Gå til innhold

For oss som prøver på nytt etter MA/SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lotte123 skrev (16 minutter siden):

Hei! Så trist ❤️ siden du "bare" var fem uker på vei, trenger det ikke ta så lang tid før mensen er tilbake. Du får eggløsning før mensen, men mange anbefaler å vente med å prøve til mensen kommer. Vanskelig å time når eggløsning kommer, når du ikke har fått mensen synes jeg. 

Forstår godt at det er sårt når venne blir gravide. Jeg blir skikkelig sjalu og det er så vondt 💔

Vær forberedt på at skuffelsen kan ta tid å komme over. Sorgen går nok i rykk og napp. Håper det løser seg raskt for deg 🤞

Takk for svar og oppklaring ❤️ Godt å snakke med noen som forstår. Godt å høre at det er normalt å bli sjalu, man føler jo seg som et dårlig menneske, men det er bare så sårt akkurat nå. Prøvde liksom å glemme det litt i jula, men så har sorgen slått meg veldig de siste dagene. Jeg er heldig som har et barn allerede, men vi trengte hjelp for å få h*n og dette var første gang vi ble gravid på egenhånd, så det føltes litt som å vinne i Lotto. 

Anonymkode: 7e3ad...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei❤️

Jeg ble gravid etter å ha forsøkt i 8mnd, som endte i SA i uke 6 i sommer. Tiden etter dette var grusom, og flere rundt meg ble gravide og fødte barn. Jeg var også svært sjalu, og synest det var så urettferdig. Det værste var nok å få tilsendt bilder av nyfødte babyer fra venninner. Jeg tok meg sammen, og var glade på deres vegne og lot det bare gå. Etter ett par mnd. etter aborten, valgte jeg å kontakte psykolog. Må si det er det beste valget jeg tok for meg selv på det tidspunktet. Å kunne uttrykke min frustrasjon og innvendige sinne var noe som føltest godt. Ble litt etter litt meg selv igjen, men jeg og samboeren min sluttet å aktivt prøve å bli gravide for at jeg skulle få «sørge» og føle meg selv igjen. 
Rett før jul bestemte vi oss for å prøve igjen, og spiren satt på første forsøk❤️ Jeg har aldri vert mer takknemlig, men jeg kjenner også på en frykt at det skal skje igjen. Dette er utenfor min kontroll, men kommer til å fortsette å bruke psykologen min til desse vanskelige tankene angående SA. Jeg tror virkelig at kroppen min er «sterkere» enn noen gang, etter å ha vert gjennom det jeg har vert gjennom, og jeg føler meg annerledes i denne graviditeten enn den som endte i SA❤️

 

Håper det ordner seg for deg, TS❤️

Anonymkode: 00d07...5f7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei❤️

Jeg ble gravid etter å ha forsøkt i 8mnd, som endte i SA i uke 6 i sommer. Tiden etter dette var grusom, og flere rundt meg ble gravide og fødte barn. Jeg var også svært sjalu, og synest det var så urettferdig. Det værste var nok å få tilsendt bilder av nyfødte babyer fra venninner. Jeg tok meg sammen, og var glade på deres vegne og lot det bare gå. Etter ett par mnd. etter aborten, valgte jeg å kontakte psykolog. Må si det er det beste valget jeg tok for meg selv på det tidspunktet. Å kunne uttrykke min frustrasjon og innvendige sinne var noe som føltest godt. Ble litt etter litt meg selv igjen, men jeg og samboeren min sluttet å aktivt prøve å bli gravide for at jeg skulle få «sørge» og føle meg selv igjen. 
Rett før jul bestemte vi oss for å prøve igjen, og spiren satt på første forsøk❤️ Jeg har aldri vert mer takknemlig, men jeg kjenner også på en frykt at det skal skje igjen. Dette er utenfor min kontroll, men kommer til å fortsette å bruke psykologen min til desse vanskelige tankene angående SA. Jeg tror virkelig at kroppen min er «sterkere» enn noen gang, etter å ha vert gjennom det jeg har vert gjennom, og jeg føler meg annerledes i denne graviditeten enn den som endte i SA❤️

 

Håper det ordner seg for deg, TS❤️

Anonymkode: 00d07...5f7

Takk for din historie!
 

Alt ser ut til å ordne seg her, heldigvis! Ble gravid på nytt 4 uker etter aborten og er nå 14 uker på vei. Alt ser fint ut på de 4 ultralydene jeg har vært på. Så utrolig takknemlig og håper denne tråden kan være til god hjelp for andre i samme situasjon❤️ Det hjalp hvert fall meg å lese andre sine historier! 
 

