Gå til innhold

Hamas oppfordrer til global mobilisering mot Israel på fredag – europeiske jøder frykter for sin sikkerhet


Helgekarjol

Anbefalte innlegg

https://www.minerva.no/europa-israel-joder/hamas-oppfordrer-til-global-mobilisering-mot-israel-pa-fredag-europeiske-joder-frykter-for-sin-sikkerhet/433696
 

Det er meldinger som sirkulerer på sosiale medier om at førstkommende fredag skal være internasjonal dag for store demontrasjoner og angrip på synagoger og skoler med tilknytning til jøder.

Det meldes bl.a. fra Nederland og Storbritannia at jødiske skoler vil holde stengt. I Sverige uttrykker statsminister Ulf Kristersson og SD-leder Jimmie Åkesson dyp uro for situasjonen til Sveriges jøder.

 

image.thumb.jpeg.dcb86fcb57f65a2d5e292745f21a455b.jpeg

Endret av Helgekarjol
  • Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Hvis de virkelig vil vise hvorfor verden trenger en Jødisk stat, og hvorfor Israel aldri kan tape, koste hva det koste vil, så må de jo bare angripe jøder over hele verden.

  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle oppleve. At vondskapen kom tilbake…

Men det har den gjort.

I flere vestlige land har jøder allerede lenge slitt med trakassering og angrep fra denne gjengen, spesielt i Frankrike og Sverige der jøder har måttet flytte fra steder de har bodd i hundrevis av år, og mange andre steder hvor de ikke kan vise offentlig at de er jøder, jødiske barn blir mobbet osv. Har også skjedd ren terror, gærningene som angrep Charlie Hebdo angrep også jøder.

Media har selvsagt ikke snakket om det, unntatt HRS.

Nå kommer det nesten helt sikkert til å bli mye verre, det er mange med lite intelligens og mye hat der ute, både ekte ekstremister og voldsforbrytere som liker å ha en «unnskyldning» til å angripe folk.

Dette kan bli veldig grusomt :( 

  • Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Men det har den gjort.

I flere vestlige land har jøder allerede lenge slitt med trakassering og angrep fra denne gjengen, spesielt i Frankrike og Sverige der jøder har måttet flytte fra steder de har bodd i hundrevis av år, og mange andre steder hvor de ikke kan vise offentlig at de er jøder, jødiske barn blir mobbet osv. Har også skjedd ren terror, gærningene som angrep Charlie Hebdo angrep også jøder.

Media har selvsagt ikke snakket om det, unntatt HRS.

Nå kommer det nesten helt sikkert til å bli mye verre, det er mange med lite intelligens og mye hat der ute, både ekte ekstremister og voldsforbrytere som liker å ha en «unnskyldning» til å angripe folk.

Dette kan bli veldig grusomt :( 

Ja, hvor vært sånn noen år. Skuespiller Kim Bodnia flyttet vel fra Malmø delvis pga dette. 
Men nå har de altså gått åpent ut, skummelt. 
Frykter en ny krystallnatt. 😔

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (4 minutter siden):

Ja, hvor vært sånn noen år. Skuespiller Kim Bodnia flyttet vel fra Malmø delvis pga dette. 
Men nå har de altså gått åpent ut, skummelt. 
Frykter en ny krystallnatt. 😔

Det kan absolutt skje. Dette er ekstremt skremmende. 🙁

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (1 minutt siden):

Det er godt Arfan Bhatti sitter fengslet i Pakistan. 

https://www.nettavisen.no/artikkel/bhatti-skyldig-i-synagogeskyting/s/12-95-2542532

Jepp.

Han er vel sterkt mistenkt for å ha vært medvirkende til å organisere terror her allerede, han hadde garantert kastet seg på dette her. Finnes mer enn nok idioter han kunne manipulert til å gjøre noe jævlig.

  • Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (2 minutter siden):

Må innrømme at jeg sliter med å forstå logikken til den politiske venstresiden som på den ene siden tar avstand fra nazisme, for å så gi støtte til folk som står for holdninger som Hitler ville ha elsket.

Dette er en del av venstresidens schizofren opptreden.

 

  • Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (Akkurat nå):

Må innrømme at jeg sliter med å forstå logikken til den politiske venstresiden som på den ene siden tar avstand fra nazisme, for å så gi støtte til folk som står for holdninger som Hitler ville ha elsket.

Det er helt skrudd vet du. Mental gymnastikk av ypperste klasse. 
De aller fleste av dem er folk som ville kommet først på Hamas’ dødsliste om de fikk bestemme.

