Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt


tøttaa

Anbefalte innlegg

tøttaa skrev (36 minutter siden):

Han brukte vel de pengene på å kjøpe hus på Filippinene? Så de ble vel ikke rotet bort. Men de tok ifra han huset fordi han ikke betalte det han skyldte Nav bl.a om jeg husker rett.

Tore sier at det ble kjøpt hus. Når han ynder seg til å spørre hvor huset ble av. Sier bamsegutten at alt var avbetaling. Så det ble bare borte, uten at han spør noe mer. Nav har vel ikke bedt om penger av han. Han har hatt uføretrygd siden 82, og mistet ung tillegget når han meldte flytting. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saywhat skrev (Akkurat nå):

Tore sier at det ble kjøpt hus. Når han ynder seg til å spørre hvor huset ble av. Sier bamsegutten at alt var avbetaling. Så det ble bare borte, uten at han spør noe mer. Nav har vel ikke bedt om penger av han. Han har hatt uføretrygd siden 82, og mistet ung tillegget når han meldte flytting. 

😱

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (31 minutter siden):

Er enig med de som sa at han er norsk statsborger og han har rett til å oppholde seg i Norge. Det var det første jeg tenkte da jeg så episoden. 

De 3 kan reise hjem for den nette sum av 4791 kr nå i 2023. 
det klarer du med uføretrygd og levekostnader fra phillipinene. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/trondelag/opprettet-spleis-for-a-fa-jan-egil-_bamsegutt_-granfoss-og-familien-hjem-til-norge-1.16639509

Advokat Leif Strøm som ble tilknyttet saken nå av Tore i dokumentaren, og som startet spleisen som sikret gebyret som gav søknad om oppholdstillatelse for konen, ser ut til å ta grep og ordne både med det økonomiske og helsemessige for far og sønn. 

IMG_6417.jpeg

Endret av Samfunnsdebatt
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (14 minutter siden):

https://www.nrk.no/trondelag/opprettet-spleis-for-a-fa-jan-egil-_bamsegutt_-granfoss-og-familien-hjem-til-norge-1.16639509

Advokat Leif Strøm som var med i dokumentaren og startet spleisen som sikret gebyret som gav søknad om oppholdstillatelse for konen, ser ut til å ta grep og ordne både med det økonomiske og helsemessige for far og sønn. 

IMG_6417.jpeg

Er dette samme advokat som rådet familien til å reise til Filippinene?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (2 timer siden):

De som aldri har opplevd Barnevernet støtte dem sånn er det jeg har opplevd dem og støttet ikke opp om dette det går i arv om man i det heletatt får en familie etter en sånn skjebne jeg var en av dem sier jeg noe sånt til en jente jeg treffer så forsvinner dem så kuttet ut dating for å si det sånn det er vanskelig og ikke se at jeg bærer på noe og de spør 

Jeg har vært i det systemet selv, havnet også på rom med eget opplegg på skolen. Veldig synd. Mistet mange år med skole. Men jeg er fortsatt glad for at barnevernet hjalp meg med å komme ut av min situasjon. Jeg betaler prisen av å ikke ha utdannelse fortsatt mange år senere. Men jeg syns mange likesinnede setter seg til, å ikke prøver å få et godt liv med jobb. Mange velger heller ufør når det strengt talt er mer frykt som stopper en. Da havner man hvertfall i grøfta

  • Liker 10
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sirenas said:

Du har tydeligvis ikke sett dokumentaren. Sønn er norsk, med norsk pass. Mor har fått oppholdstillatelse.

 

Selvfølgelig klarer de seg i Norge, han vil få tilbake ung ufør tillegget, samt barnetillegg og barnetrygd. Mor er arbeidsfør og vil kunne ta lønnet arbeid. For ikke å snakke om ett par millioner fra Spleis som vil kunne hjelpe dem på beina når du kommer på norsk jord.

