Gå til innhold

For oss som prøver på nytt etter MA/SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var det med dere og eggløsning? 
Det er snart tre uker (til torsdag) siden jeg hadde senabort og har testet litt for eggløsning, men det er jo bare to streker flere dager.. sikkert fordi jeg har litt hcg igjen.  Husker dere sånn ca når dere fikk første eggløsning? 
 

vurderte å bare vente til jeg har fått første mens, men blir så utålmodig😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

julie08 skrev (5 timer siden):

Hvordan var det med dere og eggløsning? 
Det er snart tre uker (til torsdag) siden jeg hadde senabort og har testet litt for eggløsning, men det er jo bare to streker flere dager.. sikkert fordi jeg har litt hcg igjen.  Husker dere sånn ca når dere fikk første eggløsning? 
 

vurderte å bare vente til jeg har fått første mens, men blir så utålmodig😩

Jeg fikk det akkurat 4 uker etter. Føltes som en evighet… 

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

julie08 skrev (6 timer siden):

Hvordan var det med dere og eggløsning? 
Det er snart tre uker (til torsdag) siden jeg hadde senabort og har testet litt for eggløsning, men det er jo bare to streker flere dager.. sikkert fordi jeg har litt hcg igjen.  Husker dere sånn ca når dere fikk første eggløsning? 
 

vurderte å bare vente til jeg har fått første mens, men blir så utålmodig😩

Det varierer fra gang til gang hos meg.. Tok meg akkurat 4 uker før EL kom denne gangen. Tatt alt mellom 2 uker og 7 uker her...  Bør ikke stole på EL tester før man vet hcg er 0. De kan slå ut på ganske lav hcg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (2 timer siden):

Det varierer fra gang til gang hos meg.. Tok meg akkurat 4 uker før EL kom denne gangen. Tatt alt mellom 2 uker og 7 uker her...  Bør ikke stole på EL tester før man vet hcg er 0. De kan slå ut på ganske lav hcg. 

Kommer nok også veldig an på hvor langt man var på vei? For jo lenger på vei, jo mer hcg i kroppen. Jeg testet med sensitive graviditetstester for å forsikre meg om at den var helt i null før jeg begynte med eggløsningstester og da fant jeg eggløsning🙏🏼 
 

Håper det klaffer igjen for dere alle snart! 

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (2 timer siden):

Det varierer fra gang til gang hos meg.. Tok meg akkurat 4 uker før EL kom denne gangen. Tatt alt mellom 2 uker og 7 uker her...  Bør ikke stole på EL tester før man vet hcg er 0. De kan slå ut på ganske lav hcg. 

Ja, skjønner, men den er vel på null, spesielt etter en utskraping og noen uker? Ved forrige MA var graviditetstesten negativ på dag to i alle fall. Tror som sagt det "hjelper" at det er utskraping ift spontanabort hjemme.. Min hcg ble kraftig redusert dag for dag før utskrapingen.. 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (6 minutter siden):

Ja, skjønner, men den er vel på null, spesielt etter en utskraping og noen uker? Ved forrige MA var graviditetstesten negativ på dag to i alle fall. Tror som sagt det "hjelper" at det er utskraping ift spontanabort hjemme.. Min hcg ble kraftig redusert dag for dag før utskrapingen.. 🤞🤞

Ja det kan hende det er forskjell! Jeg hadde positiv graviditetstest inntil 3 uker etterpå, og på etterkontrollen fant de ikke rester. Plutselig var den negativ og så kom eggløsning for min den. Jeg sjekket aldri hcg, så vet ikke hvor høy den var hos meg dessverre.. For min del blødde jeg bare noen dager heldigvis

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen andre som får et sjalusi-stikk i magen når de hører om andre som er gravide? 😅 Dumt og usjarmerende, jeg vet, men det trigger sorgen skikkelig. Nå ble det offentlig at Sophie Elise (😆) er gravid.. = sjalusi. Verre er det jo om det er noen jeg møter mye i hverdagen, selv om jeg selvfølgelig unner dem det. Men! Er ærlig om at jeg kjenner på sjalusien altså 🤔

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (42 minutter siden):

Noen andre som får et sjalusi-stikk i magen når de hører om andre som er gravide? 😅 Dumt og usjarmerende, jeg vet, men det trigger sorgen skikkelig. Nå ble det offentlig at Sophie Elise (😆) er gravid.. = sjalusi. Verre er det jo om det er noen jeg møter mye i hverdagen, selv om jeg selvfølgelig unner dem det. Men! Er ærlig om at jeg kjenner på sjalusien altså 🤔

Jeg ble veldig lei meg. Svigerinnene mine ble gravide ikke lenge etter jeg mistet I uke 12. De visste ikke at jeg hadde vært gravid. Jeg hadde en stor sorg. Det gikk bedre når jeg etter ett år ble gravid igjen. 

