Gå til innhold

Hamas oppfordrer til global mobilisering mot Israel på fredag – europeiske jøder frykter for sin sikkerhet


Helgekarjol

Anbefalte innlegg

Men tilbake til saken, i forhold til overskriften. Jeg så et innslag om dette på engelske nyheter. Det er ingen spøk den truende adferden og til tider vold og hærverk jødiske folk blir utsatt for. 

Det var 150.000 mennesker som protesterte mot den jødiske stat i hovedstaden der i går. Det var mye oppfordring til jihad og vold, tillegg til mer nøytrale free-palestine utrop. 

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NatNat skrev (På 19.10.2023 den 13.38):

Og det er grunn til bekymring når vi vet at i Norge skoler, "jøde" er et banneord...

Det er helt ille, faktisk, og det har eskalert kraftig bare de siste 10 årene. I jobbsammenheng har jeg personlig støtt på sykelige mengder av islamske tenåringsgutter som slenger ut «jævla jøde» i hytt og vær, og de hater alle jøder uten at de noen gang har møtt en.

Og dette er såkalte norske unger, som kommer ferdig opplært hjemmefra og sprer det irrasjonelle hatet sitt på skolen…

  • Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange av de plakatene av israleske,kidnappede barn henger i Oslo? Er alle revet ned, eller bare mange av dem? Så ingen i går. 
 

 

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storm i et vannglass denne tråden 🙄 Sist jeg sjekket er det søndag og denne dommedagsprofetien skjedde ikke. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (8 minutter siden):

Storm i et vannglass denne tråden 🙄 Sist jeg sjekket er det søndag og denne dommedagsprofetien skjedde ikke. 

Nei, det er trygt og godt å være jøde i Norge. Bare spør politiet som holder vakt utenfor synagogen du. 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (3 minutter siden):

Nei, det er trygt og godt å være jøde i Norge. Bare spør politiet som holder vakt utenfor synagogen du. 

 

Du har åpenbart ikke lest HI, og det er ikke det som var påstanden. I følge ts så skulle det være ragnarok på fredag. Gratulerer med å ikke kunne innrømme at dette var storm i et vannglass. 

Endret av caremore
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

caremore skrev (3 minutter siden):

Du har åpenbart ikke lest HI, og det er ikke det som var påstanden. I følge ts så skulle det være ragnarok på fredag. Gratulerer med å ikke kunne innrømme at dette var storm i et vannglass. 

Tja. Det var vel varslet både den fredagen og denne onsdagen at det skulle bli voldsomt. At det ikke ble det er bra, men en har jo sett tendenser tidligere til at ting kan utarte

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (19 minutter siden):

Nei, det er trygt og godt å være jøde i Norge. Bare spør politiet som holder vakt utenfor synagogen du. 

 

Du vet at det også er vakter ved moskeer når det er fredagsbønn? 

Bekymrer det deg,  at muslimer er så utsatt i Norge at det må være beskyttelse der under bønnetider? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 minutt siden):

Du vet at det også er vakter ved moskeer når det er fredagsbønn? 

Bekymrer det deg,  at muslimer er så utsatt i Norge at det må være beskyttelse der under bønnetider? 

Har de væpnet politi? I så fall bekymrer det meg, ja. 
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er et problem i Israel. Her i Norge har vi ikke den intense situasjonen som de har, så hvorfor prøver noen å skape den? Hvorfor? 

Her er vi fri til å følge en religion eller ikke gjøre det, å fortsatt leve side om side som om det betyr meget lite, som det gjør. Vi er alle mennesker med de samme kroppene og behovene, hva vi tror/vet finnes i verden og ikke, burde ikke gå forbi den sannheten. 

Synd noen er og/eller føler seg utrygge her. Sånn skal det ikke være. 

Å alle i Israel som gjør ille ting er ille, ingen er unnskyldt. Det er alvorlig at de lar ting gå så langt, krangelen ble ikke en gang startet av de som kjemper for den, eller ble den?? Dette er gammelt er det ikke?? Håper de lar det som var forbli i fortiden å finner løsninger for å komme ut av dette grusomme holdningene de det gjelder har. Antar en del ikke har det, folk er jo ulike alle steder i verden, har aldri verdt der heller så ikke vet jeg. Men uansett, håper de kan slutte, men mennekser er menensker som alltid, så vil nok forbli grusomt i en god stund. 

Endret av Rosakatt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lure på hvor mye av skattepengene våre og bistand det er som går til å støtte terrororganisasjoner som HAMAS, her er en sak fra England der en av terroristene har fått opphold og til og med kommunal bolig som han fikk kjøpe.

Før noen klager over at det er linket til DM så er saken omtalt i flere engelske medier men de fleste er bak betalingsmur.

"In the UK, Sawalha continued to work for Hamas. He held secret discussions about 'revitalising' terrorist acts in Israel and helping to launder money to fund activities in the West Bank and Gaza"

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12657229/hamas-fugitive-ran-terror-group-operations-lives-north-london-council-house-jewish-community.html

Kan jo også spekulere i hvor mange tusen slike personer det finnes i Europa, spesielt når man ser demonstrasjonene rundt om i europeiske land.

  • Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampersand skrev (3 minutter siden):

Apropos trygt å være jøde... hvorfor skriver ikke norske medier noe om denne saken som har vakt masse harme verden over? 

Norsk medisinstudent med antisemittisk plakat


 

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/1547zM/norsk-student-ble-verdensnyhet-med-denne-plakaten-den-er-rettet-mot-israelske-myndigheter
 

Aftenposten skriver om det. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ampersand skrev (Akkurat nå):

Ok, den hadde jeg ikke fått med meg. Takk for opplysningen! 🙂

Tror hun er i trøbbel nå, hun får rådgivning av UD.
 

Hun gjorde noe fryktelig idiotisk,dumt og hatefullt, men den stemningen mot henne på sosiale medier er voldsom. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (20 minutter siden):

Tror hun er i trøbbel nå, hun får rådgivning av UD.
 

Hun gjorde noe fryktelig idiotisk,dumt og hatefullt, men den stemningen mot henne på sosiale medier er voldsom. 
 

 

Enig i det. Men sett i lys av at hun er medisinstudent på 5 året så kan jeg ikke skjønne at hun ikke så dette komme? Dagens debattklima er liksom ikke blitt noe mildere og mindre polarisert...

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ampersand skrev (4 minutter siden):

Enig i det. Men sett i lys av at hun er medisinstudent på 5 året så kan jeg ikke skjønne at hun ikke så dette komme? Dagens debattklima er liksom ikke blitt noe mildere og mindre polarisert...

Nei, jeg skjønner ikke hva hun har tenkt.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampersand skrev (1 time siden):

Apropos trygt å være jøde... hvorfor skriver ikke norske medier noe om denne saken som har vakt masse harme verden over? 

Norsk medisinstudent med antisemittisk plakat


Videointervjuet ligger her:

Videointervju - 04:07

Hun kan da ikke bli en praktiserende lege, når hun oppfører seg så hatefull og blåst i huet.

"Keep the world clean" plakat, med Jødestjerne i søpla?

 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (12 minutter siden):

Hun kan da ikke bli en praktiserende lege, når hun oppfører seg så hatefull og blåst i huet.

"Keep the world clean" plakat, med Jødestjerne i søpla?

 

Nei, hun kan ikke det. Men jeg tenker at hun har nok trøbbel nå med fakultetet og politiet, jeg skal ikke kaste bensin på bålet. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...