Gå til innhold

For oss som prøver på nytt etter MA/SA


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ett lite håp om at den tempdipen der betyr eggløsning, men det er isåfall tidligere enn ved de andre SA/MA jeg har hatt.. Men lov å håpe ❤️  Er akkurat 3 uker siden i dag. Screenshot_20231021_213217_Flo.thumb.jpg.16b46d4465e24ee41b630aed10b38559.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei dere, jeg er i samme situasjon. Fikk positiv graviditetstest nå i september etter et halvt års prøving. Men fikk vite på tidlig ultralyd at det trolig hadde stoppet å utvikle seg. Etter flere hcg-prøver ble det klart at det ikke var håp. Begynte å blø kraftig for en uke siden, blør fremdeles noe. Så det var nok en MA som etter hvert ordnet seg selv/ble til en SA. Har tatt det tyngre enn jeg trodde, men kjenner jeg er veldig klar til å prøve igjen så snart som mulig. 

Ønsker oss alle lykke til og håper det klaffer igjen snarlig! 

Anonymkode: e4635...c0b

Venterpåregnbuen skrev (1 time siden):

Hei dere, jeg har også nylig mistet. Etter over 3 år som prøvere, der vi har holdt på med IVF siden i vinter, ble jeg endelig gravid i høst. Fikk blødning i uke 6, og det ble konstatert pågående SA med både HCG-blodprøve og ultralyd for 2 uker siden. Blødningen sluttet mandag forrige uke. Har tatt EL-tester denne uka, og i går ble den positiv (dag 16 etter blødningen startet). Har tatt det veldig hardt, men oppi det hele er jeg utrolig lettet over at kroppen og syklusen kom i gang igjen såpass fort. Vi tenker å prøve igjen med en gang, men har ikke tro på at det klaffer før neste IVF-runde. Har ingen egg igjen på frys, så nå blir det ny stimulering på oss. Ønsker alle lykke til! 

Uff så leit for dere begge to…. Spesielt deg @Venterpåregnbuen som har vært prøver så lenge. Sender en varm klem og håp. Håper det vil klaffe igjen raskt for dere begge to❤️
 

Gikk selv igjennom en MA i september og ble gravid igjen på første eggløsning uten å ha hatt mensen. Håper dere er like heldige som oss🤞🏼Lykke til og veldig trøstende å kunne dele erfaringer synes jeg! 

Anonymkode: a7720...ddb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (1 time siden):

Har ett lite håp om at den tempdipen der betyr eggløsning, men det er isåfall tidligere enn ved de andre SA/MA jeg har hatt.. Men lov å håpe ❤️  Er akkurat 3 uker siden i dag. Screenshot_20231021_213217_Flo.thumb.jpg.16b46d4465e24ee41b630aed10b38559.jpg

Krysser fingrene🤞🏼 Er nok veldig ulik fra kvinne til kvinne… Jeg fikk eggløsning etter akkurat etter 4 uker, men hadde nok ekstremt mye hcg som gjorde at det tok lenger tid

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Krysser fingrene🤞🏼 Er nok veldig ulik fra kvinne til kvinne… Jeg fikk eggløsning etter akkurat etter 4 uker, men hadde nok ekstremt mye hcg som gjorde at det tok lenger tid

Anonymkode: a7720...ddb

❤️🌹                                                                Ja har tatt lengre tid her tidligere også. Hcg har alltid gått sakte ned for min del, men gått raskere denne gangen. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venterpåregnbuen skrev (11 timer siden):

Hei dere, jeg har også nylig mistet. Etter over 3 år som prøvere, der vi har holdt på med IVF siden i vinter, ble jeg endelig gravid i høst. Fikk blødning i uke 6, og det ble konstatert pågående SA med både HCG-blodprøve og ultralyd for 2 uker siden. Blødningen sluttet mandag forrige uke. Har tatt EL-tester denne uka, og i går ble den positiv (dag 16 etter blødningen startet). Har tatt det veldig hardt, men oppi det hele er jeg utrolig lettet over at kroppen og syklusen kom i gang igjen såpass fort. Vi tenker å prøve igjen med en gang, men har ikke tro på at det klaffer før neste IVF-runde. Har ingen egg igjen på frys, så nå blir det ny stimulering på oss. Ønsker alle lykke til! 

Så trist 💔 kan jeg spørre - hvordan var hcg-prøvene dine da du hadde en SA? Går gjennom det samme selv. 

Anonymkode: e33df...e24

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så trist 💔 kan jeg spørre - hvordan var hcg-prøvene dine da du hadde en SA? Går gjennom det samme selv. 