Anonymkode: 08ee7...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (42 minutter siden):

Noen andre som får et sjalusi-stikk i magen når de hører om andre som er gravide? 😅 Dumt og usjarmerende, jeg vet, men det trigger sorgen skikkelig. Nå ble det offentlig at Sophie Elise (😆) er gravid.. = sjalusi. Verre er det jo om det er noen jeg møter mye i hverdagen, selv om jeg selvfølgelig unner dem det. Men! Er ærlig om at jeg kjenner på sjalusien altså 🤔

Ja.. Og det er naturlig å kjenne på det, hvert fall for dere som har mistet flere ganger. Det er så utrolig tøft å stå midt oppi og samtidig skulle glede seg over venninner og familiemedlemmer som annonserer sin graviditet.
 

 Kjenner det er rart at jeg skulle fått en baby i mars og ville vært over halvveis nå. Sårt å laste ned graviditetsapper på telefonene igjen og se hvor jeg skulle vært. Klarer ikke glede meg over at jeg er gravid på nytt, frykten for at det skal skje igjen er større. Håper det vil roe seg jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer. 

Anonymkode: a7720...ddb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ble veldig lei meg. Svigerinnene mine ble gravide ikke lenge etter jeg mistet I uke 12. De visste ikke at jeg hadde vært gravid. Jeg hadde en stor sorg. Det gikk bedre når jeg etter ett år ble gravid igjen. 

Anonymkode: 08ee7...407

Det er brutalt! Jeg sa det til venner og familie. Likevel var det et vennepar som kom til meg og annonserte graviditeten ei uke etter min andre MA med "oi ja, hørte forresten dere mistet".. Jeg tror hvis det hadde vært meg hadde jeg ventet litt, evt sagt noe om min MA først 😬🤷‍♀️ men forstår jo at de er lykkelige og vil dele med alle! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja.. Og det er naturlig å kjenne på det, hvert fall for dere som har mistet flere ganger. Det er så utrolig tøft å stå midt oppi og samtidig skulle glede seg over venninner og familiemedlemmer som annonserer sin graviditet.
 

 Kjenner det er rart at jeg skulle fått en baby i mars og ville vært over halvveis nå. Sårt å laste ned graviditetsapper på telefonene igjen og se hvor jeg skulle vært. Klarer ikke glede meg over at jeg er gravid på nytt, frykten for at det skal skje igjen er større. Håper det vil roe seg jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer. 

Anonymkode: a7720...ddb

Håper det 🤞🤞 hvor langt på vei er du? For meg er det en stor bragd å komme til uke 12.. Virker helt umulig for min del 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (19 minutter siden):

Håper det 🤞🤞 hvor langt på vei er du? For meg er det en stor bragd å komme til uke 12.. Virker helt umulig for min del 😅

Sist mistet jeg i uke 11… men det hadde stoppet opp i uke 7. Jeg er rundt 7 uker og skal på ny ultralyd neste uke for å se hvordan veksten har vært siden ultralyd forrige uke. 

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sist mistet jeg i uke 11… men det hadde stoppet opp i uke 7. Jeg er rundt 7 uker og skal på ny ultralyd neste uke for å se hvordan veksten har vært siden ultralyd forrige uke. 

Anonymkode: a7720...ddb

Å kjenner meg igjen! Satser på det går bra 🤞🤞 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer nok også veldig an på hvor langt man var på vei? For jo lenger på vei, jo mer hcg i kroppen. Jeg testet med sensitive graviditetstester for å forsikre meg om at den var helt i null før jeg begynte med eggløsningstester og da fant jeg eggløsning🙏🏼 
 

Håper det klaffer igjen for dere alle snart! 

Anonymkode: a7720...ddb

Ja kommer litt an på hvor langt man er for noen, men som med hcg stigning så synker den raskt hos noen og sakte hos andre.. 

Ja man har mer hcg i kroppen når man er lengre på vei, men jeg har hatt hcg på f.eks 120.000 som var 0 raskere enn en hcg på 80.000. Varierer generelt som alt annet.. 

Og ja med en utskrapning så vil nok hcg synke raskere fordi de fjerner alt i en engang istedenfor hjemmeabort hvor det tar lengte tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (2 timer siden):

Noen andre som får et sjalusi-stikk i magen når de hører om andre som er gravide? 😅 Dumt og usjarmerende, jeg vet, men det trigger sorgen skikkelig. Nå ble det offentlig at Sophie Elise (😆) er gravid.. = sjalusi. Verre er det jo om det er noen jeg møter mye i hverdagen, selv om jeg selvfølgelig unner dem det. Men! Er ærlig om at jeg kjenner på sjalusien altså 🤔

Det er overhode ikke dumt! Og absolutt helt normal følelse å kjenne på ❤️ 

Jeg blir glad på venninner og bekjente vegne så klart, men kjenner at det svir for hver gang..  

