Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt


tøttaa

Anbefalte innlegg

Nettopp sett ferdig hele dokumentaren og synes den var både trist, fin og sterk. Den belyser et tema som nok er litt tabubelagt i norsk samfunn. Selv det er åpenbart at mye av dette er selvforskyldt, så er det også like åpenbart hvorfor. Og jeg håper inderlig at familien får kommet tilbake til Norge. Spesielt for sønnen sin skyld ❤️

https://tv.nrk.no/se?s=ingen-elsker-bamsegutt&autoplay=false

 

  • Liker 8
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tøttaa skrev (3 minutter siden):

Nettopp sett ferdig hele dokumentaren og synes den var både trist, fin og sterk. Den belyser et tema som nok er litt tabubelagt i norsk samfunn. Selv det er åpenbart at mye av dette er selvforskyldt, så er det også like åpenbart hvorfor. Og jeg håper inderlig at familien får kommet tilbake til Norge. Spesielt for sønnen sin skyld ❤️

https://tv.nrk.no/se?s=ingen-elsker-bamsegutt&autoplay=false

 

Kan du ta en kortversjon? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen spørsmål om utvandringen. Hvorfor skrev han at flyttingen var permanent? Trodde han at han skulle få med seg trygden ut av landet? Og de valgte altså å rømme fra barnevernet? Og nå er barnet 18 år? @Tøtta

Endret av caremore
  • Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

caremore skrev (2 minutter siden):

Jeg har noen spørsmål om utvandringen. Hvorfor skrev han at flyttingen var permanent? Trodde han at han skulle få med seg trygden ut av landet? Og de valgte altså å rømme fra barnevernet? Og nå er barnet 18 år?

Ifølge han så skjønte han ikke hva han skrev under på i møte med nav. Noe jeg kan tro på da han som sagt er litt enkel. Han fikk med seg trygden, men mistet flere tilleggsytelser ved utvandring. Ja de rømte landet etter råd fra advokat, faktisk. Og jeg tror det var en enorm trigger for mannen da han selv har blitt tatt av barnevernet og satt på barnehjem. Han trodde umiddelbart at de skulle ta barnet, men det viste seg at det ikke var intensjonen dems. Sånne ting har han ikke klart å oppfatte fordi han ikke forstår. Nei gutten er nå 14/15 og har ikke gått på skole på Filippinene siden 6. Klasse fordi de ikke har råd.

  • Liker 12
  • Hjerte 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (5 minutter siden):

Jau… 🙄

På en måte er det synd i ham. Han har vel norsk statsborgerskap og ikke filippinsk. Hvordan han kan oppholde seg der i over et tiår uten oppholdstillatelse forstår jeg ikke. 
 

 


 

Klart det er synd på han. Selv om som sagt mye av dette er selvforskyldt. Men får man ikke oppholdstillatelse ved å gifte seg med noen fra Filippinene da?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tøttaa said:

Klart det er synd på han. Selv om som sagt mye av dette er selvforskyldt. Men får man ikke oppholdstillatelse ved å gifte seg med noen fra Filippinene da?

Tror det er mer komplisert enn det…

Som i de fleste land

Endret av Arne Tiholt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (3 minutter siden):

Tror det er mer komplisert enn det…

Som i de fleste land

Godt mulig. Men det er heller ikke veldig relevant i akkurat denne saken, hvordan han har kunnet oppholde seg der. Spørsmålet er mer hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (4 minutter siden):

Hm.....

Mye er selvforskyldt og han er en enkel kar, men når vi henter tilbake IS-terrorister kan vi også hente en familie fra Filippinene. 

Nettopp. Om så ikke for mannen selv og kona, så for ungen som fortjener både skolegang, oppfølging og et trygt nabolag.

  • Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (6 minutter siden):

Hm.....

Mye er selvforskyldt og han er en enkel kar, men når vi henter tilbake IS-terrorister kan vi også hente en familie fra Filippinene. 

Samme i saken om Joshua French... Norge brukte vel en million eller så, for å få ham hjem....

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

caremore skrev (Akkurat nå):

Jeg er litt usikker på hva Tore på sporet ønsker å oppnå med denne serien? Klart det er synd på han, men skal man hente alle de ressurssvake menneskene som bosetter seg i Thailand og Filippinene når lommeboka er tom? Jeg er usikker.

Har du sett serien?

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å bruke over 11 millioner på å hente han som satt fengsla i Kongo kunne Norge. Men ikke hjelpe en familie. Norges land er til å spy av 🤮🤮

  • Liker 23
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (3 minutter siden):

Jeg er litt usikker på hva Tore på sporet ønsker å oppnå med denne serien? Klart det er synd på han, men skal man hente alle de ressurssvake menneskene som bosetter seg i Thailand og Filippinene når lommeboka er tom? Jeg er usikker.

Nå var det Bamsegutt som tok kontakt med Tore da. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...