-ts

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har vært på ultralyd idag da jeg har hatt mye symptomer i flere uker og positive tester lenge. Og jeg er gravid! Sannsynligvis 8 uker på vei 🥰 Måtte bare dele det her! 🤩Legen virket helt sjokkert over hvor fort jeg har blitt gravid, trolig bare 2 uker etter utskrapningen.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

En fin tråd for oss som føler oss litt alene. 
Jeg og min mann har prøvd i et år ca. Har hatt en kjemisk og en senabort i uke 16 (alvorlig kromosomfeil). Hadde den i oktober og det tok en stund før jeg fikk mensen tilbake. Har hatt to prøveperioder etter det og fått mensen begge gangene. I februar er min mann bortreist så blir ikke nytt forsøk før i mars.. Samtidig så ser jeg artikler på nettsider om alle som er gravide også sitter jeg her da… blir bare mer og mer bitter og lei meg.. 

i april skulle jeg hatt termin og jeg syns den mnd nærmer seg altfor fort… hadde et lite håp om at jeg skulle rekke å bli gravid før det så det kanskje føles litt «enklere», men har mistet alt håp..

Anonymkode: b4c53...001

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre noen blir gravide raskt. Jeg som hadde MA i julen og var 11 uker på vei. Fikk mensen nå nylig som varte en uke. Har hatt 0 sex så er ikke noen forventning å bli gravid med det første😅 Vurderer å gi et forsøk denne syklusen men får se om det blir noe..

Anonymkode: 6ab99...f8a

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

anonyymb skrev (19 timer siden):

Jeg har vært på ultralyd idag da jeg har hatt mye symptomer i flere uker og positive tester lenge. Og jeg er gravid! Sannsynligvis 8 uker på vei 🥰 Måtte bare dele det her! 🤩Legen virket helt sjokkert over hvor fort jeg har blitt gravid, trolig bare 2 uker etter utskrapningen.

Gratulerer så mye! Håper alt går bra denne gangen🥰 Jeg er kommet over halvveis nå og alt ser ut til å gå bra. Har senket skuldrene og det føles så godt. Er så glad jeg opprettet denne tråden, den kan absolutt gi håp til mange i samme situasjon. Takk for at du deler! 

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hei, 

En fin tråd for oss som føler oss litt alene. 
Jeg og min mann har prøvd i et år ca. Har hatt en kjemisk og en senabort i uke 16 (alvorlig kromosomfeil). Hadde den i oktober og det tok en stund før jeg fikk mensen tilbake. Har hatt to prøveperioder etter det og fått mensen begge gangene. I februar er min mann bortreist så blir ikke nytt forsøk før i mars.. Samtidig så ser jeg artikler på nettsider om alle som er gravide også sitter jeg her da… blir bare mer og mer bitter og lei meg.. 

i april skulle jeg hatt termin og jeg syns den mnd nærmer seg altfor fort… hadde et lite håp om at jeg skulle rekke å bli gravid før det så det kanskje føles litt «enklere», men har mistet alt håp..

Anonymkode: b4c53...001

Så leit å høre om aborten og at det dessverre ikke har klaffet for dere på nytt. Håper mars er måneden deres og at en frisk og fin spire vil sitte helt til termin. Ventetiden på eggløsning og ny graviditet kan nok være veldig tøff å stå i… Krysser fingrene for deg🤞🏼

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Godt å høre noen blir gravide raskt. Jeg som hadde MA i julen og var 11 uker på vei. Fikk mensen nå nylig som varte en uke. Har hatt 0 sex så er ikke noen forventning å bli gravid med det første😅 Vurderer å gi et forsøk denne syklusen men får se om det blir noe..

Anonymkode: 6ab99...f8a

Så leit å høre at dere mistet… Vondt når man nærmer seg 12 uker og begynner å fantasere om hvem den lille i magen er.

 

Dersom dere føler dere klare ville jeg bare rådet dere til å kjøre på. For min den gikk alle de vonde tankene bort når jeg kunne begynne å fokusere på ny graviditet. Selv om de første månedene var tøffe og jeg var redd for å gjennomgå en MA på nytt, så tror jeg det hadde vært slik dersom jeg hadde ventet noen måneder også. Lykke til når dere er klare for å forsøke på nytt🫶🏼 

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må joine her. Ma ble oppdaget hos meg når jeg var 11 uker på vei, fosteret hadde da vært dødt par uker. Tok cytotec for 15 dager siden. Begynte prøvingen igjen idag. Men synes dette med når el osv er, er himla vanskelig å vite noe om nå. Og tenker det kanskje ikke er vits med el-tester(siden jeg enda har hcg i blodet. (?) GT igår fortsatt positiv). 
 

Håper det sitter for oss alle snart ❣️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LN82 skrev (1 time siden):

Hei! Må joine her. Ma ble oppdaget hos meg når jeg var 11 uker på vei, fosteret hadde da vært dødt par uker. Tok cytotec for 15 dager siden. Begynte prøvingen igjen idag. Men synes dette med når el osv er, er himla vanskelig å vite noe om nå. Og tenker det kanskje ikke er vits med el-tester(siden jeg enda har hcg i blodet. (?) GT igår fortsatt positiv). 
 

Håper det sitter for oss alle snart ❣️

Er 20 dager siden jeg tok cytotec og det her er kjedelig. Det var lite vits å ta el-tester siden jeg har ennå noe positiv g.test.. Endelig noe svakere enn før. 

Anonymkode: c73c1...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det for dere når dere får positiv test igjen? Jeg er hysterisk jeg rett og slett. Har 2 MA å flere spotanaborter bak meg, får hjelp denne gangen men jeg klarer ikke å slappe av, er 100% sikker på å miste. Testet 4 dager på rad å får ikke god stigning å nå er jeg sikker på at dette er en kjemisk. 

Anonymkode: 35b9a...9a2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 9.35):

Så leit å høre om aborten og at det dessverre ikke har klaffet for dere på nytt. Håper mars er måneden deres og at en frisk og fin spire vil sitte helt til termin. Ventetiden på eggløsning og ny graviditet kan nok være veldig tøff å stå i… Krysser fingrene for deg🤞🏼

Anonymkode: a7720...ddb

❤️

Anonymkode: b4c53...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er 20 dager siden jeg tok cytotec og det her er kjedelig. Det var lite vits å ta el-tester siden jeg har ennå noe positiv g.test.. Endelig noe svakere enn før. 

Anonymkode: c73c1...769

EL testene slår ut frem til hcg er under 25. 

Anonymkode: 7889c...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.2.2024 den 10.49):

EL testene slår ut frem til hcg er under 25. 

Anonymkode: 7889c...552

Jeg hadde (svak) positiv test fram til hcg på 7..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (7 timer siden):

Jeg hadde (svak) positiv test fram til hcg på 7..

Ja det og kan skje.. Men kan også skyldes LH hormon. Man har LH i kroppen hele tiden i ulik mengde, så kan være begge deler den reagere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 7.2.2024 den 9.39):

Så leit å høre at dere mistet… Vondt når man nærmer seg 12 uker og begynner å fantasere om hvem den lille i magen er.

 

Dersom dere føler dere klare ville jeg bare rådet dere til å kjøre på. For min den gikk alle de vonde tankene bort når jeg kunne begynne å fokusere på ny graviditet. Selv om de første månedene var tøffe og jeg var redd for å gjennomgå en MA på nytt, så tror jeg det hadde vært slik dersom jeg hadde ventet noen måneder også. Lykke til når dere er klare for å forsøke på nytt🫶🏼 

Anonymkode: a7720...ddb

Det var mye vondere enn SA'en jeg hadde i uke 10 en gang tidligere for da hadde jeg så mange symptomer på at noe var feil i lengre tid. Denne gangen var det null blødninger og masse symptomer hele veien. Uansett nå er det rundt 1.5 måned som har gått og jeg har det bra, men gruer meg til å potensielt bli gravid igjen og så gå rundt å bekymre meg x-antall måneder. Eller om det blir vanskelig å bli gravid på nytt. Kjipt også😪 Men takk, tror kanskje det blir noen aksjer denne måneden❤️Om jeg finner ut når EL er😅

Anonymkode: 6ab99...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering, jeg som skrev litt opp her. 
Tror jeg fikk EL ca 16 dager etter cytotec. Hadde samleie 2 ganger mens EL slim pågikk. 2 dager etter kom det pittelitt rosa på papiret. 

