Gå til innhold

Ingen elsker Bamsegutt


tøttaa

Anbefalte innlegg

tøttaa skrev (Akkurat nå):

Han hadde definitivt slitt mer på Filippinene. Og hva han kommer til å ende opp som synes jeg ikke vi skal spekulere i, han er tross alt bare barnet enda. 

Han hadde jo ambisjoner om å bli elektroingeniør. Håper virkelig han får tettet hullene i undervisningen etter ikke å ha gått på skole siden 6.klasse da det koster penger å ha barn på skole på Filippinene

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåttvann skrev (1 time siden):

Hm.....

Mye er selvforskyldt og han er en enkel kar, men når vi henter tilbake IS-terrorister kan vi også hente en familie fra Filippinene. 

Godt sagt !    👍 👏

  "Enkel" er vel heller en underdrivelse i denne sammenheng.  Var det ikke noe som het "Foreningen for tapere" eller noe sånt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser seg for "Bamsegutt". Et søk på riktig sted viser det.......

Endret av anonym 4545
  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var spesielt. Skjønner hovedpersonen har hatt en dårlig barndom, men her var det mye å ta tak i. Hva er sant og ikke? 
synspunkter?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så bare begynnelsen, og byttet kanal. Jeg synes Tore Strømøy er vel tabloid, og føler han utnytter enkle sjeler for å tjene penger. Han begynte nok TV-karrieren sin velment med gjenforening av familier, men noen av de nyere sakene hans gir meg en dårlig smak i munnen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

godfisk skrev (1 minutt siden):

Jeg så bare begynnelsen, og byttet kanal. Jeg synes Tore Strømøy er vel tabloid, og føler han utnytter enkle sjeler for å tjene penger. Han begynte nok TV-karrieren sin velment med gjenforening av familier, men noen av de nyere sakene hans gir meg en dårlig smak i munnen.

Det var helt fryktelig å se på. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er norsk statsborger. Har dermed rett til å returnere til Norge, men det er mangel på penger som er problemet. Og så tar det langt ut i episode 4 før en innsamlingsaksjon foreslås av advokaten. Tore har et godt hjerte, men burde kanskje kommet på denne løsningen tidligere? Selv turen til Frøya gjorde ikke at denne løsningen dukket opp for ham ☺️ 
 

Nå har jeg ikke sett hele, men får håpe han lander på norsk jord i episode 5 i allefall. Her har jo landet vårt sviktet en av våre svakeste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og advokaten som mer eller mindre rådet klienten sin til å rømme til thailand istedetfor å møte til samtale med barnevernet. tenker på den stakkars gutten på 14 år, far har jobbet i 12 år med å få han til Norge, men fremdeles ikke tatt seg bryet med å lære han norsk.... nei dette var trist

Endret av Turid truseløs
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (1 minutt siden):

Og advokaten som mer eller mindre rådet klienten sin til å rømme til thailand istedetfor å møte til samtale med barnevernet. tenker på den stakkars gutten på 14 år, far har jobbet i 12 år med å få han til Norge, men fremdeles ikke tatt seg bryet med å lære han norsk.... nei dette var trist

Og i tillegg sa han at han hadde tatt han ut av skolen pga dårlig råd. Skolen er gratis i phillipinene. Og sa at sønnen sultet? Han var overvektig. Norsk uføretrygd i phillipinene er mye penger. Hvordan skulle han klare seg i Norge?  I tillegg hadde han fått 725’ som han kjøpte hus for og sa til Tore det var på avbetaling. Her kunne Tore gjort en bedre jobb. 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Blueblizz said:

Det er allerede samlet inn nesten 600.000,- på spleis, så de kommer seg nok hjem ❤️❤️

770.000 nå. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå jo i kortene at de kom til å bli millionærer på dette. Fortjent eller ikke skal ikke jeg gjøre meg til doms over. Men om det bare gjaldt flybillettene kunne jo NRK betalt dem istedenfor å sende Tore nedover. Han bodde vel neppe gratis på bakrommet der nede heller. 

  • Liker 31
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dude1996 skrev (6 minutter siden):

770.000 nå. 

Helt vilt hvordan folk lar seg rive med helt ukritisk pga. følelser.

  • Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke 770.000 kr, pluss en annen spleis på snart 90.000 kr være nok for å reise til Norge igjen? Eller er det snakk om flere utgifter, som ikke blir fortalt i dokumentaren?

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mikase said:

Burde ikke 770.000 kr, pluss en annen spleis på snart 90.000 kr være nok for å reise til Norge igjen? Eller er det snakk om flere utgifter, som ikke blir fortalt i dokumentaren?

Kanskje gjeld? Eventuelt støtte til utdanning og bolig i Norge? 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...