Gå til innhold

Hamas oppfordrer til global mobilisering mot Israel på fredag – europeiske jøder frykter for sin sikkerhet


Helgekarjol

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Callisto83 said:

Den britiske avisen The Daily Telegraph, skal i fredagsutgaven publisere et bilde av en baby som ble drept av Hamas.

Det er usmaklig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Topsi skrev (1 time siden):

Ja. Og Hamas som sier de ikke dreper barn, latterlig hvis det ikke var for tragisk

Ja, alle visste at dette ville gå utover barn i Gaza, Hamas visste det også men sw gjorde det likevel. Nå er dwt viktig atvidf viser mer hensyn til barn i Gaza enn Hamas gjør, og at det slippes inn forsyninger til sivile, samt unngår å bruke hvitt fosfor som det jar kommet rapporter om men som Israel benekter.

Men har du tenkt over det jeg skrev i første innlegget mitt, at ingenting beviser mer at Israel trengs, og at Israel må vinne en krig, enn at jøder over hele verden blir angrepet fordi de er jøder?

Nei, det har jeg ikke tenkt å si meg enig i. En stat som sier at de kriger mot "dyr" samtidig som de slakter sivile uten nåde, er på ingen måte bedre enn Hamas selv. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggi2 skrev (1 time siden):

Nei, det har jeg ikke tenkt å si meg enig i. En stat som sier at de kriger mot "dyr" samtidig som de slakter sivile uten nåde, er på ingen måte bedre enn Hamas selv. 

De slakter ikke sivile uten nåde, det har du intet grunnlag for å si, tvert om gir de nå sivile tid til å evakuere

Hvis Israel ønsket å drepe flest mulig sivile ville tapstallene vært svært mye høyere enn de allerede er

Endret av Topsi
Skrivefeil
  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (18 minutter siden):

De slakter ikke sivile uten nåde, det har du intet grunnlag for å si,tvert omgir de nå sivile tid til å evakuere

Hvis Israel ønsket å drepe flest mulig sivile vill4 tapstallene vært svært nye høyere enn de allrede er

Nuvel. De nekter ca. en million barn mat, vann og strøm, bombene regner kontinuerlig og barnefamilier står ute i gatene om nettene fordi det ikke finnes et eneste trygt sted å oppholde seg. Å evakuere er lettere sagt enn gjort, og for de fleste umulig. 

Temmelig nådeløst, spør du meg!

  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maggi2 skrev (45 minutter siden):

Nuvel. De nekter ca. en million barn mat, vann og strøm, bombene regner kontinuerlig og barnefamilier står ute i gatene om nettene fordi det ikke finnes et eneste trygt sted å oppholde seg. Å evakuere er lettere sagt enn gjort, og for de fleste umulig. 

Temmelig nådeløst, spør du meg!

Som sagt så tror jeg ikke den totale blokaden vil bli langvarig. Det kan den ikke bli

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har både Tyskland og Frankrike forbudt pro-Palestina demonstrasjoner og organisasjoner nå.......vi får nok aldri se hvor stor oppslutningen rundt Hamas er i den arabiske verden idag, da norske medier ikke kommer til å vise det..... 😉 

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sportydame skrev (15 minutter siden):

Heldigvis har både Tyskland og Frankrike forbudt pro-Palestina demonstrasjoner og organisasjoner nå.......vi får nok aldri se hvor stor oppslutningen rundt Hamas er i den arabiske verden idag, da norske medier ikke kommer til å vise det..... 😉 

Israel og Saudi Arabia var i en prosess med å signere en historisk fredsavtale. Jeg tror faktisk noen arabiske land ble veldig forbanna over hva Hamas gjorde på lørdag. De har sine egne eksistensielle trusler fra Iran.

Så legger jeg også merke til at de europeiske landene med flest muslimske innbyggere, slår ned kraftigst på demonstrasjoner og slikt.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så ble en lærer drept og to andre skadet i Frankrike, gjerningsmannen er en muslim fra Tsjetsjenia som ropte Allahu Akbar mens han angrep. Om det har noe med HAMAS sin oppfordring vites ikke enda men det er ikke usannsynlig.

https://www.bbc.com/news/world-europe-67101089

For de som husker det bestialske drapet på den franske læreren Samuel Paty, gjerningsmannen skar av hodet hans med en kniv og det var også en muslim fra Tsjetsjenia som stod bak. 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (16 timer siden):

Viktig at både europeiske jøder og muslimer tar avstand fra både Israel og Hamas.

Nei nei og atter nei europeiske jøder skal ikke måtte ta avstand fra Israel. Det er som å ta avstand fra sitt eget folk, religion og kultur. Skal også nevne at Israel som den eneste jødiske stat er det eneste stedet jødene kan dra hvis det blir veldig farlig for jødene i Europa.

  • Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er godt vakthold av politiet rundt synagogene i Oslo og Trondheim siden den jødiske hviledagen sabbat starter ved solnedgang.

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, paprikaskrue said:

Tatt i betraktning Joanne Rowling sitt bidrag i den såkalte transdebatten og at transmennesker utsettes for vold i dobbelt så stor grad i England og Wales, så er det ironisk at hun er opptatt av barn som må skjule den de er for frykt for å bli utsatt for vold.

https://www.theguardian.com/society/2020/jul/17/trans-people-twice-as-likely-to-be-victims-of-in-england-and-wales

Du mener det er en relevant sammenlikning? 
deg om det…

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, spekulasjoner, brudd på regelen om gjengivelse av tekst fra eksterne kilder og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (3 timer siden):

Nei nei og atter nei europeiske jøder skal ikke måtte ta avstand fra Israel. Det er som å ta avstand fra sitt eget folk, religion og kultur. Skal også nevne at Israel som den eneste jødiske stat er det eneste stedet jødene kan dra hvis det blir veldig farlig for jødene i Europa.

 

Sommer2464 skrev (2 timer siden):

Håper det er godt vakthold av politiet rundt synagogene i Oslo og Trondheim siden den jødiske hviledagen sabbat starter ved solnedgang.

Enig i alt du sier!👍

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, Bacteria said:

Det er helt skrudd vet du. Mental gymnastikk av ypperste klasse. 
De aller fleste av dem er folk som ville kommet først på Hamas’ dødsliste om de fikk bestemme.

🤙🤙 akkurat. Jeg tror det er noe så primitiv som : fiender av mine fiender er mine venner. Venstre er tradisjonel imot USA og USA beskytter Israel. Derfor...
Jeg tror det er noe sann.. Tragisk. Og farlig. Veldig farlig. Jeg er ikke alltid stor fan av USA, langt ifra men jeg vet av hvis jeg måtte velge mellom USA og hvilken som helst muslimsk land, det hadde vært USA (som de fleste i Vesten)
Ørker ikke hykleri.

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Sportydame said:

Heldigvis har både Tyskland og Frankrike forbudt pro-Palestina demonstrasjoner og organisasjoner nå.......vi får nok aldri se hvor stor oppslutningen rundt Hamas er i den arabiske verden idag, da norske medier ikke kommer til å vise det..... 😉 

Nei og jeg anbefaler alle å se på Sky news, BBC news, etc... mye mer detaljert.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bamba skrev (20 timer siden):

Jeg er jøde og jeg er veldig redd nå om dagen. For mine barn, meg selv og folket mitt . Det er helt skinnsykt at man i Norge skal måtte gå rundt å kjenne det sånn i 2023.

Jeg føler med deg 💙🇮🇱

Interessant nok er det ikke mange Palestinere rundt i verden som trenger å være redde. (Snakker åpenbart ikke om de i Gaza, det er krig der).

Syntes det forteller veldig mye om situasjonen. 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maggi2 skrev (8 timer siden):

Nuvel. De nekter ca. en million barn mat, vann og strøm, bombene regner kontinuerlig og barnefamilier står ute i gatene om nettene fordi det ikke finnes et eneste trygt sted å oppholde seg. Å evakuere er lettere sagt enn gjort, og for de fleste umulig. 

Temmelig nådeløst, spør du meg!

De nekter de ikke. De krever å få tilbake gislene. Får de tilbake babyene, barna, kvinnene og mennene som er sivile, så får de vann og strøm. 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Sacramone said:

Jeg føler med deg 💙🇮🇱

Interessant nok er det ikke mange Palestinere rundt i verden som trenger å være redde. (Snakker åpenbart ikke om de i Gaza, det er krig der).

Syntes det forteller veldig mye om situasjonen. 

Der er det som er så sprøtt ! Og som sier alt... Tenk om det var kristne eller buddhister som hadde angrepet Israel. Alle av samme religion i verden ville skjule seg og føle skam... Ikke demonstrere imot Israel og angrepe jødiske mennesker rundt i verden. Det er helt uhørt !

Endret av NatNat
  • Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (2 minutter siden):

Der er det som er så sprøtt ! Og som sier alt... Tenk om det var kristne eller buddhister som hadde angrepet Israel. Alle av samme religion i verden ville skule seg og føle skam... Ikke demonstrere imot Israel og angrepe jødiske mennesker rundt i verden. Det er helt uhørt !

Nemlig!👍
(Lite sannsynlig at buddhister ville begått slike terrorhandlinger da, VELDIG dårlig karma…)

Endret av Entern
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (5 timer siden):

Håper det er godt vakthold av politiet rundt synagogene i Oslo og Trondheim siden den jødiske hviledagen sabbat starter ved solnedgang.

Jeg så bevæpnet politi utenfor synagogen i Trondheim idag. 

✌️

Endret av Salmonella
  • Liker 8
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...