Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2024

Julie97

Anbefalte innlegg

Oi, så gøy at dere fikk vite det allerede nå, @alilja 🥰 

Jeg var på UL nå på fredag, @Nikline og var da 13+0, men hun kunne ikke se kjønn enda dessverre. Kan sikkert være litt tidlig enda, men kanskje mulig i noen tilfeller? 

@Eivor24 Så koselig å se deg her, velkommen så mye 🥰

Synes det er veldig godt å ha en arena hvor man kan dele bekymringer og gleder med noen som er i samme situasjon og som virkelig forstår ☺️  Spesielt når man ikke har fortalt det til noen enda var det veldig godt å ha denne siden. 

Vi fortalte familie, venner og kolleger i helgen og det var deilig å få det overstått. Jeg er nå 13+2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 10+4. Er 29 år, og dette er mitt første barn. Ble gravid ved hjelp av Letrozol siden jeg har pcos. Er livredd hver dag for SA, men håper på det beste 🤞

Var på ultralyd i uke 6+2 og uke 9+2, og skal på ny nå om 3 dager (heldigvis). Alt har sett veldig bra ut på de to forrige ultralydene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (2 minutter siden):

Er i uke 10+4. Er 29 år, og dette er mitt første barn. Ble gravid ved hjelp av Letrozol siden jeg har pcos. Er livredd hver dag for SA, men håper på det beste 🤞

Var på ultralyd i uke 6+2 og uke 9+2, og skal på ny nå om 3 dager (heldigvis). Alt har sett veldig bra ut på de to forrige ultralydene. 

Gratulerer så mye ❤️ 

Frykt for SA er veldig naturlig- men prøv å tenke at oddsen er på din side. Du har jo kommet såpass langt at sjansene for SA nå er veldig små. ☺️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikline skrev (7 timer siden):

Å så gøy at du fikk vite kjønnet på tidlig UL😍 gratulerer🩵

hvor langt er du på vei? Når jeg skal på tidlig UL vil jeg være 13+0 og håååper de kanskje kan fortelle oss kjønn da, selvom jeg vet det kan være litt tidlig🙈

tusen takk for det! 🩵 jeg var akkurat 13+0 når jeg var på TUL, så det er mulig å se da🥰 er ikke alle som vil si det på TUL offentlig har jeg skjønt. Min jordmor sa at hun trooodde det var en gutt, men at det ikke kan sies helt sikkert før neste UL, men jeg så det selv også, så jeg er ganske sikker 🤭 er vel bare sånn de må si. lykke til 🫶🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eivor24 så kjekt med en til i gruppen! Gratulerer med graviditeten! Leit å høre at det er snakk om risiko, men det høres ut som at du blir godt ivaretatt og da vil det nok gå veldig fint 😊

Vi fortalte venner og familie tidlig. Mener det var i uke 7. Vi tenkte en del på det, og ble enige om at hvis det ikke gikk veien, ønsket vi at de rundt oss skulle vite. Dette er mennesker vi vet ville støttet oss i en vond tid. 

Familien fikk vite på facetime, mens venneflokken fikk vite på felles-chat. Jeg sendte et ultralydbilde av tvillingene mine der (fikk ultralyd i uke 7 på grunn av mistanke om det).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere som har tenkt å fortelle familie og/eller venner i form av julegave? 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Jeg tørr endelig å bli med her! Har fulgt med på dere andre en stund, men siden jeg mistet i MA tidligere så har jeg villet vente lenger denne gangen(var i uke 12 da det ble oppdaget). Er 10+2 med termin ca 30.juni, har vært på 2 ultralydkontroller til nå og forhåpentligvis går det bra denne gangen. 

Gratulerer til alle her som har kommet over 12 uker, for en lettelse! 

Formen min er fin, har gått på B6 som tok knekken på kvalmen og har kun hatt det periodevis. Har mye matlyst og lite energi, men ellers går alt bra! Gleder meg til å følge med i denne gruppa❣️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så gøy at det har kommet så mange fler idag og som i tillegg ligger nesten likt med meg😃 jeg er 10+6 idag og har termin 29 juni.

velkommen🥰🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymsh skrev (23 minutter siden):

Hei, 

Jeg tørr endelig å bli med her! Har fulgt med på dere andre en stund, men siden jeg mistet i MA tidligere så har jeg villet vente lenger denne gangen(var i uke 12 da det ble oppdaget). Er 10+2 med termin ca 30.juni, har vært på 2 ultralydkontroller til nå og forhåpentligvis går det bra denne gangen. 

Gratulerer til alle her som har kommet over 12 uker, for en lettelse! 

Formen min er fin, har gått på B6 som tok knekken på kvalmen og har kun hatt det periodevis. Har mye matlyst og lite energi, men ellers går alt bra! Gleder meg til å følge med i denne gruppa❣️

Velkommen ❣️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg første jordmortime. Jeg fikk tildelt samme jordmor som jeg har hatt med de t første barna mine også, og er veldig glad for det. Godt å få pratet med en som kjenner både meg og min historikk fra før 🥰 

Vi fikk laget en plan for videre oppfølging og fikk også lyttet på hjertelyd. 

