Anonymous11 Skrevet 19. desember 2023 #261 Del Skrevet 19. desember 2023 En uke siden jeg ble truffet av det som kunne føles som et tog. Måtte til slutt krype til korset og be om legetime, endte med sykemelding ut denne uka også siden jeg nå har gått så lenge med et eller annet. Har liksom vært infeksjon på infeksjon de siste ukene og legen mener kroppen nå nærmer seg shut down-modus og med det trenger det den kan få av hvile - jeg er forsåvidt enig, men lettere sagt enn gjort å hvile tilstrekkelig når hosten kommer så fort jeg legger meg ned. Nå er brystveggen enormt vond ved hoste også, så jeg vet snart ikke mine arme råd her. 😂 Fikk i alle fall svar på blodprøver i formiddag, legen legger det frem som at jeg har både influensa type A og svineinfluensa, men når jeg søker opp rundt svineinfluensa ser det ut til at dette er Influensa type A? 🤷🏼♀️ Uansett - allmenntilstanden er bedre og feberen har sluppet taket, i morgen er det dags for influensavaksine. Skulle bare mangle at jeg blir litt dårlig av den også 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 20. desember 2023 #262 Del Skrevet 20. desember 2023 @Anonymous11 riktig god bedring til deg! Det virker som du har vært igjennom en ordentlig støyt. Håper du har noen der hjemme som tar godt vare på deg ❤️ Hvis det er noen trøst, tar jeg influensavaksinen hvert eneste år, og har aldri opplevd en bivirkning. Heller ikke nå som gravid. Det samme gjelder mannen min, og de aller, aller fleste kollegaene jeg har pleid å ta vaksinen med. Krysser fingrene for at dette skal gå smertefritt! @Parv jeg forstår hva du mener med det med bevegelse! Jeg var hos fysioterapeut tidligere i uken for å få målt avstanden mellom magemusklene mine (er med i en studie om delte magemuskler i og etter svangerskap). Hun oppfordret sterkt til å gjøre mageøvelser gjennom svangerskapet, og ga meg noen gode tips til øvelser som trener mange deler av kroppen samtidig, og som er gravidvennlige. Jeg har stort sett gått på treningssenter, men kjenner rett og slett at jeg ikke klarer det nå. Var ute i går og kjøpte en medisinball, og håper at det er kort nok vei til stua til at kroppen skal få kjørt seg litt😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 20. desember 2023 #263 Del Skrevet 20. desember 2023 Masse god bedring til deg, @Anonymous11 ❤️ Virkelig ikke godt å være deg. Håper du blir stelt godt med og at jula kanskje gir deg så mye ro at du føler deg bedre snart. Skulle tro du begynner å få god beskyttelse mot influensa allerede før vaksinen er tatt, så da satser vi på at du slipper mer av det nå. 🙂 @Bovina sancta Ah, så lurt å investere i noe utstyr. Har litt selv her hjemme, men det er liksom den tidsklemma som stopper det. Har en toåring som sover "litt" urolig på kveldene og som krever at jeg bruker mye av kvelden på å ligge ved siden av han 😅Tror lille-storebror skal få en tøff overgang når bittelillebror/søster kommer og må dele på mamma.. Mannen er dessuten ukependler, så da er treningssenter også utelukket disse dagene. Spørs om løsningen får bli at jeg legger ei matte på stua foran tv'en og tar noen øvelser mens lillesjefen har barne-TV-økta si. 🙃 Ellers får man vel bare tenke at all bevegelse er bra... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 21. desember 2023 #264 Del Skrevet 21. desember 2023 @Bovina sancta @Parv takk dere ❤️ Har heldigvis en her hjemme som tar godt vare på meg - eller prøver i alle fall, greide jo selvfølgelig å smitte ham også med dette. 😅 Vi er heldigvis på bedringens vei nå begge to, så nå krysser jeg fingrene for at den seige hosten etterhvert slipper taket den også. Vaksinen ga ingen merkbare bivirkninger, annet enn en litt sår overarm. Det overlever jeg 🥳 Hva angår bevegelse har jeg hatt som mål å fortsette å holde på treningsrutinene, det vil i mitt tilfelle si styrketrening 2-3 ganger i uka. Dette har naturligvis utgått de siste ukene (egentlig alle 16 ukene hittil, vært på SATS 2 ganger siden graviditeten ble oppdaget 🫣), men jeg håper å få tatt opp tråden på nyåret igjen. Savner å være i bevegelse, samtidig skyr jeg alt som kan føre til andpustenhet som pesten på grunn av hosten for øyeblikket. 😅 Dette med å oppfordre til å fortsette å trene mage er det gull at du deler, @Bovina sancta. Har vært veldig usikker rundt dette, så kjekt å vite. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 22. desember 2023 #265 Del Skrevet 22. desember 2023 Så bra at det går riktig vei, @Anonymous11 ❤️ Håper hosten også slipper taket. Det går hardt utover livskvaliteten å hoste så mye. Jeg vurderer å snakke med lege/jordmor om gradert sykemelding på nyåret. Tror kroppen og hodet trenger litt avlastning i form av litt pause fra jobb. Da kan jeg bruke disse dagene til å få rørt meg litt og føle at jeg kan ha hodet over vann og kanskje hente meg litt inn mellom slagene. Sliter med mye hodepine og svimmelhet om dagen og tror kanskje at en sjekk av blodtrykket kunne vært lurt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 22. desember 2023 #266 Del Skrevet 22. desember 2023 @Parv ja, det skal være sikkert og visst! I dag og i går er de første dagene på lang tid hvor jeg har turt å droppe bind. Hatt skikkelig stressinkontinens de siste par ukene, dette til tross for at jeg ikke er plaget med lekkasje til vanlig. 🙈 Det er kanskje ikke så dumt om du kjenner på at du er sliten og ikke har helt det overskuddet du skulle ønske, og om du sliter med både hodepine og svimmelhet skjønner jeg veldig godt at du kanskje kjenner på at du trenger en pause. Håper det går seg til etterhvert og at du får litt juleferie mellom slagene i alle fall 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 22. desember 2023 #267 Del Skrevet 22. desember 2023 @Anonymous11 Uff, det høres ikke spesielt gøyalt ut 😅 Får håpe du slipper å frem med bindene igjen frem til babyen kommer 💗 Kan hende juleferie er akkurat det jeg trenger nå og at jeg starter året med ny giv uten behov noe ekstra. Samtidig er jeg bestemt på å følge jordmors råd om å være bevisst på egen helse og pleie under denne graviditeten. Sist graviditet hadde jeg kun et barn som i stor grad var selvgående og det gikk stort sett fint, men var veldig sliten og tynnslitt de siste mnd. Da kom baby nesten 5 uker før tiden og alle tre ukene i perm før fødsel gikk vekk. Satt derfor på jobb samme dag som han ble født 😅 Rakk liksom aldri å få hentet meg inn, og er derfor opptatt av at jeg denne gangen SKAL trosse samvittigheten overfor jobb og lytte mer til kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 22. desember 2023 #268 Del Skrevet 22. desember 2023 @Anonymous11 godt å høre at du blir tatt vare på, og at dere er på bedringens vei! Vil bare legge til angående dette med mageøvelser, at det er ingen begrensninger på mageøvelser lenger ifølge fysioterapeuten. De pleide å være ganske restriktive med hvilke øvelser man skulle gjøre. Forskning viser at dette var helt unødvendig. Så det er bare å gønne på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 25. desember 2023 #269 Del Skrevet 25. desember 2023 Stikker bare innom her inne for å ønske alle her inne en god og fredelig jul ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 25. desember 2023 #270 Del Skrevet 25. desember 2023 @Parv Tusen takk for det. Riktig god jul, alle sammen🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 25. desember 2023 #271 Del Skrevet 25. desember 2023 ..Må jo også bare meddele at influensaen selvsagt meldte sin ankomst på selveste julaften. 😷 maks uheldig, men kunne vel ikke komme utenom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 26. desember 2023 #272 Del Skrevet 26. desember 2023 Åh, det er så kjipt! Masse god bedring til deg @Parv .❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 28. desember 2023 #273 Del Skrevet 28. desember 2023 Da har vi vært på ordinær ultralyd og nok en gang vært så utrolig heldige at vi fikk se to helt friske og fine babyer som følger vekstkurven akkurat slik de skal. Fikk også bekreftet at det er to jenter. Siden alt så veldig fint ut, slipper vi ultralyd annenhver uke, så nå er der 4 uker til neste gang 🥰 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 28. desember 2023 #274 Del Skrevet 28. desember 2023 @Bovina sanctaÅh, så moro! 🥰Vi har OUL den 12. januar, sykt spent på om vi endelig får vite kjønn eller om den lille ligger sånn at det er umulig å se 😅 Her har disse ligamentsmertene meldt sin ankomst, kjente på det for første gang ved leggetid i går kveld og de har jammen meg fortsatt gjennom natten. Ligger gjerne på ryggen og leser litt før jeg sovner på kveldene (sover best på siden, så det er ikke noe stress), men spent på hvordan det blir i dag. I morges var det rett og slett vondt på ene siden å ligge på rygg. 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 28. desember 2023 #275 Del Skrevet 28. desember 2023 @Bovina sancta så artig! 