Anonymkode: e33df...e24

Det er ikke jeg som har skrevet over her, men jeg kan svare deg på hvordan det var for meg. 
Dagen spontanaborten startet hadde jeg store blødninger, derfor ble jeg nok kvitt veldig mye de første dagene. 2 dager etter var hcg på 8. Har du tatt blodprøve å sjekket det ut?😊

Anonymkode: 1d651...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke jeg som har skrevet over her, men jeg kan svare deg på hvordan det var for meg. 
Dagen spontanaborten startet hadde jeg store blødninger, derfor ble jeg nok kvitt veldig mye de første dagene. 2 dager etter var hcg på 8. Har du tatt blodprøve å sjekket det ut?😊

Anonymkode: 1d651...595

Jeg har enda fosteret (ingen hjertelyd, på str med 6 uker, men jeg er 9 uker) inni meg. 136 000 i hcg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (20 minutter siden):

Jeg har enda fosteret (ingen hjertelyd, på str med 6 uker, men jeg er 9 uker) inni meg. 136 000 i hcg. 

Hcg synker ofte kraftig i det kroppen begynner å kvitte seg meg fosteret, men resterende hcg kan ta 4-6 uker før den er i 0, men det er så individuelt at man vet aldri hvordan det vil bli for den enkelte. 

Jeg har hatt hcg på 40.000 som brukte 5 uker på å nå 0, og hcg på 80.000 som var i 0 på 3 uker. Har også hatt hcg på over 100.000 som var i 0 på ca 4 uker.. 

Skulle ønske det fantes en fasit på hvor lang tid alt tar ❤️

Anonymkode: 7889c...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hcg synker ofte kraftig i det kroppen begynner å kvitte seg meg fosteret, men resterende hcg kan ta 4-6 uker før den er i 0, men det er så individuelt at man vet aldri hvordan det vil bli for den enkelte. 

Jeg har hatt hcg på 40.000 som brukte 5 uker på å nå 0, og hcg på 80.000 som var i 0 på 3 uker. Har også hatt hcg på over 100.000 som var i 0 på ca 4 uker.. 

Skulle ønske det fantes en fasit på hvor lang tid alt tar ❤️

Anonymkode: 7889c...552

Forstår 💕 jeg tok to blodprøver i starten av svangerskapet for å sikre meg at det var liv. Skjønner i ettertid at det var unødvendig.. Det er jo hcg uansett 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.10.2023 den 10.20):

Jeg har ikke vært gjennom en abort enda, men jeg er gravid i uke 14 nå og det er funnet cyster på fosteret og tegn til alvorlig kromosomfeil så det blir mest sannsynlig svangerskapsbrudd på meg for det ser ikke ut til at fosteret er levedyktig. Jeg gruer meg allerede til å gå gjennom aborten, og jeg kjenner at jeg allerede begynner å kjenne på det jaget etter å prøve med en gang, men jeg skjønner jo at det kan ta litt tid. 
 

Begynte å prøve i februar og ble gravid nå i juli så det tar sikkert litt tid før jeg klarer det igjen.. 

Anonymkode: b4c53...001

Hei kjære deg medsøster ❤️ så trist og sørgelig huff :( har gått en par uker med forventning og glede over å skulle bli bestemor,men så kom beskjed om noe galt :(  Hva slags konkret info fikk du på at det var tegn på alvorlig kromosomfeil?  noe bestemt tall?  de fikk negativt svar på Nipt test her  :( men jeg vet ikke mer enda.... er jo redd det er tegn på noe veldig alvorlig .Tenker at om man fikk bestemt svar på en mild Downs,så kan mange leve godt med det -men mer alvorlig er verre. Lurer på om du tok morkakeprøve eller fostervanns prøve? eller om dette nå blir frarådet? Om en ny Nipt test kan være lurt som en second opnion? helseforetakene liker jo å spare penger,så det bekymrer også. Lykke lykke til! Ta vare! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnekjær skrev (2 minutter siden):

Hei kjære deg medsøster ❤️ så trist og sørgelig huff :( har gått en par uker med forventning og glede over å skulle bli bestemor,men så kom beskjed om noe galt :(  Hva slags konkret info fikk du på at det var tegn på alvorlig kromosomfeil?  noe bestemt tall?  de fikk negativt svar på Nipt test her  :( men jeg vet ikke mer enda.... er jo redd det er tegn på noe veldig alvorlig .Tenker at om man fikk bestemt svar på en mild Downs,så kan mange leve godt med det -men mer alvorlig er verre. Lurer på om du tok morkakeprøve eller fostervanns prøve? eller om dette nå blir frarådet? Om en ny Nipt test kan være lurt som en second opnion? helseforetakene liker jo å spare penger,så det bekymrer også. Lykke lykke til! Ta vare! 

Obs! Glemte å spørre hvordan det gikk med aborten din,håper det er bra med deg nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid etter abortblødningen fikk dere mensen neste syklus?

Jeg håper sånn på at jeg får mensen innen 4,5 uker etter aborten for da rekker jeg nytt innsett før jul.., men det skal vel godt gjøres...

Fy fader det her er så sinnsykt kjipt. 😥 Hvorfor skal det aldri gå...

Anonymkode: c431f...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor lang tid etter abortblødningen fikk dere mensen neste syklus?

Jeg håper sånn på at jeg får mensen innen 4,5 uker etter aborten for da rekker jeg nytt innsett før jul.., men det skal vel godt gjøres...

