Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2024: Gåte «Ulveham»


iBygda

Finale  

108 stemmer

  1. 1. Hvem var dine favoritter i finalen?

    • KEiiNO «Damdiggida»
    • Annprincess «Save Me»
    • Gothminister «We Come Alive»
    • Ingrid Jasmin «Eya»
    • Miia «Green Lights»
    • Margaret Berger «Oblivion»
    • Dag Erik og Anne «Judge Tenderly of Me»
    • Gåte «Ulveham»
    • Super Rob og Erika Norwich «My AI»

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. feb. 2024, 18:49

Anbefalte innlegg

Fulltreffer med programlederne iallefall. Storfornøyd med dem! Sprudlende, engasjerte og blide 🥰

Noe helt annet enn ifjor, det var ganske stivt og rart.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig kjedelige artister...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt Gåte sin låt 🤩. Må se artistene live. Litt skuffet over Keiino sin. 😣Er mulig at den blir bra live og vil kanskje vokse på meg etterhvert? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (41 minutter siden):

Går for Maggie Berger om det skal være noe. 

Elsker 🎶I feed you my love ❤️ må se den nye sangen live før jeg danner  meg en mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor liker folk Gåte? Har vi ikke hatt nok av helt like Evanescence / Nightwish type låter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Bringebærsyltetøy said:

Hvorfor liker folk Gåte? Har vi ikke hatt nok av helt like Evanescence / Nightwish type låter? 

Du kan ikke sammenligne folkrock-Gåte med pompøse Nigtwish? 😧 Nigtwish og Evanescence har dårlig med norsk folkemusikk-inspo i musikken sin ass. 😂

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (16 timer siden):

Hvorfor liker folk Gåte? Har vi ikke hatt nok av helt like Evanescence / Nightwish type låter? 

Musikk smaken til folk er jo subjektiv, likevel er det noe med denne type sjanger(e) - uten at jeg klarer å sette ord på det. Tror også at det spiller inn at det er noe unikt og «annerledes» fra annen musikk, som gjør at folk liker Gåte. En stemning man ikke finner andre steder. De er ikke de jeg hører mest på, men jeg er i den kategorien. Nordic folk, norse culture, north viking, folk metal osv.

Og som @issoras sier, så kan man ikke sammenligne Gåte med Evanescene/Nightwish. Det er langt fra gothic metal/hard rock til folkemusikk, og jeg personlig kan ikke se noen likheter mellom de ulike bandene. Da kan man heller sammenligne black metal band med folkemusikk, da black metal gjerne imiterer elementer fra folkemusikken (lydeffekter, fjell, skog osv). 
 

Heia Gåte!

Endret av RedLights
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt gjennom link nede utdrag av låter som skal bli med i konkurransen. Keiino sin virker best, synes jeg. Ikke super. Men jeg håper den blir veldig bra i fremføring på scenen :)

 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg digger Gothminister. Synes den sangen er fengende. 🤩

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (9 timer siden):

Har hørt gjennom link nede utdrag av låter som skal bli med i konkurransen. Keiino sin virker best, synes jeg. Ikke super. Men jeg håper den blir veldig bra i fremføring på scenen :)

 

 

 

Etter å ha hørt gjennom de korte snuttene, så er det ikke mye å rope hurra for etter min mening. Jeg klarer ikke å se for meg at noen av disse vil gå helt til topps i ESC i år. Og det er kanskje like greit. Keiino skiller seg litt ut og er hakket bedre enn de andre, men dette bidraget er ikke i nærheten av å være i samme klasse som 'Spirit in the sky'. 😞

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig ikke vi ender opp med å sende Keiino eller Margaret Berger bare fordi det er dem. Alle som kjenner til dem vil måle dem opp mot sine egne tidligere innslag, og begge låtene er langt under. 