Når jeg hadde exu i fjor fant en venninne ut hun var gravid. Hun skjulte det i 6mnd før hun sa noe. Var kjempe glad på hennes vegne, men samtidig sint og lei meg for at hun skjulte det og løy om det så lenge - hun snakket helt normalt i disse mnd om prøvingen deres. 

Samtidig var jeg med en annen god venninne som utførte en abort knappe 4 uker etter min exu. Da kjenner man på misunnelse og alle andre følelser.. Her måtte jeg ta en abort pga feil plassering, og her velger hun frivillig å gjøre det. 

Fullt og helt for fritt valg til abort altså, men settingen var spesiell der og da 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tok det for dere til sorgen over å miste gikk bort? Jeg har hadd min andre MA nå å er helt knust. Vil bare få dette overstått slik at jeg kan starte prøvingen igjen. 

Anonymkode: 35b9a...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid tok det for dere til sorgen over å miste gikk bort? Jeg har hadd min andre MA nå å er helt knust. Vil bare få dette overstått slik at jeg kan starte prøvingen igjen. 

Anonymkode: 35b9a...9a2

Godt spørsmål. Av en eller annen grunn syntes jeg det var verst første gang i forhold til andre.. Skikkelig sorg, klarte ikke drikke alkohol på lenge (levde som om jeg var gravid) og konstant knust. Denne gangen var det lettere. Bekymret for framtiden, ja, men kanskje mer inneforstått med at det tar mer tid? Glad jeg KAN bli gravid. Klar for å få hjelp av eksperter. Men sorgen er større hver gang jeg hører om noen jeg kjenner som er gravid. Blir skikkelig sjalu 😬

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler litt samme som lotte over.. Var verst første gangen.. Ble litt mer pessimistisk etter mist nr 2 og 3 og 4.. Men optimismen har kommet snikende innimellom, men jeg klarer ikke helt å kjenne på gleden når jeg har blitt gravid igjen.. 

Jeg vet jeg kan, jeg vet kroppen kan, jeg vet at det ikke er min skyld, jeg vet det er helt normalt. Og jeg vet det kan gå bra neste gang 🤞 

Jeg syns det er litt vanskelig å forholde meg til venner/familie/bekjente med små barn under 2 år- særlig babyer. Jeg holder litt avstand. 

Så på mange måter vil jeg si sorgen kommer og går litt.. Som all annen sorg.. Den blir mindre med tiden, kommer sjeldnere..  Jeg håper den en dag er helt borte ❤️

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2023 den 17.04):

Jeg spontanaborterte denne uken, omtrent 6 uker på vei. Blødningene gikk over etter en times tid, og har nå spottet i 4 dager med brun utflod. Vi er også forberedt på å fortsette prøvingen med en gang blødningen gir seg helt. Selv om jeg ikke var langt på vei tok jeg det ganske tungt. Har bare lyst til å bli gravid igjen så fort som mulig! Krysser fingrene for oss alle!!

Forresten, når mistet dere graviditetssymptomene etter SA? Jeg er så kvalm enda, og det føles heeelt bortkastet når det ikke er noe baby der lengre…

Anonymkode: 8360a...6d6

Tenkte å ta meg en tur innom for en oppdatering. Det viste seg at jeg ikke hadde spontanabortert likevel! Da jeg var hos legen var hun bombesikker på at det måtte ha vært en spontanabort (det var ganske mye blod), men blodprøvene viste stigning i hcg. Bestilte privat ultralyd for å få et sikkert svar, og det var det et embryo på ca. 7 uker med bankende hjerte🥰 Er fortsatt livredd for å blø mer, eller at det skal gå galt. Men håper det går veien!

Anonymkode: 8360a...6d6

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Tenkte å ta meg en tur innom for en oppdatering. Det viste seg at jeg ikke hadde spontanabortert likevel! Da jeg var hos legen var hun bombesikker på at det måtte ha vært en spontanabort (det var ganske mye blod), men blodprøvene viste stigning i hcg. Bestilte privat ultralyd for å få et sikkert svar, og det var det et embryo på ca. 7 uker med bankende hjerte🥰 Er fortsatt livredd for å blø mer, eller at det skal gå galt. Men håper det går veien!

Anonymkode: 8360a...6d6

Wow, for en gladhistorie😍😍

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...