Fy fader det her er så sinnsykt kjipt. 😥 Hvorfor skal det aldri gå...

Anonymkode: c431f...fbd

Jeg fikk aldri mensen, ble gravid første eggløsning etter MA. Men fikk eggløsning akkurat 3 uker etter, så dersom jeg ikke hadde blitt gravid så hadde mensen kommet 5 uker etter den medisinske aborten ble gjennomført. Tror nok det varierer veldig i forhold til hvor langt man var på vei, jeg var 11-12 uker og hadde HCG i kroppen en god stund etterpå. Har lest at man vanligvis får første mens 4-6 uker etterpå. 
 

Følte de tre ukene varte en enighet og var veldig utålmodig. Derfor startet jeg denne tråden

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk aldri mensen, ble gravid første eggløsning etter MA. Men fikk eggløsning akkurat 3 uker etter, så dersom jeg ikke hadde blitt gravid så hadde mensen kommet 5 uker etter den medisinske aborten ble gjennomført. Tror nok det varierer veldig i forhold til hvor langt man var på vei, jeg var 11-12 uker og hadde HCG i kroppen en god stund etterpå. Har lest at man vanligvis får første mens 4-6 uker etterpå. 
 

Følte de tre ukene varte en enighet og var veldig utålmodig. Derfor startet jeg denne tråden

Anonymkode: a7720...ddb

Glemte å legge til at jeg kun blødde noen få dager… Tror det også er veldig individuelt

Anonymkode: a7720...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnekjær skrev (På 2.11.2023 den 1.39):

Hei kjære deg medsøster ❤️ så trist og sørgelig huff :( har gått en par uker med forventning og glede over å skulle bli bestemor,men så kom beskjed om noe galt :(  Hva slags konkret info fikk du på at det var tegn på alvorlig kromosomfeil?  noe bestemt tall?  de fikk negativt svar på Nipt test her  :( men jeg vet ikke mer enda.... er jo redd det er tegn på noe veldig alvorlig .Tenker at om man fikk bestemt svar på en mild Downs,så kan mange leve godt med det -men mer alvorlig er verre. Lurer på om du tok morkakeprøve eller fostervanns prøve? eller om dette nå blir frarådet? Om en ny Nipt test kan være lurt som en second opnion? helseforetakene liker jo å spare penger,så det bekymrer også. Lykke lykke til! Ta vare! 

Jeg tok ikke morkakeprøve da jeg ikke ville utsette prosessen som uansett kom til å skje. NIPT var negativ, men vårt foster hadde såpass stor nakkefold at det bare var spørsmål om tid rett og slett. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnekjær skrev (På 2.11.2023 den 1.42):

Obs! Glemte å spørre hvordan det gikk med aborten din,håper det er bra med deg nå? 

Det gikk fint, de er veldig flinke på sykehuset. Det var en veldig rar opplevelse og jeg håper jeg slipper det igjen. Man føler seg veldig tom etterpå, men jeg håper at det skal klaffe for oss også til slutt. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

julie08 skrev (7 minutter siden):

Det gikk fint, de er veldig flinke på sykehuset. Det var en veldig rar opplevelse og jeg håper jeg slipper det igjen. Man føler seg veldig tom etterpå, men jeg håper at det skal klaffe for oss også til slutt. 

Godt og takk for svarene ❤️ forstår veldig godt at en føler seg veldig tom etter en sånn abort  :( også belastende mentalt -hele pakka må være grusom. Hva indikerer unormal nakkefold? mine fikk kun vite at alt var positivt vedr. ultralyd kontroll nemlig. 

Endret av Barnekjær
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnekjær skrev (2 minutter siden):

Godt og takk for svarene ❤️ forstår veldig godt at en føler seg veldig tom etter en sånn abort  :( også belastende mentalt -hele pakka må være grusom. Hva indikerer unormal nakkefold? mine fikk kun vite at alt var positivt vedr. ultralyd kontroll nemlig. 

Unormal nakkefold vil si en form for kromosomfeil/avvik. Vårt foster hadde nesten tre ganger så stor nakkefold enn hva friske har så det var aldri noe håp for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

julie08 skrev (6 minutter siden):

Unormal nakkefold vil si en form for kromosomfeil/avvik. Vårt foster hadde nesten tre ganger så stor nakkefold enn hva friske har så det var aldri noe håp for oss. 

3 gng så stor ja,huff :(   Mine fikk vite at det er kromosomfeil kun via Nipt testen. Jeg vet fortsatt ikke hvor alvorlig det er,men er fryktelig bekymra nå  :(   om abort i f.eks. uke 14 ,har lege/jordmor sagt det kan bli vanskeligere å bli gravid igjen pga. aborten? Jeg er redd for det,pluss redd de skal få enda flere fostere med kromosomfeil  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei meg for tapet ditt. Det kan være til stor hjelp å dele erfaringer med andre som har vært gjennom lignende situasjoner. Jeg håper du finner noen her som kan dele sin reise og støtte deg gjennom denne perioden. Ta godt vare på deg selv! ❤️

Anonymkode: f7d58...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...