikke sammenlikne med de andre bidragene" ... vel, det er litt vanskelig, når de har hatt to såå gode låter som SITS og Monument. Spesielt sitnevnte var fantastisk syns jeg, den hadde liksom alt - og så kom Tix og ødela alt... Monument kunne vært låta som fenget både jury og folk.. Men, det de kommer med nå? Vet ikke jeg.  Liker stemmen til Alexandra, men her høres hun bare rar ut.

Margaret sin låt ligner jo litt på "I feed you my love" i stil og innpakning, men den er jo bra. Men føler liksom ikke at den har den edgen som feed hadde.

Gåte er spennende, og ganske heftig. Har aldri vært en stor Gåte-fan, men har jo merket meg dem og vet hva de driver med. Syns det er spennende at de vil være med i mgp, og er spent på hvordan folk tar i mot låta.

De andre låtene går bare inn i en stor masse føler jeg, det er 90-tall over hele linja, men etter hva jeg skjønner er det det som er in for tida og i følge et par dj's jeg hørte snakka så er det akkurat det folk vil ha nå. Så, da får vi håpe at det vi sender, fenger folk og at vi får en anstendig plassering. Vi vinner ikke i år heller.

Det jeg gleder meg mest til, er sceneshowene nå som de har kvitta seg med han svenske koreografen og fått inn Mona Berntsen i stedet. Håper hun kommer inn med nye øyne og impulser og ikke bare kommer drassende med blått lys, to som danser moderne dans i bakgrunnen osv.. Nrk har liksom kjørt seg litt fast der føler jeg.

Men gleder meg uansett til lørdag, det er stor stas når mgp-sesongen ENDELIG er i gang :)

Synes du skriver veldig mye bra, som jeg er helt enig i.

Dette er det svakeste MGP-året på veldig lenge. Det er ingen soleklare favoritter her. Mye midt på treet og intetsigende. Ingenting som er i nærheten av topp 10 i Eurovision, det kan vi bare glemme. Veldig skuffende, vi kan bedre enn dette. Jeg bruker å se på en YouYube-kanal som heter "Shane's Eurovision Review". Han bruker alltid å være veldig entusiastisk over norske MGP, men entusiasmen var ganske fraværende i år i forhold til tidligere.

Keiino skuffer.. dette blir mer en "tullelåt" og er ikke i nærheten av SITS og Monument. De er kjent for kvalitet, og jeg forstår virkelig ikke valget deres om å delta med denne låten. Begriper det ikke. Vi dret skikkelig på draget når vi stemte TIX videre foran Monument. Europa var jo i sjokk. Husker jeg var helt rystet selv når han vant.

Har stor tro på Mona B, håper hun løfter det visuelle, for der har vi vært dååårlige.
 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om vi kanskje ikke har sjansen til å vinne ESC i år, er det mange morsomme artister med, så jeg er sikker på at det blir en bra show. La oss ha det gøy med dette og lage en liten tippekonkurranse. Tippe hvilke sanger som blir utslått og går videre fra den første delfinalen. 2 poeng for hvert riktig svar! 

Jeg kan starte.

Videre:
Mathilde SPZ med Chris Archer og Slam Dunk «Woman Show»
Margaret Berger «Oblivion»
Gothminister «We Come Alive»

Ute:
Myra «Heart on Fire»
Fredrik Halland «Stranded»
Ingrid Jasmin «Eya»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (1 time siden):

Selv om vi kanskje ikke har sjansen til å vinne ESC i år, er det mange morsomme artister med, så jeg er sikker på at det blir en bra show. La oss ha det gøy med dette og lage en liten tippekonkurranse. Tippe hvilke sanger som blir utslått og går videre fra den første delfinalen. 2 poeng for hvert riktig svar! 

Jeg kan starte.

Videre:
Mathilde SPZ med Chris Archer og Slam Dunk «Woman Show»
Margaret Berger «Oblivion»
Gothminister «We Come Alive»

Ute:
Myra «Heart on Fire»
Fredrik Halland «Stranded»
Ingrid Jasmin «Eya»

Enig. 

