Gå til innhold

Hamas oppfordrer til global mobilisering mot Israel på fredag – europeiske jøder frykter for sin sikkerhet


Helgekarjol

Anbefalte innlegg

Salmonella skrev (Akkurat nå):

Jeg så bevæpnet politi uten for synagogen i Trondheim idag. 

✌️

Bra!👍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Entern said:

Bra!👍

men trist. Hva har skjedd for at Jødene i Europa som plager absolutt ingen, trenger nå beskyttelse 🤔

  • Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (På 13.10.2023 den 21.32):

men trist. Hva har skjedd for at Jødene i Europa som plager absolutt ingen, trenger nå beskyttelse 🤔

Vi har sluppet inn masse folk som hater dem pga noe en fyr skrev i en bok for 1500 år siden 😑

Topsi skrev (På 13.10.2023 den 21.35):

Huff 😑

Heldigvis har tyske myndigheter bestemt seg for å ta skikkelig tak i dette. Tyskerne liker ikke antisemittisme ;) 

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Entern said:

Vi har sluppet inn masse folk som hater dem pga noe en fyr skrev i en bok for 1500 år siden 😑

Huff 😑

Heldigvis har tyske myndigheter bestemt seg for å ta skikkelig tak i dette. Tyskerne liker ikke antisemittisme ;) 

skummelt !
"which will be ‘so extreme’ even some far leftists are boycotting" Det sier alt....😅

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (10 minutter siden):

Stor hyllest og applaus til motdemonstrantene - de er modige og ser ting som de er!😎👍
 

Synd mange virker for feige til å stille opp når EKTE nazier marsjerer 😞 

NatNat skrev (6 minutter siden):

skummelt !
"which will be ‘so extreme’ even some far leftists are boycotting" Det sier alt....😅

Jepp. Men bra de tar avstand!

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Salmonella said:

Jeg så bevæpnet politi utenfor synagogen i Trondheim idag. 

✌️

Det er bra, men også så veldig trist og opprørende at det er nødvendig.

Her er litt om den nåværende synagogen i Trondheim; den ble innviet på denne datoen for 98 år siden.

https://www.jodiskmuseum.org/sections/utforsk/bygningen

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonella skrev (39 minutter siden):

Jeg så bevæpnet politi utenfor synagogen i Trondheim idag. 

✌️

Jeg hørte et intervju med politiet på NRK Trøndelag i dag og som jeg forstod det så er det vanlig at de har ekstra sikkerhet rundt synagogen, men det er jo vanvittig tragisk at det må være sånn i Norge og det sier mye om mentaliteten hos visse grupper. 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (1 time siden):

Det er bra, men også så veldig trist og opprørende at det er nødvendig.

Her er litt om den nåværende synagogen i Trondheim; den ble innviet på denne datoen for 98 år siden.

https://www.jodiskmuseum.org/sections/utforsk/bygningen

 

FryNor skrev (51 minutter siden):

Jeg hørte et intervju med politiet på NRK Trøndelag i dag og som jeg forstod det så er det vanlig at de har ekstra sikkerhet rundt synagogen, men det er jo vanvittig tragisk at det må være sånn i Norge og det sier mye om mentaliteten hos visse grupper. 

Helt forferdelig at det er nødvendig.

Også ganske ille at folk flest ikke vet det.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, FryNor said:

Jeg hørte et intervju med politiet på NRK Trøndelag i dag og som jeg forstod det så er det vanlig at de har ekstra sikkerhet rundt synagogen, men det er jo vanvittig tragisk at det må være sånn i Norge og det sier mye om mentaliteten hos visse grupper. 

Det er både tragisk og veldig skummelt. Og det blir ikke noe bedre med det første. Ikke når hele generasjoner av barn læres opp til å hate. Dette er et gigantisk og ekstremt alvorlig problem. Som bare vokser.

 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange muslimer er farlige rett og slett. Det er ikke til å stikke under en stol. NB! Legg merke til at jeg sier ikke alle.