Sønn vil lære seg norsk og vil få tilrettelagt skolegang når han kommer til Norge. 

du er positiv, men jeg er ikke det. Det ender ofte ikke helt bra når man flytter tenåringer slikt,  også i tilfelle her mot egen vilje. Igjen, det er ikke sikker det blir så enkelt for mor å finne jobb. Det er generelt vanskelig å funne jobb i Norge, uten å kunne godt norsk. 

hvis han får 14 tusen nå, hvor mye snakker vi om da med alle tilleggene? er det mulig å leve på det, normalt, for en familie på tre? Spleis ligger vel nå på 7 hundre tusen, og noe av dette skal jo gå til flybillettene og sletting av gjeld. Det er vel ca null mulighet at det blir nok spleis til å kjøpe et hus i Norge. Så dette blir leie, for alltid, fremover.

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedFox81 skrev (1 minutt siden):

du er positiv, men jeg er ikke det. Det ender ofte ikke helt bra når man flytter tenåringer slikt,  også i tilfelle her mot egen vilje. Igjen, det er ikke sikker det blir så enkelt for mor å finne jobb. Det er generelt vanskelig å funne jobb i Norge, uten å kunne godt norsk. 

hvis han får 14 tusen nå, hvor mye snakker vi om da med alle tilleggene? er det mulig å leve på det, normalt, for en familie på tre? Spleis ligger vel nå på 7 hundre tusen, og noe av dette skal jo gå til flybillettene og sletting av gjeld. Det er vel ca null mulighet at det blir nok spleis til å kjøpe et hus i Norge. Så dette blir leie, for alltid, fremover.

Er det ikke nesten 2.mill nå? 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To tråden som omhandler samme tema er slått sammen. 

Tråden er også ryddet for krenkende utsagn, spekulasjoner, innlegg som omhandler innsamling og svar til dette. 

Matas, mod. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Saywhat said:

De 3 kan reise hjem for den nette sum av 4791 kr nå i 2023. 
det klarer du med uføretrygd og levekostnader fra phillipinene. 

Okei? Hva ver vitsen med å sitere meg for det? Jeg bare sa at det første jeg tenkte på da jeg så dokumentaren var at han må da være norsk statsborger og jeg lurer også hvordan han fikk oppholdstillatelse i Filipinene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsdebatt skrev (13 minutter siden):

Er det noen som har adressa + eller annen midtnorsk avis og leser hva for noe hus dette er? 

https://www.mn24.no/nyheter/i/kEoR26/har-samlet-inn-1-4-millioner-kroner-til-bamsegutt

IMG_6419.jpeg

Det står ikke hvor huset er.

"Jan-Egil har sett på et hus han kunne tenkt seg å kjøpe et eller annet sted til 150 000 kroner. Det var jo ei rønne, men han ser for seg å kunne bygge på det."

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samfunnsdebatt skrev (43 minutter siden):

Advokat Leif Strøm som ble tilknyttet saken nå av Tore i dokumentaren, og startet spleisen som sikret gebyret som gav søknad om oppholdstillatelse for konen, ser ut til å ta grep

Leif Strøm og lege Harald Sundby gjør meg trygg på at dette går bra 🫶

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (3 minutter siden):

Det står ikke hvor huset er.

"Jan-Egil har sett på et hus han kunne tenkt seg å kjøpe et eller annet sted til 150 000 kroner. Det var jo ei rønne, men han ser for seg å kunne bygge på det."

Høres ut som en jævla dårlig plan...

Nei, Bamsegutt trenger hjelp. Han er et såret dyr og må bygge opp selvtilliten. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

totti_1 skrev (1 time siden):

Sant! Sammenligningen med Joshua French var ikke optimal derimot. Greia var at Joshua kanskje var uskyldig dømt til døden. Hadde riktignok valgt å reise selv.

Det er bra 😀 sannheten og hva som skjedde der nede får vi nok aldri vite jeg mistenker at det landet er ganske så korrupt Norske myndigheter har så vidt jeg vet ikke sett noe lik men har vel betalt på en måte ja det er mulig 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...