Får gjøre det beste ut av det. Håper de levere skikkelig bra live show som løfter sangene. 😊

Jeg tror disse 3 gå videre. 

Margaret Berger 

Gothminister 

Ingrid Jasmin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (2 timer siden):

Enig. 

Får gjøre det beste ut av det. Håper de levere skikkelig bra live show som løfter sangene. 😊

Jeg tror disse 3 gå videre. 

Margaret Berger 

Gothminister 

Ingrid Jasmin 

Jeg tenker akkurat de samme 👆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekke­følgen i første delfinale er kunngjort.

Delfinale 1 (2024-01-13)
1.    Mathilde SPZ med Chris Archer og Slam Dunk    «Woman Show»
2.    Fredrik Halland    «Stranded»
3.    Myra    «Heart on Fire»
4.    Gothminister    «We Come Alive»
5.    Ingrid Jasmin    «Eya»
6.    Margaret Berger    «Oblivion»

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/8/2024 at 11:09 AM, iBygda said:

Jeg er helt uenig. Nivået er betydelig høyere i år, spesielt blant nykommerne. Anbefaler virkelig å gi Green Lights av Miia en ekstra lytt 🥰

 

Takker for tipset 🥰. Denne låten har steget hos meg. Jeg synes at den er best nå. 🥰. Men er spent på å se dette live. Jeg forandrer plasseringer på artistene hele tiden 😅. Nå er det Miia som er min nummer 1. My Al er nr 2 , Keiino Nr 3. 

Dette var veldig oppløftende å høre. Keiino er uten tvil flinke. Fantastisk stemme. Jeg håper at en av mine 3 favoritter går videre til eurovision 🥰

 

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (På 8.1.2024 den 11.09):

Jeg er helt uenig. Nivået er betydelig høyere i år, spesielt blant nykommerne. Anbefaler virkelig å gi Green Lights av Miia en ekstra lytt 🥰

 

Nydelig ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 favoritter som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for. 

Gothminister, Gåte, Ingrid Jasmin og Miia. 

Keiino og Margaret Berger havner sånn midt på treet denne gangen. Men Keiino er svært populære blant Eurovision fansen. 😊

Setter kanskje Gåte og Gothminister øverst 🤔

Må se hvem som levere best live før jeg bestemmer meg. 

Er skikkelig vanskelig å bestemme seg i år. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Valyria83 said:

Har 4 favoritter som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for. 

Må se hvem som levere best live før jeg bestemmer meg. 

Er skikkelig vanskelig å bestemme seg i år. 

 

Hvis du ønsker å delta i tippingkonkurransen, må du bestemme deg før sendingen 😉

Du kan hedge ved å tippe at fire går videre, men da vil du ikke kunne oppnå like mange maksimale poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iBygda skrev (24 minutter siden):

 

Hvis du ønsker å delta i tippingkonkurransen, må du bestemme deg før sendingen 😉

Du kan hedge ved å tippe at fire går videre, men da vil du ikke kunne oppnå like mange maksimale poeng!

Har tippet jeg. 😉Miia er ikke med her. Jeg driver bare å krangler med meg selv om egne favoritter 😆

Gleder meg til i kveld 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Valyria83 said:

Gleder meg til i kveld 👏

Jeg å 🤗

🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mistenker at denne kommer til å representere Norge i Eurovision 2024. Jeg er ikke så begeistret for den. Men jeg får inntrykk av at det er en låt som får veldig mange stemmer. Den har ganske lik stil som Finland pleier å ha i Eurovision. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på Woman Show i kveld! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Margaret Berger sin låt minner i refrenget om låten til Nederland i 2022. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (36 minutter siden):

Jeg mistenker at denne kommer til å representere Norge i Eurovision 2024. Jeg er ikke så begeistret for den. Men jeg får inntrykk av at det er en låt som får veldig mange stemmer. Den har ganske lik stil som Finland pleier å ha i Eurovision. 

Jeg synes den er fengende. Jeg har heller mistanke om at den rosa robot sangen vinner 🙈

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...