🥰 og så deilig å slippe ukentlige kontroller. @Anonymous11 Ah, føler med deg! Det er ikke noe godt. Forhåpentligvis er det noe som er forbigående. Her har jeg fått en slags kink eller nervesmerte i ryggen/nedover ryggen som gjør det umulig å løfte eller bøye seg. Håper det ikke er noe varig, og synes det er litt for tidlig til å begynne å kjenne på slike vondter allerede. Ser også veldig frem til OUL nå, og selv om juleferien gjerne kunne vart evig, kunne jeg godt tenkt meg og bare spole tiden frem til 11. januar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 29. desember 2023 #276 Del Skrevet 29. desember 2023 @Parv usj, håper det går over kjapt det også. Her ga ligamentsmertene seg litt innen jeg la meg i går kveld, men istedenfor fikk jeg en type strekk eller noe på høyre side av korsryggen 😅🤷🏼♀️ I tillegg har jeg de siste dagene slitt med søvnen, og det kjenner jeg sliter litt på tålmodigheten. Jeg er vant med å sovne så fort hodet treffer puta nesten, og har alltid hatt et veldig godt sovehjerte. Men i natt lå jeg lys våken klokken 03, og skjønte ikke hvordan jeg skulle få til å sove igjen. Føles som jeg har ligget og bare vridd på meg hele natten hele uka, håper også dette er forbigående 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 29. desember 2023 #277 Del Skrevet 29. desember 2023 @Anonymous11 Off, noe må det jo være 😅 man må vel bare innfinne seg med at man må kjenne på noe fremover.. Søvn har egentlig vært et litt utfordrende punkt for meg helt siden jeg ble gravid med andremann. Lå ofte våken mange timer hver natt under graviditeten da, og har vel egentlig ikke sovet mer enn maks 4 timer sammenhengende siden. Toåringen har også veldig få timer sammenhengende søvn og er mye urolig i løpet av natta. Nå har jeg igjen begynt å ligge våken på nettene og vri meg, så da er det vel bare å stålsette seg på nye søvnløse år… 😅 Har tenkt at det kanskje er kroppens måte å forberede seg på lite søvn i tiden som kommer, men håper også det er forbigående! Forøvrig hjelper ikke en voksende mage på søvnkvaliteten 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 30. desember 2023 #278 Del Skrevet 30. desember 2023 @Parv haha ja, er nok dessverre fare for det. 😅 Usj, jeg unner virkelig ingen å slite med søvn. Det er så kjipt! Og det høres definitivt ut som du er en del mer plaget enn meg, så jeg bør nok egentlig ikke klage 🙈 Ikke sikkert det er dette du vil høre heller, men i natt har jeg sovet KJEMPEGODT igjen, haha. Ventet til jeg var altfor trøtt med å gå å legge meg, det fungerte tydeligvis. 😅 Det ser heldigvis ut til å gå i perioder foreløpig i alle fall, og at jeg får sove noen netter i det minste. Er nok bare å sette pris på de få nettene man får som virkelig er gode. Og ja, har også tenkt tanken på at dette kanskje er kroppen sin måte å forberede seg på søvnløse netter på. Må opp og tisse en til tre ganger hver natt, så jeg vet ikke helt om jeg tror på dette med at blæra enda ikke har fått trykk på seg - det føles i alle fall som at trykket er der allerede 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Parv Skrevet 30. desember 2023 #279 Del Skrevet 30. desember 2023 @Anonymous11 Haha! Se der ja! Unner deg all søvn du kan få i graviditeten. 🤗 forhåpentligvis fortsetter det sånn! Jeg er nok en av dem som generelt ikke er avhengig av så mye søvn og som sover lett. Har blitt så vant med at det er sånn, men synes det er irriterende å våkne midt på natta uten at det er en spesiell grunn til det. Det jeg ønsker meg mest er en natt uten forstyrrelser fra noen (gjelder både fra barn og mann🫣) Enig med det med blæra! 😂 er også oppe flere ganger på do.. tar jo aldri slutt 🥵 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymous11 Skrevet 1. januar 2024 #280 Del Skrevet 1. januar 2024 Parv skrev (På 30.12.2023 den 22.52): @Anonymous11 Haha! Se der ja! Unner deg all søvn du kan få i graviditeten. 🤗 forhåpentligvis fortsetter det sånn! Jeg er nok en av dem som generelt ikke er avhengig av så mye søvn og som sover lett. Har blitt så vant med at det er sånn, men synes det er irriterende å våkne midt på natta uten at det er en spesiell grunn til det. Det jeg ønsker meg mest er en natt uten forstyrrelser fra noen (gjelder både fra barn og mann🫣) Enig med det med blæra! 😂 er også oppe flere ganger på do.. tar jo aldri slutt 🥵 @Parv Haha tusen takk, og i like måte! 😅 Sykt hvor forskjellige vi kan være mtp søvnbehov. Du fungerer nok fort en del bedre enn meg på lite søvn. 🙈 Skal sies at jeg sover ganske lett jeg også som regel, har i alle fall følelsen av det. Vår firbeinte bestevenn på 15 (måtte ta farvel for ganske straks et år siden) måtte de siste månedene opp for å tisse 1-2 ganger per natt, så i disse månedene var jeg på beina nesten i samme øyeblikk som klørne hans traff parketten for å slippe ham ut, for han tissa inne som den største selvfølgelighet på slutten der (heldigvis, hadde vært så kjipt om han skulle gå rundt og skjemmes) om jeg ikke var kjapp nok. Kan vel muligens kalle det en liten forsmak på det som kommer, jeg vet ikke. 😅 Du får ikke sneket deg til en hotellnatt eller lignende en gang, så du kanskje får sovet litt ut? 😅 Og ja - den blæra er helt på bærtur allerede. 😆 Lurer på om samboeren har blitt smittet litt med mine symptomer i dette tilfellet faktisk, føler han er oftere og tisser for tiden han også. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå