Gå til innhold

For oss som prøver på nytt etter MA/SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Ønsker gjerne å dele erfaringer i den usikre tiden frem mot eggløsning/menstrasjon etter MA/SA. 
 

Ble oppdaget MA på meg i uke 12, fosteret hadde stoppet å vokse i uke 7. Gjennomgikk en medisinsk hjemmeabort for en uke siden og alt var ute på bare 1 time. Nå er det en uke siden og jeg har kun brunlig utflod, ingen blødning. Det eneste jeg ser frem til er eggløsning, har fått klarsignal fra legen på sykehuset om å begynne på nytt når det har sluttet å blø, å prøve å treffe den første eggløsningen. Skal på en etterkontroll om en ukes tid for å utelukke at jeg har rester. 
 

Finnes det noen andre i samme situasjon som vil dele sin reise? 

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke i samme situasjon akkurat nå, men jeg var det for et par måneder siden. Gjennomgikk en MA i juli, fikk første eggløsning ca. 2 uker etter den medisinske aborten. Vi valgte å ikke prøve igjen på første EL, fordi jeg ikke følte meg helt klar. Første mens kom ca. 1 uke forsinket, 16. august, positiv EL-test 30. august. Nå er jeg gravid igjen 😊 Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onomato skrev (18 timer siden):

Jeg er ikke i samme situasjon akkurat nå, men jeg var det for et par måneder siden. Gjennomgikk en MA i juli, fikk første eggløsning ca. 2 uker etter den medisinske aborten. Vi valgte å ikke prøve igjen på første EL, fordi jeg ikke følte meg helt klar. Første mens kom ca. 1 uke forsinket, 16. august, positiv EL-test 30. august. Nå er jeg gravid igjen 😊 Lykke til! 

Tusen takk for din erfaring, så motiverende🥰

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 
Jeg har nettopp vært gjennom en spontanabort (mistet i uke 7). 
Det er cirka 1 uke siden jeg mistet og har lyst til å prøve igjen med engang. 
Håper bare jeg får eggløsning så raskt som mulig😊

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. 
Jeg har nettopp vært gjennom en spontanabort (mistet i uke 7). 
Det er cirka 1 uke siden jeg mistet og har lyst til å prøve igjen med engang. 
Håper bare jeg får eggløsning så raskt som mulig😊

Anonymkode: 1d651...595

Trust å høre… Håper det klaffer for oss begge raskt🤞🏼 Vi er i jo i akkurat samme situasjon! Har du slutter å blø? Når tenker du eventuelt å begynne prøving/testing etter eggløsning?   

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Trust å høre… Håper det klaffer for oss begge raskt🤞🏼 Vi er i jo i akkurat samme situasjon! Har du slutter å blø? Når tenker du eventuelt å begynne prøving/testing etter eggløsning?   

Anonymkode: a7720...ddb

Jaa, det er fint å se at det er flere i samme situasjon. Jeg har hatt min første dag i dag uten blødning, så det ser ut til å være nærme en avslutning på spontanaborten. Både samboeren min og jeg er veldig interessert i å begynne prøving igjen med engang eggløsningen kommer😊 Hva tenker du? 

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jaa, det er fint å se at det er flere i samme situasjon. Jeg har hatt min første dag i dag uten blødning, så det ser ut til å være nærme en avslutning på spontanaborten. Både samboeren min og jeg er veldig interessert i å begynne prøving igjen med engang eggløsningen kommer😊 Hva tenker du? 

Anonymkode: 1d651...595

Helt samme her, har bare hatt spotting og brunlig utflod siden tirsdag forrige uke. Noen dager har det ikke vært noe brunlig utflod eller blod, men neste dag har det vært litt blod og brun utflod. Glad for at det hvert fall er lite.
Gjennomførte aborten forrige mandag. Tenker å prøve igjen fra ca 14 dager etter aborten. Skal på ultralyd på sykehuset neste uke, fikk tilbud om det for å sjekke at alt er ute siden vi vil prøve på nytt igjen med en gang. Både fastlegen min og legen på sykehuset mente at det ikke var noe i veien for å prøve ved første eggløsning, så det er planen her også! 
Vil bare ha eggløsning fort som mulig og håper den dukker opp innen 2-3 uker etter aborten… 🤞🏼 

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt samme her, har bare hatt spotting og brunlig utflod siden tirsdag forrige uke. Noen dager har det ikke vært noe brunlig utflod eller blod, men neste dag har det vært litt blod og brun utflod. Glad for at det hvert fall er lite.
Gjennomførte aborten forrige mandag. Tenker å prøve igjen fra ca 14 dager etter aborten. Skal på ultralyd på sykehuset neste uke, fikk tilbud om det for å sjekke at alt er ute siden vi vil prøve på nytt igjen med en gang. Både fastlegen min og legen på sykehuset mente at det ikke var noe i veien for å prøve ved første eggløsning, så det er planen her også! 
Vil bare ha eggløsning fort som mulig og håper den dukker opp innen 2-3 uker etter aborten… 🤞🏼 

Anonymkode: a7720...ddb

Ikkesant😊 Får håpe alt går som det skal for deg og at du får klarsignal til å prøve igjen når du får eggløsning😊

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ikkesant😊 Får håpe alt går som det skal for deg og at du får klarsignal til å prøve igjen når du får eggløsning😊

Anonymkode: 1d651...595

Ja håper det! Kan oppdatere her når det skjer noe nytt hos meg og jeg aner noe angående eggløsning. Synes det er godt å kunne dele erfaringer med noen i samme situasjon☺️

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Endelig har jeg fått positiv eggløsningstest og negativ graviditetstest! Håper at spiren kan sitte på første forsøk etter MA🥺🤞🏼 Hvordan går det med deg? 

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ikke prøver nå, men ville dele en solskinnshistorie da jeg var i samme situasjon. Jeg mistet min første graviditet i SA rett før 12 fullgåtte uker. (Mest sannsynlig en MA som kroppen etterhvert ryddet opp i selv, noen gang mellom da vi var på ultralyd uke 8 og jeg begynte å blø uke 12.) Prøvde ikke på første eggløsning, da jeg trengte litt tid på å bearbeide sjokket og sorgen uten å samtidig gå all in i prøverbobla igjen. (Men ut fra syklusen hadde jeg nok eggløsning ca en uke forsinka, altså ca tre uker etter aborten.) Men, neste syklus ble jeg gravid igjen og det holdt hele veien inn. Så jeg fikk en augustbaby i stedet for en aprilbaby, frisk og fin fireåring i dag 🥰 Lillesøster som kom noen år senere satt på tredje pp, uten noen SA/MA.

Det er nesten nøyaktig fem år siden jeg mistet nå og jeg tenkte på det da jeg kom over denne tråden. Jeg føler veldig med dere og håper virkelig det klaffer snart ❤❤❤

Anonymkode: ae15c...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg er ikke prøver nå, men ville dele en solskinnshistorie da jeg var i samme situasjon. Jeg mistet min første graviditet i SA rett før 12 fullgåtte uker. (Mest sannsynlig en MA som kroppen etterhvert ryddet opp i selv, noen gang mellom da vi var på ultralyd uke 8 og jeg begynte å blø uke 12.) Prøvde ikke på første eggløsning, da jeg trengte litt tid på å bearbeide sjokket og sorgen uten å samtidig gå all in i prøverbobla igjen. (Men ut fra syklusen hadde jeg nok eggløsning ca en uke forsinka, altså ca tre uker etter aborten.) Men, neste syklus ble jeg gravid igjen og det holdt hele veien inn. Så jeg fikk en augustbaby i stedet for en aprilbaby, frisk og fin fireåring i dag 🥰 Lillesøster som kom noen år senere satt på tredje pp, uten noen SA/MA.

Det er nesten nøyaktig fem år siden jeg mistet nå og jeg tenkte på det da jeg kom over denne tråden. Jeg føler veldig med dere og håper virkelig det klaffer snart ❤❤❤

Anonymkode: ae15c...a73

Tusen takk for din historie❣️ Håper det sitter en ny spire enten denne måneden eller neste! Dette gjorde meg så glad🫶🏼

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2023 den 8.51):

Endelig har jeg fått positiv eggløsningstest og negativ graviditetstest! Håper at spiren kan sitte på første forsøk etter MA🥺🤞🏼 Hvordan går det med deg? 

Anonymkode: a7720...ddb

Såå bra at du har fått positiv eggløsningstest🫶🏻 Da vet du iallfall at kroppen din fungerer☺️

Det er akkurat 1 måned siden i dag at spontanaborten startet, såå jeg venter fremdeles på eggløsningen. 

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såå bra at du har fått positiv eggløsningstest🫶🏻 Da vet du iallfall at kroppen din fungerer☺️

Det er akkurat 1 måned siden i dag at spontanaborten startet, såå jeg venter fremdeles på eggløsningen. 

Anonymkode: 1d651...595

Håper du også får eggløsning snart! Det føltes som en evighet å vente på den… Er spent på om mensen dukker opp eller om det har klaffet. Føler meg hvert fall rolig og synes det er helt greit om det ikke klaffet på første forsøk. Håper på at vi kan få positiv test før jul bare🤞🏼

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Håper du også får eggløsning snart! Det føltes som en evighet å vente på den… Er spent på om mensen dukker opp eller om det har klaffet. Føler meg hvert fall rolig og synes det er helt greit om det ikke klaffet på første forsøk. Håper på at vi kan få positiv test før jul bare🤞🏼

Anonymkode: a7720...ddb

Jaaa, håper det har klaffet for deg allerede🫶🏻 Det hadde vært en nyyydelig julegave😍

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært gjennom en abort enda, men jeg er gravid i uke 14 nå og det er funnet cyster på fosteret og tegn til alvorlig kromosomfeil så det blir mest sannsynlig svangerskapsbrudd på meg for det ser ikke ut til at fosteret er levedyktig. Jeg gruer meg allerede til å gå gjennom aborten, og jeg kjenner at jeg allerede begynner å kjenne på det jaget etter å prøve med en gang, men jeg skjønner jo at det kan ta litt tid. 
 

Begynte å prøve i februar og ble gravid nå i juli så det tar sikkert litt tid før jeg klarer det igjen.. 

Anonymkode: b4c53...001

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært gjennom en abort enda, men jeg er gravid i uke 14 nå og det er funnet cyster på fosteret og tegn til alvorlig kromosomfeil så det blir mest sannsynlig svangerskapsbrudd på meg for det ser ikke ut til at fosteret er levedyktig. Jeg gruer meg allerede til å gå gjennom aborten, og jeg kjenner at jeg allerede begynner å kjenne på det jaget etter å prøve med en gang, men jeg skjønner jo at det kan ta litt tid. 
 

Begynte å prøve i februar og ble gravid nå i juli så det tar sikkert litt tid før jeg klarer det igjen.. 

Anonymkode: b4c53...001

Så utrolig leit… Håper det vil klaffe igjen raskt for dere når dere er klare og ønsker deg lykke til med alt du skal igjennom❤️

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg er i samme situasjon. Fikk positiv graviditetstest nå i september etter et halvt års prøving. Men fikk vite på tidlig ultralyd at det trolig hadde stoppet å utvikle seg. Etter flere hcg-prøver ble det klart at det ikke var håp. Begynte å blø kraftig for en uke siden, blør fremdeles noe. Så det var nok en MA som etter hvert ordnet seg selv/ble til en SA. Har tatt det tyngre enn jeg trodde, men kjenner jeg er veldig klar til å prøve igjen så snart som mulig. 

Ønsker oss alle lykke til og håper det klaffer igjen snarlig! 

Anonymkode: e4635...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei dere, jeg er i samme situasjon. Fikk positiv graviditetstest nå i september etter et halvt års prøving. Men fikk vite på tidlig ultralyd at det trolig hadde stoppet å utvikle seg. Etter flere hcg-prøver ble det klart at det ikke var håp. Begynte å blø kraftig for en uke siden, blør fremdeles noe. Så det var nok en MA som etter hvert ordnet seg selv/ble til en SA. Har tatt det tyngre enn jeg trodde, men kjenner jeg er veldig klar til å prøve igjen så snart som mulig. 

Ønsker oss alle lykke til og håper det klaffer igjen snarlig! 

Anonymkode: e4635...c0b

Sender en god klem til deg❤️

Vet så sykt godt hva du mener, man har bare lyst til at det skal klaffe. 
Det er snart 6 uker siden jeg spontanaborterte og venter stadig på eggløsningen.. skikkelig vondt å bare vente. 
Ønsker deg lykke til med prøvingen🫶🏻

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg har også nylig mistet. Etter over 3 år som prøvere, der vi har holdt på med IVF siden i vinter, ble jeg endelig gravid i høst. Fikk blødning i uke 6, og det ble konstatert pågående SA med både HCG-blodprøve og ultralyd for 2 uker siden. Blødningen sluttet mandag forrige uke. Har tatt EL-tester denne uka, og i går ble den positiv (dag 16 etter blødningen startet). Har tatt det veldig hardt, men oppi det hele er jeg utrolig lettet over at kroppen og syklusen kom i gang igjen såpass fort. Vi tenker å prøve igjen med en gang, men har ikke tro på at det klaffer før neste IVF-runde. Har ingen egg igjen på frys, så nå blir det ny stimulering på oss. Ønsker alle lykke til! 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...