Damdiggida høres i mine ører ut som noe fra et barnediskotek eller datalan i 2004, og de gjør det liksom i fullt alvor.. Da har jeg faktisk mye mer lyst å sende robotlåta. Den er like slitsom stilmessig, men der føler jeg det følger det med en slags ironisk distanse. Det verste er at jeg helt genuint liker låta bedre også 🤖

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, NordicViking said:

 

Etter å ha hørt gjennom de korte snuttene, så er det ikke mye å rope hurra for etter min mening. Jeg klarer ikke å se for meg at noen av disse vil gå helt til topps i ESC i år. Og det er kanskje like greit. Keiino skiller seg litt ut og er hakket bedre enn de andre, men dette bidraget er ikke i nærheten av å være i samme klasse som 'Spirit in the sky'. 😞

Jeg er helt enig med deg. Det var bedre musikk med i fjor, selv om det ikke var helt topp da heller.  😞 

Enig. Keiino har den beste, men litt vel mye damdiggidam. Den minner meg om Aqua-gruppen. Men den er bedre å sende videre enn de andre, tenker jeg. Kanskje Keiino sin blir bra live i fremføringen på scenen. Håper på det  :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Eloise12345 said:

Jeg er helt enig med deg. Det var bedre musikk med i fjor, selv om det ikke var helt topp da heller.  😞 

Enig. Keiino har den beste, men litt for mye damdiggidam. Blir sliten av det. 

Jeg er helt uenig. Nivået er betydelig høyere i år, spesielt blant nykommerne. Anbefaler virkelig å gi Green Lights av Miia en ekstra lytt 🥰

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på den robotlåten. Ikke så ille den. Jeg er jo veldig glad i "My Al" på snapchat. Bruker den som reiseguide osv. Den har mye riktige svar, men kan iblant gi feile svar. Men synes den er artig oppfinnelse. 

 

Endret av Eloise12345
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke fascinasjonen for Gåte og Margareth Berger. Jeg har hørt begge låtene nå flere ganger, og fortsatt klarer jeg ikke å nynne de i etterkant. De er jo ufattelig intetsigende og kjedelige? Mulig det er meg det er noe i veien med. Synes faktisk "MY AI" er den mest fengende låta i år. Nivået var mye høyere i fjor. Veldig skuffet over at Keiino ikke sendte Insomnia i stedet. Den er gitt ut innenfor fristen, så de kunne brukt den. Det valget skjønner jeg ikke.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er hvertfall enkelt  å se hvor vi befinner oss musikkmessig nå. Mer slutten av 90 tall og starten på 2000 dance/trance musikk av veldig mange artister. Eurodance er på full fart tilbake igjen f.eks. Selv Guetta og co har laget noe jeg var sikker på var fra 2001.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Heartland said:

Jeg forstår ikke fascinasjonen for Gåte og Margareth Berger. Jeg har hørt begge låtene nå flere ganger, og fortsatt klarer jeg ikke å nynne de i etterkant. De er jo ufattelig intetsigende og kjedelige? Mulig det er meg det er noe i veien med. Synes faktisk "MY AI" er den mest fengende låta i år. Nivået var mye høyere i fjor. Veldig skuffet over at Keiino ikke sendte Insomnia i stedet. Den er gitt ut innenfor fristen, så de kunne brukt den. Det valget skjønner jeg ikke.

My Al låten er faktisk min favoritt nå :). Må nok høre de andre låtene flere ganger for å kanskje klare å like de. Jeg forstår heller ikke fascinasjonen for Gåte og Margareth. 

Mine foreløpige topp plasseringer: 

Nr 1. My Al (får se om den holder under fremførelse på tv) 

Nr 2. Miia / eller Keiino (vet at Keiino er flink til å synge og opptre live)

Jeg tror desverre ikke at Norge kommer til å vinne eurovision i år. 

 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanino
iBygda skrev (På 18.11.2023 den 2.08):

Vi har allerede en Mello-tråd, så hvorfor ikke starte en MPG-tråd?

jCdy8Nbai_G6dhqt5kBjuAjlOsqy5HpnGrqnQSq8

Nyheter for 2024

I MGP 2024 vil juryen telle 40%, mens folkestemmene teller 60%. Nytt av året er også at elle låter utgitt etter 1.september er tillatt å konkurrere. På spørsmål om det er noen låter ute på hitlister, på radio eller andre steder nå, og som er klare for MGP svarte MGP-sjefen: JA!

Og han ønsket alle spekulasjoner om hvilken eller hvilke låter dette kan være, velkommen. 

Forferdelige alle sangene. Eller noen er helt ok men absolutt ingen vinner låter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...