Da blir neste time først til neste år. Føles veldig lenge til, men det er jo faktisk bare en måned til 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle dere nye! Jeg har prøvd å fått lagt til alle i listen på forsiden av innlegget, men jeg setter pris på hvis alle kan skrive en kommentar litt mer konkret som dette:

Julie97 - 26 - B2 - termin 19.06

Da blir det litt lettere for meg å føre det inn i lista 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er rundt 16 uker på vei og enda ikke har kjent bevegelse? Jeg er andregangsfødende og leser støtt og stadig om alle som kjenner bevegelse fra uke 12-13-14, så blir jo litt nervøs når jeg enda ikke har kjent noe...  Har OUL neste torsdag når jeg er 17+0, så krysser egentlig bare fingrene for at alt står bra til da 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal gi overraskelsen om baby til familien i julegave 🙋🏽‍♀️ spent på om jeg klarer å holde det skjult til da, for magen vokser ganske greit om dagen🙈 

Til deg som spurte om bevegelse: er bare 14 uker ish nå, men har ikke begynt å kjenne noe enda. Har morkaken på fremsiden denne gangen, så vet at det kan ta litt lengre tid da. Hadde bak sist og kjente fra ca uke 14🫶🏽 Lykke til på OUL!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ValarMorghulis Jeg er i uke 14  og har enda ikke kjent noe. Jeg har notert at jeg kjente liv i uke 15 (veldig diffust) i forrige svangerskap, men det beror jo veldig på hvordan både baby og morkake ligger. :)  Om du er veldig bekymret, kan du jo ringe jordmor og be henne lytte etter hjertelyd om det kan gi deg litt mer ro. 

Jeg fikk høre hjertelyd på kontroll i går, og kjente det var deilig og få høre. 

@alilja Så fin juleoverraskelse for familien din ❤️ Lite som kan overgå en slik gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@alilja Så koselig julegave, det blir de sikkert å sette pris på ❤️  Og der sier du noe, jordmor nevnte faktisk på TUL at morkaken min lå litt i veien for undersøkelsen. Da ligger den kanskje foran hos meg også? 🤷‍♀️ Det kan jo være en forklaring! 

@Parv Har ikke tenkt på morkaken en gang, men det har sikker mye å si hvordan den ligger. Den lå bak sist gang, så da kjente jeg mye bevegelse fra rundt denne tiden. Jeg holder nok ut til neste torsdag, har mye å henge fingrene i i disse førjulstider!

Skjønner godt at det var fint å få høre hjertelyd, det er jo en veldig god bekreftelse på at alt står bra til her og nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@ValarMorghulis Så bra :) Fint å ha noe å distrahere seg med på denne tiden. 

Føler tiden mellom uke 12 og OUL er så lang siden man gjerne ikke merker like mye av graviditeten som i begynnelsen i denne perioden. Synes det er helt greit med en litt travel førjulstid nå. Når man kommer ut på andre siden av året er det plutselig gått nye 4 uker og da er svangerskapet mitt etter alt og dømme allerede halvgått 🫣 Jordmor indikerte at jeg må regne med planlagt ks allerede i uke 36. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ValarMorghulis jeg *tror* jeg har kjent den ene nå og da. Som en liten leamus som her og der dukker opp (er 15+3, men det er godt over en uke siden jeg begynte å kjenne dette). Den andre kjenner jeg ingenting til. Regner med det har å gjøre med både beliggenhet og morkake. En av dem hadde foranliggende morkake, husker ikke hvilken som hadde hva. Jeg var for opptatt av de søte babyene på skjermen til å høre sånn altfor godt etter hva jordmoren sa 😂

Den jeg tror jeg kjenner, ligger også høyere opp, og jeg innbiller meg at det er mindre annen aktivitet der som jeg raskt vil tenke at det heller er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går greit med dere! TUL gjennomført i dag og alt fint❤️ Nå tørr jeg endelig å tenke at dette er ekte, og gleder meg til tiden fremover. Kvalmen er fortsatt like ille, men håper den snart går over.

Ellers får familie vite det til jul når jeg er rundt uke 15-16 og gleder oss så! Nå skal desember brukes på å vindusshoppe babyting og starte på noe innkjøp😊

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy og se at så mange nå begynner å tippe 12 uker og har vært på TUL. ❤️ Tenk - i løpet av januar nærmer det seg halvgått svangerskap for mange. 

Her er også kvalmen ganske fremredende fortsatt, men det er travle dager på jobb og det hjelper å ha mye på tapeten før jul. Kvalmen er uansett overkommelig og er så langt den eneste plagen jeg har. Forrige gang jeg var var gravid klødde jeg intenst nesten hele svangerskapet, noe som var mye verre enn kvalmen i seg selv.. 

Jeg har så vidt begynt å snuse litt på utstyr, men skal styre meg så godt det går. Har erfart at det er lite vi faktisk MÅ ha før baby er født utover stelleutstyr, bilstol, vogn og et egnet sovested - og klær selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...