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (10 timer siden):

Håper det er godt vakthold av politiet rundt synagogene i Oslo og Trondheim siden den jødiske hviledagen sabbat starter ved solnedgang.

Det er alltid vakthold av politiet når det skjer noe i synagogene. Antisemittisme i Norge er ikke nytt, dessverre. 
 

Tenk det, en menighet i Norge må ha politibeskyttelse for å føle seg trygge når de skal ha gudstjeneste. 
 

Synagogen i Oslo ble også beskutt for noen år siden. 

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg mister troen på folk når de ikke klarer å se det store bildet her. Men sånn har jo folk i Norge alltid vært. Nå får Israel all støtte fordi det skjer en eskalasjon. 
 

Ingen nevner hva det palestinske folket som er innesperret, okkupert og styrt under apartheid i flere 10 år av nettopp Israel har opplevd.

De har tatt nesten alt land fra Palestina. Å bli behandlet slik i eget land gjør noe med folk. Hatet bygger seg opp og så smeller det så slik sett har Israel laget ris til egen bak.

live with it… Israel 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 4
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trubadur skrev (5 timer siden):

Det er alltid vakthold av politiet når det skjer noe i synagogene. Antisemittisme i Norge er ikke nytt, dessverre. 
 

Tenk det, en menighet i Norge må ha politibeskyttelse for å føle seg trygge når de skal ha gudstjeneste. 
 

Synagogen i Oslo ble også beskutt for noen år siden. 

Han som sto bak det angrepet befinner seg heldigvis bak gitter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (5 timer siden):

Han som sto bak det angrepet befinner seg heldigvis bak gitter.

Heldigvis. Men hans meningsfeller er ikke det. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (På 13.10.2023 den 8.11):

Det betyr selvfølgelig ikke at man nødvendigvis støtter vold, men det kan være konsekvensen.

Min observasjon generelt er at de siste årene så har situasjonen for kvinner, jøder, skeive og transmennesker blitt vanskeligere. Skeive muslimer har vel alltid hatt det vanskelig.

Poenget er at det er en rød tråd gjennom alt dette og det er mye splitt og hersk. Jeg tenker også man skal være forsiktig med å stempe helt vanlige muslimer som jødehatere. Det er ekstremister og psykopater som har potensiale for å angripe synagoger.

Om jeg roper høyt på torget at jeg elsker Donald Duck og konsekvensene av dette er at en skrulling ender opp med å voldta en kylling, er det meg som har skylden?

Å være minoritet eller litt utenfor normen, har til absolutt alle tider vært vanskelig. De har og vil alltid bli utsatt for mobbing og trakassering. Human nature kalles det. Men å åpenlyst si sin mening om at transer er iferd med å ta rettigheter fra kvinner, er ikke å være transfob, ond eller hatefull. Ei heller skal slike yttringer få skylden for at syke personer begår selvmord eller kriminelle handlinger!

For en syyyyk ansvarsløs verden vi har fått! Det er nesten uholdbart!

  • Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Israel blir truet fra alle hold. De ønsker selvsagt ikke krig med noen. Hamas valgte å gå til angrep på uskyldige kvinner og barn, unge mennesker på en musikk festival, vel vitende at Israel ville reagere kraftig for å beskytte grensen på Gaza.

Det er vanskelig å forhandle med terrorister som ikke har noe moral, slik som Hamas. Derfor er det kun en ting som virker, det er å beskytte seg på best mulig måte. Forhandlinger rundt bordet er nytteløst.

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (4 minutter siden):

https://the-president.europarl.europa.eu/home/ep-newsroom/pageContent-area/actualites/solidarity-with-israel-and-its-people.html
 

Talen til Roberta Metsola, Europaparlementets president. 
 

Så tydelig må man være. 

Det var godt å lese ❤️ Det sier meg at det finnes håp og sunn fornuft i verden vi lever i!

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...