Og så, 7 dager etter EL fikk jeg ordentlig murringer og ble oppblåst og kjentes som tanta på tur. Etter dobesøk så jeg en mengde brunaktig utflod på papiret(slik som bruke ha par timer før blødningen starter ordentlig ved mensen). Men det fortsatt bare med litt sånn på papiret den dagen, og dagen etter der bare par dråper. Nå 2 dager etter det er smertene borte og ingen mens. 
Dette har jeg aldri opplevd før og syntes det var rart at mens skulle komme så raskt etter EL, men tenkte kroppen kanskje bare litt rar etter MA. Men begynner nå å lure på om dette heller kunne vært en festeblødning? Aldri opplevd festeblødning før. Og aldri opplevd slike ‘mellomblødninger’, ikke etter tidligere SA/MA heller. 
Noen som har opplevd lignende eller vet hva dette kan være? 
Bør jeg kontakte lege? 
Takknemlig for svar 🫶🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LN82 skrev (21 minutter siden):

Oppdatering, jeg som skrev litt opp her. 
Tror jeg fikk EL ca 16 dager etter cytotec. Hadde samleie 2 ganger mens EL slim pågikk. 2 dager etter kom det pittelitt rosa på papiret. 

Og så, 7 dager etter EL fikk jeg ordentlig murringer og ble oppblåst og kjentes som tanta på tur. Etter dobesøk så jeg en mengde brunaktig utflod på papiret(slik som bruke ha par timer før blødningen starter ordentlig ved mensen). Men det fortsatt bare med litt sånn på papiret den dagen, og dagen etter der bare par dråper. Nå 2 dager etter det er smertene borte og ingen mens. 
Dette har jeg aldri opplevd før og syntes det var rart at mens skulle komme så raskt etter EL, men tenkte kroppen kanskje bare litt rar etter MA. Men begynner nå å lure på om dette heller kunne vært en festeblødning? Aldri opplevd festeblødning før. Og aldri opplevd slike ‘mellomblødninger’, ikke etter tidligere SA/MA heller. 
Noen som har opplevd lignende eller vet hva dette kan være? 
Bør jeg kontakte lege? 
Takknemlig for svar 🫶🏽

EL så kort tid etter høres litt kjapt ut, fullt mulig, men ja..  Du er jo nå da knappe 4 uker etter cytotec.. Så virker noe rart. 

Helt normalt at syklus kan rote litt etter cytotec og mist. Høres ut som alt for stor blødning til å være festeblødning. 

Jeg vil tippe EL ikke har skjedd når du trodde, og at du har hatt en resteblødning - som kan skje selv om det ikke er fysiske rester igjen. 

Mellomblødning er det heller ikke å regne siden man ikke vet med sikkerhet om syklus er startet oppigjen.

Første mens etter cytotec kan være kortere enn vanlig, mindre blødning, men også lengre eller mer blødning enn vanlig. Helt umulig for både oss og deg å vite sikkert. 

Bare husk at EL tester slår ut feilaktig dersom du har hcg rester i urin.

Anonymkode: 7889c...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

EL så kort tid etter høres litt kjapt ut, fullt mulig, men ja..  Du er jo nå da knappe 4 uker etter cytotec.. Så virker noe rart. 

Helt normalt at syklus kan rote litt etter cytotec og mist. Høres ut som alt for stor blødning til å være festeblødning. 

Jeg vil tippe EL ikke har skjedd når du trodde, og at du har hatt en resteblødning - som kan skje selv om det ikke er fysiske rester igjen. 

Mellomblødning er det heller ikke å regne siden man ikke vet med sikkerhet om syklus er startet oppigjen.

Første mens etter cytotec kan være kortere enn vanlig, mindre blødning, men også lengre eller mer blødning enn vanlig. Helt umulig for både oss og deg å vite sikkert. 

Bare husk at EL tester slår ut feilaktig dersom du har hcg rester i urin.

Anonymkode: 7889c...552

Takk for svar:) 

Men nei når jeg testet 14 dager etter cytotec var gtest negativ og EL test som jeg dagen etter antakelig positiv. Samt at jeg hadde alle mine vanlige EL symptomer og EL slim..så tror det var det jeg hadde da.
 

‘Blødningen’ var ikke som med tanta. Var som i forkant av den og bare på papiret. Ikke noe mer og ikke friskt blod. 

Syntes hele opplegget her var merkelig. Enda rarere at kroppen skulle være tilbake å skulle få mens bare 3 uker etter cytotec.  
Har smerter akkurat nå men kun på høyresiden. 

Noen som har opplevd festeblødning og kan si noe om hvordan det var og når det kom?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...