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Brian skrev (2 minutter siden):

Må innrømme at jeg sliter med å forstå logikken til den politiske venstresiden som på den ene siden tar avstand fra nazisme, for å så gi støtte til folk som står for holdninger som Hitler ville ha elsket.

Enig, det er i alle fall ved første øyekast totalt ulogisk og irrasjonelt.

Finnes årsaker selvfølgelig.

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Entern said:

Men det har den gjort.

I flere vestlige land har jøder allerede lenge slitt med trakassering og angrep fra denne gjengen, spesielt i Frankrike og Sverige der jøder har måttet flytte fra steder de har bodd i hundrevis av år, og mange andre steder hvor de ikke kan vise offentlig at de er jøder, jødiske barn blir mobbet osv. Har også skjedd ren terror, gærningene som angrep Charlie Hebdo angrep også jøder.

Media har selvsagt ikke snakket om det, unntatt HRS.

Nå kommer det nesten helt sikkert til å bli mye verre, det er mange med lite intelligens og mye hat der ute, både ekte ekstremister og voldsforbrytere som liker å ha en «unnskyldning» til å angripe folk.

Dette kan bli veldig grusomt :( 

Hva er problemet med jøder? Jeg har ikke satt meg inn i konflikten, men at man ikke kan si at man er jøde er da voldsomt. Jeg gikk på universitetet med en jøde fra USA og han var en kjempegod venn. Jeg skjønner virkelig ikke problemet folk har mot jøder. 

  • Liker 13
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 minutter siden):

Dette er en del av venstresidens schizofren opptreden.

 

De eneste jødene enkelte på venstresiden aksepterer er de som er ofre, med en gang man skal forsvare seg....

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jødehatet har alltid stått sterkt, men folk har lukket øynene helt! Tenk t dette grusomme angrepet fra terrorgruppen Hamas måtte til for at noen (fortsatt for få) ser dette. Jødene har en bitteliten stat i hele verden og den prøver mange arabiske land og utslette. De lærer å hate jøder på barnetv og fra skolebøker i Palestina og mange arabiske land. Hva skal lille Israel gjøre?! Jeg støtter ikke alt Israel gjør bare så det er sagt. Hjertet mitt blør for sivilbefolkningen i Gaza. Men jødehatet er så grusomt!!!! Norge har sendt millioner på millioner til Hamas. Israel vil kun ha det bittelille landet sitt i fred. De ønsker ikke krig, men landene rundt vil utslette de. 

  • Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heip skrev (4 minutter siden):

Jødehatet har alltid stått sterkt, men folk har lukket øynene helt! Tenk t dette grusomme angrepet fra terrorgruppen Hamas måtte til for at noen (fortsatt for få) ser dette. Jødene har en bitteliten stat i hele verden og den prøver mange arabiske land og utslette. De lærer å hate jøder på barnetv og fra skolebøker i Palestina og mange arabiske land. Hva skal lille Israel gjøre?! Jeg støtter ikke alt Israel gjør bare så det er sagt. Hjertet mitt blør for sivilbefolkningen i Gaza. Men jødehatet er så grusomt!!!! Norge har sendt millioner på millioner til Hamas. Israel vil kun ha det bittelille landet sitt i fred. De ønsker ikke krig, men landene rundt vil utslette de. 

Sant.
Jødehatet kommer fra flere hold. Du har tradisjonelle nazister. Du har arabisk nærmest medfødt jødehat. Tom anti-vaxxere kan bikke over i antisemittisme. Har hørt konspirasjonsteorier rundt vaksiner som involverer legemiddelindustri som ender opp med jødene som den stygge ulven. 
Så har du venstreorienterte, der det er vanskelig å skille mellom legitim kritikk av staten Israel og når kritikken bikker over i antisemittisme. 
Det er tom enkelte kristne grupperinger som hater jøder fordi de beskylder jødene for å ha drept Jesus for 2000+ år siden. 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotier som ikke klarer å skille mellom vanlige jøder og det staten Israel gjør.

Hvis man skal følge denne logikken vil det være helt innafor å hate og angripe alle muslimer fordi noen av de utfører terror.

Endret av Lurven
  • Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (7 minutter siden):

Idiotier som klarer å skille mellom vanlige jøder og det staten Israel gjør.

Hvis man skal følge denne logikken vil det være helt innafor å hate og angripe alle muslimer fordi noen av de utfører terror.

Godt poeng!

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...